Review: Lyngdorf 2200+

Gestart door myself, maart 14, 2006, 21:29:04

Vorige topic - Volgende topic

gastgast

Wat ik al zei, ik zal eens met de baas gaan praten...  ;)

Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat de RP module rond de 1000 euro zou gaan kosten en dan is 1790 wel even schrikken...

Ben wel erg benieuwd, zeker ook naar de andere muurwoofers, want zoals zovelen (denk ik) heb ik geen twee recht hoeken waar ik de corner woofers in kwijt kan.

Nog een vraag, is een enkele corner woofer een grote verbetering of moet je eigenlijk gelijk doorsparen voor twee??

PM

Dat was inderdaad de eerste schatting... ik geloof dat het toen wel een iets simpelere versie van roomcorrection zou worden. In de volgende firmware versie (die zeer binnenkort verschijnt) is ondersteuning voor een enkele sub meen ik hier gelezen te hebben.

PS Misschien kan je je registreren bij dit forum, dan kan je wat gemakkelijker al het Lyngdorf (en ander) nieuws volgen :)
Groeten, Peter

myself

Citaat van: gastgast op oktober 27, 2006, 13:54:41
Maar als ik het goed begrijp zou ik bij aanschaf van de TDA 2200 mijn Arcam CD73 als loopwerk kunnen gebruiken. En dan verder sparen voor de RP module en daarna eventueel de cornerwoofers... Heeft Arcam eigenlijk een beetje een goed loopwerk?
Arcam loopwerk is erg goed ! heeft ook geen problemen met copierbeveiligingen enzo (sommige loopwerken tikken daarop)

Ik gebruik zelf mijn CD33 als loopwerk maar ook mijn DV79 doet het er prima op  8)

je hebt trouwens niet perse cornerwoofers of losse subs nodig. gewoon goede speakers (al dan niet fullrange) zijn ook prima. Je laat die gewoon nog wat mooier klinken met RP
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

bmateijsen

Wanneer je voor cornerwoofers gaat, moet je dat echt in stereo doen. Inderdaad zou je wel 1 subwoofer toe kunnen voegen, maar is het wel belangrijk dat deze nog een redelijke crossover aan kunnen, van bijv. min. 150 hrz. Daarnaast is het systeem echt gebaseerd op het gebruik van cornerwoofers.

Groet,

Bjorn

Citaat van: gastgast op oktober 27, 2006, 15:05:57
Wat ik al zei, ik zal eens met de baas gaan praten...  ;)

Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat de RP module rond de 1000 euro zou gaan kosten en dan is 1790 wel even schrikken...

Ben wel erg benieuwd, zeker ook naar de andere muurwoofers, want zoals zovelen (denk ik) heb ik geen twee recht hoeken waar ik de corner woofers in kwijt kan.

Nog een vraag, is een enkele corner woofer een grote verbetering of moet je eigenlijk gelijk doorsparen voor twee??

molle

Hier nog een review van de 2200+ met ook een filmpje gemaakt door de moderator van audioforum.be.

http://www.audioforum.be/article1156.html&mode=nested
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Deleted member

Citaat van: garmtz op oktober 15, 2006, 13:45:04
Ik hoorde net van Sales Support dat de nieuwe firmware upgrade beschikbaar zal zijn "IN de week na de VAD". Ergens 23 - 29 oktober dus.

Is er nog nieuws? De week van 23-29/10 ligt inmiddels achter ons maar ik heb nog geen nieuwe firmware gezien.

Staaled

Ben ook benieuwd....... ::)

Salut,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

hifiman

Geduld is een......................

vervelende zaak..  >:D

bmateijsen

Citaat van: Antoine op november  1, 2006, 12:38:02
Is er nog nieuws? De week van 23-29/10 ligt inmiddels achter ons maar ik heb nog geen nieuwe firmware gezien.

Ongeduldig ;D. Het komt eraan... dus nog even jezelf inhouden ;).

myself

gewoon met z'n allen in de lyngdorf forums gaan spammen  >:D ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Deleted member

Citaat van: myself op november  1, 2006, 14:55:54
gewoon met z'n allen in de lyngdorf forums gaan spammen  >:D ;D

Done!  ;D

Citaat van: bmateijsen op november  1, 2006, 13:45:20
Ongeduldig ;D. Het komt eraan... dus nog even jezelf inhouden ;).

Ik heb een hekel aan beloften die niet worden nagekomen!  :P

bmateijsen

De belofte wordt altijd nagekomen... misschien alleen enigzins vertraagd ::)

Citaat van: Antoine op november  1, 2006, 21:09:52
Done!  ;D

Ik heb een hekel aan beloften die niet worden nagekomen!  :P

Deleted member

Citaat van: bmateijsen op november  1, 2006, 22:02:28
De belofte wordt altijd nagekomen... misschien alleen enigzins vertraagd ::)

De planning/een releasedatum is wat mij betreft onderdeel van de belofte.

Staaled

Citaat van: Antoine op november  1, 2006, 23:05:12
De planning/een releasedatum is wat mij betreft onderdeel van de belofte.
Ze zijn altijd iets overenthousiast bij Lyngdorf.

Ach ja,beter wat vertraagd dan een update met "bugs".
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

stuiv

Is er al iets meer bekend over de update voor de TDA 2200 omtrent het E50 probleem.

Maar nu zat ik gisteren te lezen dat het probleem veroorzaakt wordt door een weerstand in
de voeding, dit kan je testen door de volume op maximaal te zetten ( zonder bron) en dan
de volume zeer snel terug te regelen als het apparaat dan op E50 gaat staan is er een defect in
de voeding????????.

De vraag is heeft iemand al iets ondernomen naar Lyngdorf toe want ik heb het zelfde probleem.

MVG Ruud.

bmateijsen

Hoi Ruud,

Lyngdorf heeft nog een paar bugs in de laatste software zitten, die er eerst uitgefilterd moeten worden. Men was dus gewoon veel te snel met het toezeggen van de nieuwe update. Zodra deze er is, dan hoor je het!

De E50 is voor zover ik het weet oplosbaar met de software update.

Groet,

Bjorn

stuiv

Hoi bjorn bedankt voor de reactie

Maar waar komt dat weerstand verhaal dan vandaan of verzint iemand dat.

bmateijsen

Hoi Ruud,

Ik heb geen idee waar het verhaal vandaan komt, maar er zijn meer gebruikers van de TDA2200 die een E50 probleem hebben. Laten we eerst afwachten wat de update doet, heb je er daarna nog last van, neem even contact met mij of Garmt op en dan gaan we hem laten nakijken voor je. (en krijg je een leenversterker)

Groet,

Bjorn

Citaat van: stuiv op december  2, 2006, 16:15:02
Hoi bjorn bedankt voor de reactie

Maar waar komt dat weerstand verhaal dan vandaan of verzint iemand dat.

stuiv

Volgens mij staat er nieuwe software op de site van Lyngdorf.

MVG Ruud.

Deleted member