DVI/COMPONENT TO VGA TRANSCODER voor barco

Gestart door Den Tas, mei 29, 2006, 15:48:54

Vorige topic - Volgende topic

SpeedyAndré

Citaat van: jowi op mei 30, 2006, 21:39:48
... en dus meteen maar even zelf besteld ;) Met de huidige gunstige wisselkoers 175 euro incl. verzendkosten...
(scheelt weer wat toekomstige dealerkosten en overige marges ;D )

Jij gunt ook niemand wat he  ;D
Ik zou bijna zelf een Sony kaart gaan bestellen  ::)
De externe versie mag hij niet meer leveren zag ik op avsforum  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

jowi

Citaat van: SpeedyAndré op mei 30, 2006, 22:08:47
Had hem vanmorgen gemaild, hij leverde ze nog zei hij... die heb ik dus ook besteld. Heb je de link naar het avsforum topic?

Arno P

Citaat van: jowi op mei 30, 2006, 21:39:48
... en dus meteen maar even zelf besteld ;) Met de huidige gunstige wisselkoers 175 euro incl. verzendkosten...
(scheelt weer wat toekomstige dealerkosten en overige marges ;D )

Yep, hier ook net "ge-moomed" 212 USD....paypal.. ;) Levering vindt plaats halverwege Juni.

SpeedyAndré

Linkje.
Elders zag ik dat hij een belangrijk component laat geleverd kreeg, waardoor de reeds bestelde externe versies lang op zich laten wachten.
Als je hem gemaild hebt, dan levert hij uit een overschot van geannuleerde orders denk ik.
Diverse mensen hebben afgezien van de externe box vanwege de levertijd.
De waarschuwing kwam ergens uit de hdcp belangenwereld, je kan nl. met een externe doos een gedecodeerd signaal opnemen en dat is niet de bedoeling :)
De interne kaarten zoals die Fransman en Moome leveren mogen wel.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Robbo

Citaat van: jaco op mei 30, 2006, 17:10:08
Ik zie het niet goed gaan komen met de devices van die Fransman:
1- hij had dacht ik al eens geschreven dat het de laatste versie was
2- veel mensen springen er nu al op in, dus als wij er dan een aantal willen vissen we vast achter het net. (ik heb me maar wel aangemeld, maar dat zal wel voor niets zijn)

Ik dacht dat Robbo zo'n Moome oplossing heeft. Wellicht kan hij aangeven wat positief/negatief is aan dit product. Er moet ten opzichte van de oplossing van de Fransman een VGA-5BNC kabel tussen i.p.v. een directe stekker verbinding. Met een goede korte kabel zou het verlies ook mee moeten vallen hopenlijk.
Maar dat zouden we dan wellicht met behulp van Reinier kunnen testen.

Dus hopenlijk medewerking Robbo en Reinier.

Ik ga binnenkort met Reinier de 2 boxen testen.   Vooralsnog werkt de Moome box goed, alleen niet icm met mijn DVD speler.  Daar heb ik spikkels in het beeld bij 720p en 1080p.  Op een andere speler van hetzelfde type gaat het wel goed.  Maar met mijn speler op een 720p projector gaat het ook goed, dus dat is een beetje vaag.  Ook al verschillende kabels geprobeerd dat maakt ook niet uit.   

Bij het testen wil ik met name even goed naar de greyscale en gamma kijken.  Als dat er allemaal goed uitziet, dan wil ik bekijken of het mogelijk is de Moome box in de Barco te bouwen.

jowi

Citaat van: SpeedyAndré op mei 30, 2006, 22:08:47
Heb de hele link gelezen maar ben dit niet tegengekomen ???
Wat me wel zorgen baart is dat op de website nu ineens deze tekst staat bij de external box:
'pre-order quantity full - please do not pay'

Zit ik daar nu wel of niet tussen? Heb gisteravond besteld, maar de melding is met toen niet iopgevallen. Moome maar weer een mail gestuurd... het is wel tobben hoor dit grijze circuit, en dan met een chinees die moeilijk uit zijn engelse woorden komt...

spotmatic

Citaat van: jowi op mei 31, 2006, 08:56:11
Zit ik daar nu wel of niet tussen? Heb gisteravond besteld, maar de melding is met toen niet iopgevallen. Moome maar weer een mail gestuurd... het is wel tobben hoor dit grijze circuit, en dan met een chinees die moeilijk uit zijn engelse woorden komt...

Niet iedere persoon met een oosters uiterlijk is meteen een Chinees hoor... Moome is een Koreaan!
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Arno P

Citaat van: spotmatic op mei 31, 2006, 08:57:20
Niet iedere persoon met een oosters uiterlijk is meteen een Chinees hoor... Moome is een Koreaan!

Dicht genoeg in de buurt  ;D
...even serieus...aziaten houden er gewoon een andere manier van werken op na en de communicatie loopt ook iets anders...hoeft niet meteen beter of slechter te zijn

jowi

Citaat van: Arno P op mei 31, 2006, 09:31:35
Dicht genoeg in de buurt  ;D
...even serieus...aziaten houden er gewoon een andere manier van werken op na en de communicatie loopt ook iets anders...hoeft niet meteen beter of slechter te zijn
Precies, dat is ook een beetje de ervaring op avsforum, communicatie is moeilijk maar uiteindelijk schijnt het allemaal goed te komen. Daar ga ik ook maar even van uit.

jowi

'pre-order quantity full - please do not pay'
Zit ik daar nu wel of niet tussen?
Net bericht van vriend Moome :
"Quantity is full, you are last one!"
;D

BarcoCRT

OK, vrijdagavond is de shootout tussen de Moome en de Barco-box van de fransoos.
Ik verwacht zelf eigenlijk geen verschil.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Arno P

Citaat van: jowi op mei 31, 2006, 15:46:14
Net bericht van vriend Moome :
"Quantity is full, you are last one!"
;D

Ik had ook een mail...met ok! erin

Op welke tijd kreeg jij jouw bericht?

jowi

15:48...

Astrobart vertelde me net dat nu op de website staat dat er nog 40 over zijn voor pre-order ??? ::)

Rare jongens die chinezen koreanen...

Arno P

Citaat van: jowi op mei 31, 2006, 16:33:03
15:48...

Astrobart vertelde me net dat nu op de website staat dat er nog 40 over zijn voor pre-order ??? ::)

Rare jongens die chinezen koreanen...

Mijn bericht 16:30... ::)...toch maar even een extra mailtje gestuurd  ;)

Misschien dat er een aantal "bestellingen" nog in de mail-fase zitten en hij ze ahw heeft gereserveerd

SpeedyAndré

Heb de hele link gelezen maar ben dit niet tegengekomen ???

Misschien is het weg gemodereerd  ::)
Moome had een waarschuwing gekregen toen bekend werd dat hij stand-alone boxjes ging maken, alle interne kaarten of vergelijkbaar zijn wel toegestaan.
Het zou ook kunnen dat de waarschuwing geen gevolgen voor Moome heeft (bij aankoop hdcp chips) en dat hij er gewoon mee door gaat :)
Ik heb nog in andere topics gezocht maar het lijkt wel weggepoetst ....

André  8)

SpeedyAndré

Citaat van: Arno P op mei 31, 2006, 16:36:51
Mijn bericht 16:30... ::)...toch maar even een extra mailtje gestuurd  ;)

Misschien dat er een aantal "bestellingen" nog in de mail-fase zitten en hij ze ahw heeft gereserveerd

Jij hebt toch een Sony ifb besteld (aan de prijs te zien), dat is een andere dan die van Jowi :)

André  8)

Arno P

Citaat van: SpeedyAndré op mei 31, 2006, 18:47:07
Jij hebt toch een Sony ifb besteld (aan de prijs te zien), dat is een andere dan die van Jowi :)

André  8)

Die van mij kost iets van 170 euro die van jowi iets van 175...zoveel verschil is er niet

Deze dus:
model name:  IFB-M2005A+

click below botton to place pre-order:    $192 plus shipping by air $20 (standard shipping), pay extra $15 for EMS.

Ik denk dat Jowi de EMS shipment heeft gekozen:

227.00 USD United States Dollars  = 176.940 EUR

rwijnhov

Arno P

Die Reinier heeft toch weer wat veroorzaakt bij de CRT PJ achterban... ;D ;)

BarcoCRT

Het probleem van HF-roloff bij lange kabels is op zich niets nieuws. Het bronsignaal waarmee we onze projector aansturen is de laatste tijd wel veranderd. Eerst was het hoofdzakelijk DVD, en nu wordt alles in rap tempo HD, waarbij met name 1080p toch een behoorlijk bandbreedte nodig heeft om ongestoord doorgegeven te worden. Zelfs voor 1080i speelt het probleem nauwelijks een rol.

Bij 1080p is het kabelprobleem onvermijdbaar en worden oplossingen als deze zinvol om toe te passen.

Voordat iedereen gaat roepen dat gescaled DVD materiaal ook een hogere bandbreedte nodig heeft, dat is maar gedeeltelijk waar. Hoewel het materiaal gescaled wordt, neemt de resolutie niet toe. Het beeld wordt simpelweg 'opgeblazen' en dus automatisch een stuk softer. (per pixel!) De bandbreedte eisen zullen voor gescaled DVD-materiaal niet enorm toenemen.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3

Tazzy

Ik zit net met Moome te mailen over de IFB voor de Sony 1251.
Eerst komende woensdag maar even kijken of ik em koop, daarna de deal met Moome of een Powerbuy afronden :D
Learn the rules so you know how to break them properly - The Dalai Lama

Dedicated room project progress report
DVDProfiler

jowi

Ik zou wel eens willen weten in hoeverre het protocol voor DVI/HDMI voorziet in foutcorrectie, of andere manieren om de digitale overdracht te waarborgen. Theoretisch/technisch gezien moet je het digitale signaal na een aantal meter foutloos kunnen versterken of re-genereren d.m.v. een extender lijkt me. Iets wat met analoge kabels lastig wordt omdat je dan ook storingen mee kan versterken. Ben nu al benieuwd naar hoe video-jitter er uit ziet ;D want als we ons al druk maken over een digitale interlink van 50cm die 'anders' klinkt, hoe moet dat dan ooit goedkomen met digitale videokabels van >10 meter ;D

BarcoCRT

Hoi Jowi,

Er is een fundamenteel verschil tussen S/PDIF digitale output en HDMI/DVI. Bij S/PDIF wordt alleen de informatie zelf over de kabel verstuurd. De ontvanger moet uit het signaal ook nog eens clock-informatie herleiden. Bij S/PDIF is dat op een 'zeer eenvoudige' wijze gedaan waardoor jitter zeer gemakkelijk zijn invloed hoorbaar kan maken. Eigenlijk is de S/PDIF interface een zeer slechte interface. Op veel vlakken kan het zo veel beter gedaan worden, modulatietechnieken, clockpulsen etcetera. Daarnaast is het zo dat de data die bij S/PDIF over de kabel gaat daadwerkelijk bijna 1:1 over de kabel gaat, er wordt niet of nauwelijks iets aan error-correctie gedaan, er zitten eigenlijk geen mogelijkheden voor errorcorrectie in. Daarnaast is het een een-weg communicatie (simplex, in data-communicatie-termen).

Bij HDMI/DVI is bijna het OSI-model van toepassing! (OSI zal de echte IT-er wel iets zeggen) En bovendien is het een tweeweg communicatie. Ik zal even uitzoeken hoe de clock-signalen overgestuurd worden c.q. geregenereed worden. Dit zal ook vele malen beter doordacht zijn dan bij S/PDIF.

Het is jammer dat de meeste thuisgebruikers slechte ervaringen hebben met real-time digitale communicatie (S/PDIF), en daardoor zo sceptisch tegen alle digitale communicatie aankijken. Veel van de problemen die zich bij S/PDIF voordoen, (zoals een 1 op 1 relatie tussen type/merk digitale kabel en vermeende klankleur) zullen zich bij HDMI/DVI en bijv ook IEE1394 absoluut niet meer voordoen.
Je kan het steeds beter met (computer)netwerkcommuncatie over CAT-5 bekabeling vergelijken. Het maakt niet uit welk merk/type CAT-5 kabel je tussen je switch/router en pc plaatst, het emailtje heeft telkens dezelfde inhoud.

De problemen die er met lange HDMI/DVI kabelszijn, zitten helaas in het ontwerp ingebakken, ofwel het is 'by design'. Deze interface is NOOIT ontworpen voor langere afstanden. Zijn oorsprong ligt in het verbinden van een beeldscherm aan je pc.
Vergelijk dit eens met de CAT-5 specificaties die garanderen dat een kabel 100 meter lang mag zijn.

Arno P

Reinier...tipje voor een goede 10m DVI kabel ?

Robbo

Bij kabelmeister.de hebben ze 1080p geschikte kabels voor een zeer schappelijk prijs.