Details Samsung HDTV decoder DCB H360R

Gestart door Marcel_T., maart 12, 2006, 14:58:44

Vorige topic - Volgende topic

Roksan

Ik heb sinds een paar weken de 380 en ben heel blij om dat de 360 weg is. Wat een rampen geval was dat. Steeds vastlopers, beeld uitval en rare dingen als spontaan aanspringen terwijl de schakelaar achterop op uit stond. Het ding was al 2x bij Samsung geweest en gerepareerd. De 380 werkt tot nu toe vlekkeloos.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

kleuvert

Ik zit nu al een tijdje het htforum af te speuren. Zitten zeer interessante dingen op.
Nu stuitte ik op dit topic. Daar lees ik allemaal negatieve dingen over de 360.

Ik heb deze tuner al 4jaar zonder problemen. Mijn kameraad heeft er ook één en hoor ik ook nooit klagen.
Toevallig heb ik van de week nog een update uitgevoerd en nu staan de Ned. hd zenders vooraan.
Heel in het begin had ik last van vastlopers, alleen bij de HD zenders. Na meerdere malen gebeld te hebben met Ziggo (toenmalig casema)
heb ik mijn antenne versterker er tussenuit gehaald want deze zou een te sterk signaal insturen waar de tuner van gaat raar doen.
Vanaf die tijd nooit meer problemen gehad. ik gebruik hem via de component aansluiting op mijn zeer oude LG lcd tv.
Mijn maat zit bij caiway en gebruikt hem via hdmi op een oude Sony bravia.

Ik heb zelfs het idee dat de beeldkwaliteit van de 360 beter is dan al die tuners die er nu zijn. Ik heb de 380 alleen nog nooit gezien.
Een andere kameraad van me heeft zo'n Humax ding op zijn Samsung led tv, dat beeld ziet er heel nep uit. Kleuren zijn ook lelijk.
Dat valt me bij veel andere mensen waar ik kom op. Dat bij de meeste mensen de kleuren zo slecht zijn.
Ligt dit aan hun instellingen of is de 360 zo mooi. Ik geniet in ieder geval nog van mijn 360.

JeKa

Citaat van: kleuvert op maart  7, 2010, 10:55:29
Ligt dit aan hun instellingen of is de 360 zo mooi. Ik geniet in ieder geval nog van mijn 360.

De beeldkwaliteit van de 360 is erg goed, maar ik denk dat de grote verschillen die jij ziet meer met de tv-instellingen te maken hebben dan met de decoder.

Snowmaster

Citaat van: JeKa op maart  7, 2010, 13:50:06
De beeldkwaliteit van de 360 is erg goed, maar ik denk dat de grote verschillen die jij ziet meer met de tv-instellingen te maken hebben dan met de decoder.

@kleuvert :
Je hebt een goed punt.  De 360 is gewoonweg een goede decoder. Hij was de eerste HD decoder die op grote schaal werd gebruikt in Nederland en had aanloopproblemen in het begin. Nog steeds heeft hij een aantal zwakke punten, maar dat geldt voor alle decoders. Wat je zegt over de Humax klopt, want deze heeft minder nauwkeurgheid dan de Samsung. Hij heeft neiging te overdrijven en het beeld ietswat dynamisch neer te zetten. Er gaat daardoor beeldinformatie en naturlijkheid verloren.
De eerste indruk heeft bij een Humax meer een "wauw" effect omdat alles nadrukkelijker lijkt. Veel kijkers zijn daar juist gelukkig mee.
Als je alles optimaal aansluit en je scherm calibreert, dan gaat een Humax snel op marktplaats  :D.
Ik overdrijf ietswat, maar het nadrukkelijke beeldkarakter van de Humax en het verlies aan beeldinformatie is niet te verhelpen door aansluitingen of calibraties.
Misschien dat nieuwere series met andere firmware beter zijn geworden, maar ik betwijfel dit.
Het is gewoon een goede decoder, maar niet meer dan dat.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

