modificeren cross-over filters (nieuwe foto 18-09-2006)

Gestart door hifiman, mei 31, 2006, 13:40:07

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Over dempingsfactor gesproken, ik ga voor de gein eens de brugjes weer eens tussen hoog en laag sectie van de speaker terminals plaatsen. Ipv bi-wiring heb ik dan weer even single wiring maar wel met de helft van de weerstand van de 15 meter lange speaker kabel  ;D Eens kijken of dat een hoorbaar effect heeft op het laag..

oud_account_1

Citaat van: Citrofiel op augustus 16, 2006, 11:25:05
Het is muggeNziften. :P
Ook volgens het Witte boekje dat vandaag uitgebracht is?
Of mag het dan allenbei?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

BMW850

Citaat van: Audioloog op augustus 12, 2006, 19:27:20
Interessant BMW850! Ik ben benieuwd straks naar je eindconclusie!

Ik heb de Allan Bradly weerstanden nu een week beluisterd en mijn conclusie is dat de ouwe cement weerstanden toch beter klinken zowel in het midden als in het hoog waar ik ze heb geprobeerd.

Met de Allan Bradley sterft de muziek veel eerder uit en het klinkt zo dat de muziek veel verder naar achteren speelt vandaar mijn eerste indruk dat het heel aangenaam was om naar te luisteren en dan bedoel ik alleen de tweeter waar ik ze heb geprobeerd want in het midden gebied had ik de Allan Bradley direct al verwijderd omdat dat sowieso geen succes was.

Ik weet niet welk merk groene weerstanden ik er nu in heb zitten, maar ben ook benieuwd wat het resultaat zal zijn met de MOX weerstanden.

Laat iemand hier eens wat posten wat het verschil is met gewone cement weerstanden en de MOX metaal weerstanden ook deze persoon vond de cement weerstand beter klinken dan een MOX weerstand: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=512&start=0&sid=a5a6f436f53668a25a036c55f6aafd40

Rudy

p.s kijk niet naar het filter hoe het nu is opgebouwd, moet het allemaal nog extern in een kastje bouwen zonder printplaat.

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

hifiman

Citaat van: BMW850 op augustus 19, 2006, 14:52:38
Ik heb de Allan Bradly weerstanden nu een week beluisterd en mijn conclusie is dat de ouwe cement weerstanden toch beter klinken zowel in het midden als in het hoog waar ik ze heb geprobeerd.

Met de Allan Bradley sterft de muziek veel eerder uit en het klinkt zo dat de muziek veel verder naar achteren speelt vandaar mijn eerste indruk dat het heel aangenaam was om naar te luisteren en dan bedoel ik alleen de tweeter waar ik ze heb geprobeerd want in het midden gebied had ik de Allan Bradley direct al verwijderd omdat dat sowieso geen succes was.

Ik weet niet welk merk groene weerstanden ik er nu in heb zitten, maar ben ook benieuwd wat het resultaat zal zijn met de MOX weerstanden.
Ongelooflijk he, dat zelfs weerstanden zoveel klank verschil kunnen geven.  :o

Ik ben benieuwd welke weerstanden er straks als winnaar uit de bus gaan komen  :)

Filter zit er netjes uit trouwens hoor!

hifiman

.

hifiman

.

hifiman

.

hifiman

Het Paradigm filter onderdelen kerkhof  ;D

hifiman

De bipolaire elco's en hun opvolgers  O0

hifiman

.

hifiman

.

hifiman

.

hifiman

Vanavond gaan we dat eens lekker testen met Hollow Man 2  ;D

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op augustus 19, 2006, 19:15:38
Het Paradigm filter onderdelen kerkhof  ;D

LOL Leuk dat doosje!!! ;D

Citaat van: Audioloog op augustus 19, 2006, 19:16:31
De bipolaire elco's en hun opvolgers  O0

Je ziet pas wat het verschil is als je ze naast elkaar ziet... :o :o

Ik ben heel benieuwd naar je luisterervaringen. Dat kan niet anders dan stukken beter zijn. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Citrofiel op augustus 19, 2006, 19:51:06
JIk ben heel benieuwd naar je luisterervaringen. Dat kan niet anders dan stukken beter zijn. ;D
Gisteren lekker film gekeken, klonk geweldig en in mijn oren een stuk beter dan voorheen, maar ok dat is een nogal subjectieve waarneming  ;D

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Haha leuke vraag. En nu is dit project even afgelopen vrees ik. Ik ben al op zoek naar andere slachtoffers om daar ook de filters eens lekker aan te pakken  ;D

Wat mijn eigen set betreft, eerstvolgende aktie wordt een low jitter clock inbouwen in de cd speler  ;D

O ja en voor de herfst aanbreekt de greyscale van de projector opnieuw calibreren, al dan niet met color correction filter.

En daarna? Ach dan verzinnen we wel weer wat  ;D

BMW850

[Wat mijn eigen set betreft, eerstvolgende aktie wordt een low jitter clock inbouwen in de cd speler  ;D [/quote]

Audio Reference Clocks:    http://www.newclassd.com/index.php?page=20

Nog een link: http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid=82840

Rudy

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

hifiman

Citaat van: BMW850 op augustus 20, 2006, 11:20:30
[Wat mijn eigen set betreft, eerstvolgende aktie wordt een low jitter clock inbouwen in de cd speler  ;D

Audio Reference Clocks:    http://www.newclassd.com/index.php?page=20
Mooi spul hoor. En nog lagere jitter (1,5ps vs 3 ps) jitter dan de klok van Guido Tent  :o Alleen is die van Guido ook weer een stuk goedkoper  :)

beunky

Citaat van: Audioloog op augustus 20, 2006, 11:33:44
Mooi spul hoor. En nog lagere jitter (1,5ps vs 3 ps) jitter dan de klok van Guido Tent  :o Alleen is die van Guido ook weer een stuk goedkoper  :)

Wat kost die van Guido dan?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Ik overweeg om de filters (voor zover het de front speakers betreft) toch hardwired te gaan bouwen en dan gelijk in een mooi houten extern kastje.

Dat roept gelijk een aantal vragen bij mij op, maar ik denk dat ik daar dan tzt maar even een nieuw topic voor open  :)

hifiman

hifiman

En dat heeft uiteindelijk geresulteerd in hardwired interne filters. Voor meer info zie bovenstaande link.

Ik volsta hier met een foto'tje.  :D

Deleted member

Netjes, je bent weer even van de straat geweest zie ik!  :P