Gebruikerservaring Logitech Harmony 895

Gestart door sjakieswitch, maart 22, 2006, 12:23:36

Vorige topic - Volgende topic

PhoneTech

Citaat van: jeroen1980 op augustus 19, 2006, 18:27:37
Misschien is dit een oplossing voor klikaanklikuit werkend te krijgen. In duitsland gebruiken ze dit kastje (LightManager): http://cms.jbmedia.de/index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=35 i.c.m. de 895 om de duitse variant van klikaanklikuit mee aan te sturen en dat schijnt aardig te werken! Het kost wel €69 maar dat is in de meeste situaties goedkoper dan al je klikaanklikuit spul te gaan vervangen door dat z-wave spul. De duitse schakelkastjes komen van intertechno en lijken akelig veel op die van klikaanklikuit: http://www.intertechno.at/.

Of het ook voor mekaar te krijgen is om bij een bepaalde activiteit (bijv. dvd kijken) de lampen naar een bepaalde lichtsterkte te laten dimmen vraag ik me af..

Klik aan klik uit dimmers zijn  erg primitief in te stellen. je hebt een aan en uit knop. als je twee keer op de aan knop drukt, dan gaat het licht de hele tijd van fel naar zwak en als je op de juiste dim niveau wilt hebben, dan moet je nog een keer op aan drukken.

Je kan dus niet met de AB het dim niveau instellen van 0 naar 100% ofzo omdat er geen twee weg communicatie plaatsvind. De AB weet dus niet wat het dim niveau is.

Z-Wave ondersteund dus wel bidirectionele communicatie waarmee je (denk ik) kan uitlezen wat het dim niveau is. Althans, volgens de z-wave specs.

Heeft iemand hier nu ervaringen mee? want ik ga niet eerst 400 euro aangeven aan een dim syteem rond om het huis als ik niet zeker weet of het werkt ;)
Sony 37EX500; Denon X4000; HTPC ;Elac FS108.2 ; Epson TWH3200

denoontje

ik heb mazzel, ik ga verhuizen en gooi al die kaku eruit.
Meeste dimmers zijn al meedere malen kapot gegegaan, dus in de koop mee verkopen (hihi) en zlef lekker z-waves halen.
Daar ik naar Brabant zal gaan, zal ik ook UPC er wel uit moeten doen... :'( ;) :) ;D..dus ook de box.
Kan ik mijn Denon bediening weer gebruiken voor alles!?

Denoontje

PhoneTech

Citaat van: denoontje op augustus 22, 2006, 21:27:53
ik heb mazzel, ik ga verhuizen en gooi al die kaku eruit.
Meeste dimmers zijn al meedere malen kapot gegegaan, dus in de koop mee verkopen (hihi) en zlef lekker z-waves halen.
Daar ik naar Brabant zal gaan, zal ik ook UPC er wel uit moeten doen... :'( ;) :) ;D..dus ook de box.
Kan ik mijn Denon bediening weer gebruiken voor alles!?

Denoontje

Welkom in het altijd gezellige bourgondische brabant :)

Gebruik je je harmony om je Denon spullen mee te bedienen? Of heb je een multi remote van Denon

denoontje

heb nu de avr3802 met programeerbare ab.

Ik zou die logitech nu nodig hebben daar mijn upc box niet is in te leren, en die box staat achter de bank, dus niet in het zicht. Ook op de xbox moet ik nog eens een ab recieverzetten voor de streaming media.

Verhuizing duurt nog wel even, maar we gaan er wel aan geloven....ga werken in Turnhout, dus nog bourgondischer  ;)

webster

Citaat van: PhoneTech op augustus 22, 2006, 10:05:16
Heeft iemand hier nu ervaringen mee? want ik ga niet eerst 400 euro aangeven aan een dim syteem rond om het huis als ik niet zeker weet of het werkt ;)

Z-Wave wordt met de volgende software update toegevoegd, volgens de helpdesk.
Deze zou in december uit moeten komen.
(ik hoop dat dit echt zo is want op internet zag ik dat dit al heel lang wordt beloofd)

KaKu wordt niet ondersteund op dit moment. Ik heb de helpdesk niet kunnen vragen over het hoe en waarom want na 15min wachten vond ik het wel genoeg.

franciscus

Citaat van: sjakieswitch op maart 22, 2006, 12:23:36
De Logitech Harmony 895 is in feite dezelfde als de 885, maar met als extra dat deze remote ook RF aankan. Standaard is een RF-ontvanger meegeleverd die het signaal omzet naar IR. Aan de ontvanger kun je 8 extra IR-oogjes inpluggen, voor aparaten die niet in het zichtveld staan van de RF-ontvanger/IR-blaster. De 8 extra IR-oogjes zijn meegeleverd. Per device kun je instellen of het signaal rechtstreeks van de Remote komt of via de Extender. Daarnaast kun je nog Z-wave devices toevoegen, maar die heb ik niet, dus daar kan ik niks over zeggen.

Mijn eerste ervaring valt me erg mee. Van te voren had ik gedacht veel problemen tegen te komen (met de software voornamelijk), maar tot nu toe geen problemen (behalve dat de software erg traag is).
Na het inpluggen van de extender werd de firmware ge-upgrade van versie 1.2 naar versie 2.0. Die van de 895 remote werd geupgrade van 4.0 naar 4.5.
Het toevoegen van aparaten werkt hetzelfde als met de 885, alleen heb je dus een extra optie dat je kunt aangeven of het aparaat het signaal van de Remote of van de Extender ontvangt. Via de Extender gaat dus met RF, en zo kun je dus aparaten besturen die verborgen zijn in een kast of in een andere ruimte. Je kunt meerdere extenders bedienen met de 895, je kunt elke extender een andere naam geven (bijvoorbeeld waar ze staan).

Voorlopig ben ik nog bezig om alle activiteiten goed te krijgen, maar mocht je vragen hebben, stel ze gerust.
hallo hoe kan ik de exstender instellen en war plaats ik de oogjes precies,moe ik nog wat instellrn op de ab zelf?

Jeroen_S

Ik heb hem binnen! Ook de z-wave modules zijn gearriveerd uit de vs dus tijd voor een korte review in dit topic.

Over het uiterlijk hoef ik niet veel te zeggen, ziet er gewoon goed uit, ligt lekker in de hand en duidelijk verlichte knoppen. Ook het docking-station ziet er goed uit. Dan komt de installatie, dit vergt enig geduld (ben nu 3 dagen verder en nog lang niet klaar..). De software loopt over internet en dat is niet echt bevorderlijk voor de snelheid. De product-database zag er wel indrukwekkend uit. Heb zelf tot nu toe 3 apparaten toegevoegd (toshiba lcd tv, samsung hd decoder en een jvc home cinema set) en die werden meteen gevonden. Helaas worden de knoppen niet standaard op een enigsinds bruikbare manier ingedeeld. Zo kan ik standaard bijvoorbeeld niet het beeldformaat op mijn tv wijzigen. ??? Wel kent de site van elk apparaat de (bij mij iig) complete ir-instructieset (anders kan aanleren ook) en kun je zelf alles instellen zoals je wil. Probleem is alleen dat dit niet echt lekker gaat. Als je 1 dingetje in een activiteit wil wijzigen (bijvoorbeeld het kiezen van een ander kanaal op je tv) moet je door het hele stappenplan van die activiteit heen (online) en alle andere instellingen nog een keer bevestigen dus. Vervolgens de extender uit het stopcontact halen, usb kabel erin, software upgraden (online), usb kabel eruit, weer in het stopcontact steken, ubs kabel afstandsbediening erin, software upgraden (online), usb kabel eruit en hopen dat het werkt anders kun je weer van voren af aan beginnen! Dit is echt een hell als je even iets wil uitproberen. Ik heb zelf ook besloten nu om eem paar dagen te werken met mijn huidige instelling, even onthouden / opschrijven wat me handig lijkt en dan de hele boel in 1x (hopelijk) goed instellen.
De RF-extender werkt overigens prima, niet meer hoeven te 'mikken' tijdens het zappen is echt een genot (zeker als je in het bezit bent van een samsung hd-decoder  ;)).
Z-wave is een ander verhaal. Logitech werkt nog aan een firmware-upgrade die een hoop meer mogelijk moet maken met z-wave dan tot nu toe het geval is. Je kunt bijvoorbeeld nog niet de lichten aan een activiteit toevoegen of een bepaalde 'scene' starten. Het enige wat tot nu toe werkt is z-wave devices aan je rf-netwerk toevoegen. Bij mij ziet hij iedere module als een lampmodule (ook een apparaatmodule  ???), hierbij heb je de opties on, off, brighter en darker. Helaas werkt ook dit (bij mij iig) niet helemaal zoals gewenst. Zodra ik brighter of darker even indruk springt de lamp naar bijna helemaal uit. Vervolgens kun je door brighter ingedrukt te houden de lamp wel feller laten branden maar zodra je de knop loslaat en weer indrukt staat de lamp weer bijna uit en moet je weer van bijna donker beginnen. Niet echt handig dus. Ik ga hier nog met de  helpdesk over bellen of dit een bekend probleem is. Verder ben je vanaf je beginscherm 4 knoppen verwijderd van het scherm waar je je lamp kunt bedienen!  >:(
Al met al kan ik zeggen dat het een ideale afstandsbediening kan zijn als je het niet erg vind om ettelijke uurtjes in de installatie te steken en als logitech een beetje wil gaan opschieten met die firmware-upgrade. Ik lees op internet dat deze al maanden verwacht wordt, hij zou 7 december uitkomen maar er is nog steeds niets te vinden op de logitech-site!

franciscus

Citaat van: jeroen1980 op december 11, 2006, 23:00:05
Ik heb hem binnen! Ook de z-wave modules zijn gearriveerd uit de vs dus tijd voor een korte review in dit topic.

Over het uiterlijk hoef ik niet veel te zeggen, ziet er gewoon goed uit, ligt lekker in de hand en duidelijk verlichte knoppen. Ook het docking-station ziet er goed uit. Dan komt de installatie, dit vergt enig geduld (ben nu 3 dagen verder en nog lang niet klaar..). De software loopt over internet en dat is niet echt bevorderlijk voor de snelheid. De product-database zag er wel indrukwekkend uit. Heb zelf tot nu toe 3 apparaten toegevoegd (toshiba lcd tv, samsung hd decoder en een jvc home cinema set) en die werden meteen gevonden. Helaas worden de knoppen niet standaard op een enigsinds bruikbare manier ingedeeld. Zo kan ik standaard bijvoorbeeld niet het beeldformaat op mijn tv wijzigen. ??? Wel kent de site van elk apparaat de (bij mij iig) complete ir-instructieset (anders kan aanleren ook) en kun je zelf alles instellen zoals je wil. Probleem is alleen dat dit niet echt lekker gaat. Als je 1 dingetje in een activiteit wil wijzigen (bijvoorbeeld het kiezen van een ander kanaal op je tv) moet je door het hele stappenplan van die activiteit heen (online) en alle andere instellingen nog een keer bevestigen dus. Vervolgens de extender uit het stopcontact halen, usb kabel erin, software upgraden (online), usb kabel eruit, weer in het stopcontact steken, ubs kabel afstandsbediening erin, software upgraden (online), usb kabel eruit en hopen dat het werkt anders kun je weer van voren af aan beginnen! Dit is echt een hell als je even iets wil uitproberen. Ik heb zelf ook besloten nu om eem paar dagen te werken met mijn huidige instelling, even onthouden / opschrijven wat me handig lijkt en dan de hele boel in 1x (hopelijk) goed instellen.
De RF-extender werkt overigens prima, niet meer hoeven te 'mikken' tijdens het zappen is echt een genot (zeker als je in het bezit bent van een samsung hd-decoder  ;)).
Z-wave is een ander verhaal. Logitech werkt nog aan een firmware-upgrade die een hoop meer mogelijk moet maken met z-wave dan tot nu toe het geval is. Je kunt bijvoorbeeld nog niet de lichten aan een activiteit toevoegen of een bepaalde 'scene' starten. Het enige wat tot nu toe werkt is z-wave devices aan je rf-netwerk toevoegen. Bij mij ziet hij iedere module als een lampmodule (ook een apparaatmodule  ???), hierbij heb je de opties on, off, brighter en darker. Helaas werkt ook dit (bij mij iig) niet helemaal zoals gewenst. Zodra ik brighter of darker even indruk springt de lamp naar bijna helemaal uit. Vervolgens kun je door brighter ingedrukt te houden de lamp wel feller laten branden maar zodra je de knop loslaat en weer indrukt staat de lamp weer bijna uit en moet je weer van bijna donker beginnen. Niet echt handig dus. Ik ga hier nog met de  helpdesk over bellen of dit een bekend probleem is. Verder ben je vanaf je beginscherm 4 knoppen verwijderd van het scherm waar je je lamp kunt bedienen!  >:(
Al met al kan ik zeggen dat het een ideale afstandsbediening kan zijn als je het niet erg vind om ettelijke uurtjes in de installatie te steken en als logitech een beetje wil gaan opschieten met die firmware-upgrade. Ik lees op internet dat deze al maanden verwacht wordt, hij zou 7 december uitkomen maar er is nog steeds niets te vinden op de logitech-site!

gogo

Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

denoontje

uiteindelijk de knoop maar doorgehakt en de harmony 895 besteld.

Effe geod zoeken en je kunt zo 100 euri verdienen (cq minder uitgeven)

Ik hoop dat er snel een softwareupdate komt die inderdaad goed rf signalen kan uitzenden,. Gelukkig ga ik verhuizen en laat mooi dat kaku achter en kan eindelijk echt spul installeren

En nu maar wachten op mijn kerstpresentje........ ;D

Denoontje

Jeroen_S

Die software is er intussen! Ben er zelf nog steeds niet helemaal klaar mee om alles goed in te stellen, hiervoor moet ik eerst nog eens gaan bellen met de logitech helpdesk (die overigens echt super is, ze bellen je terug wanneer je tijd hebt en hangen zonder probleem een uurtje met je aan de telefoon!

Zodra ik alles aan het werk heb post ik mijn verdere ervaringen in dit topc.

gogo

Citaat van: denoontje op december 22, 2006, 08:48:16
uiteindelijk de knoop maar doorgehakt en de harmony 895 besteld.

Effe geod zoeken en je kunt zo 100 euri verdienen (cq minder uitgeven)

Ik hoop dat er snel een softwareupdate komt die inderdaad goed rf signalen kan uitzenden,. Gelukkig ga ik verhuizen en laat mooi dat kaku achter en kan eindelijk echt spul installeren

En nu maar wachten op mijn kerstpresentje........ ;D

Denoontje

En wat gaat hij kosten voor jou,eventueel een linkje is welkom.

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

denoontje

Jeroen_S

Citaat van: gogo op december 23, 2006, 11:59:59
En wat gaat hij kosten voor jou,eventueel een linkje is welkom.

gr gogo

http://tweakers.net/pricewatch/131006/Logitech-Harmony-895-prijzen.html

Als je gewoon hier kijkt heb je iedere dag de laagste prijs..

Spikebyt

Na een poosje afwezig laat ik ook weer eens wat van me horen
ik heb al jaren een pronto-kloon (van Onkyo) in gebruik en ben zeer tevreden mee

ik heb al het nodige afgezocht hier en vind veel positiefs over de harmony-types
Ik vraag me af of er hier ook gebruikers zitten die van een pronto over zijn gegaan naar een harmony

ik zou wel graag een iets handzamer apparaat hebben dan mijn huidige pronto, maar wil wel weten dat ik geen functionaliteit verlies als ik (eventueel) overga naar een Harmony

Ik ben benieuwd naar de reacties .....
Grtnx,    Frans V.

Guardian

Wil het al een beetje lukken met die nieuwe software voor z-wave, Jeroen1980?

Komen er eigenlijk z-wave modules die je in je bijv. bestaande plafondlichtpunt-dozen kunt stoppen, zoals je met x10 hebt? Of moet je daar dus voor op x10 blijven? En kan de Logitech Harmony 895 dan dus zowel x10 als z-wave modules aansturen in een huis? (hoe?)
Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000

Jeroen_S

Citaat van: Guardian op december 24, 2006, 12:09:44
Wil het al een beetje lukken met die nieuwe software voor z-wave, Jeroen1980?

Komen er eigenlijk z-wave modules die je in je bijv. bestaande plafondlichtpunt-dozen kunt stoppen, zoals je met x10 hebt? Of moet je daar dus voor op x10 blijven? En kan de Logitech Harmony 895 dan dus zowel x10 als z-wave modules aansturen in een huis? (hoe?)

De z-wave modules die ik heb zijn net als de bekende x10 modules zogenaamde insteek-modules, die je dus in je stopcontact prikt. Of er ook al inbouw-modules zijn weet ik eigenlijk niet. De kan ALLEEN z-wave aansturen en GEEN x10! X10 werkt op een andere frequentie als z-wave. Wil je perse x10 aansturen dan zou je kunnen kiezen voor een kastje wat een ir-signaal omzet naar x10 (van het merk marmtek volgens mij wel te krijgen) en vervolgens dit kastje via ir (dus denk goed na of je de rf-functionaliteit van de 895 dan nog wel nodig hebt) met de ab aansturen.
Ikzelf moet nog even tot woensdag wachten omdat de helpdesk uiteraard vrij heeft met de kerst en dan hoop ik alles goed geconfigureerd te krijgen. Zit zelf nog met een issue met mijn home cinema set en daarna begin ik aan z-wave. Het zit wel in de nieuwe software in ieder geval. Je kunt nu zoals ik eerder meldde 'scenes' aanmaken en deze naar activieteiten 'mappen'. Zodra het gelukt is (of niet) laat ik het even weten hier.

denoontje

Ben nu flink aan het checken en installeren....
Gaat tot nu toe redelijk

Echter kunje ook favorieten aanmaken bij de activiteit tv kijken.

Ik heb echter de tv-logo's gedownload en geresized en aan een kanaal gehangen (bijv 1 met een logo van ned 1).
Bij installatiescherm staan ook alle logo's in beeld *helaas kun je er maar 16 aanmaken

Ik krijg ze echter niet op mijn display te zien....moet je evt een speciale knop indrukken?

Is er iemand weet hoe dit moet?

oh gevonden..druk op knop media :D

gogo

Ik wil de 895 binnen kort kopen, maar ik heb nog een vraag ik wil hem zo programmeren dat sat en tv gelijk aan gaan, alleen heeft de tv een langer signaal nodig dan de sat, bij de tv moet ik hem 2 sec ingedrukt houden de sat gaat gelijk aan bij een klein drukje op de aan knop.
Kun je de ab zo programmeren dat als je op aan drukt dat hij ook 2 sec lang een signaal zend, zodat je niet krijgt dat als je per ongeluk te kort drukt de sat aan gaat en de tv nog niet, als ik dan als nog druk voor de tv zal de sat weer uit gaan.

gr gogo

denoontje

Citaat van: gogo op januari  5, 2007, 00:44:52
..programmeren dat sat en tv gelijk aan gaan, alleen heeft de tv een langer signaal nodig dan de sat, bij de tv moet ik hem 2 sec ingedrukt houden de sat gaat gelijk aan bij een klein drukje op de aan knop.
Kun je de ab zo programmeren dat als je op aan drukt dat hij ook 2 sec lang een signaal zend, zodat je niet krijgt dat als je per ongeluk te kort drukt de sat aan gaat en de tv nog niet, als ik dan als nog druk voor de tv zal de sat weer uit gaan.

gr gogo

ik heb hetzelfde probleem met mijn upc box
Die zit geschakeld via mijn Denon AVR3802 zodat ie niet de hele dag aanstaat (stroomvreter).

Ik ben nog wat aan het pielen, wat als deze box aangaat, duurt het zeker 20 - 30 seconden, voordat hij in standbye springt.
Je kunt wel delays aangeven, maar die van mij is nog te kort.

Tv en AVr gaan aan, maar box nog niet

Ook heb ik nog wat problemen met mijn Philps tv: deze heeft geen echt aan/uitknop:
aan dmv kanaal kiezen en uit via de uitknop.....ik heb de harmony nog niet zo ver dat dit goed gaat.

Denoontje

gogo

Citaat van: jeroen1980 op december 24, 2006, 01:52:59
http://tweakers.net/pricewatch/131006/Logitech-Harmony-895-prijzen.html

Als je gewoon hier kijkt heb je iedere dag de laagste prijs..

thx, het op voorraad hebben betekend dat ze het in een apart magazijn hebben liggen, dus je kunt het nooit gelijk ophalen ben ik achter gekomen ???

Van de week maar de knoop door hakken

gr gogo

MC

Is het gebruik van activity zo geavanceerd dat het apparaat bijvoorbeeld de status kan bijhouden van zogenaamde toggle functies op een afstandbediening? er zijn bijvoorbeeld apparaten waar je met 1 knopje op de AB door 2 of 3 modes heen zapt (input selectie, resolutie keuze of aan/uit).

Ik heb nu problemen om deze aansturing op een Pronto te programmeren, aangezien ik geen discrete codes heb voor mijn Samsung HD ontvanger.

Als de Harmony de status kan bijhouden van aan/uit, kan hij dan ook bijhouden in welke mode bijvoorbeeld de resolutie staat bij een HD ontvanger (576, 720 of 1080) enz.

gogo

Ik heb hem besteld voor nog geen 200 euro, van de week komt hij binnen ben benieuwd.

gr gogo

gogo

Citaat van: jeroen1980 op december 24, 2006, 13:48:26
De z-wave modules die ik heb zijn net als de bekende x10 modules zogenaamde insteek-modules, die je dus in je stopcontact prikt.

Zijn die z-wave die app van bv Elro die je bij de praxis koopt en in het stopcontact stopt ?

gr gogo

PhoneTech

Citaat van: gogo op januari  8, 2007, 17:09:42
Zijn die z-wave die app van bv Elro die je bij de praxis koopt en in het stopcontact stopt ?

gr gogo

Nope, elro en klik aan klik uit systemen gebruiken hun eigen frequentie. er zijn maar een paar winkels in NL die z-wave verkopen, en het moet ook nog door logitech in het systeem staan