Joeps stereo (nieuwe overzichtsfoto)

Gestart door Joep, mei 31, 2006, 20:17:34

Vorige topic - Volgende topic

phy

hoi Proprius
Leuk dat de buisjes je bevallen het zijn ongetwijfeld mooiere dan de Sovtek
(het zijn trouwens 6sn7 buisjes als ik me niet vergis)
Maar als je iets veranderd moet je na een paar weken ook weer eens terug naar het oude
dan weet je precies wat je eigenlijk zoekt.
en kan je ernaar toe werken.

leuke foto! dat ziet er goed uit .
hoe ver staan je speakers uitelkaar en hoe ver van de achterwand?
gr Robert

reMC

Klopt, het zijn 6SN7GT buisjes van Sylvania, de JAN/VT-231 versie.

Audiotwin

Mooie kamer Joep,dus toch weer op jezelf.
Tevredenheid!!!

Joep

Citaat van: phy op januari 20, 2007, 09:47:19
hoi Proprius
Leuk dat de buisjes je bevallen het zijn ongetwijfeld mooiere dan de Sovtek
(het zijn trouwens 6sn7 buisjes als ik me niet vergis)
Maar als je iets veranderd moet je na een paar weken ook weer eens terug naar het oude
dan weet je precies wat je eigenlijk zoekt.
en kan je ernaar toe werken.

leuke foto! dat ziet er goed uit .
hoe ver staan je speakers uitelkaar en hoe ver van de achterwand?
gr Robert

Hoi Robert,

Ik ga inderdaad straks terug naar de Sovteks, luisteren wat dat ook al weer was en dan kiezen wat erin blijft!

Van de achterwand tot de achterkant van de speaker is ongeveer een halve meter. Links en recht staan de speakers zo'n 80 cm van de muur en tussen de speakers is het zo'n 1,60m vrij.

Ohja, van dat typenummer heb jij inderdaad gelijk!  ;D

Joep

Citaat van: Audiotwin op januari 20, 2007, 12:49:37
Mooie kamer Joep,dus toch weer op jezelf.

Jaaa! Het tij kan snel keren! ;D Maar ja, was dan ook dagelijks op zoek ;)

Joep

De Brimar stuurbuis is binnen.

Hij lijkt op de buis op de foto en ik ga hem vanavond, rond middernacht, beluisteren. Zachtjes Midnight Sugar aan, lichten uit, kaarsen aan en iets achterover zitten.. Ben benieuwd!

Deleted member

Citaat van: Proprius op maart  2, 2007, 23:13:20
Hij lijkt op de buis op de foto en ik ga hem vanavond, rond middernacht, beluisteren. Zachtjes Midnight Sugar aan, lichten uit, kaarsen aan en iets achterover zitten.. Ben benieuwd!

De tijd lijkt stil te staan wanneer je, achteroverliggend in je eigen zetel, ontspannen en betrokken luistert naar een heerlijk stukje muziek. Body en geest worden in een soort van muzikale retraite even afgeleidt van de dagelijkse beslommeringen. Even die welverdiende rust en geestelijke afzondering. Een muzikale intimiteit in je vertrouwde omgeving, waarbij de muziek op de voor en achtergond een heel aangenaam en muzikaal karakter heeft.

Niet zelf verzonnen maar redelijk van toepassing hier, gok ik zo!  :)

advr

Citaat van: Proprius op maart  2, 2007, 23:13:20
De Brimar stuurbuis is binnen.

prachtige buis!!

veel plezier ermee. ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Joep

@ Antoine: goed gezegd en gisteravond was het ook zo, heerlijk gezeten en pas rond half 3 naar bed gegaan.  ;D

dazzdax

Is de Arcam Delta een goed CD-transport? Welk Philips loopwerk zit er in? Ik heb altijd gedacht dat een 47-Labs DAC altijd gecombineerd moet worden met een 47-Labs transport.

Chris

garmtz

Het MOET niet Chris. De Arcam Delta is goed, maar niet vergelijkbaar met een moderne speler. Ik kocht een Arcam DV88+ (DVD-speler!) voor mijn ouders al jaren geleden en die speelde de Arcam Delta 170 volledig weg.

Joep

Idd, het moet niet. De dac is een op zichzelf staand apparaat.

In de Arcam zit trouwens het CDM-4 loopwerk.

@ Garmt: nogal logisch dat die DV88+ de Delta 170 wegspeelde, je gebruikte toen geen 47 Labs dac!  ;D

dazzdax

Bedankt voor jouw antwoord. Btw, waarvoor gebruik je de Audio Consulting trafo eigenlijk?

Chris

Joep

De trafo van Audio Consulting gebruik ik om de stroom voor de dac schoner aan te leveren. Het is een passief filter, de beperkte bandbreedte van de trafo laat geen/minder troep door. Het is een 230V-230V trafo geschikt voor apparaten die max. 50W gebruiken.

