Wilson Benesch/AudioNET/Tara Labs setje

Gestart door DA BoSS, april 24, 2006, 11:16:22

Vorige topic - Volgende topic

CEC TL-2X loopwerk, kopen ?

ja, buitenkansje
ja, waarom niet
nee, geen match
nee, ga voor de bijpassende audionet cd speler
nee, zonde van je geld...

DA BoSS

Overzicht van apparatuur:

stereo-versterker: Audionet Samv2 www.audionet.de

Eindversterker:    Rotel RMB-1075
Voorversterker:   Rotel RSP-1066

Dvd-speler:        Denon DVD-3910
Cd-speler:          Classé CDP-10
Speakers:          Quad 22L (voor)
                       Quad 11L (achter)
                       Quad L-centre
                       Rel Strata III (sub)

TV                   JVC 28BT8ENB (28" conventionele beeldbuis)
Interconnects

LAT D-20 digital interlink, IC-300 signature analogue interconnect linkje 
Siltech MTX New-York(tussen VV & EV, 3 paar)                     
Siltech SQ-88 Classic (tussen VV & CD-speler)                      Van den Hul- the Name (tussen dvd-3910 & VV, tbv sacd/dvd-a)
                      Van den Hul- the Name (tussen dvd-3910 & VV, tbv cd's)
                      Meridian OEM digital coax (tussen dvd-3910 & VV)
                      Oehlbach blue? (tussen TV & VV)

Stroomkabels:   LAT International AC-2 MKI
                      MIT Z-Cord II (cd-speler)
                      Siltech SPX 20 (Voorversterker)
                      Siltech SPO 18-M (DVD-speler)

Van den Hul Mainsstream Hybrid (subwoofer)Overige kabels: QED P-2110 (scart kabel)
                     [url=http://www.chord.co.uk/chordweb/carnival.htm]Chord Carnival Silver Plus Bi-wire[/url] (speakerkabel)                   

Overige spullen & assecoires:
                     Isotek IsoPlug (bij tv)
                     Atacama Nexus 6 (speakerstands, afgevuld met zilverzand)                     Solidsteel AV-rack
                     Jori relax-fauteuil ( ;D
                     Aluminium DIY Stekkerblok (LAPP Olflex, interne sterbedrading)

Alle reacties zijn welkom...
(nu even geen foto's)
----------------

update 14-12-2007:

Speakers:      Wilson Benesch Discovery
Versterker:    AudioNET Sam v2
Cd-speler:     AH! Njoe Tjoeb Reference
DVD-speler:   Sony Playstation 3 (Blu-ray speler) 
TV:              Panasonic 37" plasma (PV60)
Digitale TV:   UPC HDD Recorder-box
Kabels:         LAT International
Overig:         Aparte audio groep met AHP smeltzekering module
                   Akoestische optimalisatie via Auralex panelen (basstrap+absorptie+diffusie)

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Geschiedenis

Ik ben begonnen met een Sony ES set (begin '90).
Zwaar over mijn toenmalige budget heen, ik heb er heel wat kranten voor rond moeten brengen (;D):

Sony GX-70ES (receiver)
Sony X-33ES (cd speler)
Bose 301 (speakers)

Na meer dan 10 jaar met heel veel plezier geluisterd te hebben naar deze set, ben ik rond 2002 gaan zoeken naar een nieuwe set. Dat moest dan gelijk maar een HT worden, dus met surround kanalen, subwoofer, etc etc etc.
Goed, die zoektocht viel me echt vies tegen. Ik had verwacht dat de hifi-business zich rap verder zou hebben ontwikkeld en de keuze binnen mijn niet misselijke budget slechts smaakgebonden zou zijn  ::)
Dream on: het heeft meer dan twee jaar gekost wat acceptabels te vinden. Het bleek namelijk dat geen enkele reciever (vv/ev) in de prijsklasse tot 3000 euro mij kon bekoren qua geluid. Hoogstens deden ze het marginaal beter dan mijn oude setje, maar ja :'(.

