Wilson Benesch/AudioNET/Tara Labs setje

Gestart door DA BoSS, april 24, 2006, 11:16:22

Vorige topic - Volgende topic

CEC TL-2X loopwerk, kopen ?

ja, buitenkansje
ja, waarom niet
nee, geen match
nee, ga voor de bijpassende audionet cd speler
nee, zonde van je geld...

dre73

is het onderhand niet een beetje leeg bij je?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

DA BoSS

Citaat van: dre73 op maart 18, 2007, 10:41:45
is het onderhand niet een beetje leeg bij je?
mijn vriendin vind mijn woonkamer behoorlijk opgeknap nu  ;D

bovendien ga ik ook nog een (grote) salontafel uit mijn woonkamer verwijderen en vervangen door twee kleine bijzet tafeltjes...voor nog meer ruimte >:D

vrgr
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

dre73

ja het zal wel een stuk beter klinken als de laatste keer toen ik de siltech kwam halen.
ben benieuwd naar de foto`s,zeker van de speakers 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

DA BoSS

en van de week gelijk ook maar zo'n digitale videorecorder-decoder van UPC besteld  ;D

http://www.upc.nl/televisie/harddisk_recorder/

6 maanden gratis en per maand opzegbaar O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Heb afgelopen zondag bezoek gehad van Audioloog.
Gewapend met zijn gemodificeerde CEC TL-5100Z (Tentlabs) en zijn welbekende Monica non-os DAC heeft ie me getrakteerd op een heerlijk ochtendje muziek  8)

Verslag staat in dit topic: *click*

DA BoSS

Ik kreeg enkele dagen geleden een mailtje van Audioloog dat ie zijn Monica 2 non-os dac in de verkoop ging zetten.
En omdat het destijds in mijn set zo lekker matchte, dacht ie gelijk aan mij...

Ach, wat kan ik zeggen...ik ben altijd al gek geweest op vrouwen O0
Oftewel : de Monica blijft, 't is een mooie aanwinst in mijn set!

Korte impressie:
Het keiharde hoog van eerder ben ik kwijt.
Het geheel klinkt véél minder agggresief cq véél muzikaler dan de Denon + Audionet DAC.
Alleen op technische punten als plaatsing, holografische weergave en ultieme resolutie lijk ik voorlopig ietsje te verliezen, maar ja...

Lekkere match, de Denon getemd ;D

garmtz

Netjes Jasper! Hoe bevalt de opstelling zoals hij nu is verder?

R

Ik dacht dat je mede ook voor audionet had gekozen vanwege de dac, is dat nu een beetje bekoeld dan?

Citaat van: DA BoSS op juni  5, 2007, 08:55:13
Ik kreeg enkele dagen geleden een mailtje van Audioloog dat ie zijn Monica 2 non-os dac in de verkoop ging zetten.
En omdat het destijds in mijn set zo lekker matchte, dacht ie gelijk aan mij...

Ach, wat kan ik zeggen...ik ben altijd al gek geweest op vrouwen O0
Oftewel : de Monica blijft, 't is een mooie aanwinst in mijn set!

Korte impressie:
Het keiharde hoog van eerder ben ik kwijt.
Het geheel klinkt véél minder agggresief cq véél muzikaler dan de Denon + Audionet DAC.
Alleen op technische punten als plaatsing, holografische weergave en ultieme resolutie lijk ik voorlopig ietsje te verliezen, maar ja...

Lekkere match, de Denon getemd ;D

hifiman

Gefeliciteerd Jasper!  ;D

En het is niet zomaar een Monica DAC, maar eentje met als extra's:
- Luxe kwaliteits kast (alleen de kast kost al bijna 100 euro)
- Mundorf Silver/Gold uitgangs condensatoren voor een veel ruimtelijker en open geluidsbeeld  Smiley
- Tentlabs clock !
- Ingebouwd netfilter
- Netvoeding, geen gedoe met accu's en batterijen
- Virtual battery voedings-ontwerp, hierdoor is er geen verschil meer hoorbaar tussen netvoeding en batterij voeding  Cool
- Analoog gedeelte met zilverbekabeling bedraad
- Common base I/V convertors, ontwerp van Rudolf Broer. Voorkomt kleuring van het geluid en zorgt voor een normaal uitgangsnivo (2Vtt). De maker van de Monica DAC gaat deze in de toekomst deze I/V convertor ook commercieel aanbieden.

