Wilson Benesch/AudioNET/Tara Labs setje

Gestart door DA BoSS, april 24, 2006, 11:16:22

Vorige topic - Volgende topic

CEC TL-2X loopwerk, kopen ?

ja, buitenkansje
ja, waarom niet
nee, geen match
nee, ga voor de bijpassende audionet cd speler
nee, zonde van je geld...

DA BoSS

Citaat van: advr op juni  8, 2006, 08:59:58
wat wil je er voor hebben :D :D ::) ;D :P :-X O0

op dit moment komt het me ook slecht uit dus speel er nog maar even mee, wie weet in de toekomst.
had je toch doe Graaf GM20 mee moeten nemen ;D
;D
Als ie weggaat ben je de eerste oke? (schappelijk prijsje komen we wel uit..)

En tsja, de Tjoeb is was mede verantwoordelijk voor mijn mindere goede ervaring met buizen.
Als ie mijn Classé er niet uitspeelt, gaat het Tjoebje binnenkort ook in de verkoop >:D

Ben ook nog van plan mijn oude Sony ES cd-speler aan te sluiten, kijken hoe die nog presteert (ik vermoed heel donker/bruin....)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

advr

Citaat van: DA BoSS op juni  8, 2006, 09:24:43
;D
Als ie weggaat ben je de eerste oke? (schappelijk prijsje komen we wel uit..)

is goed O0

Citaat van: DA BoSS op juni  8, 2006, 09:24:43
En tsja, de Tjoeb is was mede verantwoordelijk voor mijn mindere goede ervaring met buizen.
Als ie mijn Classé er niet uitspeelt, gaat het Tjoebje binnenkort ook in de verkoop >:D
Ben ook nog van plan mijn oude Sony ES cd-speler aan te sluiten, kijken hoe die nog presteert (ik vermoed heel donker/bruin....)

als er iets niet goed is met een component is het lastig evergelijken natuurlijk. De classe ken ik niet maar lijkt me ook geen verkeerde!
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

DA BoSS

Hierbij nog een tussenstandje van mijn zoektocht naar een stereo-versterker:

1. Mark Levinson 383
2. Audionet Sam V2

3. Naim (NAC112/NAP150?)

Disclaimer: dit zegt niks over de kwaliteit van versterkers in het algemeen, slechts iets over mijn voorkeuren, budget etc etc etc ;D

Mijn lijstje van versterkers die ik graag wil beluisteren:

Krell
LINN
Burmeister (?)
McIntosh
Creek Destiny
Pass Labs combo

En uit pure nieuwgierigheid wil ik ook graag eens zo'n Spectral setje aan het werk horen

O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

advr

wat is je Budget dan?

Laatst wel de ML 383 gehoord. Voor mij, met buizentik, veel te transistor achtig. Begon mij al snel te vervelen. Helemaal geen muzikaliteit aanwezig. :P 
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

DA BoSS

Las trouwens gister in de Hifi-News een super-enthousiaste review van de nieuweCreek Destiny lijn, valt met 1900 euro ruim binnen budget...

Zou bovendien ook graag nog een McIntosh MA6300 beluisteren. Zeker mooi retro die versterker (4250 euro)

DA BoSS

Citaat van: DA BoSS op juni  7, 2006, 21:45:01
En het laatste nieuwtje:
Ik heb mijn Njoe Tjoeb Reference laten repareren (loopwerk/laser was kapot). Die jongens van AH hebben gelijk alle software/firmware etc. bijgewerkt, dus hij is weer helemaal bij 8).
Vanmiddag opgehaald en gelijk maar aangesloten (met de LAT IC-300). Ben toch wel benieuwd of hij nu wel de cdp-10 uit zijn zadel kan stoten?

Al na een uur:   wow hij is nu beter dan voorheen
Na twee dagen: hij is echt beter dan voorheen
Na drie dagen:   zou het nog beter worden?

Tjoebje laat wel horen wat er op je cd staat, had gisteren een 5 jaar oude zelfgebrande cd erin gegooid: niet om aan te horen  :-X;D.

