CineBasement kelder HT, eindelijk 4K!

Gestart door cinebasement, april 6, 2006, 21:31:18

Vorige topic - Volgende topic

Davey

Zo'n witte plaat is afschuwelijk. Veel beter zo  :thumbs-up:

cinebasement

Jep, we twijfelden eerst nog of we hem wel zouden verven. Maar de radiator was toch wel ERG wit tegen zo'n donkere achtergrond... Nu valt het meteen een stuk minder op...  :)

Alex Cremers

Heb je al een vochtigheidsmeter geïnstalleerd?  ;)

CineSmurf

Citaat van: Alex Cremers op juni 14, 2010, 12:40:59
Heb je al een vochtigheidsmeter geïnstalleerd?  ;)
En als die erg hoog is: een ontvochtiger. Sinds ik die in mijn kelder heb is het klimaat echt heel aangenaam.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

HTip

Citaat van: Davey op juni 14, 2010, 10:07:00
Zo'n witte plaat is afschuwelijk. Veel beter zo  :thumbs-up:
Helemaal mee eens. Zo zie je bijna niet eens dat het een radiator is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

cinebasement

'In den beginne' is onze kelder geinjecteerd (zie pagina 3) dus vocht is niet echt een probleem meer. Om het in de gaten te houden heb ik nog wel een metertje liggen, maar over het algemeen is er niks aan de hand  8)

Daar komt nog eens bij dat we in deze ruimte uitermate goed kunnen 'luchten', er is namelijk een deur naar buiten (er gaat dan een trap naar boven, we zitten tenslotte in de kelder  ;) )

En wat de radiator betreft: Twee lagen waren al voldoende! En je ruikt er niks van! Ik blijf erbij: tex is fantastisch spul  :headbanging: :headbanging:

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Denon Focal

Ik heb niet eerder over een texverslaving gelezen, wel iets dat er op lijkt.  ;D

Ziet er wel prima uit zo'n donkere radiator
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Marsh

Citaat van: cinebasement op juni 14, 2010, 10:11:26
Jep, we twijfelden eerst nog of we hem wel zouden verven. Maar de radiator was toch wel ERG wit tegen zo'n donkere achtergrond... Nu valt het meteen een stuk minder op...  :)

Probleem ken ik ja, heb ik ook!
Overspuiten is bij mij geen optie, dus er komt hier een apart frame voor de radiator.
Al ziet die van jou er mooi strak uit zo, toppie!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

cinebasement

Hoera! Neef Erik op bezoek gehad om de radiator aan te sluiten op een kundige manier  8)
Ook deze keer hebben we de radiator voorzien van een digitale thermostaat-knop...
Nu kunnen we de onderkast gaan afwerken en vervolgens beginnen met de bovenkasten!

cinebasement

Met de buitentemperaturen van dit weekend is het goed toeven in de kelder, lekker koel  ;D

Vandaag alvast twee deurtjes gemonteerd in de onderkast, daarna lekker met ons zoontje in het badje gesprongen buiten  :clapping:

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Roger Black

Leuk project, net even helemaal doorgelezen. Erg gaaf zeg!!!

cinebasement

Zo, met dat warme weer even geen zin gehad om te klussen, maar het is weer wat afgekoeld dus we zijn weer begonnen  8)
De onderkast is nu bijna klaar: De deurtjes zijn gemonteerd, de knopjes zitten er op en de magneetjes voor de sluiting zitten er in (foto 1)... Het enige dat nog moet gebeuren is de 'verlaging' van de kast boven de radiator vastzetten... maar dat is een kwestie van enkele schroefjes erin draaien, en klaar... Binnenkort beginnen we dus met de bovenkasten!!  :clapping:

Aangezien de bovenkasten nog niet in de weg zitten leek het me nu wel een goed tijdstip om de netwerk-kabel van de bioscoop naar de bar te leggen (voor muziek-streaming enzo). Dus heb ik zojuist de hele koof in de bios open gemaakt (naja, aan een kant maar), kabel erin en vervolgens weer dicht... De kabel van achter de wand naar beneden mikken, achter het meubel voor de apparatuur langs, was nog een hele klus (links achter in de bios foto 2) maar na een hoop gezweet is ook dat weer gelukt  :blink:

cinebasement

De 'verlaging' bij de radiator zit er nu ook in, en de bovenkant (het blad) is nu ook vast gemaakt. De onderkast is nu helemaal klaar!!  :pompom:

Leuk detail: in de 'verlaging' is, precies boven de digitale thermostaat knop, een ledje ingebouwd voor als het schermpje niet helemaal goed zichtbaar is bij gedimt licht. Druk op een knopje en er is licht, precies waar het nodig is  8)

Robbert54

Woonkamer HT
Stereo

Peter O

Citaat van: cinebasement op juli 18, 2010, 21:52:09
De 'verlaging' bij de radiator zit er nu ook in, en de bovenkant (het blad) is nu ook vast gemaakt. De onderkast is nu helemaal klaar!!  :pompom:

Leuk detail: in de 'verlaging' is, precies boven de digitale thermostaat knop, een ledje ingebouwd voor als het schermpje niet helemaal goed zichtbaar is bij gedimt licht. Druk op een knopje en er is licht, precies waar het nodig is  8)

Lekker bezig, met aandacht voor praktische details!

cinebasement

Vanavond de 'werkplaats' eens even opgeruimd EN de bar ontdaan van zijn oude groene bekleding. Ging beduidend beter dat in eerste instantie verwacht!  8)

Binnenkort dus nieuw ROOD zeil aanschaffen om de bar weer op te knappen...

HTip

Als ik jouw werkzaamheden zie, krijg ik ook zin in de bouw van onze bar. Gaat echter nog even duren. In de tussentijd geniet ik gewoon van die van jou :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

@cinebasement: Waar heb je die bar vandaan?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

cinebasement

De bar heb ik overgenomen van een vriend, die had hem nog bij zijn ouderlijk huis staan (ook in een kelder  :) ) en daar wilden ze de boel eens opruimen... Het is dus een oud barretje, ik denk een jaar of 25 oud... Waar hij hem dan weer vandaan heeft weet ik niet...

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

cinebasement

Hoeraaaaa!! De bar heeft een nieuw -rood- jasje!!  :pompom: :pompom:

Het moet nog allemaal worden vastgezet, en de zwarte rand moet er weer op, maar hier is alvast een foto voor het idee:

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

cinebasement

Vandaag de 4 kolommen bij de timmerman opgehaald, die had ik mooi in verstek laten maken... Binnenkort de hoeken eruit halen waar de leidingen komen zodat ze strak tegen de muur kunnen... dan verven/texen  ;)
Daarna de bovenste 3 tussenstukken maken...

(De plaatsing van de kolommen in de foto is uiteraard bij benadering)