VOX 200 KE maar dan cremona-achtig verkocht!!!

Gestart door franks, februari 23, 2006, 23:02:06

Vorige topic - Volgende topic

franks

Vanavond gestart met het aanbrengen van ondertapijt als demping aan de binnenkant.
ik heb de gehele binnenkant al bekleed met loodbitumen en hieroverheen komt nu een laag vilt-achtig onder tapijt, later ga ik experimenteren met verdere vulling met schapewol/sonofil?.
Ik heb van 1 kast nu het gedeelte beplakt met ondertapijt dat achter de mt behuizing zit en op deze kast heb ik nu ook het deksel gelijmd.
Het deksel heb ik vooraf ook beplakt met loodbitumen en ondertapijt.

Misschien zou alleen loodbitumen voldoende zijn , maar iets in mij zegt dat ik de gehele kast ook met ondertapijt moet bekleden, het ziet er voor mij dan gedempter uit.

groet frank

franks

Ondanks het warme weer heb ik vandaag toch weer wat dingen gedaan, het project wordt nu echt meer een hobby project, de drang om het klaar te hebben is er niet.
Zeker als het warm is heb ik geen zin om een hele ochtend of middag in mijn garage te staan.
De binnenzijdes van beide  kasten zijn nu bekleed met ondertapijt, de beide platen voor de baffle zijn aan elkaar gelijmd, deze zijn nu klaar om met het nepleer bekleed te worden, als dit klaar is leg ik ze voorlopig even weg om beschadiging te voorkomen.
De bedoeling is dat ik de kasten eerst ga fineren en daarna pas de met leer beklede baffle's erin ga lijmen, er kleeft echter wel een risico aan omdat ik de kasten van tevoren niet kan beluisteren, maar ik denk dat ik dit risico wel kan nemen.
Het filter kan ik altijd nog wel bereiken via het gat van de woofer.

groet frank

ruud2

misschien een goed idee om het filter even buiten de kast te houden, scheelt een hoop gesleutel voor als je iets wilt wijzigen. ;) en dat gebeurd vaker dan je lief is... :-\
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

franks

even een update, ik wilde aluminium strips halen die ik op de kast kon schroeven zodat ik er met de handzaag langs kon zagen om zo de afgeschuinde achterkant te krijgen, maar, vanavond kon ik het niet laten en heb zo uit de hand 1 kast alvast gezaagd.
Later wordt dit vlak met de schuurmachine verder bewerkt.
De massieve kern aan de binnenkant is net te zien en deze is er dus niet voor niets ingemaakt, de wanddikte die daar nog overblijft is zeker nog 35 mm.
De onderste en bovenste 12,5 cm worden later met schuurlinnen rond geschuurd.

groet frank

snikkeltje

Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

R

Durk

het begint al een beetje SF te worden. Alleen zijn de achterkanten van de cremona's volgens mij uit een stuk masief hout gevormd.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Peerless Monster

Citaat van: Durk! op juni 15, 2006, 09:45:05
het begint al een beetje SF te worden. Alleen zijn de achterkanten van de cremona's volgens mij uit een stuk masief hout gevormd.

niet alleen Sf. Usher lijkt er ook op.
Erg mooi gedaan!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Durk

usher is gewoon jatwerk van SF   >:(
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

garmtz

Peerless Monster

En?
Het klinkt wel beter voor het geld!  >:D
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Movievault

Citaat van: Durk! op juni 15, 2006, 14:41:36
usher is gewoon jatwerk van SF   >:(
Maar wel zeer mooi jatwerk, mooier dan SF vind ik persoonlijk
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

garmtz

Peerless Monster

Citaat van: FrankG op juni 15, 2006, 14:44:03
Maar wel zeer mooi jatwerk, mooier dan SF vind ik persoonlijk

mwha. Ik vind SF ook wel erg mooi.
Alleen ze zijn minder robuust. Ook qua geluid.

Peerless Monster

Citaat van: garmtz op juni 15, 2006, 14:44:34
Ja. >:D

Jij moet beslist eens langskomen (binnen mag ook) met een stel SFérs.
Shootje-out? ;)

Movievault

Citaat van: Peerless Monster op juni 15, 2006, 14:45:02
mwha. Ik vind SF ook wel erg mooi.
Alleen ze zijn minder robuust. Ook qua geluid.
Persoonlijk vink ik die Dancer serie prachtig
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Rob Eric Blank

Peerless Monster

Citaat van: FrankG op juni 15, 2006, 14:47:15
Persoonlijk vink ik die Dancer serie prachtig

Ik ook. Anders stonden ze niet bij mij ;).

garmtz

Citaat van: Peerless Monster op juni 15, 2006, 14:45:44
Jij moet beslist eens langskomen (binnen mag ook) met een stel SFérs.
Shootje-out? ;)

Ik maakte maar een geintje hoor... ;D

Peerless Monster

Citaat van: garmtz op juni 15, 2006, 15:06:30
Ik maakte maar een geintje hoor... ;D

Aha je durft dus niet ;D.
En ik stamp er met beide grote voeten in he garmt.
Mooit niet ;D ;D ;D ;)

franks

schuine achterkanten vandaag verder bewerkt met schuurmachine, schaaf en schuurblokje, resultaat een mooie rechte en gladde afgeschuinde achterzijde ;D.
de extra massieve kern komt er net mooi doorheen.
Gisteren aansluitterminals gehaald bij speakerland van 42 mm (de langste), deze bleken nog net iets te kort, daarom heb ik aan de binnenkant de gaten wat opgeboord zodat ik ze vast kan zetten.
Met een kopieerfreesje heb ik de zijkanten van de bovenzijde gelijk gefreesd met de zijwanden, dit is nu een glad geheel.

Via mijn buurman heb ik een stuk fineer gekregen als proefstuk, dit is een soort kersenfineer op een dun laagje multiplex, dit wordt vooral gebruikt in de jachtbouw,het is echter wel vrij dik(1.5 a 2 mm) en daardoor niet te buigen om een kleine radius.
Ik weet nog niet of ik dit ga gebruiken, ik heb laatst wat gelezen over lignaflex en dit zou veel flexibeler zijn.
Heeft iemand hierover nog tips??
Ik heb een stukje fineer ingesmeerd met de olie die op mijn parketvloer heb zitten en dit geeft een wat rodere uitstraling.

groet frank

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

BernHardN

..........zit i nou alweer in de tuin..........?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

franks

Heb wel in de tuin gezeten, maar door sterfgeval in de familie heb ik deze week niets meer kunnen doen.
Morgen gaat mijn buurman me helpen met het beplakken van de baffle's met het skai-leer, hier ben ik blij mee want hij is orthopedisch schoenmaker en heeft dus veel ervaring met het verwerken van leer en de juiste geredschappen.

groet frank

BernHardN

Citaat van: franks op juni 23, 2006, 23:16:44
Heb wel in de tuin gezeten, maar door sterfgeval in de familie heb ik deze week niets meer kunnen doen.
Morgen gaat mijn buurman me helpen met het beplakken van de baffle's met het skai-leer, hier ben ik blij mee want hij is orthopedisch schoenmaker en heeft dus veel ervaring met het verwerken van leer en de juiste geredschappen.

groet frank

oh..... :-X :-\
sorry

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100