Details Samsung HDTV decoder DCB H360R

Gestart door Marcel_T., maart 12, 2006, 14:58:44

Vorige topic - Volgende topic

MC

Download via Casema opgehaald, inderdaad een verbetering bij het zappen. HDMI niet gecheckt (ik gebruik component). Het zappen blijft t.o.v. analoge TV wennen  :)

Mark2000

Ook de update geinstalleerd.

Heb nog steeds geen geluid via de HDMI, wel beeld op een panasonic PV60. Als iemand geluid heeft icm dit scherm hoor ik het graag!

Marcel_T.

Staat je geluidsuitgang op stereo of op bitstream?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

M

Discovery HD is begonnen met uitzenden :D
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

angel66

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

angel66

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

schaardv

Citaat van: MC op oktober 27, 2006, 16:42:22
Download via Casema opgehaald, inderdaad een verbetering bij het zappen. HDMI niet gecheckt (ik gebruik component). Het zappen blijft t.o.v. analoge TV wennen  :)

DCB-H360R firmware versie 126 geeft nog je geen garantie dat je audio ontvangt op je HD TV via HDMI. Heel jammer dat Samsung niet aangeeft bij een nieuwe firmware release welk merk/type HDTV toestellen zijn getest en worden ondersteund.

Ik heb zojuist een duur setje gekocht om HD van Mulktikabel te kijken: Sony 40X2000 + Oehlback HDMI kabel + Samsung DCB-H360R. Ik heb STB software geupgrade naar versie 126 (november 2006), alle HDMI audio options (Type A, B, C en D) uitgeprobeerd (hierbij steeds alle aparatuur aan/uit gezet), maar helaas nog altijd geen audio via de HDMI kabel.

Van Samsung begreep ik dat ze eind november met meer info komen over de status en een mogelijke oplossing.

>:(

JCL

Citaat van: schaardv op november 23, 2006, 10:45:14

DCB-H360R firmware versie 126 geeft nog je geen garantie dat je audio ontvangt op je HD TV via HDMI. Heel jammer dat Samsung niet aangeeft bij een nieuwe firmware release welk merk/type HDTV toestellen zijn getest en worden ondersteund.

Ik heb zojuist een duur setje gekocht om HD van Mulktikabel te kijken: Sony 40X2000 + Oehlback HDMI kabel + Samsung DCB-H360R. Ik heb STB software geupgrade naar versie 126 (november 2006), alle HDMI audio options (Type A, B, C en D) uitgeprobeerd (hierbij steeds alle aparatuur aan/uit gezet), maar helaas nog altijd geen audio via de HDMI kabel.

Van Samsung begreep ik dat ze eind november met meer info komen over de status en een mogelijke oplossing.

Da's goed balen idd. Wel een erg mooie set. Kunnen we daar nog fotos van verwachten  ;) we zijn nogal fotogeil op het forum ;D

Uitje

Citaat van: schaardv op november 23, 2006, 10:45:14

Volgens mij heeft samsung hier ooit eens over geroepen dat je hem dan maar via de component uitgang moet aansluiten....... helaas werkt dat bij de X serie van Sony ook niet, omdat je hem dan niet kan laten upscalen :(
Ben wel benieuwd wat die mogelijke oplossingen dan gaan zijn, want volgens mij moeten ze dan eerst weer met een nieuwe firmware versie komen.
We wachten af....

Eric

Citaat van: Uitje op november 23, 2006, 14:31:53
Volgens mij heeft samsung hier ooit eens over geroepen dat je hem dan maar via de component uitgang moet aansluiten....... helaas werkt dat bij de X serie van Sony ook niet, omdat je hem dan niet kan laten upscalen :(
Ben wel benieuwd wat die mogelijke oplossingen dan gaan zijn, want volgens mij moeten ze dan eerst weer met een nieuwe firmware versie komen.
We wachten af....

Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat er wellicht al binnen een paar dagen een oplossing voor het probleem aangekondigd wordt, even volhouden dus nog. ;)

Uitje

Citaat van: Eric op november 23, 2006, 14:42:15
Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat er wellicht al binnen een paar dagen een oplossing voor het probleem aangekondigd wordt, even volhouden dus nog. ;)

Dat zou goed nieuws zijn  :) We wachten geduldig af.

Eric

Citaat van: Uitje op november 23, 2006, 14:49:01
Dat zou goed nieuws zijn  :) We wachten geduldig af.

Ik zou zeggen: Kijk morgenavond Kassa, en dan vooral de verlenging (op internet via www.kassa.nl en via digitale TV van Casema en Essent). ;)

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Roksan

Ze hebben het bij Kassa over dat de decoder eventueel wordt omgeruild voor een nieuwere versie. Weet iemand welke dat is?

Weet iemand of de decoder nog ergens te koop is voor 129 euro? Sinds de software update zijn alle aanbiedingen verdwenen  :(
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roeland

gn!uz

Geweldig!!! Ik vind dit toch positief hoor. Eindelijk begint het gemekker en geklaag van ons 'gedupeerden' zijn vruchten af te werpen. Ok, het heeft even geduurd.. Ik zal vandeweek eens bellen naar het nummer wat op de kassa site vermeld staat. Heb op mn hitachi pd9700 nog altijd geen geluid.
Update 1.26 is een enorme verbetering. Gebruik hierbij nog een andere remote en het feest kan haast beginnen. Het duurde ook weer even voordat ik m bij Casema kon binnenhalen (versie kon niet worden bijgewerkt), is inmiddels ook iets aan gedaan.

Het wordt nog wel eens wat! Alleen toch jammer

JCL

Weet iemand wanneer er een HD HDD decoder komt? (dus met High-def EN een harddisk)

Dat lijkt me nog intressanter dan deze 360

Roeland

Misschien een stomme vraag, maar sinds een week ontvang ik geen EPG (electronisch programma gids) meer. Ligt dat aan de samsung of aan Essent? Of heb ik zo maar weer een knopje verkeerd ingetoest  ;D

Lol al opgelost. Het lag aan de samsung...
FF stroom eraf en hoppaaa dut t weer  ;D

peter248

Had ik ook! Geen epg info meer. Inderdaad ook de spanning eraf gegooid en daarna was de epg er weer. Geen mooie oplossing maar ja het werkt wel. Ben benieuwd hoe lang...

chulin

heeft iemand ervaring met deze decoder icm Multikabel?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Mart1001

Citaat van: Roeland op november 25, 2006, 21:12:43
Deze link dus  ;D

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=2945961

Hé bedankt voor de tip. Ik heb meteen gebeld met samsung en wordt vandaag teruggebeld.

Vriendelijke groeten.
Only exceptionally rational men can afford to be absurd.

lockie

quote :heeft iemand ervaring met deze decoder icm Multikabel?quote

Jazeker, ik heb de onplezierige ervaring dat hij slecht werkt met m,n Philips 37 full HD, tenminste met HDMI kabel geeft hij stilstaand beeld en geen geluid.
Met component aangesloten vind ik hem ook slechter dan met een goeie scartkabel.
Vandaag heb ik Samsung gebeld en zal terug gebeld worden door een Techneut om het probleem op te lossen (zal mij benieuwen)

papaleo

Heb sinds vandaag een krakend geluid geluid over de speakers van mijn plasma TV en dat is alleen bij NGC-HD,wat is nu het geval Casema zend sinds vandaag bij NGC-HD een Dolby-D stream via de opt. uitgang  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels