Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

brt

Citaat van: mmuetst op april 13, 2026, 00:15:37Potloodventen is net als een power conditioner, je moet het een keer geprobeerd hebben wil je er over kunnen meepraten  :D

Vertel...  :coffee:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Mediator

Gruppo Richercha Audio Alta Fedeltà ❤️

fasteddie

Citaat van: ElpeeTwaalf op april 12, 2026, 18:59:48Nee maar heb hier iets meer vertrouwen in dan in een Ali-kastje en omdat er een merk op staat klinkt het gevoelsmatig al beter :D

Daar kan ik me alles bij indenken haha.  heb zelf een Dodocus Ubox 3 en een Chinees staan....geen verschil qua geluiden beleving!

mmuetst

Citaat van: brt op april 13, 2026, 07:52:44Vertel...  :coffee:
[cabaret mode aan]In het park lachten de mensen mij uit, maakten een gebaar tussen duim en wijsvinger omdat er niks te zien was, nu die lol had ik meerdere keren ook bij power conditioners, mensen die al groot verschil horen terwijl er nog niks is aangesloten. [/cabaret mode uit]
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

toetertje

Revel performa 3 F206. Oeps, dat is echt serieus spul.  :wub:

Leeuwarden

Citaat van: Tabcam op april 13, 2026, 10:29:08En, hoe vind je ze?

Dat weet ik nog niet. Ben op dit moment kasten (sorry) aan het bouwen. Heb ze ook even in de vrije lucht laten spelen maar dan weet je alleen zeker dat het met de ruimtelijke weergave wel goed gaat komen. Mag je verwachten van een breedbander. Aan hoog lijkt ook geen tekort, dat schiet een breedbander nog wel eens te kort. Het idee is eerst even te kijken wat er met een TQWT gebeurt en eventueel nog eens open baffle proberen met (ripole) laag ondersteuning.

Mediator

Citaat van: mmuetst op april 13, 2026, 09:28:35[cabaret mode aan]In het park lachten de mensen mij uit, maakten een gebaar tussen duim en wijsvinger omdat er niks te zien was, nu die lol had ik meerdere keren ook bij power conditioners, mensen die al groot verschil horen terwijl er nog niks is aangesloten. [/cabaret mode uit]

De audiofiele fantast  :D
Gruppo Richercha Audio Alta Fedeltà ❤️

mmuetst

Citaat van: Leeuwarden op april 13, 2026, 15:11:52Dat weet ik nog niet. Ben op dit moment kasten (sorry) aan het bouwen. Heb ze ook even in de vrije lucht laten spelen maar dan weet je alleen zeker dat het met de ruimtelijke weergave wel goed gaat komen. Mag je verwachten van een breedbander. Aan hoog lijkt ook geen tekort, dat schiet een breedbander nog wel eens te kort. Het idee is eerst even te kijken wat er met een TQWT gebeurt en eventueel nog eens open baffle proberen met (ripole) laag ondersteuning.
Leuk project, ben benieuwd naar de foto's als het klaar is (en tussendoor is leuk om te zien hoe de boel gebouwd wordt).
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

vergeerr72

Een tweede labahua groundbox, de aluminium. Deze gaat ipv de houten versie in de woonkamer. De oude verhuist naar de kelder om daar op de nassen, switches en mediaconvertor te 'grounden' 

Ondanks dat de nieuwe qua looks beter bij mijn set past vind ik het zonde dat de aardedraden niet aan de achterzijde zitten bij de netsnoer ingang.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling, Labahua groundboxes, Audirvana.

vergeerr72

Mijn laatste interlink ook maar omgezet naar een acrotec 8n-a2080. In Japan worden deze geregeld aangeboden. 

Of het zijdeachtige hoog nu door die zijden afscherming komt.....
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling, Labahua groundboxes, Audirvana.

holco

Nog 2 setjes Preffair X430 XLR kabels (1e test set bevalt goed)

My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels  / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

kappa9

17777323957665105657467811949185.jpg

Voor 100 euries kon ik het niet laten en heb ik weer eens aan mijn voorliefde voor kleine 2 weg monitor/luidsprekers toegegeven. Waanzinnig! Mission 751.
Alleen de wijste en domste mensen veranderen nooit

minplus

Ken ze niet maar prima prijs en ken veel fraaie 2-wegs.  M'n favoriet is nog steeds een set van JMR waar ik me na aankoop voor 35 zelfs afvroeg waarom ik grote speakers van 50x zoveel heb, zo mooi klonken ze.
Spelen nu bij dochter.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

morca

Citaat van: kappa9 op mei  2, 2026, 16:35:2917777323957665105657467811949185.jpg

Voor 100 euries kon ik het niet laten en heb ik weer eens aan mijn voorliefde voor kleine 2 weg monitor/luidsprekers toegegeven. Waanzinnig! Mission 751.
Die heb ik hier ook staan in de keuken.
Binnenkort ga ik ze op de set testen.