haythijs

Sinds gisteren geeft de 360 bij mij een vreemd beeld weer. Er lopen allerlei verticale strepen door het beeld. heeft iemand misschien een idee hoe dit komt of zou de decoder een mankement hebben? Zondagnacht heb ik de decoder aan de achterkant ff uitgezet, aangezien de decoder weer traag reageerde op de AB. Dit doet hij vaker, dan zet ik hem ff van stroom af zodat hij zich kan resetten en is dit probleem weer verholpen. Maar deze morgen werd ik dus verrast door het vreemde beeld.
Een aantal dingen die ik reeds gedaan heb om te kijken of daar het probleem zat:
- Stekke eruit, kastje aan de achterkant uit gezet en opnieuw aangezet na een x tal minuten, geen resultaat.
- Antennekabel en hdmi kabel verwijderd, andere kabels geprobeerd, geen resultaat.
- Kaartje in een andere oudere decoder gedaan, hierop wel goed beeld dus ook aan het kaartje ligt het niet, denk ik althans.
- alle zenders opnieuw geinstalleerd, geen resultaat.
- ook geeft hij aan dat er geen firmwareupdate te downloaden is, dus waarschijnlijk ligt het hier ook niet aan.

Iemand een idee of tijd voor een andere nieuwe decoder
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

JCL

Misschien ff andere HDMI kabel proberen?

haythijs

Dat heb ik al geprobeerd, helaas geen resultaat. Dit mankement geeft hij zowel via de hdmi uitgang, de scart en component uitgang.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Snowmaster

Krijg een gevangenisgevoel  ;).
De decoders in deze prijsklasse hebben niet zo'n enorme levensduur, daarom kijk ik niet op van wat problemen.
Mijn 380 is ook niet helemaal fris meer. 
Als je alles hebt uitgesloten, blijft er nog één ding over: een andere decoder testen en die van jou op een ander scherm proberen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Bant

Misschien een nachtje van het net ipv een paar minuten?

haythijs

Ik heb de decoder al een tijdje van het stroom gehad, ruim 2 uur maar helas geen resultaat. Dus denk idd dat er iets kapot is en gerepareerd moet worden. Of kijken naar een nieuwe of 2e hands decoder.
Overigens heb ik nu het oudere model van Humax van me zus te leen, die zij op de slaapkamer gebruikten. Deze decoder is nog slechts met een scart uitgang, dus zonder hdmi. Wat me opvalt is dat deze middels scart een beter plaatje geeft dan de samsung via scart. Misshcien een optie om over te stappen naar Humax, ook reageert deze decoder een stuk vlotter lijkt het.
Snowmaster, jij hebt toch een zwaar gemodificeerde 360 en een 380 gehad? Is de 380 een stuk beter of merk je weinig verschil.

Bant

Het zou best kunnen dat de digitaal-analoog converter in de humax een stuk beter is dan in de Samsung. Die is er immers toch eigenlijk voor gemaakt om via HDMI aangesloten te worden. Verder is die samsung inderdaad een sloom rotding. Als ik had geweten dat hij zo traag zou zappen had ik hem nooit genomen. De full-hd decoder (met HDD) van humax is echt een verademing.

Ik zou  iig geen geld in het repareren van dit ding steken.

haythijs

Ik zit ook sterk te denken om een andere aan te schaffen, of een 2e hands, dat maakt me niet zoveel uit. LAs wel dat de nieuwere 380 toch net een stukje beter moet zijn dan de 360 van Samsung, maar aan de andere kant ben ik niet echt fan van Samsung,heb nu eenmaal wat mindere ervaringen  met het merk dat spullen redelijk snel het loodje leggen ( Oudere telefoon en vhs recoder destijds)
Dus kijk ook naar een Humax, hoewel ik me afvraag of het via HDMI echt een groot verschil maakt tov Samsung.

Snowmaster

Citaat van: Bant op maart 29, 2011, 21:43:02
Het zou best kunnen dat de digitaal-analoog converter in de humax een stuk beter is dan in de Samsung. Die is er immers toch eigenlijk voor gemaakt om via HDMI aangesloten te worden. Verder is die samsung inderdaad een sloom rotding. Als ik had geweten dat hij zo traag zou zappen had ik hem nooit genomen. De full-hd decoder (met HDD) van humax is echt een verademing.

Ik zou  iig geen geld in het repareren van dit ding steken.