Het is als volgt aan elkaar geknoopt: Stopcontact > trafo > dac.

garmtz

Citaat van: Proprius op april  3, 2007, 12:19:00
@ Garmt: nogal logisch dat die DV88+ de Delta 170 wegspeelde, je gebruikte toen geen 47 Labs dac!  ;D

:D

dazzdax

47-Labs digitale kabel maakt geen gebruik van afscherming. In feite zijn het gewoon twee geïsoleerde draadjes die naast elkaar lopen. Dit is wel heel bizar en druist in tegen elk basisprincipe van de hoogfrequente signaaloverdracht. De karakteristieke impedantie kan ook nooit 75Ohm zijn. Zo kan ie toch nooit goed klinken? Of wel?
Btw, naar mijn gevoel heb ik deze vraag al ooit gepost. Excuses dan voor de herhaling. 47-Labs blijft je verbazen...

Chris

Joep

Hoi Chris,

Ja, 47 Labs lijkt het express te doen, tegen de stroom inzwemmen  ;) Ik verbaas mij ook nog steeds over wat de ontwerper, Junji Kimura, weet te bedenken. Neem nou hun nieuwe platenspeler, toch een nieuw concept (2 plateau's, onderste draait tegengesteld) in al die tijd dat de platenspeler al bestaat.

Maar even over de digitale interlink en de standaard van 75? én het afschermen van kabels an sich:
Laat ik voor de digitale kabel mijn eigen als voorbeeld nemen: de kabel is een speakerkabel van JK Acoustics, Type 3 geloof ik en de pluggen waren in het begin van Bullet (de zilveren). Later heb ik hier WBT NextGen opgezet. Op papier totaal ongeschikt als digi-kabel, maar het klinkt gewoon erg goed. De theorie is compleet anders dan de praktijk. En die standaard, daar hoef je je al helemaal niet aan te houden. Cees Pel maakt kabels van goud, prachtig mooi hoe het klinkt, maar van de standaard 75? geen sprake! Blijkbaar zijn er belangrijkere factoren dan de 75? standaard..

Het afschermen van kabels dan:
Afscherming biedt een oplossing voor een probleem dat KAN bestaan, namelijk instraling van HF/RF. Het kan, dus hoeft het niet altijd zo te zijn. En laat nou net in de huiskamer niet zoveel storing zijn dat afscherming noodzakelijk is. Afscherming doet namelijk ook iets fout. Het neemt muziek op. Het is pure capaciteit, maar het komt niet aan bij de versterker omdat het op de massa is aangesloten. De muziek word dus minder. Muziek is namelijk een electromagnetisch veld rond een kabel, de stroom binnenin dient alleen als transport zeg maar. Vandaar ook dat een kabel op de grond leggen slechter klinkt dan hem te laten zweven op op te tillen door blokjes. Tapijt slaat namelijk ook muziek op. En dat hoor je. Daarom is de mantel van een kabel ook zo belangrijk, hoe minder energie die opslaat, hoe minder skin-effect en hoe mooier het geluid.

Ik hoop dat je mijn woorden een beetje snapt, voor mij is het koek-en-ei (vroeger was het mind-cracking voor mij), maar vraag gerust om verduidelijking hoor!  :)

Joep

Nieuw huis, nieuwe akoestiek, nieuwe plaatsing..zie hier het resultaat:

Joep

Versterker en gestripte cd-speler:

Joep

Skyscraper Sonatine:

peterrr

Je maakt mooie detailfoto`s

Maarja tis ook een mooie set.......... ::)

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

R

chansig

leuk die cd speler, waarom zo gedaan ? Of heb je dat al ergens uitgelegd ?

Groeten Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kwabbernoot

Citaat van: Proprius op april  6, 2007, 14:57:06
Muziek is namelijk een electromagnetisch veld rond een kabel, de stroom binnenin dient alleen als transport zeg maar. Vandaar ook dat een kabel op de grond leggen slechter klinkt dan hem te laten zweven op op te tillen door blokjes. Tapijt slaat namelijk ook muziek op. En dat hoor je. Daarom is de mantel van een kabel ook zo belangrijk, hoe minder energie die opslaat, hoe minder skin-effect en hoe mooier het geluid.

Ik hoop dat je mijn woorden een beetje snapt, voor mij is het koek-en-ei (vroeger was het mind-cracking voor mij), maar vraag gerust om verduidelijking hoor!  :)

Ik wil hier wel even om verduidelijking vragen want voor mij is dit absoluut mind-boggling. Muziek is een electromagnetisch veld rond een kabel? En hoe minder energie de mantel opslaat, hoe minder het skin effect? Vertel.

Groeten...

dazzdax