Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

August

Groots! De Carnegie dan :) een speaker van een slordige ton per set. Maar mijn geupgrade 32 (enigszins vergelijkbaar met de huidige Semper) lijkt er wel op qua geluid: open, transparant, gedetailleerd en dynamisch.
Carnegie gaat nog verder vanwege Alnico midden, volledig Duelund CAST filtercomponenten, grotere behuizing en nog grotere bassdriver. Ook stellen de Odeons door hun hoge gevoeligheid en het feit dat ze makkelijk aan te sturen zijn geen hele grote eisen aan versterking, uiteraard hoor je wel de kwaliteit die ervoor zit, maar het hoeft niet heel veel vermogen te zijn.

De zojuist aangeschafte Rigoletto is uiteraard wat bescheidener en loopt logischerwijze veel minder ver door in het basbereik, maar speelt ook makkelijk en is ontwikkeld om ook met maar een paar Watt lekker dynamisch en natuurlijk te klinken. Voor mijn doelen nu voorlopig even goed en vooral wat beter inpasbaar in de kamer. Het leuke is dat mijn vrouw ook al zei "heb je die kleintjes nu gekocht?" terwijl dit toch in absolute zin eigenlijk al geen hele kleine speakers zijn met 20x40x110cm.

advr

Citaat van: Nosferatu op januari  7, 2026, 11:29:49Een Philips CD-101 ! Dit was m'n allereerste CD speler en na 41 jaar is deze teruggekeerd. Klep hapert een beetje maar verder werkt alles nog vrij goed. Af-en-toe word een track van een nieuwere CD niet afgespeeld maar alle oudjes (jaren '80, '90 CD's) doen het nog. Ook intern ziet deze er nog goed uit, één brok degelijkheid.

Dan de vraag, hoe verhoud deze zich t.o.v. nieuwere ? Nou... m'n Denon DCD-1520 uit 1989 maakt er gehaeckt van, m'n Luxman D-07x veegt de restjes in het afvoerputje ! Maar maakt niet uit, het is gewoon leuk om deze erbij te hebben.  :smile:
Citaat van: Nosferatu op januari  7, 2026, 11:29:49Een Philips CD-101 ! Dit was m'n allereerste CD speler en na 41 jaar is deze teruggekeerd. Klep hapert een beetje maar verder werkt alles nog vrij goed. Af-en-toe word een track van een nieuwere CD niet afgespeeld maar alle oudjes (jaren '80, '90 CD's) doen het nog. Ook intern ziet deze er nog goed uit, één brok degelijkheid.

Als je deze een opknapbeurt geeft met nieuwe condensatoren, weerstanden en spanningsregulatoren, gaat ie de sterren van de hemel spelen.
ik ben dat aan het doen met een cd100. 😊😊
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

ElpeeTwaalf

Ze zijn binnen, JBL in LS3/5A formaat  :D
Nog geen 5 dagen onderweg uit Japan.

Graphtuner

Citaat van: ElpeeTwaalf op februari 27, 2026, 18:47:11Ze zijn binnen, JBL in LS3/5A formaat  :D

oh wauw! die klinken vast heerlijk
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Peerless Monster

Citaat van: ElpeeTwaalf op februari 27, 2026, 18:47:11Ze zijn binnen, JBL in LS3/5A formaat  :D

Mooie dingen blijven het toch ook!
Ik ben benieuwd wat je er van vind?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Marco66

Denon DNP-2000NE streamer.

Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

brt

Het oogt als een prachtige combi  :thumbs-up:

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Marco66

Citaat van: brt op maart  5, 2026, 23:50:18Het oogt als een prachtige combi  :thumbs-up:

Het klinkt ook erg prachtig!
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

FS249

Mooie combi. Ook fijne amp. Velen weten dit niet.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase: Versterker E-3000, CD speler: DP 410, Tuner T 109. Speakers: Elac FS 249.3 en BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4.

Jackol

Nieuwe voetjes voor onder m'n speakers.
Erg blij mee, kan ze nu makkelijker verschuiven, staat niet verkeerd en het belangrijkste is dat het geluid er ook beter door is geworden. ;)

Xander32

Heb je een plaatje van het eindresultaat?
Wat is er gewijzigd betreffende het geluid?

Citaat van: Jackol op maart 10, 2026, 20:56:44Nieuwe voetjes voor onder m'n speakers.
Erg blij mee, kan ze nu makkelijker verschuiven, staat niet verkeerd en het belangrijkste is dat het geluid er ook beter door is geworden. ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

AudioEnZo

Citaat van: Jackol op maart 10, 2026, 20:56:44Nieuwe voetjes voor onder m'n speakers.
Hier ook een tevreden Auva gebruiker, veel luisterplezier ermee!

En inderdaad, kun je de verbetering duiden?

Spijkie

Hier ook een tevreden AUVA EQ gebruiker
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros streaming en LS grun, Axxess switch.

Jackol

Vindt het lastig te omschrijven, maar het laag lijkt wat strakker, stemmen mooier en plaatsing beter, geluiden allemaal op hun eigen plek.
Het klinkt gewoon fijner allemaal en het verschil is groter dan ik verwacht had.

Hiervoor had ik gaiia II eronder en deze gaven ook verbetering, maar niet zo veel als deze auva's.
Hoorde het vooral toen ik de gaiia's verkocht had en de standaard voetjes er weer onder had, hoorde toen  echt wel dat het minder klonk dan daarvoor.

Misschien dat ik binnenkort ook de AUVA EQ wil proberen onder wat apparatuur, denk dat het vooral onder de dac misschien wel mooie verbetering geeft, maar dat zal ik moeten uitproberen.

