Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

Rob_H

2 Callas Audio Soundboards XL voor onder de Parasound Halo JC1 versterkers.

Mvg. Rob

fca

Citaat van: mutiara op februari 10, 2008, 17:25:08
was eigenlijk van plan om een set martin logan source aan te schaffen echter door wat tegenvallers kwam ik noodgedwongen op de tweede hands markt terecht.

zojuist opgehaald een set magnepan MG 1.6 QR in de kleur zwart 3,5 jaar oud.

Die van hifi.nl?
Zo ja dan heb je een hele mooie deal.
De 1.6 van Magnepan is een hele mooie maar je moet wel de ruimte hebben.
Heel veel plezier ermee. ;)

mutiara

Citaat van: fca op februari 14, 2008, 13:14:45
Die van hifi.nl?
Zo ja dan heb je een hele mooie deal.
De 1.6 van Magnepan is een hele mooie maar je moet wel de ruimte hebben.
Heel veel plezier ermee. ;)

ja,klopt.

m.b.t. de ruimte ben nog aan het experimenteren.
woonkamer; 7.75 x 3.50
ik heb ze behoorlijk vrij staan d.w.z. 2 meter van de achterwand maar vrij dicht op de zijwand ( kan niet anders ).
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

Remus

Nieuwe CD speler is binnen: Original A8s:

(bovenste van het stapeltje)

mutiara

Citaat van: Remus op februari 15, 2008, 15:30:24

mooi hoor,
ik heb de cd-a8t gehad; was ik ook zeer over te spreken.
TV Set
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

brimbrammer

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

molle

En eerste indrukken? Feli hoor 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Remus

Citaat van: molle op februari 15, 2008, 15:42:47
En eerste indrukken? Feli hoor 8)

Ik kan op dit moment alleen zeggen dat 'ie een stap verder gaat dan m'n oude Denon DCD-655 :)

Eerst even inspelen en m'n cd collectie opnieuw beluisteren :D

PaulSQ

Nice!

De behuizing past perfect bij mijn zelfbouw EV en VV, hoe dik is het alu front, en de rest van het plaatmateriaal? En wat voor techniek zit erin? Enne verdere klankervaringen?

Anyway veel plezier ermee!
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Remus

Citaat van: PaulSQ op februari 15, 2008, 16:28:03
Nice!

De behuizing past perfect bij mijn zelfbouw EV en VV, hoe dik is het alu front, en de rest van het plaatmateriaal? En wat voor techniek zit erin? Enne verdere klankervaringen?

Anyway veel plezier ermee!

Thnx :)

De speler past ook goed bij m'n G&W. Het aluminium front is 1 cm dik en de rest plaat materiaal met in het midden het logo van Original gedrukt.

Specs:

Like CD-A6s, but with better Burr Brown DAC compared to A6s. Also 24 bit/96khz, just like his A6s brother.Modified PHILIPS CAM12 laser pick up and CD-7servo system for accurate laser pick up and fast track access.Burr-Brown PCM-1732 (24Bit/96KHz) D/A converter.Two Burr-Brown OPA604 and two OPA5532.Original unique GOS digital processing technology.High efficiency toriod transformer with sealed metal enclosure.Six level precision D/A voltage stabilization circuit.Metal exterior and remote control.

Over de klank kan ik nog weinig zeggen, behalve dat het nu al erg lekker klinkt ;D

Remus

Citaat van: mutiara op februari 15, 2008, 15:39:40
mooi hoor,
ik heb de cd-a8t gehad; was ik ook zeer over te spreken.

Dat is toch de buizen variant?

Zat daar ook zo'n afstandsbediening bij, waar je een inbreker te lijf mee kan gaan? :o

Sjors

Citaat van: wil op februari  8, 2008, 22:30:57
Een echte "stereo-aanschaf", deze tweedehands Ipod overgenomen van een forumlid:

Hoewel ik hem ook als portable ga gebruiken heb ik hem vooral gekocht voor in de keuken. Nu nog kijken naar een compact dockingsysteem met ingebouwde speakers dat toch een goed geluid geeft.

wil

;)

Groet, Sjors

MartijnR

ik heb gisteren een squeezebox aangeschaft. Ben erg benieuwd, vandaag maar eens proberen aan de praat te krijgen.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Alco

Citeerik heb gisteren een squeezebox aangeschaft. Ben erg benieuwd, vandaag maar eens proberen aan de praat te krijgen.

Ik heb sinds een maand ook een Squeezebox en ben er inmiddels erg happy mee. :)
Ik gebruik 'm dagelijks en heb m'n CD-speler amper meer gebruikt sindsdien.

