Audiotwin's HT

Gestart door Audiotwin, februari 16, 2006, 15:52:46

Vorige topic - Volgende topic

Audiotwin

Citaat van: Audiofiel op januari 26, 2007, 17:29:24
Ik kan Rens' reactie onderschrijven, de Finite Pagode's zijn hele mooie rekken. Ik heb er gisteren zelfs 2 gekocht en zojuist opgehaald. Ik ga vanavond foto's maken en de oude racks leeghalen. :D

Zijn mooi die rekken,ga zondag het Solid rekje ophalen ;)
Ben benieuwd naar de foto's :)
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Bah,wat een rotmiddag :-\
Sluit ik alles aan in mijn nieuwe Solid rek,doet het rechter kanaal het niet meer en lampje Classé versterker gaat knipperen.Classé en EC op de grond gezet met andere speakerkabel en in de Classé de brugjes op RCA gezet om uit sluiten dat het niet aan de XLR kabel ligt.Alles doet het nu weer,gelukkig.Vanavond één voor één na gaan waar het aan ligt,gelukkig heb ik reserve kabels.

Ik weet zeker dat ik alles goed heb aangesloten,denk aan kortsluiting in een kabel ???
Tevredenheid!!!

Audiofiel

Citaat van: Audiotwin op januari 29, 2007, 18:05:10
Bah,wat een rotmiddag :-\
Sluit ik alles aan in mijn nieuwe Solid rek,doet het rechter kanaal het niet meer en lampje Classé versterker gaat knipperen.Classé en EC op de grond gezet met andere speakerkabel en in de Classé de brugjes op RCA gezet om uit sluiten dat het niet aan de XLR kabel ligt.Alles doet het nu weer,gelukkig.Vanavond één voor één na gaan waar het aan ligt,gelukkig heb ik reserve kabels.

Ik weet zeker dat ik alles goed heb aangesloten,denk aan kortsluiting in een kabel ???

Als het kortsluiting is, dan is het in de speakerkabel en niet de interlinks. :-\

De Classé heeft een beveiliging die het stroomverbruik van de voeding bekijkt. Als dat de groot is, wordt de voeding afgekoppeld en gaat er een LED knipperen (of van kleur verschieten).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Audiotwin op januari 26, 2007, 18:18:20
Zijn mooi die rekken,ga zondag het Solid rekje ophalen ;)
Ben benieuwd naar de foto's :)

Hierbij:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

Citaat van: Audiofiel op januari 29, 2007, 18:09:22
Als het kortsluiting is, dan is het in de speakerkabel en niet de interlinks. :-\

De Classé heeft een beveiliging die het stroomverbruik van de voeding bekijkt. Als dat de groot is, wordt de voeding afgekoppeld en gaat er een LED knipperen (of van kleur verschieten).

Gelukkig werkt de beveiliging goed.Straks als de kinderen in bed liggen ga ik weer via XLR aansluiten en daarna de speakerkabel verwisselen.

Mooi rek,heb je alles er al op?
Ik neem aan dat de eindversterkers onder gaan,hoeveel gewicht kan zo'n rek aan?
Tevredenheid!!!

Audiofiel

Citaat van: Audiotwin op januari 29, 2007, 19:06:10
Gelukkig werkt de beveiliging goed.Straks als de kinderen in bed liggen ga ik weer via XLR aansluiten en daarna de speakerkabel verwisselen.

Succes!

CiteerMooi rek,heb je alles er al op?
Ik neem aan dat de eindversterkers onder gaan,hoeveel gewicht kan zo'n rek aan?

Met moeite heb ik alles er in gekregen. Ik heb helaas op 1 rek weer een eindversterker bovenop moeten zetten... :-\

Het rack links op de foto kan 25 kg aan per niveau en 50 kg onder, het rack rechts kan 60 kg aan per plateau en 120 kg onder. ;D

Audiotwin

Citaat van: Audiofiel op januari 29, 2007, 19:41:32
Succes!

Bedankt,alles doet het weer :D
Ga morgen mijn andere speakerkabel doormeten.
Met de Transparent luidsprekerkabel die ik als reserve heb klinkt het goed,mischien wel beter als met mijn huidige Dimarzio kabel,alles is veel ruimtelijker lijkt het.Kan ook zijn omdat alles nu ontkoppeld is met duraluminium cones in mijn Solid Steel rek.
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Speakerkabel meet goed,waarschijnlijk zat een spade niet goed hoewel ik dat wel gecontroleerd had.
Ik draai nu met mijn reserve kabel de Transparent 'The wave' en dat bevalt goed tot nu toe,volgende week de Dimarzio er weer op om goed te kunnen vergelijken.

Omdat de Classé toch open moest hierbij een paar foto's,

Tevredenheid!!!

Audiofiel

Hij ziet er nog steeds heel netjes uit, Arjan. :D

Audiotwin

Citaat van: Audiofiel op januari 30, 2007, 18:05:57
Hij ziet er nog steeds heel netjes uit, Arjan. :D

Ben er zuinig op :D

Een foto van het Solid Steel rek.

Tevredenheid!!!

Audiofiel

Citaat van: Audiotwin op januari 30, 2007, 21:46:03
Ben er zuinig op :D

Een foto van het Solid Steel rek.

Dat ziet er heel stevig en degelijk uit! Heb je ook verschil gehoord?

R

Peerless Monster

Kijk kijk kijk al die nieuwe upgrades!
Gefelciteerd jongens!

Ziet er erg mooi uit.
En wees er zeker zuinig op!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Audiotwin

Citaat van: Audiofiel op januari 31, 2007, 09:59:06
Dat ziet er heel stevig en degelijk uit! Heb je ook verschil gehoord?

Dit rack staat muurvast.
Verschil is nog moeilijk te peilen omdat ik nu andere speakerkabel gebruik maar het klinkt erg lekker nu,scherpe randjes zijn weg en er is meer rust in het geluid.Ook is de ruimtelijkheid toegenomen,gek dat zo'n rack schijnbaar toch verbetering geeft.Kortom ben ik tevreden,het enigste minpunt is de kabels die je nu ziet hangen maar storen doet het niet.

Citaat van: Ruben op januari 31, 2007, 10:00:25
Netjes!!

Bedankt!

Citaat van: Peerless Monster op januari 31, 2007, 11:03:23
Kijk kijk kijk al die nieuwe upgrades!
Gefelciteerd jongens!

Ziet er erg mooi uit.
En wees er zeker zuinig op!

Dank je!
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Vandaag de Dimarzio luidsprekerkabel er weer op gezet,is toch minder dan de Transparent.Minder ruimtelijk en meer nadruk op het hoog en sublaag,bij de Transparent komt het midden(stemweergave) mooier uit en valt de ruimtelijkheid,loskomen van de speakers op.Het is een duidelijk hoorbaar verschil tussen beide kabels.

Het ligt ook erg aan de combi,bij de Chario's vond ik de Dimarzio's mooier waarschijnlijk omdat deze speakers vrij warm in het midden zijn en rustig in het hoog zijn in mijn setting.Ik vind het wel jammer omdat de Dimarzio's mooier qua uiterlijk zijn en duurder dan de 2e hands Transparent.

De Harmonic Technology truth link copper XLR bevalt goed t.o.v. de Van Medevoort,het verschil is niet zo groot als tussen de speakerkabels maar wel waarneembaar.De van Medevoort is net wat helderder(scherp randje) dan de HT,s.

Tussen de cd-speler en voorversterker gebruik ik nog steeds de Blue Heaven,binnenkort wil ik nog andere interlinks uitproberen,welke weet ik nog niet.

Op mijn eindversterker gebruik ik een Artspeak netkabel,de bedoeling is om op mijn voorversterker waar nu een zelfbouw Lapp opzit ook een Artspeak te doen,en ook op mijn cd-speler waar nu een Xindak netkabel zit.

Het Solidsteel rack in combi met de Transparent speakerkabel en Harmonic Technology is een duidelijke hoorbare verbetering.

De Ushers bevallen nog steeds erg goed.
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Inmiddels is alles voorzien van Artspeak netkabels.Uiteindelijk valt de Harmonic Technology toch iets tegen,vergeleken met een Artspeak xlr interlink bij audiofiel.De HT benadrukt het sublaag en hoog.
De bedoeling is om de HT t.z.t. te vervangen voor een xlr kabel van Artspeak.

Binnenkort komt hier een Electrocompaniet 100DMB eindversterker die als hij bevalt de Classé Seventy gaat vervangen.
Sinds een paar weken heb ik HD tv van UPC wat toch wel mooi is,alleen maar 4 kanalen :-\
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Vandaag de Electrocompaniet AW-100DMB eindversterker aangesloten :D

Tevredenheid!!!

Davey

Citaat van: Audiotwin op mei 16, 2007, 17:34:29

Dat ziet erg heel gaaf uit. Stijl is zo goed als identiek met je speakers. Volgens mij klinkt het ook helemaal fantastisch. Vertel is  ;)

Audiotwin

Citaat van: Davey op mei 16, 2007, 17:56:49
Dat ziet erg heel gaaf uit. Stijl is zo goed als identiek met je speakers. Volgens mij klinkt het ook helemaal fantastisch. Vertel is  ;)

Bedankt,eerste indruk is goed!
Tevredenheid!!!

Davey

Audiofiel

Citaat van: Audiotwin op mei 16, 2007, 17:34:29

Ziet er wel retestrak uit, zeker naast die Ushers! :o :o

Audiotwin

Citaat van: Davey op mei 16, 2007, 18:14:41
:P Dat is alles.

Ja,lang verhaal he :P
Eerst even flink aan de tand voelen ;)

Citaat van: Audiofiel op mei 16, 2007, 18:53:30
Ziet er wel retestrak uit, zeker naast die Ushers! :o :o

Bedankt!
Tevredenheid!!!

Davey

Citaat van: Audiotwin op mei 16, 2007, 19:09:00
Ja,lang verhaal he :P
Eerst even flink aan de tand voelen ;)
;D
Vervelend om te doen hoor dat knallen met je nieuwe spullen  ;)

Audiotwin

Citaat van: Davey op mei 16, 2007, 19:10:27
;D
Vervelend om te doen hoor dat knallen met je nieuwe spullen  ;)

Het is vervelend voor de buren >:D
Tevredenheid!!!

DA BoSS

ziet er prachtig uit Audiotwin 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...