Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

sultankat

Knap bedacht, maar voor de aankoopprijs koop je heel wat lp's....
Ik zag in een aanbieding iets van 1800 USD voorbijkomen...........
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

reMC

Ja, niet goedkoop.. Aan de andere kant kun je dan wel weer LP's draaien die anders (wellicht) in de bak zouden blijven liggen.

scrutinizer

Citaat van: sultankat op april 28, 2008, 12:48:44
Knap bedacht, maar voor de aankoopprijs koop je heel wat kromme lp's....

;)

Anton.

P.S.  Is dit niet een analogie welke opgaat voor alle benodigde materialen exclusief the software? ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

advr

Citaat van: reMC op april 28, 2008, 12:59:45
Ja, niet goedkoop.. Aan de andere kant kun je dan wel weer LP's draaien die anders (wellicht) in de bak zouden blijven liggen.

voor 1800 dollar kun je je verzameling toch aardig vernieuwen ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

scrutinizer

Citaat van: advr op april 28, 2008, 13:12:04
voor 1800 dollar kun je je verzameling toch aardig vernieuwen ;D ;D
Je 'verzameling' vernieuwen is één......de door restauratie verkregen kwaliteit van de groefwand en het beter  functioneren van de hardware omtrent, dat i.v.m "retrieval of information" is een andere.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

ivo1986

Mijn nieuwste aanwinst is een grote transformator van 4 kva gemaakt door Plitron (dubbele vermogen van een kemp powesource).
Een verschrikkelijk lelijk en log (34 kg) ding maar wat een verbetering.
Het geluid is niet meer te vergelijken met hoe het eerst was dus de kemp powerstrip gaat er definitief uit.

Gelijk ook een nieuw stekkerblok zonder filtering besteld bij cassiopeia en een stroomkabel voor de toevoer.

eddy135

Citaat van: ivo1986 op april 28, 2008, 14:54:39
Mijn nieuwste aanwinst is een grote transformator van 4 kva gemaakt door Plitron (dubbele vermogen van een kemp powesource).
Het geluid is niet meer te vergelijken met hoe het eerst was dus de kemp powerstrip gaat er definitief uit.

Gelijk ook een nieuw stekkerblok zonder filtering besteld bij cassiopeia en een stroomkabel voor de toevoer.

Interessant!
Komt het qua werking niet eerder overheen met een BIS, van Kemp?
Is de prijs ook een beetje redelijk?

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

ivo1986

Citaat van: eddy135 op april 28, 2008, 16:51:15
Interessant!
Komt het qua werking niet eerder overheen met een BIS, van Kemp?
Is de prijs ook een beetje redelijk?

Ik heb de bis nooit gebruikt maar volgens de verkoper kan je het hier idd mee vergelijken. Daarmee vergeleek hij het iig mee in de advertentie. Alleen het vermogen is 2x zo groot tov een standaard kemp bis (ook is ie een stuk groter en logger).

Nieuwprijs lag rond de 1000 euro. Zelf gekocht voor 250 euro (de verkoper kon de trafo met moeite kwijt vanwege de 'uitstraling').

De in en uitgangen zijn trouwens van Furutech.

edit
Met de lage dollar koers is de plitron nu een stuk goedkoper om te importeren. Dan moet je zelf wel een kast voor laten maken en een inlet en outlet opzetten. Plitron is in Canada en de Vs trouwens een groot merk.

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

advr

Citaat van: scrutinizer op april 28, 2008, 14:09:42
Je 'verzameling' vernieuwen is één......de door restauratie verkregen kwaliteit van de groefwand en het beter  functioneren van de hardware omtrent, dat i.v.m "retrieval of information" is een andere.

Anton.
Anton,

maar het kan denk ik geen grijs gedraaide exemplaren verbeteren..
begrijp me niet verkeerd, om platen te behuden heb ik veel over, alleen 1800 dollar is rijkelijk veel.
daar zou ik dan liever nieuwe lp's van kopen. ik heb overigens maar een plaat of 3 (van de 1000) die niet goed zijn. de rest is gewoon altijd goed behandeld. maar misschien is mijn lp12 met benz micro wood l2 wat vergevings gezind ;D

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

scrutinizer

Citaat van: advr op april 28, 2008, 19:17:05
Anton,

maar het kan denk ik geen grijs gedraaide exemplaren verbeteren..
begrijp me niet verkeerd, om platen te behuden heb ik veel over, alleen 1800 dollar is rijkelijk veel.
daar zou ik dan liever nieuwe lp's van kopen. ik heb overigens maar een plaat of 3 (van de 1000) die niet goed zijn. de rest is gewoon altijd goed behandeld. maar misschien is mijn lp12 met benz micro wood l2 wat vergevings gezind ;D

Ad.
Ad,

Je kan een versleten plaat niet repareren, ondanks dat je met LAST Preservator nog 'iets' kan redden.
Maar een plaat die een onregelmatig oppervlak heeft 'gekregen' is voor een LP12 net zo goed een eigenschap die continue VTA, VTF en Azymuth veranderd en hierdoor spooreigenschappen en kanaalscheiding beperkt.
Daar ik zelf gebruik maak van een tangentiaal armsysteem is de 'wear' voor mijn element hoger hierdoor
En gezien het voor mij het 'belangrijkere' medium is....een makkelijke beslissing. ;)

Anton.

P.S. Daarnaast zijn er platen in bezit die niet 'gemakkelijk' of prijs techn. onmogelijk vervangbaar zijn, en waar een re-issue geen verbeteringen is of zelfs - voor mij persoonlijk - een NO GO. ;)

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

advr

Citaat van: scrutinizer op april 28, 2008, 20:12:02
Ad,

Je kan een versleten plaat niet repareren, ondanks dat je met LAST Preservator nog 'iets' kan redden.
Maar een plaat die een onregelmatig oppervlak heeft 'gekregen' is voor een LP12 net zo goed een eigenschap die continue VTA, VTF en Azymuth veranderd en hierdoor spooreigenschappen en kanaalscheiding beperkt.
Daar ik zelf gebruik maak van een tangentiaal armsysteem is de 'wear' voor mijn element hoger hierdoor
En gezien het voor mij het 'belangrijkere' medium is....een makkelijke beslissing. ;)

Anton.

P.S. Daarnaast zijn er platen in bezit die niet 'gemakkelijk' of prijs techn. onmogelijk vervangbaar zijn, en waar een re-issue geen verbeteringen is of zelfs - voor mij persoonlijk - een NO GO. ;)

HoI Anton,

Duidelijk verhaal. Misschien eens uitproberen. :o Natuurlijk heb ik wel een paar hobbelige platen die gladgestreken zouden kunnen worden.  ;D en inderdaad platen waar je gehecht aan bent zouden zon troetel behandeling wel leuk vinden. ;D Verder ben ik meer bezig te luisteren zonder aan de onvolkomenheden te storen. Een snelweg is ook nooit suprglad over 100 km ;D
Jammer dat zo'n ding dan zo duur is ???

Groet,
Ad.

Wijx wondere wereld

Citaat van: ivo1986 op april 28, 2008, 14:54:39

Mooi hoor Plitron wordt ook veel toegepast in dure appartuur omdat ze vrij stil zijn
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

mikeske

Citaat van: TheSpeedSkater op april 28, 2008, 21:58:38
Veel verschil met de Blue Heaven?

Heb 4 setjes van deze en ben er heeel tevreden over.
Is iets minder als mijn blue havens, maar geen super verschillen.

Staaled

Linn Akurate DS speler.

Klinkt heel fraai. 8)

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Nahpets

Wow  :o

Net zo goed als in de reviews? (Waarschijnlijk wel anders had je hem niet aangeschaft  :P)

Enno  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

R

WOW!!

Ik heb hem kort gehoord bij BBG. Ik was ZEER onder de indruk van de sound (echter nog meer van de prijs ;))

Staaled

Citaat van: Enno op april 29, 2008, 09:14:54
Wow  :o

Net zo goed als in de reviews? (Waarschijnlijk wel anders had je hem niet aangeschaft  :P)

Enno  :)
Ehhhh, beter.
Het geluid is enorm transparant ,komt breed en diep de kamer in en tempo & ritme is retestrak.

Citaat van: R op april 29, 2008, 09:20:19
WOW!!

Ik heb hem kort gehoord bij BBG. Ik was ZEER onder de indruk van de sound (echter nog meer van de prijs ;))
Prijs is des Linns zullen we maar zeggen.
Gezien de prestaties tov discspinners echter geheel in verhouding.
Hij speelde mijn Esoteric DV-60 werkelijk tegen de muur.

Die is dan ook na enig wikken en wegen,ik mis nu SACD en DVD-audio playback,toch verkocht.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Nahpets

Citaat van: Hipster op april 29, 2008, 09:38:40
Die is dan ook na enig wikken en wegen,ik mis nu SACD en DVD-audio playback,toch verkocht.

Ik heb mijn SACD/DVD-A-speler geen moment gemist.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Staaled

Citaat van: Enno op april 29, 2008, 09:39:49
Ik heb mijn SACD/DVD-A-speler geen moment gemist.
Zal ik ,vermoedelijk  ;)  ;D ,ook niet doen.

Heb wel een redelijk aantal titels op DVD-A,waarvan een paar onvervangbaar.
Wie weet vallen deze nog wel eens te rippen na een hack.

Alle SACD's zijn hybrids dus gaan gewoon op de NAS.

ivo1986

Citaat van: Wijx wondere wereld op april 28, 2008, 23:04:39
Mooi hoor Plitron wordt ook veel toegepast in dure appartuur omdat ze vrij stil zijn

Ja ik hoorde alleen maar een brom toen ik de Trafo in het stopcontact deed.
Gisteravond trouwens geluisterd en echt een enorm groot verschil.

@ hipster mooie aanwinst  :o

scrutinizer

Citaat van: advr op april 28, 2008, 22:32:54
HoI Anton,

Duidelijk verhaal.;D Verder ben ik meer bezig te luisteren zonder aan de onvolkomenheden te storen. Een snelweg is ook nooit suprglad over 100 km ;D

Groet,
Ad.

Is ook een mogelijkheid, Ad. Zelf ben ik meer bezig met thermische ruis en 3 testplaten ::)...ieder zijn hobby. ;)
Daarnaast kan ik het waarderen dat je het een ander wel gunt.......

Anton.