Helaas was 't aan de praat krijgen een stuk minder 'plug-and-play' als de fabrikant en menigeen doet vermoeden, maar met de nodige hulp van een forumlid loopt ie sindsdien als 'n naaimachientje! 8)
(heeeel af en toe reageert ie niet direct op de AB. Dan blijft ie een paar seconden of langer hangen)

Ben ook wel te spreken over 't feit dat je internet radiostations kunt toevoegen en die kunt beluisteren zonder dat je PC aan hoeft te staan.
Heb op die manier enkele interessante nieuwe albums/artiesten ontdekt, die ik anders niet zou hebben gehoord, omdat ze die op de reguliere FM-zenders nooit draaien.
(voordeel is ook dat bij sommige radiozenders de uitvoerende + titel in 't SB scherm verschijnt)  :D

Veel plezier met je SB! :)

groet,
Alco
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

mutiara

Citaat van: Remus op februari 15, 2008, 16:42:27
Dat is toch de buizen variant?

Zat daar ook zo'n afstandsbediening bij, waar je een inbreker te lijf mee kan gaan? :o

ja klopt. ;D
TV Set
Hifi Set

pburmie

Gisteren een Apogee MiniDAC overgenomen van iemand uit Amersfoort. Mijn laptop voorzien van Windows Vista Ultimate draait thans als muziekserver op basis van MCE. Deze laatste heb ik uitgebreid met ondersteuning voor FLAC bestanden (zowel de TAG's als de Album Art worden nu volledig ondersteund in MCE). De laptop is via USB verbonden met de Apogee en deze is middels XLR bekabeling vebonden met mijn Burmester versterker. Resultaat: een echt FENOMENALE weergave die ik nog niet eerder vanaf harddisk heb gehoord. Ik ben al enige tijd aan het experimenteren om de weergave vanaf harddisk zo dicht mogelijk bij de originele CD te krijgen en met deze oplossing heb ik een hele grote sprong voorwaarts gemaakt. Straks nog die mooie RicaVision VAVE100 remote controller voor Vista Sideshow en dan kan het feest echt beginnen. Tegen die tijd ga ik me serieus afvragen over de Sonos apparatuur haar langste tijd bij mij gehad heeft.

Kortom, ik ben HEEL ERG in mijn nopjes met deze fraaie Apogee!
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Nahpets

Een stapeltje kabels:

2 x 5 mtr XLR (Canare L4E6S/Neutrik connectoren)
2 x 1 mtr XLR (Canare L4E6S/Neutrik connectoren)
2 x 1mtr RCA->XLR kabel (Canare L4E6S/Neutrik connectoren)
1 x 1 mr AES/EBU digitlae kabel (Canare DA-206 Digital Cable/Neutrik connectoren)

Besteld in de US (leftpanproductions via eBay), inclusief USPS Express International (5 Day Delivery) en geen douanekosten (was een meevallertje) nog geen 86 EUR!

Me is happy  ;D

Enno  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

MartijnR

Citaat van: Alco op februari 21, 2008, 12:23:02
Ik heb sinds een maand ook een Squeezebox en ben er inmiddels erg happy mee. :)
Ik gebruik 'm dagelijks en heb m'n CD-speler amper meer gebruikt sindsdien.

Helaas was 't aan de praat krijgen een stuk minder 'plug-and-play' als de fabrikant en menigeen doet vermoeden, maar met de nodige hulp van een forumlid loopt ie sindsdien als 'n naaimachientje! 8)
(heeeel af en toe reageert ie niet direct op de AB. Dan blijft ie een paar seconden of langer hangen)

Ben ook wel te spreken over 't feit dat je internet radiostations kunt toevoegen en die kunt beluisteren zonder dat je PC aan hoeft te staan.
Heb op die manier enkele interessante nieuwe albums/artiesten ontdekt, die ik anders niet zou hebben gehoord, omdat ze die op de reguliere FM-zenders nooit draaien.
(voordeel is ook dat bij sommige radiozenders de uitvoerende + titel in 't SB scherm verschijnt)  :D

Veel plezier met je SB! :)
groet,
Alco

Ik heb je topic gelezen. Ben zelf een absolute digibeet ;), dus ben benieuwd of het me gaat lukken om dat apparaat aan de gang te krijgen. En als het lukt wil ik ook nog een netwerkschijf toevoegen. Plug & Play, het zal me benieuwen.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

papa wes

Een Musical Fidelity A5, en kwa geluid en sturing, is deze super.
Groeten ik

Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

BWzes03

Hier weer een NordOst RedDawn 1m RCA, ter vervanging van m'n QED Silver Spiral aan m'n SA-CD/DVD-A speler.
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

digitalmind

Citaat van: papa wes op februari 22, 2008, 07:04:34
Een Musical Fidelity A5, en kwa geluid en sturing, is deze super.
Groeten ik

~knip~

Mooi spul!

Mijn laatste stereo aankoop:

:D

Daklem