DA BoSS

En nog eentje om eens te beluisteren:

Bryston B100 integrated, "A little Levinson" >:D
(3500+)

R

He, die heb ik nou nog nooit gezien, nieuw?

DA BoSS

Citaat van: Ruben op juni 11, 2006, 09:39:56
He, die heb ik nou nog nooit gezien, nieuw?
In nederland verkrijgbaar sinds 2005 (dacht ik).
Leesvoer: Hi Fi + review

Peerless Monster

Citaat van: DA BoSS op juni 11, 2006, 08:37:53

(3500+)

Ik vind de ML toch mooier om te zien ;)
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

R

De ML is zeker mooier.

Tnx, voor de link, ga ik nog wel even. Het lampje en indicator van clip vind ik wel ironisch op een bryston.

DA BoSS

Citaat van: DA BoSS op juni 11, 2006, 08:37:53

(3500+)

Ik heb ondertussen het voorrecht gehad die Bryston te beluisteren, maar 't was niet echt mijn smaak.
Heeft wel een kwalitatieve indruk achtergelaten, deed me denken aan Peerless monster's Plinius versterker(qua sound & afwerking).
Aardige mannen daar ook bij Audiofabriek 8)

DA BoSS

En paar weken terug ook nog Hyperion's HPS-906 speakers beluisterd.... >:D

(set bestond verder uit Herron audio voorversterker + 2 Herron monoblocks, Consonance reference cd-speler & Magnan kabels)

Deden me heel erg denken aan mijn huidige speakers, zelfde sound 8)
Verder vond ik ze pietsje ronkend overkomen (in de goede zin van het woord welliswaar maar dus niet super strak). Ze kwamen desondanks niet erg vermoeiend over.

Ik twijfel er een beetje aan of dit wel echt een grote upgrade voor me zou betekenen tov mijn quad's?
Wellicht dat ik ze later nog eens in huis ga proberen te halen.... 8)

Ze hadden daar (Sense-of- Music) trouwens een ontzettende mooie hoeveelheid platenspelers & aanverwante apparatuur staan---> echte liefhebbers van vinyl geloof ik  8)

citac

Probeer ook de DK Design versterker , is onlangs getest door een mede forumlid.
En hier een stuk uit een NL test : http://www.thelsagroup.com/news/review2.jpg  , reviewer was bijna flauwgevallen  :o , zo goed klonk de versterker.

Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

DA BoSS

En afgelopen vrijdag bij Audio-Cube kennis gemaakt met....ja met wat eigenlijk?? ( ;D)

Het is meer een concept/ filosofie waar ze van uitgaan, een non-mainstream filosofie wel te verstaan >:D
Ze hebben het namelijk niet zozeer over apparatuur of de neutraliteit daarvan (heilige graal hifi-neutraliteit).
De kern van de filosofie is namelijk dat ze de muziek als medium kiezen, in plaats van de apparatuur als medium.

Hoe gewoon dit ook klinkt, het is een wezenlijk andere filosofie dan die de andere hifi-merken hanteren.
Wat zich weer vertaalt in hele andere keuzes dan op dit moment gangbaar, zoals:

-kasten van speakers spelen toch altijd een rol ---> maak er gebruik van ipv elimineren van die invloed (Sonatine's)
-je kan toch niet het hele geluidsspectrum goed/neutraal weergeven, dus maak je keuzes (in dit geval de live-muziek benadering)
-componenten hebben altijd invloed, dus zorg je gewoon dat er zo min mogelijk in de signaalweg zit (47labs/sun audio)

etc etc

Dit resulteerde voor mij in een héél toegankelijke, coherente, harmonieuze en absoluut niet vermoeiende set.

Eerste indruk (belangrijk): hee, ik hoor niks dat tussen mij en de muziek instaat, ik luister om de apparatuur heen :o. Meestal is er altijd wel iets wat je van de muziek afleid (klopt dit wel, dat vind ik zo lekkerder, te veel hoog, te weinig laag etc etc), hier niet.
Deze uitzonderlijke kwaliteit gaat volgens mij wel gepaard met verlies aan neutraliteit, om nou te zeggen dat het EXACT zo klonk als 't erop stond, mwoah, maar zooooo genietbaar, erg O0....

