CineBasement kelder HT, eindelijk 4K!

Gestart door cinebasement, april 6, 2006, 21:31:18

Vorige topic - Volgende topic

Davey

Citaat van: cinebasement op juli 31, 2010, 20:25:54
Vandaag de 4 kolommen bij de timmerman opgehaald, die had ik mooi in verstek laten maken... Binnenkort de hoeken eruit halen waar de leidingen komen zodat ze strak tegen de muur kunnen... dan verven/texen  ;)
Daarna de bovenste 3 tussenstukken maken...

(De plaatsing van de kolommen in de foto is uiteraard bij benadering)

:worship: Dit word weer een hele mooie  :clapping:

cinebasement

Thanx!  8)

Net even de hoekjes eruit gezaagd en de kolommen op de juiste plek gezet. Nu even aftekenen en dan de latten tegen de muur zetten om de kolommen vast te maken...

cinebasement

Net wat decoratie artikelen besteld bij movieposters.com. De lijsten gaan we wel een keer bij ikea halen  8)
Het idee is dat we 2 of 3 posters ophangen, en dan hebben we er nog 2 over die we dus af en toe kunnen wisselen...
De maat is ongeveer 69x100 cm...

cinebasement

En de laatste, maar zeker niet de minste  8) :

cinebasement

En het laatste punt van vandaag: Het Dolby bordje is in ere hersteld :clapping:
Uiteraard bevestigd op de deur naar de bios...

Peter O

Dit wordt zeker en vast heel erg sfeervol!

cinebasement

En weer wat verder! het begint nu op te schieten... :pompom:
Ondertussen zijn de kolommen rood en zijn de bovenste tussenstukken ook gemaakt, geverfd, en (zojuist) bevestigd.
Een gedeelte van de boven-plinten zitten er nu ook tegen. De bovenkast krijgt ook een plint maar die moet nog gemaakt worden...

Volgende stap: vitrine kasten voorzien van achterwand...

foto 1: bovenkast weer een stap verder
foto 2: bovenplinten zichtbaar

cinebasement

Eindelijk vakantie, dus misschien gaat het nu een beetje sneller   ;D

Gisteren naar de Ikea geweest om lijsten te halen voor de posters (foto 1). Drie van de vijf posters zitten er in (de andere 2 posters kunnen we dus af en toe wisselen). Vandaag de achterwanden in de vitrinekasten geplaatst (foto 2) en de overige bovenplinten in de tex gezet...

Volgende stappen:
- overige bovenplinten plaatsen
- binnenkant van de vitrinekasten texen
- spotjes er in (bekabeling en fittingen al geplaatst)
- schappen en schuifdeurtjes maken...

cinebasement

Hmm, vraag me af of iemand dit nog volgt, maar goed  ;) , hier volgt een foto van de volgende stap:

- Overige bovenplinten geplaatst
- Vitrinekasten tex-laag 1

Madhouse

Damn, dat is serieus werk wat je er van maakt. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat van de mobie-bar....Maar aan de kwaliteit van je werk te zien zal dat zeker goed komen!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: cinebasement op september  2, 2010, 22:12:56
Hmm, vraag me af of iemand dit nog volgt, maar goed  ;) , hier volgt een foto van de volgende stap:

- Overige bovenplinten geplaatst
- Vitrinekasten tex-laag 1

Absoluut! Ben zelf ook nog steeds van plan zelf ook nog zo'n ruimte te maken. Jouw ruimte is denk ik een stuk groter, maar het onze ideëen zijn hetzelfde.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Citaat van: cinebasement op september  2, 2010, 22:12:56
Hmm, vraag me af of iemand dit nog volgt, maar goed  ;)

Het wordt zeker nog wel gevolgd, maar ben er zo stil van dat ik zelfs geen reactie kan posten....
Wat jij ervan aan het maken bent, is voor mij alleen nog maar een droom  :inlove:

Peter O

Citaat van: frankp op september  3, 2010, 13:30:58
Het wordt zeker nog wel gevolgd, maar ben er zo stil van dat ik zelfs geen reactie kan posten....
Wat jij ervan aan het maken bent, is voor mij alleen nog maar een droom  :inlove:

Zeker weten, genoeg "lurkers" ook die mee genieten van dit topic!

