Nieuw huis, mooie gelegenheid voor een upgrade

Gestart door rdm, juli 30, 2006, 12:44:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rdm

Hallo allemaal,

Wij zitten ziens 14 dagen in ons nieuwe huis. Dit was een aanleiding voor een nieuwe opstelling van mijn Hometheater. Gelijk bij oplevering van ons nieuwe huis hebben we diverse gaten in de vloer en muur gemaakt voor deze opstelling. Met diverse malen van onze meubels konden we deze gaten vooraf bepalen. De echte aanleiding begon eigenlijk al een paar maanden eerder. Mijn werkgever gaf mij de opdracht om in zijn nieuwe huis, diverse ruimtes van een plasma te voorzien. En in zijn tv en slaapkamer ook een uitgebreide installatie om DVD's af te kunnen spelen. De tv kamer moest een pronkstuk opzicht zelf zijn. Dit was voor mij een megaopdracht, omdat het al gauw ging om 6 plasma's kwam ik terecht bij Vincent. We hebben met zijn tweeën een mooie combinatie gevonden voor deze opdracht. Mijn werkgever is uiterst tevreden en we komen als alles is afgerond nog met foto's hiervan.

Toen mijn nieuwe huis afgeleverd werd, ben ik zelf ook bij Vincent geweest. Zo kon ik uiteraard meeliften op de zelfde condities als van mijn werkgever. Ik heb uiteindelijk ook een mooie plasma aangeschaft en diverse nieuwe kabels. Tevens heb ik onder al mijn boxen granieten platen van 4 cm dik geplaatst, deze worden weer ontkoppeld door rubberdempers.
Ik kon nu ook eindelijk mijn Marantz dvdspeler DV-12S1 optimaal aansluiten, dit was met een gewone tv niet mogelijk. Deze upgrade, heeft mij nog verbaasd van de vooruitgang die geboekt is qua geluid en beeld. Ik ben een gelukkig mens en kijk elke dag met veel plezier.
Mijn dank gaat dan ook zeker uit naar Vincent die samen met zijn werkgever een mooie aanbieding hebben gedaan om dit allemaal mogelijk te maken. Ik zal zeker in de toekomst nog een langs komen voor een laatste upgrade van mijn speakerkabels, die nog van IXOS zijn.

Hieronder een opsomming van mijn totale Hometheater.

Plasma  Pioneer PDP-436XDE
Dvdspeler  Marantz DV-12S1
Reciever   Onkyo Integra-989 THX
Boxen Front & Rear  KEF-RDM3
Centerspeaker Audio Physic Celsius
Subwoofer  KEF-40B
Bekabeling  AudioQuest AQ/YiQ-3 AQ/Optilink-G AQ/HDMI-1 AQ/VDM-5 AQ/SUB-3
Speakerbekabeling  IXOS


De foto's volgen in het volgende bericht.

Gr. Wilco

rdm

Hierbij de beloofde foto's

rdm

hierbij de beloofde foto's

rdm

herbij de beloofde foto's

rdm


rdm


HTR

mooie set! zal je wel veel plezier aan hebben! die sub heb ik nog nooit eerder gezien, ist beetje fijn ding?

rdm

Deze Subwoofer is al inmiddels 10 jaar oud.
Toen ik een paar jaar geleden hem ter reparatie aanbod bij KEF zelf, zeiden ze dat het de beste sub was van KEF die ze ooit gebouwd hadden. Maar goed dat is al weer even geleden. Ik ben er zeer tevreden mee.

Gr. Wilco

eduard

Mooie set en foto's, jammer dat die radiator zo opvalt.

gvy

Leuke spullen

En mooi opgesteld in de ruimte.
Veel plezier gewenst met je nieuwe huis.