FS249

Ik heb weer een mint setje Elac BS 403 kunnen scoren als "b" speakers in de set boven in de cave. Ik heb ze eerder gehad en ben blij dat ik ze weer heb. Ik heb ook een setje in het wit beneden in de TV set.

Op de foto is het de bovenste. De onderste op de foto is de BS 244.3, die ik ook gehad heb. Deze heeft een grotere woofer en kast. Die klinken echter minder verfijnd dan de kleinere BS 403, wat de voorloper is van de huidige BS  Vela 403. Ik heb de Vela ook met de gekochte versie kunnen vergelijken, er was voor mij geen verschil.

IMG_9507.jpg

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase: Versterker E-3000, CD speler: DP 410, Tuner T 109. Speakers: Elac FS 249.3 en BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4.

FS249

Plaatje van in de set.

IMG_2257.jpeg

Kerkhoffd

Citaat van: Jackol op maart 11, 2026, 12:19:08Vindt het lastig te omschrijven, maar het laag lijkt wat strakker, stemmen mooier en plaatsing beter, geluiden allemaal op hun eigen plek.
Het klinkt gewoon fijner allemaal en het verschil is groter dan ik verwacht had.

Hiervoor had ik gaiia II eronder en deze gaven ook verbetering, maar niet zo veel als deze auva's.
Hoorde het vooral toen ik de gaiia's verkocht had en de standaard voetjes er weer onder had, hoorde toen  echt wel dat het minder klonk dan daarvoor.

Misschien dat ik binnenkort ook de AUVA EQ wil proberen onder wat apparatuur, denk dat het vooral onder de dac misschien wel mooie verbetering geeft, maar dat zal ik moeten uitproberen.

Welke AUVA heb je onder je luidsprekers? 50, 70 of 100?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Xander32

Dank voor de foto en het delen van je bevindingen 👍🏻 Het oogt mooi rustig.
Uiteraard triggert de versterker mij; welke uitvoering is het?

Citaat van: Jackol op maart 11, 2026, 12:19:08Vindt het lastig te omschrijven, maar het laag lijkt wat strakker, stemmen mooier en plaatsing beter, geluiden allemaal op hun eigen plek.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Jackol

Citaat van: Xander32 op maart 12, 2026, 06:24:34Dank voor de foto en het de,en vn je bevindingen 👍🏻 Het oogt mooi rustig.
Uiteraard triggert de versterker mij; welke uitvoering is het?

Zelfde als jou zo te zien, de e-480.

Jackol

Citaat van: Kerkhoffd op maart 11, 2026, 21:49:56Welke AUVA heb je onder je luidsprekers? 50, 70 of 100?

De auva 70

Church of Noise

Weet niet als het hier mag/kan, maar heb een setje Samsung Buds 4 Pro gekocht.
Ik had voordien de Bowers & Wilkins Pi5 S2 maar die heb ik tijdens een zakenreis op het vliegtuig vergeten en nooit teruggezien.

Wel, deze zijn echt een (paar) niveau(s) beter. Het geluid is opener, gedetailleerder, realistischer, over de volledige frequentierange.
En de ANC is erg indrukwekkend - laat dat nu net ook een van de redenen zijn, om de vluchten wat aangenamer en vooral rustiger te maken.

(not my picture :) )
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (F & C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  BK XXLS400  +  Anti Mode 8033 S-II  |  Arendal 1723 sub 2  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-x800m2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Bowers & Wilkins DM2a MkI & Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Argo HR & Hera  |  Peachtree Audio Grand Integrated X-1  |  Bluesound Vault 2

mmuetst

Citaat van: Church of Noise op maart 14, 2026, 20:55:14Weet niet als het hier mag/kan, maar heb een setje Samsung Buds 4 Pro gekocht.
Ik had voordien de Bowers & Wilkins Pi5 S2 maar die heb ik tijdens een zakenreis op het vliegtuig vergeten en nooit teruggezien.

Wel, deze zijn echt een (paar) niveau(s) beter. Het geluid is opener, gedetailleerder, realistischer, over de volledige frequentierange.
En de ANC is erg indrukwekkend - laat dat nu net ook een van de redenen zijn, om de vluchten wat aangenamer en vooral rustiger te maken.

(not my picture :) )

Alleen als het een mono headset was, dan was het strikt verboden om hier te posten  :D.
Veel privé luisterplezier  :thumbs-up:
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

ElpeeTwaalf

Citaat van: Peerless Monster op maart  2, 2026, 16:27:04Mooie dingen blijven het toch ook!
Ik ben benieuwd wat je er van vind?

Vermakkelijke speaker, juist bijzonder tam in het midhoog, totaal niet zoals de 4311, 4312 en aanverwanten.
Transparant en gedetaileerd? Nee, wel plezierig om naar te luisteren.
Wil voor de heb eens de oer 4312 weer kopen en de Yamaha NS10mX uit Japan.
Als ik een woonkamer ter grootte van een gemiddelde loods had, had ik al dat studio meuk gekocht - Urei 815, Tannoy Dreadnaught, DMT215 enz, lekker stapelen op de 4350 lol

Leeuwarden

Eens een setje fieldcoils proberen...

A86F62CE-420D-486D-8999-6540401F61F7.jpeg

toetertje

Citaat van: Leeuwarden op maart 15, 2026, 15:33:45Eens een setje fieldcoils proberen...

A86F62CE-420D-486D-8999-6540401F61F7.jpeg

Dat ziet er wel fraai uit.