Heel groot compliment aan die set/ concept: de muziek was zo lekker toegankelijk en coherent, ik snap de lyriek van ReMC, Proprius & cas3110 nu veel beter ;). Ook nader kennis gemaakt met Wilco & Cees Pel & cas3100. Gezellig gepraat & muziek geluisterd. Uitgebreid van gedachten gewisseld en veel geleerd, inspirerende conversaties. De tijd vloog voorbij...

Back-to-business:
Ik heb meerder hifi-sets gehoord waar de bron alles precies goed geplaatst en alle noten afzonderlijk volgbaar moeten zijn, gelaagdheid etc.
Hier is dat minder, noten lopen soms best in elkaar over maar dat is in het echt ook zo.
Ik denk dat de set gewoon niet tot analytisch luisteren uitnodigd (doet de apparatuur het wel goed, is alles goed geplaatst etc etc), maar als je echt muziek wilt horen.......Beschouw het maar als een compliment aan de coherentie en harmonie van de set ;) ritmisch gezien ook dik in orde

Waren er ook 'downsides'?

Op elke set valt natuurlijk wel iets aan te merken:
-de prijs van de beluisterde set (20.000 euro) is buiten budget
-ik miste een beetje attack, agressie (maar dat schijnt ook te maken te hebben met de open baffle speakers die we gebruikt hebben?)
-de set is niet opwindend op een manier dat je er gelijk verliefd op word..

Mijn conclusie: ik wil er zeker nog een keer langs om verder kennis te maken 8)

Trouwens: tijdens het luisteren bleek deze set een ontzettend goede allrounder te zijn, hij verslikte zich in geen enkel genre, sub-genre of band. Het is waarschijnlijk de beste set qua all-round (alle genres) tot nu toe  voor mij. Hoogstens ietsje minder opwindend als bij mij thuis :-*

DA BoSS

Citaat van: citac op september 17, 2006, 17:41:44
Probeer ook de DK Design versterker , is onlangs getest door een mede forumlid.
En hier een stuk uit een NL test : http://www.thelsagroup.com/news/review2.jpg  , reviewer was bijna flauwgevallen  :o , zo goed klonk de versterker.

thx for the tip 8)

Heb jij er zelf ook een staan?

Edit; zelfs geen één puntje van kritiek in die review ::) weet niet of ik dat al te veel geloof ???

reMC

Leuk reviewtje Da Boss 8) Dat de review positief is, is natuurlijk een leuk extraatje!

Ik snap een ding in je ervaring echter niet:

Citaat van: DA BoSS op september 17, 2006, 18:19:16
Ik heb meerder hifi-sets gehoord waar de bron alles precies goed geplaatst en alle noten afzonderlijk volgbaar moeten zijn, gelaagdheid etc.
Hier is dat minder, noten lopen soms best in elkaar over maar dat is in het echt ook zo.

Wat bedoel je met 'in elkaar overlopen'? Dat ze elkaar in de weg zitten? Of dat de een al begint te klinken terwijl de andere nog bezig is? Of...?

DA BoSS

Hey ReMC,

thx 8), & bovendien een erg gezellig middagje Utrecht...

Wat ik bedoelde te zeggen: je kan ze er noot voor noot uitpakken (focus op noot en scheiding der noten& tonen) of zoals hier harmonischer brengen (focus op geheel)

Is dat duidelijker?

Edit: je hoeft niet elke noot stuk voor stuk perfect te brengen, dat gaat ten koste van de coherentie is en bovendien onnatuurlijk; het is veel belangrijker dat je de muziek als geheel perfect weergeeft.

reMC

Ok bedankt voor je uitleg, ik snap je wel volgens mij :) Maar ik vind juist dat individuele instrumenten heel goed te volgen bij het systeem, dus niet per sé alleen het 'geheel'.

47labs heeft eens een dergelijke visie als jou opmerking net neergeschreven:

It seems recent audio design concentrates more on the sound rather than the music. To me, listening to the sound and listening to the music is a very different act. Music is more like the way one note springs into the next, not just an enumeration of each note, but many of todays' high end products seem concerned more about the purity of each sound and not enough about how these notes are made into music. So they all sound very static and distant. There's a gap between the space where the listener is and where the reproduced music is. That is probably what Mr. Kimura calls an artificial quality. They tend to leave the listener as a solitary observer and lack the power of emotional involvement.

