DVI/COMPONENT TO VGA TRANSCODER voor barco

Gestart door Den Tas, mei 29, 2006, 15:48:54

Vorige topic - Volgende topic

Arno P

Citaat van: rwijnhov op juli 25, 2006, 23:24:44
gewoon normaal relatief goedkope dvi kabel voor 30 euro voor 10 meter. En ik heb perfect beeld op 720p, dus volgens mij is ie dan goed genoeg want het is digitaal signaal dus werkt of wel of niet, Of zie ik dat verkeerd?

Als die niet goed zou werken zou het resulteren in pixel-gesputter in beeld (of helemaal geen beeld)...waar heb je de kabel gehaald?

jowi

Lengte is ook een issue. De DVI standaard is gegarandeerd tot 3m geloof ik, voor normale kabels. 10m is gewoon veel mazzel hebben ;D 15m moet je nog meer mazzel hebben... of meer geld uitgeven. Zeker als je 1080p ready wilt of moet zijn... storing zul je zien als 'spikes', witte streepjes als een soort sneeuw in je beeld.

rwijnhov

Ah juist, maar 1080P hoeft voor mij niet te werken daar ik een bg801s heb dus die kan 1080p toch niet lekker aan. Dus voor mijn doeleinden is deze kabel goed. Deze kabel komt van een locale winkel "huggers electronica" in Boxmeer vandaan. Hoe ziet "pixel gesputter" er trouwens uit, waar kan ik dat aan herkennen? Ik heb volgens mij nog niets abnormaals kunnen zien in het beeld. Zal morgen wel even een foto maken van het beeld dat ik nu heb.

grt,
Ruben

Arno P

Citaat van: rwijnhov op juli 26, 2006, 07:21:09
Ah juist, maar 1080P hoeft voor mij niet te werken daar ik een bg801s heb dus die kan 1080p toch niet lekker aan. Dus voor mijn doeleinden is deze kabel goed. Deze kabel komt van een locale winkel "huggers electronica" in Boxmeer vandaan. Hoe ziet "pixel gesputter" er trouwens uit, waar kan ik dat aan herkennen? Ik heb volgens mij nog niets abnormaals kunnen zien in het beeld. Zal morgen wel even een foto maken van het beeld dat ik nu heb.

grt,
Ruben

Het zal er uit zien als een satelietuitzending op TV waar een zware onweersbui doorheen blaast...heb je ooit wellicht wel eens gezien...
In het kort...als je er last van zou hebben hoefde je niet te vragen hoe het eruit ziet... ;) aangezien het overduidelijk zal storen (meer dan een lichte verhoging van analoge ruis bijvoorbeeld)

rwijnhov

Wat is nu de beste sync aansturing voor de moome bij de barco op port 5 comp sync of rgbhv sync, en waarom? Want met beide doet ie het goed op port 5.

BarcoCRT

Citaat van: rwijnhov op juli 26, 2006, 22:12:33
Wat is nu de beste sync aansturing voor de moome bij de barco op port 5 comp sync of rgbhv sync, en waarom? Want met beide doet ie het goed op port 5.
Mbt tot sync is het heel eenvoudig. Hij synct of hij synct niet. Port 4 is RGBS en port 5 is RGBHV, er is geen kwaliteitsverschil tussen RGBS en RGBHV.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

rwijnhov

Ok maar ik heb met rgbs gewoon normaal beeld op port 5 en met rgbhv ook. Dus iets klopt er dan  volgens mij niet, want met rgbs zou ik toch alleen maar beeld op port 4 moeten krijgen?

BarcoCRT

Ik zou me er niet druk over maken. Het doet het toch goed.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Arno P

rwijnhov

Heb net even getest en ook op 1080P doet de kabel het prima.

jowi

Aangezien mijn lange DVI kabel pas maandag komt ::) ben ik even de Denon 3910 aan het testen met de Moome box. Plug and play boys. De Denon 3910 met een DVI kabel aan de moome, de moome met een kort VGA kabeltje (hij is binnen!) aan de Barco, even 'DVI' selecteren op de Denon, en gaan... 720p en 1080i lukt meteen, 480p/576p synct (nog) niet. Je kunt heel netjes overschakelen op de Denon van 720p naar 1080i v.v. zonder dat de moome of Barco over zijn nek gaat. Ziet er goed uit!

Helaas is het nu te licht om iets te zeggen over de kwaliteit van het beeld. Ik ben zelf heel benieuwd naar de upscale mogelijkheden van de Denon, en hoe dat er nu uit ziet op de Barco. Vanavond eens verder kijken!

Maar in ieder geval kan ik nu dus zonder problemen DVI/HDMI apparaten met HDCP encryptie  aansluiten op de Barco 808... en dat is niet gewoon 8) nee, dat is uber- O0

Jowi is ready for commercial, digital HD ;D Laat die HD-DVD speler maar komen!

