Audiotwin's HT

Gestart door Audiotwin, februari 16, 2006, 15:52:46

Vorige topic - Volgende topic

R

temptation he ;)

Citaat van: Audiofiel op augustus 12, 2006, 21:32:38
Spreken we wel een keer wat af, Okee? :D

Ik vind het de beste CD van Diana. En nog eens niet haar eigen muziek ook!

Audiotwin

Citaat van: Audiofiel op augustus 12, 2006, 21:32:38
Spreken we wel een keer wat af, Okee? :D

Is goed. :D

Citeer

Ik vind het de beste CD van Diana. En nog eens niet haar eigen muziek ook!

Vindt ik ook!

Ar
Tevredenheid!!!

Audiofiel

Citaat van: Ruben op augustus 12, 2006, 21:39:04
temptation he ;)

En dan noem je meteen het beste nummer! :D

Zelfs in de auto zit ik mee te 'tappen' met dat nummer. Super! :o 8) ::) :P :-*
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Is niet toevallig, weet je nog bij kate? was een van de testnummers

Citaat van: Audiofiel op augustus 12, 2006, 22:06:33
En dan noem je meteen het beste nummer! :D

Zelfs in de auto zit ik mee te 'tappen' met dat nummer. Super! :o 8) ::) :P :-*

Audiofiel

Citaat van: Ruben op augustus 12, 2006, 22:08:46
Is niet toevallig, weet je nog bij kate? was een van de testnummers

I DO know... We zaten met zijn 4-en te 'tappen' volgens mij...

En de laatste keer dat ik Kate sprak was toen ze mijn Philips CD-101 meenam'for-the-time-being' en dat was wederom met datzelfde nummer op mijn electrostaten, maar toen met haar nieuwe vriendje... Ze zagen er toen beide erg gelukkig uit moet ik zeggen...  ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Yeah, weer een Usher-freak hier op het forum!!!
Qua hoog halen ze het lang en na niet op de Acoustats Ar, maar die bas is fenominaal!!! ;)
Ze staan ook prachtig in je huiskamer!
Ben zelfs een beetje opgelucht dat ik niet de enige ben op dit forum met zo'n smaak ;).
(er lopen nog wel meer Usher liefhebbers rond geloof ik...).

Grtz,
Rens
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Audiotwin

Citaat van: Peerless Monster op augustus 14, 2006, 10:24:21
Yeah, weer een Usher-freak hier op het forum!!!
Qua hoog halen ze het lang en na niet op de Acoustats Ar, maar die bas is fenominaal!!! ;)
Ze staan ook prachtig in je huiskamer!
Ben zelfs een beetje opgelucht dat ik niet de enige ben op dit forum met zo'n smaak ;).
(er lopen nog wel meer Usher liefhebbers rond geloof ik...).

Grtz,
Rens

De bas is strak ;D Electrostaten zijn natuurlijk  mooi in het hoog,hoewel ik het hoog van de Ushers ook mooi vindt.Het verschil met de Chario's is groot.Ik ben tevreden :)

Er zijn er meer met Usher's :D

Ar
Tevredenheid!!!

wil

Ziet er heel mooi uit Arjan, Deze speakers met de plasma geeft enorm veel visuele rust in vergelijk met de situatie zoals ik die ooit gezien heb. Is de center ook een Usher of is dat nog een Chario die toevallig dezelfde nerfstructuur heeft?

Gefeliciteerd!

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiotwin

Citaat van: wil op augustus 14, 2006, 11:38:29
Ziet er heel mooi uit Arjan, Deze speakers met de plasma geeft enorm veel visuele rust in vergelijk met de situatie zoals ik die ooit gezien heb. Is de center ook een Usher of is dat nog een Chario die toevallig dezelfde nerfstructuur heeft?

Gefeliciteerd!

wil

De center is van Chario,past er toevallig mooi bij.Met surround blijft het vrij goed ondanks de verschillende type's.Omdat ik stereo belangrijker dan ht vindt kan ik er wel mee leven. ;D

Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Van de importeur van Usher heb ik vernomen dat je de 6371 kan upgraden met een Beryllium tweeter,dit is dezelfde tweeter als in de Dancer mk11 serie's.De upgrade is vrij simpel omdat het filter niet hoeft te worden aangepast en dus makkelijk zelf te doen.
Mischien ga ik dit in de toekomst nog doen.