Om een heel lang verhaal kort te maken, ben ik uiteindelijk uitgekomen bij een Rotel set, met Quad vloerstaanders.
En daar luister ik nu al weer twee jaar naar, met veel plezier!
Vorig jaar heb ik nog een stand-alone cd speler toegevoegd, de Denon DVD-3910 bleek op de lange duur toch een beetje kil met redbook cd's. De cdp-10 was een mooie,grote, muzikale stap vooruit.
Verder heb ik het laatste jaar ook veel geexperimenteerd met kabels en stroom.
En ik heb twee maanden geleden de indeling van mijn woonkamer (5x6m halfopen ruimte), veranderd, en gelijk mijn spulletjes in een mooi rack geplaatst...
8)

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Toekomstplannen

Ik luister de laatste tijd 80% muziek, en slechts 20% film, dus ben ik me al een tijdje aan het orienteren op goede integrated stereo-versterkers. (zie ook hier)

Het upgrade-plan zoals ik dat nu in mijn hoofd heb ziet er zo uit:

Binnen één jaar :  Stereo-versterker
Twee-drie jaar:    Nieuwe speakers
Nnb:                  Nieuwe cd-speler

Waarom zo?
Tsja, omdat ik het geld niet heb alles in een keer te doen! (lol)

Qua cd-speler zit ik zeker niet eerste rang, maar klagen hoef ik nou ook weer niet >:D.
Ik wil dan ook liever afwachten hoe de verschillende media zich verder ontwikkelen (HD, PC etc)
Extra alternatief is het laten modificeren van mijn huidige spelers.

Qua speakers heb ik sterk het idee dat mijn Rotel set niet het optimale uit mijn speakers weet te persen. De Rotel krijgt niet genoeg grip/controle over mijn speakers. Dus eerst maar eens kijken hoe ze het doen op een betere versterker.... ^-^.

Qua versterker wil een echt een grote stap voorwaarts maken. Zo groot zelfs, dat ik over 10 jaar nog steeds geen behoefte zou voelen deze component te upgraden :o

Mijn bedoeling is verder om dit topic te gebruiken om van alle sets & componenten waar ik tijdens mijn zoektocht mee kennis maak, mijn mening vast te leggen...

O0

DA BoSS

mijn ervaring met:

Classé/Parasound/Electrostaten:                 Audiofiel
Lavardin/sonus Faber/NordOst/Lyngdorff:      FrenkB
ML 383/Wilson Benesch Arc:                        Dealer
Plinius/Classé/Usher:                                  Peerless Monster

Sonatine's/47Labs/Kees Pel:                       Audio-Cube

R

Mooie set hoor. Ik denk dat een mooie stereo versteker echt nodig is ;)  O0

DA BoSS

Ik heb afgelopen zaterdag weer veel 'nieuwe' producten gehoord, tijdens een dealerbezoekje:

Lua Appassionato (Reference) cd-speler:
Erg mooi  :o. Erg aangenaam & high-end in mijn oren, het mooie van buizen zonder de nadelen?
Adviesprijs 4.800 euro

Lua Con Emozione
Prachtig, mooier dan de N802D. Wat een basdruk weet deze speaker op te bouwen zeg >:D
(5.000 euro p/s, discontinued )

Ayre CX-5
Het lieflijke van buizen. Erg goed maar niet helemaal mijn smaak.

Graaf GM20 eindversterker
Wow, wat ben ik hier van onder de indruk zeg :o loepzuiver, mooi&open, dynamisch, krachtig. Hou ik dan toch van buizen? :P
Adviesprijs 5.300 euro

Jeff Rowland Contrentra
Eerste indruk; zeker niet verkeerd, gebouwd als een tank, maar speaker-mismatch. Eentje om nog eens nader te beluisteren...
Productie tm 2004, adviesprijs 6.000 euro(?)

