Joeps stereo (nieuwe overzichtsfoto)

Gestart door Joep, mei 31, 2006, 20:17:34

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Citaat van: garmtz op september 19, 2006, 08:33:57
;D  Ach, ik denk niet dat ze het erg zouden vinden... :)  Ik ben wel benieuwd een keer naar een shoot-out tussen de AC kabel en een LAT.

Als jij de LAT kan regelen, kom ik langs met de AC-kabel en neem Prop mee ;D

edit: Of moet het juist op een van onze sets...?

Joep

Citaat van: spencer op september 19, 2006, 08:26:08
ik zal hem toch maar eens lekker laten zitten en de volgende dag nog eens luisteren,ik weet zeker dat die dan beter presteert.

Dan zullen de verschillen zelfs wel groter zijn denk ik. Alle kabels profiteren er namelijk van. Bovendien moet ik ze vandaag al weer terugbrengen.

CiteerJe kan het dan ook andersom zien,de kabel kleurde je set naar jouw smaak bij als ik het zo mag zeggen :D

Noem het hoe je het wilt noemen Spencer! ;D

Joep

Citaat van: reMC op september 19, 2006, 08:35:26
Als jij de LAT kan regelen, kom ik langs met de AC-kabel en neem Prop mee ;D

Ik zou het dan wel leuk vinden als we dan naar complete netkabelsets gaan luisteren. Dus op alle componenten de LAT's en daarna alles wisselen (en een dag wachten volgens Spencer) met de Audio-Cube kabel.

Raphie

Citaat van: Proprius op september 19, 2006, 08:32:34
Namaken zal ik niet doen. Ik ga niet voor een paar euro verschil een idee jatten van mensen waar ik nog over de vloer kom. Want veel goedkoper zal het niet worden als ik alles los koop. Stoute Garmt! >:D

LOL 70 euro voor de stekkers + 18,00 voor de kabel, scheelt toch de helft :P, Maar ja, Dan heeft Yomanda Cees er niet met z'n vingers aangezten >:D

weet je wat? dan laat je hem Cees ff vasthouden, dan is die ook gelijk "gemodificeert"
JBL PRX Power!

FrankB

Citaat van: reMC op september 19, 2006, 08:25:04
In ieder geval niet met Cees zijn modificaties op de Furutech stekker ;D

Ken jij Nexans trouwens?

Heeft Cees de Furutech's ook gemod dan? Ik ben wel benieuwd wat ie eraan heeft gedaan.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Joep

Citaat van: Raphie op september 19, 2006, 08:43:14
LOL 70 euro voor de stekkers + 18,00 voor de kabel, scheelt toch de helft :P, Maar ja, Dan heeft Yomanda Cees er niet met z'n vingers aangezten >:D

weet je wat? dan laat je hem Cees ff vasthouden, dan is die ook gelijk "gemodificeert"

LOL?

Ik zei in het begin alleen maar dat de kabel niet boven de 200 euro uitkomt. Precieze prijs weet ik niet en is er ook niet omdat je allerhande stekkers er aan kunt laten zetten.

Zit je soms al aan het bier?

reMC

Citaat van: spencer op september 18, 2006, 21:41:18
Dus ik denk eerder dat je  een bepaalde  merk kabel niet past op je set,smaak en dat het dan net te veel van het goede word  zoals je zelf al zei natuurlijk en dat zegt verder niks over de kabel zelf.

Denk jij wel dat een kabel slechte eigenschappen van een set kan blootleggen? Neem bijvoorbeeld de situatie dat een kabel op negen sets naar smaak van de luisteraars presteert en op de tiende niet. Zegt dat volgens jou wat over de set of alleen over de smaak van de luisteraar? Of een combinatie?

Raphie

Citaat van: Proprius op september 19, 2006, 08:51:19
LOL?

Ik zei in het begin alleen maar dat de kabel niet boven de 200 euro uitkomt. Precieze prijs weet ik niet en is er ook niet omdat je allerhande stekkers er aan kunt laten zetten.

Zit je soms al aan het bier?

Nee LOL, maar 2 furutech gold stekker (Skuko en IEC) zijn samen net 70,00 euro. En de kabel (er van uitgande dat dit 3 *1.5mm is zo rond de 9,00 per meter) dit komt samen dus dik onder de 100 euro. Doet Cees het voor dezelfde prijs, dan hoef je niet lang na te denken, maar is het significant hoger, dan loont het om het zelf te doen ;)
JBL PRX Power!

Joep

Citaat van: Raphie op september 19, 2006, 09:00:30
Doet Cees het voor dezelfde prijs, dan hoef je niet lang na te denken, maar is het significant hoger, dan loont het om het zelf te doen ;)

Nogmaals, ik ga die goeie gasten niet bedotten. Zij zijn met het idee gekomen, is mij ook wat waard. Bovendien is deze kabel al retegoedkoop als je zijn prestaties hoort.

Raphie

Het is maar een tip... ;) eerst maar eens kijken wat ze kosten....

JBL PRX Power!

reMC

Citaat van: Proprius op september 19, 2006, 09:04:25
Nogmaals, ik ga die goeie gasten niet bedotten. Zij zijn met het idee gekomen, is mij ook wat waard.

Vind ik ook, ik weet toevallig ook hoeveel tijd en geld(!) zij steken in onder andere het zoeken voor een voor hun goede kabel. Denk niet dat deze kabel ergens opduikt en dat hij toevallig goed is ;) Uitproberen, uitproberen, uitproberen...

En Raphie, waar vind jij trouwens de prijzen van Furutech? Ik kan ze nergens vinden :-\

reMC

Citaat van: reMC op september 19, 2006, 09:33:58
En Raphie, waar vind jij trouwens de prijzen van Furutech? Ik kan ze nergens vinden :-\

Ah, hier zie ik ze! Overigens kosten die pluggen al €100 zie ik zo! (FI-E35 & FI-15)

Raphie

In NL, in duitsland veel goedkoper ;)
JBL PRX Power!

Audiotwin

Zal ik morgen een Artspeak netkabel meenemen? Eventueel heb ik ook nog een Xindax FP-01 netkabel.
Tevredenheid!!!

reMC

spencer

Stereo:Ayre AX-7e,Ayre CX-7e,stillpoints
Bekabeling:Netkabels NBS Active 3,Interconects en Ls,NBS Active 3.
Reelbox Lite
Speakers,zelfbouw  I AM CABLE HAPPY

spencer

Citaat van: Proprius op september 19, 2006, 08:41:13
Ik zou het dan wel leuk vinden als we dan naar complete netkabelsets gaan luisteren. Dus op alle componenten de LAT's en daarna alles wisselen (en een dag wachten volgens Spencer) met de Audio-Cube kabel.

Ik zou dat zeker doen  ;) Als ik mijn netsnoeren eraf trek om bv de contacten te reinigen dan klink het echt nog niet zoals het hoort.ik kan dan niet genieten zoals ik dat normaal doet,ik mis gewoon nog teveel.Als ik dan de volgende dag er weer voor ga zitten is alles weer terug.Misschien als je ze s,morgens verwissel dat het s,avonds al terug is hoor zal kunnen maar ik wacht dan gewoon tot de volgende dag dan weet ik zeker dat het weer top is. :D
Reelbox Lite

DA BoSS

Citaat van: garmtz op september 19, 2006, 08:33:57
;D  Ach, ik denk niet dat ze het erg zouden vinden... :)  Ik ben wel benieuwd een keer naar een shoot-out tussen de AC kabel en een LAT.
LAT zal ook als te helder uit de bus komen, misschien wel iets muzikaler dan de NordOst maar niet de ideale match (schat ik zo in... :D)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

spencer

Misschien ook de netsnoeren met bakelieten stekkers van PHY-HP.com  in je test meenemen  ;D
Reelbox Lite

reMC

Citaat van: spencer op september 19, 2006, 12:23:04
Misschien ook de netsnoeren met bakelieten stekkers van PHY-HP.com  in je test meenemen  ;D

Zijn naar verluidt minder...

spencer

Citaat van: reMC op september 19, 2006, 12:24:23
Zijn naar verluidt minder...

Zit dat hem dan in het laagje zilver waarom die niet lekker match.
Reelbox Lite

reMC

Citaat van: spencer op september 19, 2006, 12:28:09
Zit dat hem dan in het laagje zilver waarom die niet lekker match.

Niet per sé, zilveren kabels (interlinks dan) kunnen ook goed klinken in mijn set, dat hoeft niet per sé koper te zijn. Ik heb zelf een luidsprekersnoer van PHY-PH dat ik gebruik als netsnoer vanaf mijn stekkerblok. Dat is niet slecht, maar de AC kabels zijn veel beter. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de bakelieten stekkers; niet slecht maar ook niet het beste!

Joep

Citaat van: Audiotwin op september 19, 2006, 09:48:16
Zal ik morgen een Artspeak netkabel meenemen? Eventueel heb ik ook nog een Xindax FP-01 netkabel.

Neem de beste maar mee, zou ik zeggen.  :)

graafke

De LAT kabels worden geleverd door Louis Raatjes van Studio Alkmaar.

spencer

Citaat van: reMC op september 19, 2006, 08:52:53
Denk jij wel dat een kabel slechte eigenschappen van een set kan blootleggen? Neem bijvoorbeeld de situatie dat een kabel op negen sets naar smaak van de luisteraars presteert en op de tiende niet. Zegt dat volgens jou wat over de set of alleen over de smaak van de luisteraar? Of een combinatie?

Als je het over NBS heb vind ik dat wel.Die laat namelijk alleen je set horen.En soms is dat om te huilen  :'( Op die 10e set zal je moeten gaan mixen met andere kabels wat op zich best leuk kan klinken.Maar ik zelf vind alles bekabelt met NBS het mooist,maar dat is niet bij iedereen altijd mogelijk.
Reelbox Lite