Heb twee Samsung en twee Humaxen geklokt en gereviewd....geen zapverschil. Wel zappen ze anders voor je gevoel.
De 380 versloeg probleemloos de 5000 en de 5050 in beeld en geluid, maar dat is alweer twee jaar geleden.
Eigenlijk  zijn al die decoders brakke bakjes die te snel in de markt worden gezet, want men wil graag abonneetjes winnen voor weinig geld. Humax is ook al een tijdje beschamend bezig met nieuwe modellen en veel bugs, want het mag niets meer kosten.

Bant

Citaat van: Snowmaster op maart 30, 2011, 20:47:54
Heb twee Samsung en twee Humaxen geklokt en gereviewd....geen zapverschil. Wel zappen ze anders voor je gevoel.
De 380 versloeg probleemloos de 5000 en de 5050 in beeld en geluid, maar dat is alweer twee jaar geleden.
Eigenlijk  zijn al die decoders brakke bakjes die te snel in de markt worden gezet, want men wil graag abonneetjes winnen voor weinig geld. Humax is ook al een tijdje beschamend bezig met nieuwe modellen en veel bugs, want het mag niets meer kosten.

Heb je ook de H360 van Samsung getest? Want dat ding is echt belachelijk sloom.

Snowmaster

Citaat van: Bant op maart 30, 2011, 20:54:24
Heb je ook de H360 van Samsung getest? Want dat ding is echt belachelijk sloom.

Daaraan liggen andere problemen ten grondslag. Dat lag bij sommigen aan de firmware, IR ontvangst oog, de AB of de eerste generatie van de 360 die niet de beste was.
Ik was indertijd één van de eersten met deze HD ontvanger, heb ook die decoder gereviewd en ben niet vergeten dat hij grensverleggend was.
Er was toen nog bijna niemand in Nederland die HD keek en daarom mogen wij dit oudje nu niet vergelijken met de nieuwe generatie.
Eigenlijk is het andersom : de nieuwe generatie decoders moet zich schamen dat zij nog steeds niet stabiel zijn en de 360 niet met twee vingers in de neus kunnen declasseren.  Bovendien hadden de Samsung een leuke bijkomstigheid : zij waren best gemakkelijk lichtjes te modificeren en dan kreeg je nog beter beeld. Bij de Humax was dat niet echt mogelijk.
Wat de betere decoder van dit moment is, weet ik niet. Gebruikerservaringen zijn wel te vinden op Ziggo forum.

eholsteijn

Ik heb de laatste dagen elke keer problemen met m'n favorietenlijst van de Samsung. Alle HD kanalen staan bij de favorieten. Soms zit ik tv te kijken, beeld zwart, daarna een deel van mijn favoriete kanalen weg. Staat ineens RTL 5 HD op 1, Nederland 1 HD op 2 etc. Is hier nog wat aan te doen of is mijn decoder aan het einde vam z'n levensduur gekomen?

Mocht er echt niets aan te doen zijn wat zou een goede opvolger zijn?

papaleo

Check even,in het menu, of er geen nieuwe firmware update beschikbaar is....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

eholsteijn

Citaat van: papaleo op oktober  2, 2011, 20:11:00
Check even,in het menu, of er geen nieuwe firmware update beschikbaar is....

Nope, was ook het eerste waar ik aan dacht. Eerst dacht ik dat kabelmaatschappije zenders had omgegooid maar het is nu al 4 x gebeurd in een week.

Snowmaster

Opvolger voor heel weinig geld : DCB H380R
Ziggo geeft deze weg bij HD pakket voor € 49,-. Op marktplaats worden ze rond die prijs aangeboden als je goed oplet.
Ca. 2,5 jaar geleden heb ik er € 60,- voor betaald. Een nobrainer en met beter beeld dan de 360.
Iets anders met harde schijf kan natuurlijk ook maar kost je ietsje meer.

eholsteijn

Bedankt voor je suggestie. Op marktplaats staan er nu een aantal vanaf 80 euro. Ik zal het de komende tijd in de gaten houden. Nu is het wat meer zappen om naar de HD kanalen te gaan maar denk dat ik dat toch binnenkort zat zal worden