Klinken erg goed imo.
Veel luister plezier!

Church of Noise

Vriend van me heeft Mission's - zo indrukwekkend en zo veel waar voor je geld!

Veel plezier ermee!
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Bluesound Vault 2

JoWa

Citaat van: kappa9 op mei  2, 2026, 16:35:2917777323957665105657467811949185.jpg

De eerste versie met de metaltweeter.
Die heb ik ook gehad.
Top luidsprekers, zeker voor €100 👍🏼
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Audio-GD Master 10MK2 - Spendor D7 - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / Hifiman Ayra Stealth / B&O Beoplay HX

Mijn showcase

fietser

Ik heb begin jaren 80 de 70MK2 samen met een Yamaha subwoofer gehad. Eerste stap naar serieuze hifi.

sschot

Fiio K13 R2R DAC
Fiio Darkside Pro

Leuk om de Shield over de Fiio af te spelen en gebruik te kunnen maken van PEQ filters.
Tevens leuk om eens te luisteren hoe de Rivo+ over R2R klinkt, voor wie weet ooit een losse DAC naast de 9000Q
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

brt

Citaat van: sschot op mei  2, 2026, 21:52:45Fiio K13 R2R DAC
Fiio Darkside Pro

Leuk om de Shield over de Fiio af te spelen en gebruik te kunnen maken van PEQ filters.
Tevens leuk om eens te luisteren hoe de Rivo+ over R2R klinkt, voor wie weet ooit een losse DAC naast de 9000Q

Ha Stephan, als je de PEQ filters kan aanmaken via de Rivo+, dan zou ik (alsog) je tippen eens de TEAC ud701n te checken. Een perfecte match met jouw ev en ook een ontzettende goede vv. Dan ben je er toch? :)
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

brt

Zowel qua looks als sound een erg mooie match met mijn streaming dac van TEAC, de Melody Pro88 mk2.

Deze klinkt wat organischer/rijker dan de Fezz Titania evo die ik ook heb, wat ook een fantastische buizenbak is overigens, maar met een iets andere sound signature.

Ik kan nog tunen met de buizenbezetting om deze naar smaak verder te finetunen. Maar het heeft een fijne mix van presence en rust. Een delicate balans waar ik zeer gevoelig voor ben  :angel:

sschot

Citaat van: brt op mei  2, 2026, 22:21:30Ha Stephan, als je de PEQ filters kan aanmaken via de Rivo+, dan zou ik (alsog) je tippen eens de TEAC ud701n te checken. Een perfecte match met jouw ev en ook een ontzettende goede vv. Dan ben je er toch? :)

Ik kan idd de PEQ filters in de Rivo+ aanmaken, dat is geen enkel probleem.
Maar de UD701N heeft geen I2S
PCM wordt maar tot 384kHz ondersteunt

Mijn keuze gaat eerder uit naar een losse DAC en een VV. Waarbij ik qua dac speel met de gedachte van een Gustard R26 II of R30. Althans op langere termijn. En daarom wil ik nu graag ook via de K13 luisteren, om te zien wat ik van R2R vind.

Ik heb minder moeite om de 9000Q als alleen VV te gebruiken als bijv de UD701N. Dan laat ik zowel de DAC als de Streamer functie "liggen"
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

brt

Citaat van: sschot op mei  2, 2026, 22:31:27Ik kan idd de PEQ filters in de Rivo+ aanmaken, dat is geen enkel probleem.
Maar de UD701N heeft geen I2S
PCM wordt maar tot 384kHz ondersteunt

Mijn keuze gaat eerder uit naar een losse DAC en een VV. Waarbij ik qua dac speel met de gedachte van een Gustard R26 II of R30. Althans op langere termijn. En daarom wil ik nu graag ook via de K13 luisteren, om te zien wat ik van R2R vind.

Ik heb minder moeite om de 9000Q als alleen VV te gebruiken als bijv de UD701N. Dan laat ik zowel de DAC als de Streamer functie "liggen"

Snap ik. Ik gebruik de teac ook gewoon als vv, dat is een analoge vv van uitstekend niveau. Er zitten 4 dedicated voedingen in het apparaat, elk vanwege een eigen functie. Ik denk dat je versteld gaat staan over wat je gaat horen ;)
Het zou een aantal apparaten schelen, en qua kwaliteit boet je niet in verwacht ik, integendeel...
Maar idd geen i2s... Heb je ook niet nodig als je de interne streamer gebruikt toch? :)

Maar als je graag r2r wilt dan is de R26 zeker een mooie keuze. Die heb ik ook gehad, erg mooie dac!

sschot

Citaat van: brt op mei  2, 2026, 22:51:53Heb je ook niet nodig als je de interne streamer gebruikt toch? :)

Geen PEQ en de R26II of R30 ook niet.

brt

Citaat van: sschot op mei  3, 2026, 01:36:42Geen PEQ en de R26II of R30 ook niet.

Oh ja 🙈