Nog een paar plaatjes, de Barco met de Denon 3910, en een detail van de Moome box aan de Barco.

rwijnhov

Jup kan ook alleen maar beamen dat het toch echt een geweldig apparaatje is.

john2910

Hallo even een vraag ,
ik heb nu mijn htpc aangesloten op de dvi poort met een vga verloopstekker en dan naar poort 5 van de barco 808.
Nu is mijn vraag zou zo een moome box mij beter beeld opleveren als ik dan op de dvi poort van de pc een dvi kabel laat lopen naar de moome?"
Of bv mijn samsung dvdspeler rechtreeks op de moome.
mvg

jowi

Citaat van: john2910 op juli 29, 2006, 16:49:40
zou zo een moome box mij beter beeld opleveren als ik dan op de dvi poort van de pc een dvi kabel laat lopen naar de moome?"
Of bv mijn samsung dvdspeler rechtreeks op de moome.
In principe wel. Check dit topic even : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=44985.0

RCD

Hoi

Ik heb nu een setup met de Denon DVD-A1XVA en een DVI RGB converter en laat hem upscalen naar 1080p.
Tot nu toe is dit de beste setup die ik gehad heb echt super goed.

Rob

Gullwing

Citaat van: Rob_Dingen op juli 30, 2006, 09:05:15
Hoi

Ik heb nu een setup met de Denon DVD-A1XVA en een DVI RGB converter en laat hem upscalen naar 1080p.
Tot nu toe is dit de beste setup die ik gehad heb echt super goed.

Rob

Heb dit nog niet zo lang geleden mogen aanschouwen bij Rob via een Barco 808s op het 3 meter grote doek, en kan het alleen maar beamen, dit is echt kwijlwerk  ;D stukje van Gladiator gezien en een stukje HD dvd Fhantom of the Opera ( als ik het goed onthouden heb ) maar het spettert echt van het doek af......nog even doorsparen voor de Denon maar..... ;D
Atoll ST200 Signature, 2x Atoll AM200 Signature, Cambridge CXU, B&W Nautilus 802N

jowi

Ik heb gisteravond nog even met de Denon/moome gespeeld, maar ik heb wel een klein probleempje. Ik krijg het beeld van de moome met de denon als input niet 100% beeldvullend. Eerst viel het niet op omdat ik een 4:3 dvd afspeelde.

Ik heb H-Size op 100% staan en ook H-phase moest naar 100% om de boel in het midden te krijgen + klein beetje rastershift, maar nog steeds heb ik links en rechts 5 cm beeld te kort... heb zowel 720p als 1080i op de denon geprobeerd.

Met de HTPC en de moome gaat het wel goed, daar heb ik zelfs ruimte over, het beeld zou zelfs nog groter kunnen. Met de denon/moome kom ik dus te kort. Is dit op te lossen, en hoe?

bmateijsen

Kan je de verloopstekker van amerikaans  naar Nederlands ook ergens op het web aanschaffen?? Ik heb hem nog even niet kunnen vinden, maar zoek waarschijnlijk verkeerd.. ::)

SpeedyAndré

Citaat van: bmateijsen op juli 30, 2006, 14:56:38
Kan je de verloopstekker van amerikaans  naar Nederlands ook ergens op het web aanschaffen?? Ik heb hem nog even niet kunnen vinden, maar zoek waarschijnlijk verkeerd.. ::)

Bij Ebay vind je ze wel.
Frank heeft ze ook  :D >:D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Robbo

Een beetje elektro(nica)zaak of 'onderdelenwarenhuis' heeft die stekkers ook wel in het programma.

jowi

Zelf vind ik de voeding die bij de Moome zit nogal erg heet worden.... het is een heel klein adaptertje, maar je kunt hem haast niet beetpakken zo heet wordt ie... Eens kijken of er een andere te vinden is. Ben ik meteen van die verloopjes af...

astrobart

jowi

Citaat van: astrobart op juli 30, 2006, 22:22:19
hij is toch wel voor 220 he O0
Ja anders wordt ie heel even heet en daarna nooit meer ;D

astrobart

jaco

Citaat van: bmateijsen op juli 30, 2006, 14:56:38
Als je nog met de auto naar je werk gaat, even naar de rijstraat rijden (verlengde van de A2) en dan naar rijstroom gaan.
Die hebben een hele collectie en de goedkoopste van 1,5 Euro doet het hier prima.

En ja de voeding wordt warm. Het is een schakelende voeding die geschikt is voor tussen de 100 en 240 volt.
Als je een andere zoekt: 9 volt 1.7 Ampere. Dat is op zich een redelijk zware voeding als je die niet schakelend maakt.