Revel Studio
Moeilijke speaker, lastig aan te sturen, onrustig, hoog lag niet lekker in mijn oren, niet mijn ding :-\
Adviesprijs 10.000 euro

^-^

DA BoSS

Citaat van: Ruben op april 24, 2006, 11:38:50
Mooie set hoor. Ik denk dat een mooie stereo versteker echt nodig is ;)  O0
thx 8)

mradem

Citaat van: DA BoSS op april 24, 2006, 12:09:05
Ik heb afgelopen zaterdag weer veel 'nieuwe' producten gehoord, tijdens een dealerbezoekje:

Lua Appassionato (Reference) cd-speler:
Erg mooi  :o. Erg aangenaam & high-end in mijn oren, het mooie van buizen zonder de nadelen?
Adviesprijs 4.800 euro

Lua Con Espressione
Prachtig, mooier dan de N802D. Wat een basdruk weet deze speaker op te bouwen zeg >:D
(6.000 euro plus)

Ayre CX-7
Het lieflijke van buizen. Erg goed maar niet helemaal mijn smaak.

Graaf GM100 eindversterker
Wow, wat ben ik hier van onder de indruk zeg :o loepzuiver, mooi&open, dynamisch, krachtig. Hou ik dan toch van buizen? :P
Adviesprijs 6.700 euro

Jeff Rowland Contrentra
Eerste indruk; zeker niet verkeerd, gebouwd als een tank, maar speaker-mismatch. Eentje om nog eens nader te beluisteren...
Productie tm 2004, adviesprijs 6.000 euro(?)

Revel Studio
Moeilijke speaker, lastig aan te sturen, onrustig, hoog lag niet lekker in mijn oren, niet mijn ding :-\
Adviesprijs 10.000 euro

^-^

Dat wordt dan ff doorsparen ;D .

Btw misschien een bruikbare tip. Laat je speakerfilters eens nakijken om te modificeren. Geloof me je speakers kunnen een flinke stap beter worden hierdoor. Ik heb er zelf ervaring mee. Mijn Kef Q7 speakers zijn echt stappen beter geworden. Laatst was Garmt bij mij en ook hij was verbaasd over de speakers.
Mijne draaien ook op een RMB1075 icm de RSP1098.
Kosten waren bij mij 300 euro voor 2 fronts en een center. Niet echt kostbaar dus. Kan je meer geld apart leggen voor een andere versterker.

DA BoSS

Citaat van: mradem op april 24, 2006, 12:15:52
Niet echt kostbaar dus. Kan je meer geld apart leggen voor een andere versterker.

Kijk, dat zijn nog eens adviezen... ;D

Waar heb jij die van jou laten modificeren?
:D

PS Heb je misschien een topic waar eea in beschreven staat?

mradem

www.speakerenco.nl .

En nee ik heb nog geen eigen HT topic. Batterij van de camera is leeg ;D .

DA BoSS

Citaat van: mradem op april 24, 2006, 13:15:59
Batterij van de camera is leeg ;D .

Bij mij al een paar jaar...
:P

Maar nog even serieus: heb jij al eens nagedacht over een aparte stereo-versterker?
En waarom niet/wel?

molle

Mooie set hoor. Complimenten O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

mradem

Citaat van: DA BoSS op april 24, 2006, 13:22:58
Bij mij al een paar jaar...
:P

Maar nog even serieus: heb jij al eens nagedacht over een aparte stereo-versterker?
En waarom niet/wel?

Nee ik ben tevreden over mijn stereo weergave. Mijn speakers en zeker icm de Velodyne sub spelen prima muziek af. Ik gebruik nogal mijn HTPC voor films en muziek en daar ben ik tevreden over.
Ik heb wel nagedacht over de eindversterking te vervangen voor een andere. Daar een betere voor aan te schaffen. Echter ik heb sinds een aantal maanden een eigen huis en dat kost ook wel wat. Dus ik heb niet meer zoveel om uit te geven als voorheen.