Die radiator stoort mij dus niet.
Als je "bewust" kiest om geen vloerverwarming toe te passen, dan heb je zoiets nu eenmaal nodig om je huis te verwarmen. ;D

Geert

graafke

mooie opstelling, wegwerking van de kabels ziet er ook goed uit!  O0

Seth__Gekko


richardnl

hallo
Wat zie ik onder de boxen
Heeft dat enige nut voor het geluid omdat de boxen vrij komen van de grond

Richard

SpeedyAndré

Met die dempers ontkoppel je de speakers van de vloer, anderen koppelen de speakers juist met spikes.
Ook de audio apparatuur is ontkoppeld zo te zien.
Voordeel is dat de speakers geen trillingen aan de vloer afgeven, bij houten vloeren is dat geen gek idee (en dan bedoel ik niet het parket/laminaat) :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

rdm

Hoi Andre,
Inderdaad mijn dvdspeler en reciever zijn inderdaad ook ontkoppeld......alles daraagt een steentje bij tot het mooie totaalbeeld.
Mijn vloer is overgens laminaat, en daar werkt het ook prima op.

Gr. Wilco

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Dracoplasm

Netjes hoor, mag ik vragen waar je dat meubel gekocht hebt? Mijn vader zoekt een meubel waar zijn center in past, en dit lijkt wel mogelijk te zijn.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

rdm

Wij hebben bij onze meubelboer om zo maar tezeggen, een salontafel, eettafel en computerkast gekocht en hebben we van de zelfde leverancier deze kast laten maken op maat.

Mijn vorige opstelling was dat de center op de plek van de reciever stond (zie foto)
Dus een kwestie van tekenen en laten maken of zelf aan de slag.

Gr. Wilco

Rob Eric Blank

Erg leuke set.
Volgende keer alleen de camera horizontaal houden  ;)

Starred

Hoe heb je de plasma bevestigd en de snoeren weg gewerkt? Waar komen de snoeren uiteindelijk terecht?

Welke snoeren heb je bevestigd aan de plasma (stroom, hdmi, scart, nog meer??)? En hoelang zijn de snoeren (ivm flexibele plaatsing van aparatuur die erop aangesloten staat?

triple_A

Mooie set!

spot ik daar een samsung hdtv decoder? ;D
mvg, Triple_A

Jean Pierre

Erg mooie set ziet er netjes afgewerkt uit!!

Citaat van: triple_A op augustus  4, 2006, 15:28:27
Mooie set!

spot ik daar een samsung hdtv decoder? ;D

Volgens mij is dat zow'n media box die je bij pioneer plasmas krijgt zodat er maar 2 kabels naar je plasma toelopen ipv meerdere video kabels!

triple_A

Citaat van: Jean Pierre op augustus  4, 2006, 15:39:26
Erg mooie set ziet er netjes afgewerkt uit!!

Volgens mij is dat zow'n media box die je bij pioneer plasmas krijgt zodat er maar 2 kabels naar je plasma toelopen ipv meerdere video kabels!
Nee ik bedoel op dat pioneer apparaat waar jij het over hebt! kijk maar, er staat een klein kastje van samsung als ik het goed zie  ;D
mvg, Triple_A

rdm

Bedankt iedereen voor de leuke reacties.

Boven op de pioneer multiemedia reciever staat inderdaad een samsung HD ontvanger. Op de klok die nooit gelijk loopt en het door zappen van de kanalen na, doet die wat die doen moet.

Ik heb een kabelgoot met deksel van 10 cm breed en 3 diep ongeveer over een lengte van 75 cm in de muur gefreesd. Vanuit de plasma lopen eigenlijk maar twee kabels. Een voor de stroom en een kabel met 2 aansluitingen,die aan elkaar zit, voor beeld en geluid.
Deze kabels worden mee geleverd en zijn ongeveer 1,5 mtr lang. Vanuit de Pioneer multimedia reciever ga ik met een HDMIkabel naar de Samsung HDontvanger. Volgens Samsung kan dit voor mijn schakelproblemen problemen zorgen. Component aansluiten kan een oplossing zijn, maar goed dat is weer een andere topic.

Gr.Wilco