Martijnst1990

Ook ik volg deze nog, ziet er in ieder geval goed uit, begint nu echt ergens op te lijken!  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

cinebasement

Aha! Leuk om te zien dat het verhaal nog gevolgd wordt! Bedankt voor de reacties!  8)

Vandaag de hele dag weer bezig geweest met van alles en nog wat, stuk of 10x naar de Hubo geweest voor ditjes en datjes (schakel-materiaal, schilders-tape, schroefjes, verf-rollertje, nog meer schilders-tape enz. enz...) Tis maar goed dat dat een kwestie is van de straat oversteken  ;)

Wat hebben we vandaag gedaan?:

- Gedeelte van de vitrinekasten voorzien van tweede laag (boven en onder)
- Onderkast voorzien van stopcontacten (wandcontactdoos, of hoe je het wilt noemen...  :) )
- Licht-bedieningspaneel gemaakt voor achter de bar (Foto 1) Hiermee kunnen we het licht in de vitrinekasten regelen, en er is plaats voor nog veel meer...
- Snel even de halogeen lampjes erin gehangen om een idee te krijgen van hoe het er uit gaat zien (Foto 2). Ik moet zeggen dat het me helemaal niet tegen viel  ::)

En morgen gaan we weer verder. O.a. de rest van de vitrinekasten voorzien van 2de verflaag en de halogeen spotjes plaatsen.

cinebasement

En weer een dagje klussen voorbij  8)

- Texen  ;)
- Spotjes in vitrinekasten geplaatst (Foto 1)
- Nieuwe halogeen lamp opgehangen (Foto 1)
- 2 Posters opgehangen (Foto 2)

Sol

Hij gaat lekker zo te zien, ziet er goed uit allemaal! ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Peter O

Meteen sfeervol met die halogeentjes. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat gaat er eigenlijk in de vitrines komen? Je drankvoorraad? Of leuke film objecten?

cinebasement

Citaat van: Peter O op september  4, 2010, 19:26:22
Meteen sfeervol met die halogeentjes. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat gaat er eigenlijk in de vitrines komen? Je drankvoorraad? Of leuke film objecten?

Yep, mooi om te zien wat je met licht kunt doen!
De linker twee kasten worden de vitrine kasten voor mijn movie spullen: Star Wars, Star Strek, Lord of the Rings, en wat ik nog allemaal tegen ga komen  ;). De rechter kast, achter de bar, word inderdaad de drank/haribo/pringles/glazen kast  ;D Deze kast is ook iets minder diep vanwege de leidingen voor de verwarming die er achter lopen.

Peter O

Citaat van: cinebasement op september  4, 2010, 21:28:37
De rechter kast, achter de bar, word inderdaad de drank/haribo/pringles/glazen kast  ;D Deze kast is ook iets minder diep vanwege de leidingen voor de verwarming die er achter lopen.

D'r gaat toch iets mis dan, als je drankkast diegene is met de minste ruimte!!   ;)

skoebiedoe

Citaat van: Peter O op september  5, 2010, 13:24:14
D'r gaat toch iets mis dan, als je drankkast diegene is met de minste ruimte!!   ;)
:withstupid:

HTip

Citaat van: cinebasement op september  4, 2010, 11:58:34
@Htip: Deze ruimte is ongeveer 4m x 3.1m
Valt dan nog mee. Op de foto's lijkt de ruimte groter. Onze ruimte is zelfs groter, maar netto (door CV en watermeter) blijft er veel minder over.

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Ziet er nu al fantastisch uit!

Kan je een panorama van de bar maken?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

cinebasement

Vandaag de laatste tex-laag in de vitrine kasten aangebracht (en alle schilders-tape en kranten verwijderd) en voorzichtig begonnen aan de restauratie van de bar.

@Htip: Ik zal eens kijken of ik morgen een panorama kan maken, ik zal eerst even een beetje opruimen  ;)

cinebasement

Even een tussentijdse panorama, als alles klaar is volgt er uiteraard nog een...