Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

Wijx wondere wereld

.......
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

bmateijsen

Ik heb er inmiddels best veel vergeleken.... en de Akurate DS is echt 8). Daarom heb ik hem ook zelf gekozen voor thuis.
Inmiddels 40% van mijn collectie al geript, en kan ik via Nokia N800 gewoon vanuit de luie stoel bedienen.

Citaat van: Antoine op mei  1, 2008, 13:01:07
Feli hipster!!  O0 Gaaf apparaat, ben wel benieuwd of je al eens met andere apparaten hebt gespeeld die media digitaal "streamen"?

bmateijsen

Het makkelijkste is inderdaad gewoon een NAS, die je of single of in raid gebruikt.

Citaat van: ivo1986 op mei  1, 2008, 12:12:56
Ik zat er aan te denken om mijn cd-speler te laten modificeren maar misschien ga ik nu toch de ontwikkelingen van digital stream afwachten.

Met welke afstandsbediening gebruik jij je ds? En heb je een los staande harde schijf zodat de computer niet aan hoeft te staan?

Staaled

Citaat van: ivo1986 op mei  1, 2008, 12:12:56
Ik zat er aan te denken om mijn cd-speler te laten modificeren maar misschien ga ik nu toch de ontwikkelingen van digital stream afwachten.

Met welke afstandsbediening gebruik jij je ds? En heb je een los staande harde schijf zodat de computer niet aan hoeft te staan?

Ik speel nu nog even met mijn laptop als server,totdat m'n NAS operationeel wordt.
Een NAS is een netwerkschijf,daarmee wordt een draaiende PC overbodig.

Er zit een remote bij de Linn maar daarmee kun je alleen binnen een playlist skippen.
De playlist stel je samen middels de Linn GUI.
Die draait ofwel op een PC danwel laptop danwel internet tablet als de Nokia N801.

Op de server installeer je Twonky mediaserver.
Dat maakt het mogelijk je muziek of video in een netwerk te benaderen.

Wel wat omslachtig dus.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: Antoine op mei  1, 2008, 13:01:07
Feli hipster!!  O0 Gaaf apparaat, ben wel benieuwd of je al eens met andere apparaten hebt gespeeld die media digitaal "streamen"?
Hi Antoine.
Dank je!

Jawel,Sonos.
En die joeg,aangesloten op een goede DAC, een Linn Majik aardig hoog de boom in.
Denk dat het icm TDA zeker niet verkeerd zal klinken.

Ik heb trouwens ook een Sonos systeem thuis ,maar nog niet aangesloten.
Er zijn wat te boren gaten door een dikke muur voor een NAS.
Gaat Eddy135 voor mij doen.
Twee linkerhanden gaat wat ver maar er zijn nu eenmaal experts op dat vlak. ;) ;D

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted member

Citaat van: bmateijsen op mei  1, 2008, 13:05:30
Ik heb er inmiddels best veel vergeleken.... en de Akurate DS is echt 8). Daarom heb ik hem ook zelf gekozen voor thuis.
Inmiddels 40% van mijn collectie al geript, en kan ik via Nokia N800 gewoon vanuit de luie stoel bedienen.

Aha je hebt 'm dus ook! Feli dan nog! :)

Ik vind het een zeer goede ontwikkeling dat veel "echte" HiFi merken hier mee aan de slag gaan/zijn gegaan. Maar wat ik echter jammer vind is dat ze allemaal tot nog toe allemaal zo ontzettend duur zijn. Goede spullen zijn uiteraard duur maar ik vind het vooral jammer omdat het steeds de schuld lijkt te zijn van de ontwikkelkosten. Van wat ik tot nog toe heb gelezen lijkt het er op dat ze allemaal zelf bijv. de userinterface ontwikkelen. Maar goed, voor de toekomst wanneer die kosten langzaam worden terugverdiend biedt het hoop. De overige expertise op het gebied van DAC's e.d. hebben deze bedrijven natuurlijk allemaal al langer in huis.

Het gemak van 't dagelijks gebruik en de eenvoudige plaatsing en werking zijn natuurlijk ideaal en het grote voordeel van dit type apparaten t.o.v. een PC maar ik vraag me voor mezelf wel af of een apparaat als dit nog veel beter kan klinken dan een PC, digitaal aangesloten dan wel te verstaan.

Citaat van: Hipster op mei  1, 2008, 13:28:04
Hi Antoine.
Dank je!

Jawel,Sonos.
En die joeg,aangesloten op een goede DAC, een Linn Majik aardig hoog de boom in.
Denk dat het icm TDA zeker niet verkeerd zal klinken.

