Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

DA BoSS

welkom, en gefeliciteerd  :)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

advr

Citaat van: vincent1979 op april 20, 2008, 23:47:35
een goeden avond allemaal .
zal me meteen even voorstellen .
ik ben vincent en kom uit grave.

ik lees al een tijdje mee hier en dit is mijn eerste post hierzo.

ik heb gister een setjes b&w 805s gekocht .
wat een genot alleen nou nog een mooie versterker.
die zal ik hier dan ook maar posten als die er is.
mvgr vincent

leuk Vincent,

join the club van enthousiaste HT en Stereo leden.

mooie speakers.

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

bmateijsen

Lyngdorf is heel fraai op B&W....

Citaat van: vincent1979 op april 20, 2008, 23:47:35
een goeden avond allemaal .
zal me meteen even voorstellen .
ik ben vincent en kom uit grave.

ik lees al een tijdje mee hier en dit is mijn eerste post hierzo.

ik heb gister een setjes b&w 805s gekocht .
die zal ik hier dan ook maar posten als die er is.
mvgr vincent

Peerless Monster

Citaat van: bmateijsen op april 21, 2008, 08:21:56
Lyngdorf is alleen heel fraai op B&W....

Tsja... ;)
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

bmateijsen

Peerless Monster

Citaat van: bmateijsen op april 21, 2008, 08:32:05
dat hoor je mij niet zeggen, en dat is wat jij ervan maakt ;D.

Tuurlijk. Ik vind de beste combi nog altijd B&W en Primare.
Maar ik heb nog nooit B&W gehoord op Lyngdorf, dus ik weet er eigenlijk ook niks van ;).
Lijkt me weer een leuke uitdaging in ieder geval ;).
Succes met je zoektocht Vincent!
Echt prachtige speakers!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Audiofiel

Citaat van: bmateijsen op april 21, 2008, 08:21:56
Lyngdorf is heel fraai op B&W....

En Classé is ook heel mooi op B&W. Of Electrocompaniet, of Plinius, Levinson zelfs en ook Aragon. Maar die merken verkoop jij natuurlijk niet, Bjorn. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Er zijn tig alternatieven, alleen wordt Lyngdorf wel eens vergeten als betaalbaar alternatief, vandaar dat ik hem noem.

De merken die jij opnoemt daarvan zij sommige inderdaad erg fraai op een B&W, maar kunnen ook echt onbetaalbaar zijn. Idem geldt voor Chord, dat vindt ik een schitterende match met B&W, maar wel prijzig.

Groet,

Bjorn

Citaat van: Audiofiel op april 21, 2008, 08:58:11
En Classé is ook heel mooi op B&W. Of Electrocompaniet, of Plinius, Levinson zelfs en ook Aragon. Maar die merken verkoop jij natuurlijk niet, Bjorn. ;D

WickedGame

En dan te bedenken dat mijn 805S speakers al perfect spelen op een Marantz SR7500  ;D

Geerdie

Citeerik lees al een tijdje mee hier en dit is mijn eerste post hierzo

Welkom! :D

Citeerik heb gister een setjes b&w 805s gekocht .

Is dit je eerste speaker?
Altijd lastig om een "mooie" versterker te zoeken.
1 - Wat mag dat moois kosten?
2 - Wat vind je mooi?
3 - Wat voor eisen stel je?

Een ruime hoeveelheid "schoon" vermogen kost tegenwoordig (relatief) niet zo veel meer.
Een geïntegreerde kan prima. Budgettair gezien de beste oplossing.
Voor/eind kan natuurlijk ook maar vergt wat meer zoek-en-match-werk.

Ach, ik zie wel waar je mee thuis komt. ;D
Anthem MRX 540 - Mytek Brooklyn Dac+- Bluesound Node - Kef R7 front - Dali Rubicon 2 rear - Rel S812 - Audioquest - NordOst

vincent1979

Citaat van: Geerdie op april 21, 2008, 13:10:31
Welkom! :D

Is dit je eerste speaker?
Altijd lastig om een "mooie" versterker te zoeken.
1 - Wat mag dat moois kosten?
2 - Wat vind je mooi?
3 - Wat voor eisen stel je?

Een ruime hoeveelheid "schoon" vermogen kost tegenwoordig (relatief) niet zo veel meer.
Een geïntegreerde kan prima. Budgettair gezien de beste oplossing.
Voor/eind kan natuurlijk ook maar vergt wat meer zoek-en-match-werk.

Ach, ik zie wel waar je mee thuis komt. ;D

nee zijn niet mijn eerste luidsprekers hiervoor jamo c 405 zuilen .
die zijn nou verbannen naar ht maar daar mag het in deze topic niet over gaan .
en wat het mag kosten max 2500 maar dat moet dan versterker en cd bij elkaar zijn .
wat vind ik mooi , uuu dikke apperatuur ha ha nee een mooie geintegreerde versterker is mooi maar los voor en eind is ook mooi en mono blocken zijn helemaal mooi.
maar het mooie komt op de tweede plaats kwaliteit op 1.

wat voor een eisen ik stel.
nou het liefst een versterker die de 805 jes met gemak aan kan .
ik merk dat mijn huidige versterker (nad t 762 ) bij lange na niet afdoende is.
maar daarom wil ik ook naar stereo .

bedankt voor de leuke reacties allemaal .

als iemand evt tips heeft kwa versterkers stuur dan maar een pb als je wil om deze topic niet verder te vervuilen .

met vriendelijke groet vincent

neverywhere

Als ik Vincent zou heten zou ik een Vincent versterker nemen.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

papa wes

3,4meter 8tc
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Deleted member

Citaat van: neverywhere op april 21, 2008, 21:04:40
Als ik Vincent zou heten zou ik een Vincent versterker nemen.

't is maar goed dat je geen Yoko heet!  ;D

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Magura

Citaat van: Audiofiel op april 21, 2008, 08:58:11

Parasound doet het ook goed op B&W!
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

papa wes

Citaat van: sultankat op april 22, 2008, 18:33:52
Ook ik ben er zeer mee ingenomen: wat een controle!

Hier moet hij nog toekomen. Hopelijk is het een grote verbetering. Maar een betere verbetering dan mijn nieuwe versterker, kan ik moeilijk vatten. Musical Fidelity A5 geintegreerd. Dat is pas controle.
Groeten Wesley
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

Audiofiel

Citaat van: Magura op april 22, 2008, 16:52:46
Parasound doet het ook goed op B&W!

Was ik nog een interessant merk vergeten dat niet iedere dealer verkoopt. :P ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

EdoE

Een schimmelende kiwi en een rottende mandarijn in de baspoort van een van de Auditors...

sj0er-D

Citaat van: EdoE op april 23, 2008, 12:47:20
Een schimmelende kiwi en een rottende mandarijn in de baspoort van een van de Auditors...
aaaahhh kidss ;D of heb je dat zelf gedaan ;D

EdoE

Ik zou zelf natuurlijk voor ander fruit gekozen hebben.

Junior was de schuldige. Gelukkig geen consequenties, het fruit liet zich makkelijk opzuigen en in de poort bleef alleen wat vettigheid achter die ik zo kon wegvegen.

Maar ik schrok wel even.

Audiofiel

Citaat van: EdoE op april 23, 2008, 12:47:20

Wie bewaart, die heeft wat. ;D

DJ-Foxx

Citaat van: EdoE op april 23, 2008, 13:06:56
Ik zou zelf natuurlijk voor ander fruit gekozen hebben.

Junior was de schuldige. Gelukkig geen consequenties, het fruit liet zich makkelijk opzuigen en in de poort bleef alleen wat vettigheid achter die ik zo kon wegvegen.

Maar ik schrok wel even.

gelukkig dat het goed afgelopen is, als mij was overkomen had ik de kids ffies laten uitwaaien nachtje buiten..haha.  >:D >:D
maarja tegenwoordig is het heel normaal dat kinderen aan de stereo komen van paps en mams ::)

(riagg norm)