O0

reMC

Het gaat goed met non-oversampeling, leuk Jasper! 8)

Audiofiel

Gefeliciteerd Jasper! :D

Ik had inderdaad ook Audionet verwacht bij jou... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Feli, bij Audioloog was het niet helemaal mijn ding, maakte de set net iets te donker. Ik kan mij goed voorstellen dat hij juist zeer goed matched in een set die je als iets te hard ervaart in het hoog.

Ik heb overigens onlangs de audionet op de de nieuwe kef ref 205/2 mogen horen, en dat klonk wat mij betreft eenvoudigweg subliem! :)

peter

hifiman

Citaat van: )p( op juni  5, 2007, 09:37:55
Feli, bij Audioloog was het niet helemaal mijn ding, maakte de set net iets te donker. Ik kan mij goed voorstellen dat hij juist zeer goed matched in een set die je als iets te hard ervaart in het hoog.
Dat klopt, sinds ik de Avalons heb sloeg de balans naar de donkere kant door. Met mijn vorige speakers was de Monica DAC juist weer een verademing. It's (zoals gewoonlijk) all in the match  :P

Een NOS DAC klinkt gewoon lekker natuurlijk en relaxt, kortom erg muzikaal. Daar staat tegenover dat oversampling DACs meestal weer wat vloeiender en ruimtelijker (meer 3D) zijn.

Daarnaast heeft Jasper nu een fijne DAC voor een kwart van de prijs van een goedkope commerciele DAC  :D

reMC

Citaat van: Audioloog op juni  5, 2007, 09:42:10
Een NOS DAC klinkt gewoon lekker natuurlijk en relaxt, kortom erg muzikaal. Daar staat tegenover dat oversampling DACs meestal weer wat vloeiender en ruimtelijker (meer 3D) zijn.

Wel ruimtelijker, zeker niet vloeiender. IMHO ;)

hifiman

Citaat van: reMC op juni  5, 2007, 09:45:51
Wel ruimtelijker, zeker niet vloeiender. IMHO ;)
Kwestie van definitie waarschijnlijk, in elk geval is het duidelijk een kwestie van smaak (en match met de rest van de set natuurlijk). In het tijdsdomein presteert een NOS DAC gewoon altijd beter (domweg door de afwezigheid van enige vorm van filtering) dan een niet NOS DAC  :)

reMC

Citaat van: Audioloog op juni  5, 2007, 09:47:43
In het tijdsdomein presteert een NOS DAC gewoon altijd beter

Vind ik ook, daarom klinkt een NOS dac ook vrijwel altijd muzikaler ;)

hifiman

Maar even de techniek vergetend, toen ik een tijdje geleden op bezoek was met Jasper klonk deze DAC gewoon heel erg lekker in Jasper zijn set en dat is tenslotte waar het allemaal om draait  :D

DA BoSS

Bedankt voor alle leuke reacties jongens 8)
Ik zit deze week nog even in een piekdrukte, maar ik ben erg blij met deze aanwinst!
(alleen weinig tijd)

De noodzaak van een cd speler / loopwerk upgrade is er nog, maar krijgt voorlopig geen prioriteit:

Ik kon de afgelopen maanden geen geschikte tweedehands Audionet speler vinden.
Bovendien droom ik eigenlijk stiekem van nog véél duurdere spelers.
Zoals bv de Ayre's, Esoteric's, Resolution Audio's, AR & Goldmunds.
Of de duurdere loopwerken van C.E.C. , Wadia, Teac, ML & dCs etc...I want them all   >:D ;D

Maargoed, back to earth.
Zoals Audioloog al aanhaalde pakt deze DAC in mijn set erg lekker uit.
De komende weken/maanden staan dus nu in het teken van het beter leren kennen van de kwaliteiten van deze dac.
Zeker geen straf 8)

Jean Sibelius

Citaat van: DA BoSS op juni  5, 2007, 23:36:39
De komende weken/maanden staan dus nu in het teken van het beter leren kennen van de kwaliteiten van deze dac. Zeker geen straf 8)
Inderdaad en dat is natuurlijk óók een deel van de hobby! :)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en geniet ervan ;D