De Usher's hebben een compartiment wat je kan vullen met zand of loodkorrels,dit ga ik later een keer uitproberen.

Ar
Tevredenheid!!!

Peerless Monster

Citaat van: Klapmuts op augustus 15, 2006, 17:12:13
Van de importeur van Usher heb ik vernomen dat je de 6371 kan upgraden met een Beryllium tweeter,dit is dezelfde tweeter als in de Dancer mk11 serie's.De upgrade is vrij simpel omdat het filter niet hoeft te worden aangepast en dus makkelijk zelf te doen.
Mischien ga ik dit in de toekomst nog doen.

De Usher's hebben een compartiment wat je kan vullen met zand of loodkorrels,dit ga ik later een keer uitproberen.

Ar

Kan dit ook met de MK1 versie zonder aanpassing van het filter ?
En wat gaan zulke tweeters kosten (maakkosten hoeven er niet bij natuurlijk, we kunnen ze er wel zelf inschroeven ;) ).
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Audiotwin

Citaat van: Peerless Monster op augustus 16, 2006, 00:18:40
Kan dit ook met de MK1 versie zonder aanpassing van het filter ?
En wat gaan zulke tweeters kosten (maakkosten hoeven er niet bij natuurlijk, we kunnen ze er wel zelf inschroeven ;) ).

Ik heb nog geen antwoord over de prijs.Op hun site staan ze voor 399 euro per stuk :o
Weet niet of het ook kan met de MK1 versie,welke tweeter zit er eigenlijk in?

Ar
Tevredenheid!!!

Peerless Monster

Citaat van: Klapmuts op augustus 16, 2006, 00:26:14
Ik heb nog geen antwoord over de prijs.Op hun site staan ze voor 399 euro per stuk :o
Weet niet of het ook kan met de MK1 versie,welke tweeter zit er eigenlijk in?

Ar

Geen idee. De 9500 of de 9700 oid?
Ik heb geen verstand van die dingen...
798 euro is wel te overbruggen denk ik volgend jaar of zo.
Gewoon om te proberen ;).

Audiotwin

Citaat van: Peerless Monster op augustus 16, 2006, 00:41:12
Geen idee. De 9500 of de 9700 oid?
Ik heb geen verstand van die dingen...
798 euro is wel te overbruggen denk ik volgend jaar of zo.
Gewoon om te proberen ;).

De Cp-8871 Dancer heeft de 9950 tweeter,dezelfde als in mijn 6371.De Be tweeter is type 9980-20.

Ar
Tevredenheid!!!

Peerless Monster

Citaat van: Ar op augustus 16, 2006, 13:01:31
De Cp-8877 Dancer heeft de 9950 tweeter,dezelfde als in mijn 6371.De Be tweeter is type 9980-20.

Ar

Ik heb de 8571 Dancer ;).

Audiotwin

Volgens mij heeft de 8871 dezelfde tweeter als de 8571.

Ar
Tevredenheid!!!

Peerless Monster

Citaat van: Ar op augustus 16, 2006, 13:52:52
Volgens mij heeft de 8871 dezelfde tweeter als de 8571.

Ar

Vandaar ook de knipoog ;) ;D

Gydotron

Leuk om Usher liefhebbers tegen te komen! Zelf speel ik met de CP-6381 maar wel voorzien van de Berylium dome. Ik ben nog steeds heel erg tevreden van de speakers en ze hebben een onklopbare kwaliteit-prijs verhouding!
2 audiovrienden hebben nu ook Ushers, nml de Dancer AC-20, daarvoor had hij de Avalon Ascent en de andere heeft de Dancer 8571 Be. Hij speelde daarvoor met Avalon Eclipse. Als ik ooit eens de Lotto win koop ik me een setje Be 10's !

