Joeps stereo (nieuwe overzichtsfoto)

Gestart door Joep, mei 31, 2006, 20:17:34

Vorige topic - Volgende topic

Joep

Ja de SV-2A3 heeft zeker kwaliteiten waar de 300BTE niet aan kan tippen. Voornamelijk subtiliteit en rondheid van alle klanken. Maar het hangt allemaal van de opbouw af. De een zal de ander niet vervangen, het blijven verschillende buizen  die ik beide tot de top schaar.

Ik ben inmiddels weer terug bij mijn 2A3 en dat is ook "gewoon" hemels op de Sonatines. Niks in het geluid geeft me het gevoel iets anders te moeten hebben. Maar dat heb ik ook met een Shigaraki set op de Essence luidsprekers :)

Pjotr27

CiteerJa de SV-2A3 heeft zeker kwaliteiten waar de 300BTE niet aan kan tippen. Voornamelijk subtiliteit en rondheid van alle klanken.

Ja ja, en wat doet een setje SV-2A3PE`s dan in vergelijk.......  ;D
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

hoi Peter
De 2a3 PE heb ik nooit gehoord
maar je mag een pp nooit met een se vergelijken het is een heel ander principe.
Het is niet direct zo dat het 1 beter of slechter is dan het ander maar het is anders.
er ontstaat een heel andere opbouw van het geluid ,even heel simpel  se stroomt en pp perst .

Pjotr27

Citeerhoi Peter
De 2a3 PE heb ik nooit gehoord
maar je mag een pp nooit met een se vergelijken het is een heel ander principe.
Het is niet direct zo dat het 1 beter of slechter is dan het ander maar het is anders.
er ontstaat een heel andere opbouw van het geluid ,even heel simpel  se stroomt en pp perst .

Hoi Robert, kan je dat iets anders uitleggen, is de muziek bij een SE vloeiender en minder krachtig als bij een PP, wat heeft die dan voor voor en nadelen tov een SE?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Tja je moet het eigenlijk zelf horen.
Een se klinkt inderdaad vloeiender en vanzelfsprekender er hangt een rust over het geluid en vrijheid het klinkt organisch
Een pp kinkt pittiger gecontroleerder het geluid word hier meer gestuurd en gecommandeerd het klinkt "versterkt"
Nadelen of voordelen moet iedereen maar zelf invullen het is ook smaak gebonden
en zeer zeker ook speaker afhankelijk.
Zo zal een pp vaak beter presteren op iets minder makkelijke speakers.
Een se moet altijd een goed passende speaker hebben om tot zijn recht te komen
als dit klopt kan het onovertroffen zijn.
Maar dan heb ik het over een compleet afgestemd systeem .

Dan zijn er nog de harmonischen een se geeft veel even harmonische vervorming dit is een vervorming die prettig klinkt
een pp geeft minder vervorming maar meest oneven vervorming dit is vervorming die niet lekker klinkt en dit gebeurt vooral als je beide buizen perfect zijn afgesteld.
Je kan nog beter iets verschil hebben (wat in de praktijk ook altijd wel voorkomt) dan worden er weer wat even harmonischen bijgegooid zeg maar de mooimakertjes  :laugh: