Tazzy's HT in aan en opbouw

Gestart door Tazzy, januari 4, 2006, 13:22:03

Vorige topic - Volgende topic

Tazzy

Ik heb al een hele tijd de droom om een eigen kijk en luisterruimte hebben.
Deel hier van komt doordat mijn vriendin mijn speakers (B&W 330i) niet ziet zitten in de woonkamer.
Ik heb dit versterkt door te roepen dat ik eigenlijk wel anderen en wellicht grotere speakers wilde.

Deze heb ik inmiddels in de vorm van een lange termijn project staan. Ik heb van een hobbyist 2 electrostaat panelen overgenomen. De rest moet er nog bij (uit-)gezocht worden. Gezien de lengte van deze panelen mochten deze al helemaal niet in de woonkamer. [EDIT: Die panelen staan inmiddels op de schroothoop]

Voorlopig ga ik met de B&W 330i's voor en B&W 100i's achter draaien. Center heb ik nog niet gekocht dan wel gebouwd.
Subwoofer word een Infinity Kappa Perfect 10 die ik 5 jaar geleden voor in de auto heb gekocht maar uit eindelijk nooit gebruikt.

Voor versterking word voorlopig geregeld door een 5.1 DTS versterker van Millenium (http://www.hometheaterhifi.com/volume_4_2/millennium.html)
Na versterking worden versterkers ik nog steeds af moet maken. Voor de voor speakers worden dit Nelson Pass Zen V4's met buizen voortrap.
Hierdoor zijn de versterkers gebalanceerd aan te sluiten. Achter en Center word door GainClones geregeld.
De Sub versterker word een naar 400W opgeschaalde Rod Elliot P68 versterker.

De beamer word waarschijnlijk de Mitsubishi HC-900e. Ben er nog voor aan het sparen...

De audiokamer is onderdeel van een veel groter plan:

De maten in de tekening kloppen qua schaal voor geen meter, de audiokamer is 4,76 bij 3,20 met een hoogte van 2,70.
Het lichtplan in ondertussen heel anders geworden. Hier kan ik na komend weekend waarschijnlijk de foto's van laten zien.

Zoals het er nu bij staat :)

De bruine kasten in de hoeken zijn ikea CD/DVD racks die voor een deel in de muur verzonken zijn.

Ik zit nu alleen een beetje met speaker plaatsing. De 100i's komen met een beugel aan de muur.
De opstelling is door een groot raam aan de linkerkant een uitdaging. Wellicht dat ik door mijn kamer dichter bij de ideaal maten van 7.1 uit kom voor de achter speakers.

Na het lezen van www.itccomp.nl/htwebf/Documenten/PDF/Garmt/7151.PDF en ander documenten over opstelling begin ik mij een beetje af te vragen wat beter is.

Verder uit elkaar: De speakers boven de DVD racks ophangen en naar de luister positie richten
Dichter bij elkaar: De speakers tussen de DVD racks ophangen, hierbij heb ik tevens de optie om ze op luister hoogte te plaatsen.

Iemand een idee?
Learn the rules so you know how to break them properly - The Dalai Lama

Dedicated room project progress report
DVDProfiler

FrankB

Cool, deze ga ik volgen!

Ben je trouwens vanavond thuis? Ik moet toch in Den Haag zijn, dan breng ik je neozed's langs.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

brimbrammer

Inderdaad leuk om er weer één te gaan volgen. :D

Rappie

Altijd mooi zo'n lege kamer :) Al ideeën voor de inrichting en kleurencombinaties etc. ?
Eigenaar van Paulthé

Fransvis

Ben benieuwd hoe het gaat worden.

Tazzy

Citaat van: FrenkB op januari  4, 2006, 13:40:41
Cool, deze ga ik volgen!

Ben je trouwens vanavond thuis? Ik moet toch in Den Haag zijn, dan breng ik je neozed's langs.
je hebt PM.

Qua kleuren, ik denk dat het antraciet voor op de achterwand word. En iets van bordaux rood/bruin voor de rest. Het antraciet gaat ook voor een groot deel op het plafond  en op de lichtlijsten komen.
Omdat het ook een ruimte is voor muziek wil ik niet te donkere kleuren en komt er een lichte eiken vloer in.

DVDProfiler

Tazzy

Fototje van de wand met DVD racken met de lichtlijst met de lijmklemmen. In deze lijst komt een lichtslang te liggen voor indirecte verlichting

De andere wand nu ook met gips:

DVDProfiler

Tazzy

Rechter DVD rack met een halve vogel beugel & kabel doorvoer voor de achter speakers

2e rack met de inmiddels 1x geschilderde lichtlijsten, in de linkerkant ligt inmiddels een gele lichtslang

In de vensterbank staan trouwens ook even mijn B&W DM100i's, heb even gekeken of ik een beetje uit kwam qua plaatsing.

Wat wel bijzonder kut is; ik had een elcheapo remote kit gekocht voor het schakelen van o.a verlichting. 1 van mijn spotjes ging gister met een flits kapot en daarmee ook 1 ontvanger. PRUT DUS! Had er toch echt 3 nodig en heb er nu nog 2...