DA BoSS

CiteerMusic is more like the way one note springs into the next, not just an enumeration of each note
daar kan ik me ook wel in vinden 8).

Je wilt en kunt wél alle afzonderlijke instrumenten makkelijk volgen, maar die instrumenten moeten gewoon muziek maken............ in plaats van afzonderlijke noten laten horen >:D Ondanks dat de noten ietsje meer in elkaar overlopen itt gangbare benadering van high-end, hoor je gewoon meer muziek!

mvg,

reMC

Citaat van: DA BoSS op september 17, 2006, 23:10:41
Je wilt en kunt wél alle afzonderlijke instrumenten makkelijk volgen, maar die instrumenten moeten gewoon muziek maken............ in plaats van afzonderlijke noten laten horen >:D Ondanks dat de noten ietsje meer in elkaar overlopen itt gangbare benadering van high-end, hoor je gewoon meer muziek!

Uiteraard, het gaat om de muziek!

jan-rotterdam

@DA-BoSS

CiteerMijn lijstje van versterkers die ik graag wil beluisteren:

Krell
LINN
Burmeister (?)
McIntosh
Creek Destiny
Pass Labs combo

En uit pure nieuwgierigheid wil ik ook graag eens zo'n Spectral setje aan het werk horen

neem ook Goldmund mee in je zoektocht, zou wel eens iets voor jou kunnen zijn. Een Mimesis 330 of een SRP / SR combinatie. Voor info: www.goldmund.com

Groeten Jan

DA BoSS

....
;D

Specifieke reviews kan ik niet zo een twee drie vinden, enige dealer die ik kan vinden is Multifoon?
(mimesis 330 6000 euro, srp/sr combo??)

Had jij zelf ook niet een Goldmund ev?
Zou je hem als aan de warme/buizen kant van het spectrum omschrijven?
Heel in de verte vergelijkbaar met Accuphase, of een ander merk??

mvg,

spencer

Mischien toch ook eens de Ayre combinatie AX-7e,CX-7e gaan beluisteren en dan vragen of ze hem gebalanceerd voor je aansluiten.Een verschil van dag en nacht bij deze combinatie.Het maakt ook vreselijk veel uit of die zo van de plank of dat die al een dag lekker onder stroom staat.Ik vond de set de 1e dag vreselijk tegen vallen met wat ik had gehoord.Toen ik de volgende dag weer ging luisteren had de set weer dat gene waar ik voor gevallen was.Ik zelf heb ook een lange zoektocht door de jaren gehad van  dure buizen, dure transistors weer buizen en nu dan Ayre en dat vind ik tot nu toe het beste voor mij en zal niet zo snel meer weg gaan.Als ik ga veranderen dan zal het een voor eind van Ayre worden maar daar heb ik echter geen behoefte aan.Als je van muzikaliteit houd en gewoon alle details wil horen zal ik hem mee nemen in je zoektocht.
Denk niet het is maar 60 watt,Ik heb hem gehoord op een Avalon Eidolon en dat was klonk zeer strak.
En anders kan ik niet meer dan je succes wensen met je zoektocht :D
Stereo:Ayre AX-7e,Ayre CX-7e,stillpoints
Bekabeling:Netkabels NBS Active 3,Interconects en Ls,NBS Active 3.
Reelbox Lite
Speakers,zelfbouw  I AM CABLE HAPPY

DA BoSS

thx 8)
Ik heb wel eens Ayre spullen mogen beluisteren, maar vond ze een tikje warm voor mijn smaak, neigde me iets te veel naar de 'buizen-sound'--> *click*.maargoed dat was wel iets lager in de lijn...heeft wel een hoge  kwaliteitsindruk achtergelaten 8)

(ps budget voor een geintegreerde stereo versterker is maar zo'n 2 tot 3000 euro hoor. Dat ik ook veel duurdere apparaten luister komt voornamelijk door mijn eigen nieuwsgierigheid & voorkeur voor tweedehands ;))