Details Samsung HDTV decoder DCB H360R

Gestart door Marcel_T., maart 12, 2006, 14:58:44

Vorige topic - Volgende topic

Starred

Citaat van: papaleo op november 27, 2006, 17:51:23
Heb sinds vandaag een krakend geluid geluid over de speakers van mijn plasma TV en dat is alleen bij NGC-HD,wat is nu het geval Casema zend sinds vandaag bij NGC-HD een Dolby-D stream via de opt. uitgang  8)

Hoe los je dat op?

papaleo

Geluid van de TV uit....,versterker aan...  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

chulin

Hi Lockie:

Heb jij wel geprobeerd met een goede (verschillende)HDMI kabels?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Starred

Citaat van: papaleo op november 27, 2006, 18:24:06
Geluid van de TV uit....,versterker aan...  ;)

Betekent dit dat ik voor deze zender voortaan elke keer de receiver aan moet zetten? Daar ben ik niet zo blij mee  ???

papaleo

Nee...,je kan in het menu van de decoder voor PCM out kiezen dan hoef jij je Receiver niet aan te zetten  ;)

>>:Menu > Systeem > Media instellen > Digital out > PCM <<
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Uitje

Citaat van: Mart1001 op november 27, 2006, 13:47:57
Hé bedankt voor de tip. Ik heb meteen gebeld met samsung en wordt vandaag teruggebeld.

Vriendelijke groeten.

En ben je al terug gebeld? Ik heb vandaag namelijk ook gebeld en ze zouden me vandaag terug bellen.... mooi niet dus  :(
Maar ik wacht rustig af en anders bel ik van de week nog wel een keer.

Mart1001

Hoi,

Ja, ik werd enkele uren later netjes teruggebeld.

In de week van 11 december belt een monteur me op voor een afspraak voor bij me thuis en die gaat een extra component installeren in mijn decoder. Daarmee zou het hdmi probleem opgelost worden.
Het is schijnbaar niet de bedoeling dat je in 1e instantie een nieuwe decoder krijgt.

Toen ik de 1e keer belde werd me wel gezegd dat de betreffende afdeling het erg druk had en dat ze wellicht pas de volgende dag zouden bellen.

Vriendelijke groeten.
Only exceptionally rational men can afford to be absurd.

Uitje

Citaat van: Mart1001 op november 28, 2006, 08:10:55
Hoi,

Ja, ik werd enkele uren later netjes teruggebeld.

In de week van 11 december belt een monteur me op voor een afspraak voor bij me thuis en die gaat een extra component installeren in mijn decoder. Daarmee zou het hdmi probleem opgelost worden.
Het is schijnbaar niet de bedoeling dat je in 1e instantie een nieuwe decoder krijgt.

Toen ik de 1e keer belde werd me wel gezegd dat de betreffende afdeling het erg druk had en dat ze wellicht pas de volgende dag zouden bellen.

Vriendelijke groeten.

Ben dus vandaag ook terug gebeld en ook ik wordt in de week van 11 decmeber terug gebeld voor een afspraak. Er werd mij verteld dat het de week van 11 december wordt, omdat ze bij samsung nog op een onderdeel zitten te wachten dat ze gaan vervangen  ??? Ben benieuwd wat dat onderdeel zal zijn.

Eric

Citaat van: Uitje op november 28, 2006, 18:53:06
Ben benieuwd wat dat onderdeel zal zijn.

Heel de speler ;)

Voor zover mijn informatie rijkt gaan ze niets vervangen, maar wordt de speler gewoon geswapt. Heel het apparaat bevat (buiten de voeding) feitelijk maar één printplaat met alle logica en de connectors en het loont kennelijk niet om die live om te gaan schroeven. Ik weet dit echter niet helemaal zeker, maar voor zover ik begrepen heb krijg je gewoon een andere decoder.

HAL

Citaat van: Eric op november 29, 2006, 00:43:37
Heel de speler ;)

Voor zover mijn informatie rijkt gaan ze niets vervangen, maar wordt de speler gewoon geswapt. Heel het apparaat bevat (buiten de voeding) feitelijk maar één printplaat met alle logica en de connectors en het loont kennelijk niet om die live om te gaan schroeven. Ik weet dit echter niet helemaal zeker, maar voor zover ik begrepen heb krijg je gewoon een andere decoder.

Klopt Eric, al heb ik horen fluisteren dat er verschillende versies van de decoder zijn. Er schijnt een vroege versie te zijn waarbij de HDMI-connector los te solderen is. Maar dan nog.... Zie je het voor je.... Een monteur die op zijn gemak bij je thuis aan de keukentafel een connector gaat los solderen en vervangen.... Ik denk dat hij inderdaad gewoon wordt omgeruild....

Eric

Citaat van: HAL op november 29, 2006, 01:28:14
Klopt Eric, al heb ik horen fluisteren dat er verschillende versies van de decoder zijn. Er schijnt een vroege versie te zijn waarbij de HDMI-connector los te solderen is. Maar dan nog.... Zie je het voor je.... Een monteur die op zijn gemak bij je thuis aan de keukentafel een connector gaat los solderen en vervangen.... Ik denk dat hij inderdaad gewoon wordt omgeruild....

Het probleem is niet de connector, het is de gebruikte aansturingslogica. Een nieuwe connector biedt dus geen soelaas, er moet sowieso een boardswap plaatsvinden. En dat betekent zo'n 15 minuten schroeven, en dan is omruilen al snel goedkoper. Of je overigens een compleet nieuw apparaat krijgt of een geupdate gebruikt exemplaar is mij niet bekend.

papaleo

Citaat van: Starred op november 27, 2006, 18:37:01
Betekent dit dat ik voor deze zender voortaan elke keer de receiver aan moet zetten? Daar ben ik niet zo blij mee  ???

Er is nog 'n manier,daarvoor hoef je niet het menu in.

Op de ab zit een (audiotrack) knopje genaamt 'ALT' daar verander je simpel het audiospoor... ;)

lockie

Citaat van: chulin op november 27, 2006, 18:27:23
Hi Lockie:
Heb jij wel geprobeerd met een goede (verschillende)HDMI kabels?

Niet met verschillende, maar wel met een goede van €49,-
De component geeft bij mij trouwens ook voornamelijk blauwe kleuren; ik draai dus op de scart.
Overigens komt ook bij mij de Samsung monteur langs na 11 dec.

chulin

Citaat van: lockie op november 30, 2006, 12:43:25
Niet met verschillende, maar wel met een goede van €49,-
De component geeft bij mij trouwens ook voornamelijk blauwe kleuren; ik draai dus op de scart.
Overigens komt ook bij mij de Samsung monteur langs na 11 dec.

OK, Ik ben benieuwd, breng je ons op de hoogte?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Richard70…

Ik heb sinds vandaag deze decoder gehaald, maar als ik deze via hdmi aansluit op mijn pioneer 435 en zet hem in de hoogste resolutie krijg ik allemaal sterretjes in het beeld.
Zet ik hem op 576 dan is het weg, uiteraard ben ik er mee terug geweest naar de winkel en hebben ze hem daar op een samsung scherm aangesloten, geen centje pijn.
Dus het probleem zit hem denk in de pioneer.
Is er iemand hier bekend met dit probleem
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

GTDesign

Citaat van: rdebruin op november 30, 2006, 23:20:39
Ik heb sinds vandaag deze decoder gehaald, maar als ik deze via hdmi aansluit op mijn pioneer 435 en zet hem in de hoogste resolutie krijg ik allemaal sterretjes in het beeld.
Zet ik hem op 576 dan is het weg, uiteraard ben ik er mee terug geweest naar de winkel en hebben ze hem daar op een samsung scherm aangesloten, geen centje pijn.

ondersteund je Pioneer 1080i ?

Richard70…

Ja, dat wel, ik heb hiervoor de Humax 2000 voor de schotel gehad en daar had ik geen problemen mee. ???
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+

The Forest Stars

Citaat van: rdebruin op november 30, 2006, 23:20:39
Knetteren en sterretjes heb ik ook via HDMI i.c.m. mijn Pio 434!! Dit is na ongeveer 15 minuten verdwenen en daarna is het weg en is het beeld perfect.

Theo

Richard70…

Blijft het dan weg of komt het weer terug als je hem uitzet

The Forest Stars

Citaat van: rdebruin op december  1, 2006, 11:28:28
Blijft het dan weg of komt het weer terug als je hem uitzet
Het komt helaas weer terug :(  :'(

Theo

Richard70…

Ik heb net even gebeld naar Samsung en het schijnt een software probleem te zijn.
Dus het wordt wachten op een update.

gn!uz

En die zit er alweer aan te komen zo valt te lezen op het tvhome forum.

westham

help! ik kom niet meer uit het menu van deze decoder.
ik heb de stroom er al afgehad de hele nacht maar als ik de decoder weer aanzet dan kom ik gelijk weer in het menu en ik krijg het niet weg.

lockie

Citaat van: westham op december  2, 2006, 12:49:48
help! ik kom niet meer uit het menu van deze decoder.
ik heb de stroom er al afgehad de hele nacht maar als ik de decoder weer aanzet dan kom ik gelijk weer in het menu en ik krijg het niet weg.
Komt me bekend voor! Ik heb het opgelost door de receiver open te maken en alle stekker-aansluitingen een keer los te nemen en weer terug te zetten, daarna werkte alles weer (nou ja alles; de HDMI natuurlijk niet)

Richard70…

Citaat van: gn!uz op december  1, 2006, 22:24:46
En die zit er alweer aan te komen zo valt te lezen op het tvhome forum.

Maar fikst die update ook mijn probleem