Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

Ghanzzzzz

Ook als de versterker niet warm wordt?  :omg:

Audia

Een versterker stoot altijd warmte af.
Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Midcall

Citaat van: Ghanzzzzz op februari 15, 2010, 18:22:35
Nee hoor. De versterker wordt gelukkig niet warm. Daarnaast is de versterker wat langer dan de CD-speler, dus mocht het nodig zijn kan hij daar de warme lucht nog kwijt :)

De Dussun heeft zijn koelribben intern en moeten het hebben van een luchtstroom door het apparaat, dus van onder door naar boven. Bij veel versterkers zitten de koelribben aan het chasis vast waardoor je met je hand kan voelen dat de versterker warm wordt, maar dat is lang niet altijd zo. De Dussun mag dan aan de buitenkant lauwig zijn, van binnen kan hij wel aan het koken zijn. Zoals hij nu in de kast staat met de speler erop is het volstrekt onverantwoord, let wel, die Dussun stookt een groot deel van zijn vermogen weg in klasse A.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Zaagstra

Nog (weer...) een paar nachtjes slapen... Vrijdagmiddag worden mijn Mark & Daniel'tjes langsgebracht. Dan zit ik dus bijna 3 weken zonder muziek!  :-X Dat wordt vrijdag dus van huis werken.

Aan de andere kant komt het niet helemaal verkeerd uit, ik wacht ook nog op mijn 2e 2x2 meter speakerkabel (OTA 47Labs). Zonder dat spul valt er nog bar weinig te beluisteren >:D

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Raphie

Na lang zoeken en véél wikken en wegen:

+

Kunnen we weer eens serieus stereo luisteren  ;D

daarbij komt nog de Monolith in PianoBlack (deze zal met een week of 2 ook wel binnen zijn) en dan natuurlijk de CA650R wanneer deze eindelijk geleverd gaat worden.
JBL PRX Power!

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Audia

Mooi speakers. Welke B&W speakers zijn dat?
Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

S@m

Mooi SOS, nu nog een paar mooie kabels... ;)

Raphie

803S  ;D een van de laatste paartjes hagelnieuw in doos
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: S@m op februari 16, 2010, 18:15:32
Mooi SOS, nu nog een paar mooie kabels... ;)
Belden bedoel je  ;D

Misschien toch maar weer eens setje Red Dawn proberen, of eerst eens de Konig kabels, valt weer veel te experimenteren zometeen O0
JBL PRX Power!

S@m

Citaat van: SOS-Master op februari 16, 2010, 18:23:38
Belden bedoel je  ;D

Misschien toch maar weer eens setje Red Dawn proberen, of eerst eens de Konig kabels, valt weer veel te experimenteren zometeen O0

Blijft toch leuk... ;)

Ghanzzzzz

Citaat van: Midcall op februari 16, 2010, 11:53:20
De Dussun heeft zijn koelribben intern en moeten het hebben van een luchtstroom door het apparaat, dus van onder door naar boven. Bij veel versterkers zitten de koelribben aan het chasis vast waardoor je met je hand kan voelen dat de versterker warm wordt, maar dat is lang niet altijd zo. De Dussun mag dan aan de buitenkant lauwig zijn, van binnen kan hij wel aan het koken zijn. Zoals hij nu in de kast staat met de speler erop is het volstrekt onverantwoord, let wel, die Dussun stookt een groot deel van zijn vermogen weg in klasse A.

Dank je voor je reactie!
Dan zal ik eens gaan kijken wat ik eraan kan doen..
Maar eens op zoek naar een oplossing die netjes oogt en ook kan zorgen voor een beetje koeling. Mocht iemand ideeen hebben..?
Zal bijvoorbeeld het ophogen van de CD-speler al volstaan? (kastje van Tele2 zal dan elders worden ondergebracht)

Midcall

Citaat van: Ghanzzzzz op februari 16, 2010, 22:11:48
Dank je voor je reactie!
Dan zal ik eens gaan kijken wat ik eraan kan doen..
Maar eens op zoek naar een oplossing die netjes oogt en ook kan zorgen voor een beetje koeling. Mocht iemand ideeen hebben..?
Zal bijvoorbeeld het ophogen van de CD-speler al volstaan? (kastje van Tele2 zal dan elders worden ondergebracht)
Ik denk dat je minstens een cm of 10 aan de bovenkant vrij moet houden, al zou ik persoonlijk het dubbele aanhouden.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

ll0ll

Interessante versterker, onlangs op de kop getikt voor weinig.
Schijnt een prototype geweest te zijn (er staan nu 3 'lege' DPM-7 bakken op marktplaats), gebouwd in 1985 hier in NL.
Het heeft een tda1541 aan boord en diverse afstelmogelijkheden in het digitale domein.

Engelse vertaling van Japanse Marantz site

http://www.marantzphilips.nl/marantz_dpm7_digital_amplifier/
Philips LHH1000 | Philips LHH900R | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300R | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

advr

van een forumlid overgenomen 3 x Steve Herbelin Tubedampers (bovenste rij, de onderste had ik al) :hehe:

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

peterrr

is dat om ze te beschermen tegen de stofdoek .... ;D

grt Peterr

( geintje doet het iets??)
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Lex Groningen

Citaat van: advr op februari 17, 2010, 17:58:18
van een forumlid overgenomen 3 x Steve Herbelin Tubedampers (bovenste rij, de onderste had ik al) :hehe:

Heb er nog nooit van gehoord. Maar waar dienen ze eigenlijk voor?
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

peterrr

Het schijnt "Microfonie" in de buis te dempen.

Als je met je nagel b.v tegen de buis aantikt kun je op je speakers een tikje horen.
dus eventuele trillingen zouden dan "storingen"in het geluid kunnen geven.

Zelf heb ik ze nooit gebruikt maar ik ben wel benieuwd "of" het iets doet.

grt Peterr

dre73

ik ga ze zaterdag oppikken voor op de primaluna,ben zeer benieuwd of het hoorbaar is!
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

peterrr

ja, laat ons eens weten of het wat doet, ben wel benieuwd,
grt Peterr

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

peterrr

dre73

advr

Citaat van: peterrr op februari 17, 2010, 20:13:11
Het schijnt "Microfonie" in de buis te dempen.

Als je met je nagel b.v tegen de buis aantikt kun je op je speakers een tikje horen.
dus eventuele trillingen zouden dan "storingen"in het geluid kunnen geven.

Zelf heb ik ze nooit gebruikt maar ik ben wel benieuwd "of" het iets doet.

grt Peterr

als je tegen een buis tikt en je hoort het dan is of je buis niet goed of hij klemt niet goed... 8)
normaal hoor je dat echt niet althans ik heb het nooit zo gehoord.

het geluidsbeeld wordt iets stakker en het is ook leuk speelgoed. ;D ;D

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A