DA BoSS

Citaat van: mradem op april 24, 2006, 15:03:00
Nee ik ben tevreden over mijn stereo weergave. Mijn speakers en zeker icm de Velodyne sub spelen prima muziek af. Ik gebruik nogal mijn HTPC voor films en muziek en daar ben ik tevreden over.
Ah, da's duidelijk ook geen misselijke setup  8)

Ik geloof trouwens dat je RSP-1098 in tegenstelling tot mijn RSP-1066 wel een analogue bypass (pure direct) functie bezit, dat maakt de noodzaak natuurlijk ook een stukje minder... :)

DA BoSS

Misschien krijg ik deze week nog een kans de Audionet SAMv2 aan de tand te voelen...
(adviesprijs 3900 euro incl. DAC)

Ben benieuwd 8)

Verder wil ik ook nog graag beluisteren (mijn shortlist):

Plinius 9200
(adviesprijs 3500 euro)

AVI S21 integrated
(adviesprijs 2400 euro)

DA BoSS

update: foto'tjes
O0

DA BoSS

hmmm, volgende week heb ik waarschijnlijk groot kabel-nieuws te melden...  ::)

8)

bmateijsen

Citaat van: DA BoSS op mei  3, 2006, 12:18:29

8)

Hmm... ga je nu kabels upgraden, terwijl je straks naar een andere versterker wil?? Waarom niet eens luisteren in jouw set naar de Plinius 9200 van Peerless?

Groet Bjorn

R

Citaat van: DA BoSS op mei  3, 2006, 12:18:29

8)

tipje van de sluier vast?

DA BoSS

Citaat van: bmateijsen op mei  3, 2006, 12:22:00
Hmm... ga je nu kabels upgraden, terwijl je straks naar een andere versterker wil?? Waarom niet eens luisteren in jouw set naar de Plinius 9200 van Peerless?

Groet Bjorn
Goed punt Bjorn, eigenlijk niet zo handig nu een kabel-upgrade, maar....ik ben zó verliefd geworden dat ....  :-[ ;D
(...ik me niet meer kon beheersen ;D)

Maar serieus: ik weet nog niet echt goed wat ik wil, qua versterker, en ben bang dat ik de komende maanden nog geen keuze kan maken waar ik helemaal achter sta.
Gewoon puur om het feit dat ik nog heel veel versterkers/merken moet 'ontdekken', en ik ook ontzettend geniet van deze zoektocht  >:D
Zo heb ik gisteren bijvoorbeeld een Audionet SAMv2 uitgebreid horen spelen, dat had ik voor geen goud willen missen...(review volgt nog)

Anyway, het zou in mijn optiek niet helemaal 'fair' zijn Peerless nu gelijk te vragen zijn Plinius uit te lenen, terwijl ik geen acute koopbehoefte heb?
Maar evengoed bedankt, ik ga kijken of hij tijd & zin heeft in een luisterbezoekje van mijn kant...
8)

DA BoSS

Citaat van: Ruben op mei  3, 2006, 13:17:06
tipje van de sluier vast?
;D
Vooruit dan maar:

het is héél moeilijk tweedehands te vinden &
het is 1,7 meter lang &
word aangeduid als 'bi-wire uitvoering' ?
>:D

R

Citaat van: DA BoSS op mei  3, 2006, 17:41:06
;D
Vooruit dan maar:

het is héél moeilijk tweedehands te vinden &
het is 1,7 meter lang &
word aangeduid als 'bi-wire uitvoering' ?
>:D

Hmm, aparte lengte. Dat moet wel iets exclusiefs zijn. Ik gok er 2, sign? nirvana :P

beunky

1,7 klinkt als een NBS lengte...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R

Hij had het toch over een upgrade ???

Peerless Monster

CiteerAnyway, het zou in mijn optiek niet helemaal 'fair' zijn Peerless nu te vragen zijn Plinius uit te lenen, terwijl ik geen acute koopbehoefte heb?
Maar evengoed bedankt, ik ga kijken of hij tijd & zin heeft in een luisterbezoekje van mijn kant...

Dat is geen probleem. Ik denk dat je versteld staat wat ie kan ;).
Ik heb 2 soorten speakers dus je kan je lol op.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510