Wilson Benesch/AudioNET/Tara Labs setje

Gestart door DA BoSS, april 24, 2006, 11:16:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEC TL-2X loopwerk, kopen ?

ja, buitenkansje
ja, waarom niet
nee, geen match
nee, ga voor de bijpassende audionet cd speler
nee, zonde van je geld...

DA BoSS

#225
Hee R,

nog bedankt voor die tip, maar het is er niet meer van gekomen.

Ik merk de laatste tijd zowiezo dat ik me steeds minder stoor aan zoals het nu bij me thuis klinkt.
Misschien komt het door het goede werk van BB&G (akoestiek) waar ik nu meer gewend aan ben geraakt?
Of omdat ik de laatste tijd meer 'casual & off-axis' luister?

Feit is dat het me steeds makkelijker valt de onvolkomenheden van mijn set te accepteren 8)
De boel staat dus weer even lekker op 'hold'...
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

bmateijsen

Hoi Jasper,

Kom anders eens langs bij ons in Hilversum, we hebben zoiezo de Naim en Opus staan.
(en discovery's, dus als je je versterker meeneemt, dan kan je dat al voor een groot deel horen ;) )

Groet,

Bjorn

Citaat van: DA BoSS op september  6, 2007, 21:46:05
Andere spelers waar ik nu aan denk zijn de Resolution audio speler, een mooie Naim of een C.E.C. TL-2x (loopwerk)
Of...... toch eerst maar op de budget-fiets? ( eur 1500 max)


DA BoSS

thx Bjorn, ik kom graag eens een keertje langs 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

reMC

Citaat van: DA BoSS op september 25, 2007, 20:05:32
Ik merk de laatste tijd zowiezo dat ik me steeds minder stoor aan zoals het nu bij me thuis klinkt.
Citaat van: DA BoSS op september 25, 2007, 20:05:32Feit is dat het me steeds makkelijker valt de onvolkomenheden van mijn set te accepteren 8)

Wellicht heeft je set wel steeds minder onvolkomendheden ;) Goed nieuws in ieder geval!

Citaat van: DA BoSS op september 25, 2007, 20:05:32De boel staat dus weer even lekker op 'hold'...

CD-spelers ook niet? Je zou toch een Ayre CX-7e gaan beluisteren?

garmtz

Citaat van: reMC op september 26, 2007, 09:39:26
CD-spelers ook niet? Je zou toch een Ayre CX-7e gaan beluisteren?

Deels ontworpen door Jeff Kalt van Resolution Audio... ;)

reMC

Citaat van: garmtz op september 26, 2007, 09:45:00
Deels ontworpen door Jeff Kalt van Resolution Audio... ;)

Ga dan gelijk voor een Opus, wil je zeggen ;D

garmtz

Nope... Ze hebben een verschillend karakter, dus blijft smaakkwestie... ;)

DA BoSS

#232
De kennismaking met de Naim SuperNait     (& de Ayre AX-7e)   12-12-2007


Ik was enige tijd geleden nieuwsgierig geraakt naar deze versterker.
Toeval wil dat er, om de hoek van mijn werk, sinds kort een hifi-dealer zit: Concerto Audio.
Na een korte kennismaking tijdens mijn lunchpauze( ;D) volgde al snel een uitnodiging om eens langs te komen met mijn huidige versterker....


Mijn inbreng:

• AudioNET Sam V2 + onboard DAC (3700 euro)
• muziek
(oa Mari Kodama, Maria Callas, Patricia Barber, Henny Vrienten, Leonard Cohen, Radiohead, Jason Carter, Nils Petter Molvaer, Tiesto, )

Concerto:

• Naim SUPERNAIT (3900 euro)
• Naim CDX2 (4700?)
• Vivid Audio V1.5 (2900 p.s.)
• Transparent (kabels, 1000+)
-------

Na een korte tram- en wandelrit (met 16 kilo versterker onder de arm :D) mijn Audionet gelijk aangesloten.
Dit, omdat ik eerder ervaren heb dat hij heel lang nodig heeft om op te warmen c.q. te stabiliseren.
Hierna even rustig de tijd genomen voor de kennismaking & introductie tot de setup.



De speakers bleken Zuid-Afrikaanse makelij (door ex-B&W medewerker Laurence Dickie).
De CDX2 was neergezet omdat het een prima match zou zijn met de Supernait.
Transparent kabels idem.

Besloten om eerst een rustig een uurtje naar de Naim set te luisteren.
Ik had een tas vol cd's meegenomen, dus draaien maar >:D




Na een stuk of 3 a 4 verschillende nummertjes te hebben gespeeld begon me wat te dagen.
Dit is mijn 'sound' helemaal niet :-[

Ik zat welliswaas te 'tappen', en kon er ook wel van genieten.
Maar het was niet zoals ik mijn eigen muziek kende?