Ik heb trouwens ook een Sonos systeem thuis ,maar nog niet aangesloten.
Er zijn wat te boren gaten door een dikke muur voor een NAS.
Gaat Eddy135 voor mij doen.
Twee linkerhanden gaat wat ver maar er zijn nu eenmaal experts op dat vlak. ;) ;D

De Sonos heb ik ook wel eens gehoord (de 80 en de 100 uit m'n hoofd) Ga je de Linn digitaal op de TDA aansluiten? Zo ja, als je nog eens gaat vergelijken ben ik zeer benieuwd wat je van de verschillen vindt. Ik heb bij een aantal apparaten digitaal aangesloten op een Tact en m'n Lyngdorf nog niet echt verschillen gehoord namelijk. En als er verschillen waren dan waren ze zeer klein. Er zat in het vergelijk echter geen apparaat als dit tussen. Wanneer de DAC werd gebruikt van de apparaten zelf waren er wel duidelijke verschillen hoorbaar. Het beste dat ik tot nog toe in een vergelijk heb gehoord was de Slimdevices Transporter. Die was zeer duidelijk beter dan de beide Sonos'en.

Have fun! En idd. schoenmaker houd je bij je leest, jij hebt i.p.v. gaten boren vast weer andere dingen die je goed kan!  ;) ;D

bmateijsen

De linn heeft geen digitale output ;).

Citaat van: Antoine op mei  1, 2008, 14:16:03
De Sonos heb ik ook wel eens gehoord (de 80 en de 100 uit m'n hoofd) Ga je de Linn digitaal op de TDA aansluiten? Zo ja, als je nog eens gaat vergelijken ben ik zeer benieuwd wat je van de verschillen vindt. Ik heb bij een aantal apparaten digitaal aangesloten op een Tact en m'n Lyngdorf nog niet echt verschillen gehoord namelijk. En als er verschillen waren dan waren ze zeer klein. Er zat in het vergelijk echter geen apparaat als dit tussen. Wanneer de DAC werd gebruikt van de apparaten zelf waren er wel duidelijke verschillen hoorbaar. Het beste dat ik tot nog toe in een vergelijk heb gehoord was de Slimdevices Transporter. Die was zeer duidelijk beter dan de beide Sonos'en.

Have fun! En idd. schoenmaker houd je bij je leest, jij hebt i.p.v. gaten boren vast weer andere dingen die je goed kan!  ;) ;D

Deleted member

Citaat van: bmateijsen op mei  1, 2008, 14:30:05

Oeps! :-[ ;D Ik had de aanname gedaan dat die aanwezig was, wat een rotding dan!  ;)

Staaled

Citaat van: bmateijsen op mei  1, 2008, 14:30:05

Ik het begin dacht ik dan ook,wat stom. ???

Aan de andere kant heeft het ook niet zoveel zin als de DAC betreffende formats/codecs niet aan kan.
Een streamspeler als de Linn is dan veel meer flexibel.

De Akurate zit dan ook gebalanceerd aan mijn TDA.
Zegt ook wel iets over de analoogsectie van de Linn, 8), want de DV-60 die ik had speelde direct de TDA aan.

@Antoine bedoel je analoog of digitaal aangesloten in je vergelijk tussen Sonos en Transporter?

bmateijsen

Echt niet... de DS is analoog extreem goed, zo goed dat ik mijn CD-speler de deur heb gewezen.

Groet,

Bjorn

Citaat van: Antoine op mei  1, 2008, 14:36:05
Oeps! :-[ ;D Ik had de aanname gedaan dat die aanwezig was, wat een rotding dan!  ;)

Staaled

Citaat van: bmateijsen op mei  1, 2008, 14:42:13
Echt niet... de DS is analoog extreem goed, zo goed dat ik mijn CD-speler de deur heb gewezen.

Groet,

Bjorn

Kijk dat bedoel ik nou.... ::)

Deleted member

Citaat van: Hipster op mei  1, 2008, 14:41:08
Ik het begin dacht ik dan ook,wat stom. ???

Aan de andere kant heeft het ook niet zoveel zin als de DAC betreffende formats/codecs niet aan kan.
Een streamspeler als de Linn is dan veel meer flexibel.

De Akurate zit dan ook gebalanceerd aan mijn TDA.
Zegt ook wel iets over de analoogsectie van de Linn, 8), want de DV-60 die ik had speelde direct de TDA aan.

@Antoine bedoel je analoog of digitaal aangesloten in je vergelijk tussen Sonos en Transporter?

OK, daar heb je ook een punt en als de DAC in de Linn erg goed is dan maakt de extra DA en AD omzetting bij aansluiten op de TDA ook niet veel uit. De A/D converter in de TDA is erg goed hadden Garmt en ik al een keer uitgeprobeerd.  :)

Sonos en Transporter bedoelde ik beiden analoog aangesloten. Zie eventueel ook: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=61532.0

Groet,

Bjorn

Zie smiley, was een grapje dus. ;) Voor de meeste HiFi liefhebbers is een digitale output waarschijnlijk ook zinloos omdat ze een apparaat als dit toch aansluiten op een analoge versterker en het apparaat dus juist gebruiken om digitale media analoog te maken.  :)

advr

Groet,

Bjorn

Hoi Bjorn,

uiteindelijk gaat dat bij mij ook gebeuren ;D

heb overigens van een forum lid een beamax scherm overgenomen.  ;D ;D (179 x 101)

de eerste voorzichtige stappen richting beeld en geluid ;D

later dit jaar maar eens een simpele projector zoeken. van het werk een acer met hdmi geprobeerd, dat is al best goed, zeker om te beginnen 8)

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Staaled

Citaat van: Antoine op mei  1, 2008, 14:36:05

De Linn Sneaky music DS ,at your service. ;D
http://www.linn.co.uk/sneaky_music_ds

TOSLINK en S/PDIF.

Deleted member

Citaat van: Hipster op mei  1, 2008, 15:54:19
De Linn Sneaky music DS ,at your service. ;D
http://www.linn.co.uk/sneaky_music_ds

TOSLINK en S/PDIF.

Het is zelfs een voor- en eindversterker zie ik.  ;)

[zeurmodus]Over toslink gaat ook een S/PDIF signaal, je bedoelt waarschijnlijk coax en toslink  :)[/zeurmodus]

Staaled

Citaat van: Antoine op mei  1, 2008, 16:07:39
Het is zelfs een voor- en eindversterker zie ik.  ;)

[zeurmodus]Over toslink gaat ook een S/PDIF signaal, je bedoelt waarschijnlijk coax en toslink  :)[/zeurmodus]
Je hebt gelijk. :-[

Het zijn de emoties........ ;D

Raphie

voor de PA kenners DJ's onder ons, mijn nieuwe stereoset is compleet  >:D

Mackie d.4 Pro Firewire mixer
Mackie SRM-450 v2 Monitoren
Mackie SWA-1501 Subwoofer
Dell XPS M-1330
Numark DMC2 remote controller
Numark CD2 MK dubbele CD speler
Lexicon MX200 galm

Numark DMC2 met Virtual DJ 5.06 (Dell XPS-M1330 via 1394 ASIO mapped naar ch1 & 2 op de D.4 Pro)

Numark CD2 op ch3 & ch4

Supersound  ;D

Voor de niet kenners deze set blaast de ramen uit het gemiddelde buurthuis en is open air geschikt tot groepen tot zo'n 300 man  ;D
JBL PRX Power!

ajbeefde

Citaat van: Raphie op mei  1, 2008, 18:02:12
voor de PA kenners DJ's onder ons, mijn nieuwe stereoset is compleet  >:D

Mackie d.4 Pro Firewire mixer
Mackie SRM-450 v2 Monitoren
Mackie SWA-1501 Subwoofer
Dell XPS M-1330
Numark DMC2 remote controller
Numark CD2 MK dubbele CD speler
Lexicon MX200 galm

Numark DMC2 met Virtual DJ 5.06 (Dell XPS-M1330 via 1394 ASIO mapped naar ch1 & 2 op de D.4 Pro)

Numark CD2 op ch3 & ch4

Supersound  ;D

Voor de niet kenners deze set blaast de ramen uit het gemiddelde buurthuis en is open air geschikt tot groepen tot zo'n 300 man  ;D

Mooi, kan je er ook wat mee ?  :)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

DJ-Foxx

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Raphie

Citaat van: ajbalmere op mei  1, 2008, 18:05:21
Mooi, kan je er ook wat mee ?  :)

Nee, is puur aangeschaft om reacties op te wekken van bijdehandte forumleden  ;D
JBL PRX Power!

ajbeefde

Citaat van: Raphie op mei  1, 2008, 18:52:43
Nee, is puur aangeschaft om reacties op te wekken van bijdehandte forumleden  ;D

;D

Nahpets

Citaat van: Raphie op mei  1, 2008, 18:02:12

Speeltip #69: Nodig KlinktBeter niet uit
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ajbeefde

Audiofiel

Citaat van: Raphie op mei  1, 2008, 18:52:43

Bij deze. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.