Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Citaat van: peterrr op februari 17, 2010, 20:25:56
ja, laat ons eens weten of het wat doet, ben wel benieuwd,
grt Peterr

Schijnt vooral iets te doen in de rust van je weergave als je versterker dicht in de buurt van je luidsprekers/basreflexpoort staat....

Former member 78

Wat ik (gisteren alweer) rijker ben is:

6 meter Kimber 8PR kabel.
16 WBT ''eindstukjes''
7 meter sok voor over de kabel.
En een striptang om makkelijk 64 stukjes draad kaal te maken.

Uiteindelijk zijn 4 van deze kabels het eind resultaat.

Zaagstra

Citaat van: SOS-Master op februari 16, 2010, 18:23:38
Belden bedoel je  ;D

Misschien toch maar weer eens setje Red Dawn proberen, of eerst eens de Konig kabels, valt weer veel te experimenteren zometeen O0

Citaat van: S@m op februari 16, 2010, 18:45:59
Blijft toch leuk... ;)

Ik heb gemerkt dat ik steeds minder de neiging heb met kabels te experimenteren. Ik deed het vroeger veel, maar ik denk achteraf bezien dat het eerder uit onbewuste ontevredenheid met de klank was dan echte experimenteerdrang. De laatste keer dat ik het deed (met speakerkabels klöten wel te verstaan) heeft me een speaker gekost  :'(.

Let wel, ik zeg niet dat ik helemaal niet meer tweak  ::).

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

mahansz

Supra sword isl interlink, inclusief idioot doosje  :-D

en nee, het houten blokje doet niks met het geluid  ;D da's puur om de signaalrichting aan te geven, het merkje te showen en de boel bij elkaar te houden (volgens officiele site  :P )

advr

een aanwinst niet echt een upgrade wel ;D

Zoek de verschillen, upgrade door Audio Excellence uitgevoerd op mijn Majik DS-i ;D

De eerste indrukken van deze zilveren draadjes zijn erg goed.... :P :P
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

tevens een zeer solide "schakelkastje" van het merk Dodocus via een van de Sponsoren: HiFisupply ;D
het kastje komt tussen mijn twee versterkers en mijn luidsprekers zodat ik niet steeds mijn solid core luidspreker kabels hoef om te steken. ;D

WBT's achterop interne zilveren bekabeling en erg goed schakelaar. Eerste indruk is dat ik niet merk dat er iets tussen zit... ::)

Bedankt Peter voor de snelle service!!

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

roeleken

Lehmann black cube met pwx voeding,  tweedehandsje

Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, Chord Hugo TT2, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

Audia

Citaat van: roeleken op februari 18, 2010, 22:30:56
Lehmann black cube met pwx voeding,  tweedehandsje

Waarschijnlijk stomme vraag maar is dit een voorversterker?
Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audia

Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

roeleken

heb 'n tubebox van Pro-ject te koop nu hoor  ;)
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, Chord Hugo TT2, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

scrutinizer

Citaat van: advr op februari 18, 2010, 21:19:11

Zoek de verschillen, upgrade door Audio Excellence uitgevoerd op mijn Majik DS-i ;D

Ad, waarom het toepassen van (betere) int. bedrading en dan toch de printstekkers weer hergebruiken? ::)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

advr

Citaat van: scrutinizer op februari 19, 2010, 10:33:25
Ad, waarom het toepassen van (betere) int. bedrading en dan toch de printstekkers weer hergebruiken? ::)

Anton.

dat lijkt maar is niet zo ;D

Ad.

tiptop

Citaat van: advr op februari 18, 2010, 21:19:11

Belachelijk dat ze daar een bottleneck van maken vanuit de fabriek van he :plain: Als het zo'n verschil maakt hebben ze dat imho toch niet goed gemaakt.
Wel gelukkig voor jou dat er een bedrijfje modificaties voor doet. 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

ChrisV

Citaat van: advr op februari 17, 2010, 17:58:18
van een forumlid overgenomen 3 x Steve Herbelin Tubedampers (bovenste rij, de onderste had ik al) :hehe:

Ziet er stevig uit Ad. Ben je niet bang voor teveel demping?

advr

Citaat van: tiptop op februari 19, 2010, 14:06:30
Belachelijk dat ze daar een bottleneck van maken vanuit de fabriek van he :plain: Als het zo'n verschil maakt hebben ze dat imho toch niet goed gemaakt.
Wel gelukkig voor jou dat er een bedrijfje modificaties voor doet. 8)

heeft gewoon met het fabricage proces te maken en een zeer goed oplettend "bedrijfje"  8)

advr

Citaat van: ChrisV op februari 19, 2010, 14:45:15
Ziet er stevig uit Ad. Ben je niet bang voor teveel demping?

gewoon lekker spelen en vond het er wel leuk uit zien!! ;D ;D

advr

nog een upgrade of downgrade, of in ieder geval een verandering... 8)

beide audio groepen hebben nu een eigen aardlek. toen dacht ik, aardlek-zekering dan maar een aardlek met zekering ineen. Scheelt toch een overgang.

wanneer gaan ze audiofiele aardlekschakelaars maken met mooie contacten? ???

de Siemens Cilindric Fuse Cartridge gaat in de verkoop met de HiFituning U2 16 A  erbij...  :blink:

scrutinizer

Citaat van: advr op februari 19, 2010, 13:16:25
dat lijkt maar is niet zo ;D

Ad.

OK, voor de helft dan, Ad. ;D

Critical note:
Tja, als je keuze dan toch is niet de pcb te demonteren, maak dan gebruik van de sol. eilandjes rond de ampjes (waar deze verbinding buiten degelijk in dat geval ook te controleren valt) i.p.v. deze stekerpennetjes.
Stekerpennetjes die buiten het vrij kleine contactoppervlak wat ze bieden, (met de tijd) los kunnen komen d.m.v. warmte en torderen.
Mijn ervaring met het solderen aan deze pennetjes is dat ze loskomen uit hun soldeereiland of door de vrij hoge soldeer temperatuur benodigd (gezien de warmte opname bij in dit geval zilver in teflon) daar een koude las creeeren.
Daarvoor is het verstandig bij deze vorm van verbinding maken altijd even aan de soldeerzijde opnieuw te voorzien of in ieder geval te controleren.

Mijn 'gevoel' verteld, gezien de toepassing van deze ingreep dat dat hier niet gebeurt is. :-\  

;)

Anton.  
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

advr

Citaat van: scrutinizer op februari 20, 2010, 10:42:19
OK, voor de helft dan, Ad. ;D

Critical note:
Tja, als je keuze dan toch is niet de pcb te demonteren, maak dan gebruik van de sol. eilandjes rond de ampjes (waar deze verbinding buiten degelijk in dat geval ook te controleren valt) i.p.v. deze stekerpennetjes.
Stekerpennetjes die buiten het vrij kleine contactoppervlak wat ze bieden, (met de tijd) los kunnen komen d.m.v. warmte en torderen.
Mijn ervaring met het solderen aan deze pennetjes is dat ze loskomen uit hun soldeereiland of door de vrij hoge soldeer temperatuur benodigd (gezien de warmte opname bij in dit geval zilver in teflon) daar een koude las creeeren.
Daarvoor is het verstandig bij deze vorm van verbinding maken altijd even aan de soldeerzijde opnieuw te voorzien of in ieder geval te controleren.

Mijn 'gevoel' verteld, gezien de toepassing van deze ingreep dat dat hier niet gebeurt is. :-\  

;)

Anton.  

Anton,

Moet nu weg, maar we hebben niet kunnen achterhalen of de pootjes ernaast waarmee verbonden zijn.

Komt in een later stadium wel weer.

Groet,
Ad.

scrutinizer

Citaat van: advr op februari 20, 2010, 10:56:55
Anton,

Moet nu weg, maar we hebben niet kunnen achterhalen of de pootjes ernaast waarmee verbonden zijn.

Komt in een later stadium wel weer.

Groet,
Ad.

Als de rook om je hoofd is verdwenen .........

:D

Anton.

eddy135

Soldeer pinnetje eruit, en gaatje benutten (indien mogelijk) is natuurlijk de mooiste oplossing.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

peterrr

Goed vandaag een nieuwe logitech Duet gehaald de eerste had naar 4 dagen de geest gegeven,

Het is zo`n Periode..dat ik beter niks aanraak ;)

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

advr

Citaat van: scrutinizer op februari 20, 2010, 11:08:11
Als de rook om je hoofd is verdwenen .........

Anton.

ik heb niet zoveel haar dus die rook is zo weg ;D

Ad.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: scrutinizer op februari 20, 2010, 11:08:11

Anton.

Off-topic...dat vond ik eindelijk een gaaf verfilmd verhaal...".IT"...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!