Ik had moeite met de plaatsing.
Vond hem wat forward klinken; de stemmen sprongen er ook een beetje bovenuit.
De klankleur lag niet helemaal lekker in mijn oren; beetje warm
En ik vond de resolutie ook al niet je dat.

Al met al klonk het wel ritmisch, maar gewoon niet zo muzikaal.
Ik snapte mijn eigen muziek bijna niet meer ;D
Tijd om van versterker te wisselen....

Mijn bange vermoedens werden zo goed als gelijk bevestigd:
Het lag niet aan de speakers, noch aan de akoestiek.
De Audionet bracht weer me weer de vertrouwde rust, resolutie en dynamiek.

Ik hoorde ook zijn harde 'spoortje' in het hoog, maar het was geen vergelijk.
De Supernait zou voor mij geen zijstap zijn, maar een stapje terug...
(gewoon mijn smaak niet)
-------

Helaas geen jubel-ervaring dus.
De Naim CDX2 vond ik in combinatie met de Audionet wel mooi, maar te duur voor het resultaat.
De Vivid speakers vond ik wel wel lekker klinken; interessante speaker!
We waren het allemaal wel eens dat de 'sound' van beide versterkers erg anders is.

Om de laatste twijfel uit de lucht te halen nog een andere versterker erbij gehaald.
Er bleek namelijk nog een oude bekende in huis te zijn, de Ayre AX-7e versterker(3800 euro)
Concerto gaat zelfs zeer binnenkort dealer worden van Ayre!

Ik was al behoorlijk gecharmeerd van Ayre, en ook dit keer viel het niet tegen 8).
Hij klonk eigenlijk 'gewoon' goed.
De AX-7e sprong er niet echt uit, maar was wel gelijk prettig om naar te luisteren.

Dat gevoel bleef; best eens een merk waar ik me happy mee zou kunnen voelen...
Ondertussen waren we wel al ettelijke uren verder, en begon ik een beetje luistermoe te worden.
Tijd om af te taaien dus.



Conclusie:

-Ik weet weer waarom ik verliefd geworden ben op mijn huidige versterker  >:D 8)
(ondanks dat harde spoortje in het hoog; zou ik dat ooit nog kunnen kwijtraken??)

-Naim bleek niet helemaal mijn ding (duur)
-Vivid speakers lang niet verkeerd, maar geen concurrent van de WB Discoveries
-Ayre meer dan interessant
-Sympathieke zaak / lui

O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

advr


leuk verslag ;D ;D

en voor jou een bevestiging van je huidige keuze.... 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

advr




Heb je de Trinity's ook al gehoord? :o

Ik heb ze twee keer gehoord bij AudioExcellence, ik was meteen onder de indruk.. had ik er hetgeld maar voor.. ::) ::) 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

DA BoSS

Citaat van: advr op december 13, 2007, 16:58:42


Heb je de Trinity's ook al gehoord? :o

Ik heb ze twee keer gehoord bij AudioExcellence, ik was meteen onder de indruk.. had ik er hetgeld maar voor.. ::) ::) 8)

helaas nog niet, maar gaat zekers gebeuren ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

yahoooooooooooooo ;D

Ondanks enkele weken vertraging (zeer trage douane diensten) is mijn nieuwste aanwinst eindelijk binnen:

Taralabs RSC Air 2 speaker kabel
(http://www.taralabs.com/)


8)

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

bmateijsen

wow... schijnt een mooi setje te zijn 8).

DA BoSS

en.......aangesloten!

eerste indruk is niet verkeerd; lekker 'Airy' (lucide)  ;D


Citaat van: bmateijsen op december 18, 2007, 20:19:04
wow... schijnt een mooi setje te zijn 8).

thx 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

advr

weer een mooie aanwinst erbij, het wordt leuk in huize Da Boss ;D ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

R

Mooi man!! Ben wel benieuwd naar een eigen fototje ;)

Van harte iig.

DA BoSS

Citaat van: advr op december 18, 2007, 21:23:56
weer een mooie aanwinst erbij, het wordt leuk in huize Da Boss ;D ;D ;D

dank je ;D

Citaat van: R op december 18, 2007, 21:26:21
Mooi man!! Ben wel benieuwd naar een eigen fototje ;)

Van harte iig.
:)
Heb even snel 2 foto'tjes genomen met mijn telefoon:

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

vandaag een setje Ayre Myrtleblocks en een setje Quadraspire QX! feet te leen gekregen.

lekker spelen testen ;D 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

advr



dat zou ik wel eens willen weten of je dat merkt ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

DA BoSS

@advr: ik ook >:D

----

Ik ben trouwens zwaar onder de indruk van mijn nieuwe Taralabs speakerkabels!
Is er hier iemand, die toevallig ook ervaring heeft met de RSC Air lijn?