Zit al te kijken naar Marmitek X10 /  S10 spullen als vervanging :D

DVDProfiler

Tazzy

Pa aan het afwerken :)

De achterkant van de audiokamer, gezien vanaf de nieuwe computer kamer :D

Tijd dat ik zelf ook weer wat ging doen 8)

Rondom structuur verf

...

Achterwand zonder de DVD racken

Computerkamertje bijna dicht :)

DVDProfiler

Daklem

Wauw, dat is een flinke kamer! Had ik ook maar die plaats, maar helaas......  :'(

Sjors

Mooie ruimte zeg  8) 

Groet, Sjors

Tazzy

De zwarte achterwand, hier komt straks het projectiedoek te hangen. Dan is deze gelijk zo donker niet meer.

Wit gips word rood/bruin, Tussen de DVD racks komt trouwens een boeken plank voor movie props :D

Dit rood is trouwens een beetje vaag, tis niet echt rood... het gaat meer richting bruin. Gamma noemt het "vuur". Zwart is trouwens "nacht" van de Gamma en lijkt meer heel donker antraciet. Moet trouwens hoognodig mijn lens even schoonmaken. Met al dat stof er op is echt geen gezicht.

Heb gister gesproken met een aannemer voor een dakraam in de nieuwe computer kamer. No way dat ik een velux raam ga schroeven op in een dak wat van 3 tot 4meter op loopt :)

DVDProfiler

Rappie

Een velux erin hangen kan zowat van binnenuit (als het niet te hard waait) . Alleen je moet dat gat er in zien te krijgen en het kozijn erin krijgen ;)

Verder zien spotjes tegen het nacht zwart weg te vallen, of komt dit gewoon door de flits .... (lees anders het foto maak topic voor tips hiervoor ... )

Goed bezig verder !
Eigenaar van Paulthé

Tazzy

Spotjes vallen weg omdat van de 6 spots er nog maar 3 werken... andere lampjes zijn inmiddels kapot :(
Tijdens de foto's maken stond er ook een TL aan voor extra licht, zal dus wel loslopen straks  8)

DVDProfiler

Tazzy

Ultra l33t stormtroopers... 10x kleiner dan verwacht :D

Omdat Robbert van den Broeke werkeloos is heeft ie meer tijd om bij mij foto's te maken... Kan dus echt mijn camera laten schoonmaken, schoonspuiten met perslucht heeft geen effect gehad. Achter speakers hangen klote, moet 1 beugel even aanpassen om em gelijk aan de ander te krijgen.

Hoop deze week een offerte te krijgen voor het dakraam in de computerkamer en ga morgen aan de slag met de electra :D

DVDProfiler

Tazzy

Zow een deel van de 2ehands vloer zit er in:

Wat een kwalitatief uitermate teleurstellend werk als bijna alle delen in alle mogenlijke richtingen krom zijn

DVDProfiler

Jfwiet

Het is wel een mooie vloertje. Mooie kleur.

Maar als je die stelband los maakt, knalt alles dan niet meteen uit zijn voegen??

Ik hoop dat alles uiteindelijk lekker vlak ligt. Ga je er nog een vloerkleed ofzo overheen leggen om dit tegen te gaan? Of gewoon hele zware meubels.

J

Tazzy

De vloer word straks als ik klaar ben geschuurd en donkerder gelakt. Mijn GF vond de foto's van de vloer van Garmt niet mooi maar denk dat het wel die kant op gaat.

De vloer komt niet meer los, die is verlijmd op de OSB ondervloer. Die band is een 3e hand voor mij tijdens het leggen, heb soms dat de plank aan de onderkant weer los komt als je em aantikt aan de boven kant en viseversa :D

Hoor net dat ik dit weekend moet opruimen... de nieuwe computerkamer naast audiokamer krijgt maandag eindelijk een dakraam. Staat nu aardig vol met van alles en nogwat :D

DVDProfiler

SpeedyAndré

Ik heb geloof ik iets met cvradiators  ::)
Blijft deze wit, of komt er een ombouw omheen  ???

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

Tazzy

Daar komt een ombouw omheen, moet em alleen nog ff ophalen :)

De vloer is klaar, kan nu gaan schuren en een lak kleur uitzoeken.
Ik kon me gister niet inhouden en heb mijn spullen eventjes naar zolder gesleept.

Vervelend was wel dat mijn dac geen lock kreeg op mijn loopwerk en dat ik dus met de pioneer (waar nog geen coax op zit) moest spelen.

DVDProfiler

Jfwiet

Vloertje ziet er netjes uit! Ik ben fan van een mooie lichte houten vloer.

Het ziet er zo wel erg overdreven uit, lege kamer met 2 giganische boxen  >:D
Muren zien er trouwens ook strak geverft uit.

garmtz

Tazzy

Garmtz dankje!

Het zijn echter de 330i's  8)

DVDProfiler

Tazzy

DVDProfiler

jaco

Citaat van: Tazzy op april 27, 2006, 12:39:48
Garmtz dankje!

Het zijn echter de 330i's  8)
Ja, te zien aan de zwarte stukjes aan de onderkant. Bij de 220 haal je het hele front weg. Ook ooit gehad, heb nog een paartje 220i in doos hier staan. (al jaren niets te doen)
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable