Gebruikerservaring Logitech Harmony 895

Gestart door sjakieswitch, maart 22, 2006, 12:23:36

Vorige topic - Volgende topic

sjakieswitch

De Logitech Harmony 895 is in feite dezelfde als de 885, maar met als extra dat deze remote ook RF aankan. Standaard is een RF-ontvanger meegeleverd die het signaal omzet naar IR. Aan de ontvanger kun je 8 extra IR-oogjes inpluggen, voor aparaten die niet in het zichtveld staan van de RF-ontvanger/IR-blaster. De 8 extra IR-oogjes zijn meegeleverd. Per device kun je instellen of het signaal rechtstreeks van de Remote komt of via de Extender. Daarnaast kun je nog Z-wave devices toevoegen, maar die heb ik niet, dus daar kan ik niks over zeggen.

Mijn eerste ervaring valt me erg mee. Van te voren had ik gedacht veel problemen tegen te komen (met de software voornamelijk), maar tot nu toe geen problemen (behalve dat de software erg traag is).
Na het inpluggen van de extender werd de firmware ge-upgrade van versie 1.2 naar versie 2.0. Die van de 895 remote werd geupgrade van 4.0 naar 4.5.
Het toevoegen van aparaten werkt hetzelfde als met de 885, alleen heb je dus een extra optie dat je kunt aangeven of het aparaat het signaal van de Remote of van de Extender ontvangt. Via de Extender gaat dus met RF, en zo kun je dus aparaten besturen die verborgen zijn in een kast of in een andere ruimte. Je kunt meerdere extenders bedienen met de 895, je kunt elke extender een andere naam geven (bijvoorbeeld waar ze staan).

Voorlopig ben ik nog bezig om alle activiteiten goed te krijgen, maar mocht je vragen hebben, stel ze gerust.

garmtz

Ik heb even met de Harmony gespeeld bij Antoine. Ligt enorm goed in de hand en ik zag in 1 oogopslag waar alles zat. Indrukwekkend! Ik denk dat ik overga van mijn Pronto naar deze remote. Hard-buttons vind ik persoonlijk ook handiger dan soft-buttons. Geen verdere echte ervaring ermee. Ik vind alleen wel dit een heel ander concept dan Pronto. Overigens is het laden van de codes van nieuwe apparaten niet nieuw: One For All heeft dit ook al heel lang (ging via de telefoon, wel wat onhandiger dus).

mbman

Kan de 895 dan Bose Lifestyle systemen bedienen via RF ?

Voor de nieuwere lifestyles (48,38,...) is dit niet echt een probleem, die hebben ook een IR-input, maar voor bvb de 50 zou het wel handig zijn ;)

saar

hoi dit is te lezen bij de help van de 895:
The Bose Lifestyle 20, 25, 30, 40, and 50 systems are controlled by Radio Frequency (RF or UHF) and therefore cannot be controlled by the current range of remotes. To resolve this issue, use the Bose RF Controller (available at many electronics stores), which will take IR commands transmitted by your remote, translate them into RF commands, and will then send them to your system using your remote.

To set up the C-1024 converter to work with the remote:

Ensure the toggle switch on the back of the C-1024 converter is in the up position.

If the remote still does not control your Bose Lifestyle system, unplug and re-plug every cable and wire on the Bose system to ensure everything is securely connected.
-------------------------
De 895 kan met RF alleen de bijgeleverde RF-extender ( RF -> IR ), en z-wave modules aansturen.
Heb een aantal insteek lampmodules besteld die met het z-wave protocol werken.
Dus ik ben benieuwd of dit goed gaat.

sjakieswitch

Ik heb nu ook ervaring met de helpdesk van Logitech Harmony. Je kunt een gratis internationaal nummer bellen, en is ook Nederlandstalig.
Ik had een probleempje met de extender, en dat hebben ze netjes opgelost.

Het telefoonnummer: 00800 2911 5055
De helpdesk is op maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 15:00 en 4:00. In het weekend tussen 18:00 en 0:00.

Jeroen_zelf

Heb je de Z-Wave modules al binnen Saar?  Werken ze samen met de 895?
Als ze werken dan ga ik ook tot aanschaf over.

Kingpin

Heb zelf de 895 en ben er zeer tevreden mee.
Op de logitech site kun je een testdrive doen en kun je gelijk bekijken of je toestel erbij zit (deze is echt mega groot).
Zit je toestel er niet bij dan kun je deze handmatig toevoegen (self learning).

Het mooiste is de activity, waarbij je je afstandbediening zo kunt indelen (onder knoppen of venster) dat je bv je volume regelt van je AV receiver en je dvd speler bedient zonder dat je moet switchen tussen deze 2 devices.
De functies kun je opslaan onder de desbetreffende knoppen.

Een nadeel vindt ik zelf de power on/off van de activities ...
Deze raakt nogal eens in de war als je power on/off als 1 knop hebt ingesteld (wat het meestal ook het geval is).
Hierdoor gaan er sommige apparaten aan of uit wat niet de bedoeling is.

Heb 'm nog maar pas dus zal ongetwijveld aan mij liggen, binnenkort via internet nog maar eens goed instellen.
Je kan zelfs de delay time instellen wanneer iets aan of uit moet gaan.

Voor het geld zeker geen Pronto, daarbij ziet het ding er ook nog eens "normaal" qua afmeting uit.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Zo, net even gestoeid met de 895 en heb nu ook de activities voor elkaar.
Een heel gedoe, maar met enig gezond verstand is er wel uit te komen.
Het probleem dat hier meerdere ook ondervinden bij activities is dat sommige apparaten uit of aan gaan wanneer er geswitched wordt tussen activities.
Dit is op te lossen door bij "options" van de activity de functies "overige apparaten aan laten staan" aan te vinken.
Hierdoor wordt er bij het switchen geen extra opdracht verstuurd.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

PhoneTech

Ik heb hem ook en ben zeer tevreden! Alleen ben ik erg benieuwd naar de Z-Wave ervaringen. Heeft iemand hier al dimmers op aangesloten?
Sony 37EX500; Denon X4000; HTPC ;Elac FS108.2 ; Epson TWH3200

MartinT

De AB is best wel OK, (eigenlijk enige commentaar dat de knopjes wat aan de kleine kant zijn, het apparaat had m.i. in zijn geheel best wel wat opgeblazen mogen worden, en je kan het display niet dimmen, vooral in het donker, zie je de backighting bijna niet van sommige knoppen omdat het display dan zo fel is)

Maar de software om alles in te stellen is DRAMATISCH slecht, wat een prutsers zeg.
(voorbeelden: de software is tergend langzaam, omdat bij elke stap contact gemaakt wordt met de server van Logitech, en dat is geen snelle (understatement...) en supergebruiksonvriendelijk zoals: het constant op next moeten drukken, terwijl er toch geen andere keuze mogelijkheden zijn, is de AB ingeplugd, moet je die weer uitpluggen omdat het programma eerst de extender wil updaten,
Het niet alfabetisch zetten van Command functies (de standaard functies staan door elkaar, en welke je er later aan toevoegd komen onderaan te staan)

Het niet makkelijk verwisselbaar maken van volgorde van functies in het display, de functies voor het display niet WYSIWYG, maar alles onder elkaar, dus je hebt helemaal geen overzicht hoe het er uit komt te zien,
het maar 1 regel per x kunnen toevogen van een nieuw commando (waarna de applicatie weer contact zoekt met de server van Logitech, duurt een eeuwigheid,)
het niet logisch benoemen van functies in de keuzemenu's, het niet kunnen herhalen van eenzelfde functie op meerdere display pagina's,
en nog een super-irritante:
Wanneer je alle display knoppen hebt toegewezen bij een device, en je deze dan in een activity plaatst, kan je AL die knoppen voor het display nog een x gaan toevoegen, omdat er bij een activity maar een paar overgenomen worden, en had ik al gezegd dat je deze functies maar 1 voor 1 kan toevoegen, omdat er maar 1 regel per x vrij is...

Heel slim van Logitech om nergens een contact mogelijkheid via email te zetten, want anders zoudens ze waarschijnlijk verdrinken in het aantal mailtjes met suggesties over hoe het beter kan (en vooral: MOET!)

Kortom: zo goed als de Hardware van Logitech is, zo slecht is hun programmeerwerk,

Mijn eindoordeel: AB krijgt een 8, software een 1, eindcijfer dus 4,5

Gr,
M.

redleg

Citaat van: PhoneTech op juni  7, 2006, 16:31:31
Alleen ben ik erg benieuwd naar de Z-Wave ervaringen. Heeft iemand hier al dimmers op aangesloten?

Ik ga er mee spelen! Ik heb vandaag de dimmer van elekhomica binnen gekregen... Het is nu nog wachten op de 895 AB, moet het nu nog even met de 885 doen ;)

Ik hou jullie op de hoogte!

denoontje

Hoi ik heb interesse in deze Harmony 895

Nog wat vraagjes:

Doet ie nu wel of geen klik aan klik uit --> hij det tenslotte ook RF uitzenden
Ik heb begrepen dat ie de upc box aan kan, klopt dit

Wie weet een goed adres (evt webshop) waar deze goedkoop te halen is (mediam*rkt  vraagt 299  :o :o)

Denoontje

redleg

Citaat van: denoontje op juni 21, 2006, 16:28:28
Hoi ik heb interesse in deze Harmony 895....

Denoontje

Hoi,

Upc box werkt ;) Ik heb het hier ook draaiende....  mocht je functies hebben die logitech niet heeft kan je ze zelf leren met de learn functie...

KLIKaanKLIKuit.... helaas gaat niet werken... logitech maakt gebruik van het "z-wave" protocol. Je zal dus andere dimmers nodig hebben.

Logitech verwacht over een maandje een firmware update te hebben... met z-wave ondersteuning.

denoontje

Keep me posted als dat zo is.

Anders moet ik toch op zoek naar een ander model.

En als ik zoveel cash aan een ab uitgeef moet ie wel alles doen  = WPF Womens price factor  ;) ;D

Denoontje

denoontje

Ben even over i-net gegaan en via inet kost het apparaat vanaf €203 excl verzenden. Heb vargen uitstaan of dat een compleet pakket , dus incl ir/rf adapter is
Bij MM was een pakket €299 en bij office-cen**e €294

Nu had ik begrepen dat er ook een amerikaans model in omloop is en dat die andere rf protocolen heeft. KLopt dat en moet ik daar speciaal op letten?

Met name als ik 'm moet aanschaffen via i-net zou dat dan een valkuil kunnen zijn

Is er al een update geweest mbt RF en "klik aan klik uit" want dit is eigenlijk wel een voorwaarde dat ie ook lampen kan bedienen voor dat geld.

THX
Denoontje

denoontje

Je kunt op de site van logitech een soort testdrive doen  O0

Hierbij kun je apparatuur en types kiezen van div fabrikanten...ook klik aan klik uit

Moet denk ik dus gaan werken ;)

Toch maar bestellen dan

PhoneTech

Helaas, ook al staat klik aan klik uit in het lijstje, met de RF commando's zal je het niet kunnen besturen. Misschien heeft klikaanklikuit een IR naar RF adaptor er in zitten. klikaanklikuit werkt namelijk op 435Mhz (pin me er niet op vast) en de logitech op een speciaal Z-Wave RF frequentie (iets van 868Mhz)

denoontje

mmm
stond net op punt te bestellen.
Toch maar even goed checken welke ontvangers ik van kaku heb.

Ben nu ook thuis dus kan de website van logitech op mijn gemakt effe checken

THX

denoontje

http://tweakers.net/productsurvey/survey/2351

CiteerVia de extender is het mogelijk om niet RF (dus IR) apparaten toch met RF te besturen. Handig als er apparatuur buiten "line of sight" staat, bijvoorbeeld zoals bij mij: achter de salontafel staat de DVD recorder, iets boven de grond. Zelfde geldt voor de HTPC, ook bijna op de grond, dus lastig te bereiken. Van de extender naar het apparaat loopt dan een kabeltje voor het IR signaal. Zo zijn maximaal 8 apparaten aan te sluiten, meer dan genoeg dus.
Uiteraard is het ook mogelijk om via RF dingen als schakelaars en dimmers (denk aan het klik-aan/klik-uit systeem) te bedienen, leuk als je een DVDtje wil kijken via je projector: met 1 druk op de knop gaat je projector aan, op de goede input, de DVD speler gaat aan, de versterker spring aan en op de goede input en... Je lichten dimmen. Gaaf toch?

nog steeds niemand een idee?

Wordt anders een gokje van 200 euri :-\

PhoneTech

Het klik aan klik uit maakt niet gebruik van het Z-Wave protocol. Hier zou je toch echt andere apparatuur voor moeten aanschaffen.

http://www.elekhomica.nl/index.php?cPath=91&osCsid=b8a23eada6038c53bdfa7c489028f8c2

bovenstaande winkels heeft meerdere z-wave producten in het assortiment. Ik heb hier echter geen ervaringen mee.

harrytasker

Wat mij wel verbaasd is dat de codes wel gewoonin de database staan voor het klik aan klik uit system ??
5150 time!

denoontje

wie druf en koopt 'm als eerst eom het uit te proberen......... >:D ;D ;)

Jeroen_S

ik niet, maar ben wel zeer benieuwd of het gaat werken..   ;D

denoontje

heb in iedergeval op chello undergroundforum begrepen dat ie de upc box bedient --> keuzemogelijkheden in instelsoftware

Jeroen_S

Misschien is dit een oplossing voor klikaanklikuit werkend te krijgen. In duitsland gebruiken ze dit kastje (LightManager): http://cms.jbmedia.de/index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=35 i.c.m. de 895 om de duitse variant van klikaanklikuit mee aan te sturen en dat schijnt aardig te werken! Het kost wel €69 maar dat is in de meeste situaties goedkoper dan al je klikaanklikuit spul te gaan vervangen door dat z-wave spul. De duitse schakelkastjes komen van intertechno en lijken akelig veel op die van klikaanklikuit: http://www.intertechno.at/.

Of het ook voor mekaar te krijgen is om bij een bepaalde activiteit (bijv. dvd kijken) de lampen naar een bepaalde lichtsterkte te laten dimmen vraag ik me af..