(mijn wat uitgebreidere review volgt later nog)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Maximus_Aurelius

Hoi,

Dat is een mooie aanwinst DaBoss.
Ik heb alleen ervaring met de RSC air1 LS kabel  :-X
We waren aan het vergelijken met andere LS kabel in die prijslkasse.Was niet op mijn eigen set maar op een andere set(kameraad) die set ken ik ook heel goed.
Ik was daarin iets anders van mening betreft de vergelijking met verschillende LS kabels.
De RSC air 1 , NordOst tyr , Burmester silver LS kabel.
Ik vond de Taralabs de meest detailrijke kabel ertussen , dynamiek wat minder dan bij de tyr maar ik vond dit juist zeer aangenaam.De taralabs was in plaatsing gewoon veel beter en het hoog ging qua plaatsing snel wat ik bij de LS van mijn kameraad een must vind(EEn supertweeter ingebouwd).
Natuurlijk heeft dit allemaal met de algehele setup te maken. Hij heeft achteraf voor de TYR gekozen , dit zou niet de mijne keuze zijn geweest.De RSC air1 speelt in mijn visie de tyr zoek alleen ook al in prijs verhouding gekeken  ;)
De setup bestaat uit:
VV - Burmester 035
EV - Burmester 956MK2
CD - DCS P8i
LS - MBL 300E
NordOst tyr XLR (tussen cd en VV)
Burmester silver (VV-EV)

Maar ik heb sinds enkele maanden ook ervaring met WB LS en ik denk inderdaad dat deze LS kabel van Taralabs(RSC air2) een excellent choice is. ;D ;D , mijn ervaring is met WB de trinity's waarbij ook weer het hoog aangesproken word.

Veel luisterplezier en hoorgenot ;D


APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

DA BoSS

#248
Citaat van: Maximus_Aurelius op december 22, 2007, 14:18:32
Hoi,

Dat is een mooie aanwinst DaBoss.
Ik heb alleen ervaring met de RSC air1 LS kabel  :-X
We waren aan het vergelijken met andere LS kabel in die prijslkasse.Was niet op mijn eigen set maar op een andere set(kameraad) die set ken ik ook heel goed.
Ik was daarin iets anders van mening betreft de vergelijking met verschillende LS kabels.
De RSC air 1 , NordOst tyr , Burmester silver LS kabel.
Ik vond de Taralabs de meest detailrijke kabel ertussen , dynamiek wat minder dan bij de tyr maar ik vond dit juist zeer aangenaam.De taralabs was in plaatsing gewoon veel beter en het hoog ging qua plaatsing snel wat ik bij de LS van mijn kameraad een must vind(EEn supertweeter ingebouwd).
Natuurlijk heeft dit allemaal met de algehele setup te maken. Hij heeft achteraf voor de TYR gekozen , dit zou niet de mijne keuze zijn geweest.De RSC air1 speelt in mijn visie de tyr zoek alleen ook al in prijs verhouding gekeken  ;)
De setup bestaat uit:
VV - Burmester 035
EV - Burmester 956MK2
CD - DCS P8i
LS - MBL 300E
NordOst tyr XLR (tussen cd en VV)
Burmester silver (VV-EV)

Maar ik heb sinds enkele maanden ook ervaring met WB LS en ik denk inderdaad dat deze LS kabel van Taralabs(RSC air2) een excellent choice is. ;D ;D , mijn ervaring is met WB de trinity's waarbij ook weer het hoog aangesproken word.

Veel luisterplezier en hoorgenot ;D




Hee Maximus_Aurelius,

Bedankt 8)

Ik hoop dat het inderdaad een juiste keuze blijkt te zijn.
Ik trek nu bewust nog even geen (voorlopige) conclusies, eerst nog maar even een paar weken op me in laten werken.
Maar ik kan me nu al heel goed voorstellen dat ik niet meer terug ga naar mijn 'oude' LAT'jes.... >:D


mvg,


EDIT: heb jij misschien ook ervaring met Taralabs stroomkabels?
...daar ben ik ook erg benieuwd naar :)

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Maximus_Aurelius

Citaat van: DA BoSS op december 23, 2007, 07:53:07
Hee Maximus_Aurelius,

Bedankt 8)

Ik hoop dat het inderdaad een juiste keuze blijkt te zijn.
Ik trek nu bewust nog even geen (voorlopige) conclusies, eerst nog maar even een paar weken op me in laten werken.
Maar ik kan me nu al heel goed voorstellen dat ik niet meer terug ga naar mijn 'oude' LAT'jes.... >:D


mvg,


EDIT: heb jij misschien ook ervaring met Taralabs stroomkabels?
...daar ben ik ook erg benieuwd naar :)




Nee helaas niet  ::)
Maar ik hoop wel ervaring in op te doen in mijn zoektocht naar stroomkabel(s).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.