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

DA BoSS

er is de laatste maanden weer veel veranderd aan mijn set.... hoog tijd om mijn topic weer eens bij te werken  :-[

-De Monica DAC draait nog steeds op de Denon 3910. Mijn ervaring met deze NOS dac blijft positief
-Ik heb mijn de plaatsing van mijn set veranderd
-Ik heb mijn akoestiek aangepakt met behulp van auralex panelen & basstraps (licht teleurstellend resultaat)
-Ik heb een Sony PS3 spelcomputer toegevoegd aan mijn set
O0

Blijven er nog 3 grote wensen over voor mijn set:

1) ISF Calibratie van mijn plasma
2) Andere luidspreker kabels
3) Andere cd-speler cq loopwerk

reMC

Citaat van: DA BoSS op september  6, 2007, 07:40:31
3) Andere cd-speler cq loopwerk

Al enig idee waar je naar gaat luisteren?

R

DA BoSS

Citaat van: reMC op september  6, 2007, 10:43:12
Al enig idee waar je naar gaat luisteren?

Yup: de Ayre CX-7e is mijn gedoodverfde kandidaad.
click
Prachtige speler, die goed past bij de rest van mijn set.
Alleen laat mijn budget hem voorlopig niet toe (en bovendien vind ik het veels te leuk eerst nog een aantal demo's te doen ;D O0)

Andere spelers waar ik nu aan denk zijn de Resolution audio speler, een mooie Naim of een C.E.C. TL-2x (loopwerk)
Of...... toch eerst maar op de budget-fiets? ( eur 1500 max)

Want het kan nog minstens een jaar duren voor ik genoeg budget over heb.
En ik heb niet zo onwijs veel zin nog zo lang door te spelen met 't huidige loopwerk (Denon)
Er zit namelijk een soort 'hard' 'mechanisch' randje in, wat me behoorlijk de keel uithangt.

Laatst FrankB nog langs gehad met zijn Lavardin (dank 8)).
Nuttig, want daardoor kan ik nu mijn eigen versterker uitsluiten als bron van die ergernis...

DA BoSS

Citaat van: R op september  6, 2007, 11:03:24
Zoiets niet interessant?

hee R,

Ja en nee:

Ik vind Wadia een interessant merk, maar ik ken ze bijna alleen uit de bladen en verhalen van anderen.
Ze maken mijn inziens wel kwaliteitsproducten met een hoofdletter K.
Dus op zich héle interessante optie  8)

Maar:

Ik maak me een beetje zorgen om de match.
Bij mij thuis in deze set, nijgt eea toch snel naar 'bright'.
Een vrij analytische speler kan dus makkelijk mismatchen...
(volgens bv garmtz is de kans vrij groot dat Wadia in mijn set niet lekker zal matchen)

En, ik vraag me wel eens af of het niet meer zin heeft een speler te kopen die wat recenter is ???

(hoe hard zijn de ontwikkelingen in cd-speler land de afgelopen 5 jaar nou gegaan?)

mvg,

R

Tja, voor mij is het merk van allure. Ik heb ook geen gigantisch uitgebreide luisterervaringen, maar het is zeker een mooie speler. Of hij helemaal in je klanksignatuur past valt inderdaad nog te bezien. Ik denk niet echt dat er zo gigantisch veel veranderd is de afgelopen jaren. Misschien mag je hem wel eens gaan luisteren, eventueel thuis. Ik kon alleen niet helemaal zien of er digitaal uit op zit.

Citaat van: DA BoSS op september  6, 2007, 21:46:05
hee R,

Ja en nee:

Ik vind Wadia een interessant merk, maar ik ken ze bijna alleen uit de bladen en verhalen van anderen.
Ze maken mijn inziens wel kwaliteitsproducten met een hoofdletter K.
Dus op zich héle interessante optie  8)

Maar:

Ik maak me een beetje zorgen om de match.
Bij mij thuis in deze set, nijgt eea toch snel naar 'bright'.
Een vrij analytische speler kan dus makkelijk mismatchen...
(volgens bv garmtz is de kans vrij groot dat Wadia in mijn set niet lekker zal matchen)

En, ik vraag me wel eens af of het niet meer zin heeft een speler te kopen die wat recenter is ???

(hoe hard zijn de ontwikkelingen in cd-speler land de afgelopen 5 jaar nou gegaan?)