Grtn  Guido

Audiotwin

Citaat van: Gydotron op augustus 21, 2006, 20:35:44
Leuk om Usher liefhebbers tegen te komen! Zelf speel ik met de CP-6381 maar wel voorzien van de Berylium dome. Ik ben nog steeds heel erg tevreden van de speakers en ze hebben een onklopbare kwaliteit-prijs verhouding!
2 audiovrienden hebben nu ook Ushers, nml de Dancer AC-20, daarvoor had hij de Avalon Ascent en de andere heeft de Dancer 8571 Be. Hij speelde daarvoor met Avalon Eclipse. Als ik ooit eens de Lotto win koop ik me een setje Be 10's !

Grtn  Guido

Zijn mooie speakers,zit zelf te denken aan de Berylium dome.Wat is het verschil tussen de standaard 9950 en de Berylium dome tweeter?

Ar
Tevredenheid!!!

Gydotron

Klankmatig is het verschil behoorlijk. Al moet ik erbij zeggen dat ik de soft-dome eigenlijk erg goed vind. De Be tweeter is verfijnder in weergave, etherischer. Meer microdetail en ook het ruimtebeeld wordt beter. Je hoort het verschil onmiddelijk en je wil niet meer terug.
Spijtig dat ze zo duur zijn, maar ze zijn hun geld meer dan waard. Ik vind de Be tweeter mooier dan de Thiel Ceramique, die in de AC10 en 20 zit alsook in de Avalon Opus en Eidilon. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

MVG  Guido

Audiotwin

Ik heb de Ushers nu 10 dagen en de indruk blijft goed.Af en toe schrik ik gewoon van de levens echte plaatsing.De Ushers laten alles genadeloos horen,ook slechte opnames.Het zijn dan ook geen gemakkelijke speakers,ze laten elke verandering horen,gelukkig is de match met mijn stereo set goed maar de Denon 3805 is bv geen match in stereo maar ht gaat wel weer goed.

De upgrade met de BE tweeter ga ik zeker doen volgend jaar.Ik heb nog wat vergeleken met andere interlinks van Twisted Pairs Design en Van Den Hul maar de Blue Heaven blijft het warmst,natuurlijkst en gebalanceerd in mijn set.Bij de Vd/H en Twisted Pairs werd het geluid dunner,ieler,minder muzikaal.Tussen mijn vv en eindversterker gebruik ik de Van Medevoort SC-4S XLR interlink waar ik ook tevreden over ben.

Ik wil in de toekomst nog eens kijken hoe Rapport kabels het doen i.c.m. Dimarzio,Nordost en Van Medevoort maar eigenlijk is het zo al heel goed in mijn beleving.

Ar

Tevredenheid!!!

Peerless Monster

Goed om te horen ;)
Ik ben ook wel zeer benieuwd naar die nieuwe tweeters.
Is volgens mij een vette upgrade namelijk.

Grtz,
Rens

Audiotwin

Citaat van: Peerless Monster op augustus 22, 2006, 15:24:13
Ik ben ook wel zeer benieuwd naar die nieuwe tweeters.
Is volgens mij een vette upgrade namelijk.

Grtz,
Rens

Ik denk het ook,volgend jaar ;D
Toch verbaasde het mij dat er helemaal geen filter aanpassingen nodig zijn,mischien weet Guido hier meer over ;)

Ar
Tevredenheid!!!

Peerless Monster

Citaat van: Ar op augustus 22, 2006, 15:37:49
Ik denk het ook,volgend jaar ;D
Toch verbaasde het mij dat er helemaal geen filter aanpassingen nodig zijn,mischien weet Guido hier meer over ;)

Ar

Dat zou het mooiste zijn.
Misschien hebben ze de MKII wel zo gebouwd dat een upgrade alleen een nieuwe driver behelst. En dan het feit dat volgend jaar de prijzen omlaag zijn gegaan.
Wat levert onze tweeter nog op? 3 a 400 euro de 2?

Audiotwin

Citaat van: Peerless Monster op augustus 22, 2006, 15:42:00
Dat zou het mooiste zijn.
Misschien hebben ze de MKII wel zo gebouwd dat een upgrade alleen een nieuwe driver behelst. En dan het feit dat volgend jaar de prijzen omlaag zijn gegaan.
Wat levert onze tweeter nog op? 3 a 400 euro de 2?

Ze kosten 99 euro per stuk,zie  http://www.usheraudio.nl/index.html

Ar
Tevredenheid!!!