Audiotwin's HT

Gestart door Audiotwin, februari 16, 2006, 15:52:46

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Citaat van: Ar op augustus 11, 2006, 12:18:35
Ik ga voor de Ushers,het klikte eigenlijk meteen.

Ar

Vet!!!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op augustus 11, 2006, 12:26:07
Goede keuze.

Ik vind de prijs/kwaliteit van de Ushers erg goed. Het zijn qua units en uiterlijk wel bijna 'kopie'-SF's, maar het filter heeft toch echt wel een eigen karakter. :D

Ik vind dat vaak erg dubieus die drivers.
Ze zien het er hetzelfde uit, maar het schijnt dat usher ze zelf ook weer onderhanden neemt...
Weet jij daar meer over Arjen?
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op augustus 11, 2006, 12:27:09
Ik vind dat vaak erg dubieus die drivers.
Ze zien het er hetzelfde uit, maar het schijnt dat usher ze zelf ook weer onderhanden neemt...
Weet jij daar meer over Arjen?

Ik heb ooit de specs van een bepaalde Usher en een ScanSpeak naast elkaar gezien en die waren identiek, net als het uiterlijk en het gewicht (1 Tesla magneet). Zelfs het typenummer had 2 cijfers identiek. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Dat is natuurlijk het aller belangrijkst. Feli O0

Ar

Audiotwin

Citaat van: Audiofiel op augustus 11, 2006, 12:26:07
Goede keuze.

Ik vind de prijs/kwaliteit van de Ushers erg goed. Het zijn qua units en uiterlijk wel bijna 'kopie'-SF's, maar het filter heeft toch echt wel een eigen karakter. :D

Bedankt! Het is ook vooral de prijs/kwaliteit verhouding die erg goed is.

Citaat van: Peerless Monster op augustus 11, 2006, 12:26:17
Vet!!!

Yes!!!

Citaat van: Ruben op augustus 11, 2006, 12:29:46
Dat is natuurlijk het aller belangrijkst. Feli O0

Gelukkig was mijn vrouw ook meteen overtuigd :D

Ar

Tevredenheid!!!

R

En wat ga je met de rest van de kanalen doen? Voorlopig laten staan?

Audiotwin

Citaat van: Ruben op augustus 11, 2006, 12:35:52
En wat ga je met de rest van de kanalen doen? Voorlopig laten staan?

Eerst maar eens zien hoe het gaat met de Chario speakers,eerlijk gezegd vindt ik stereo veel belangrijker dan surround.

Ar
Tevredenheid!!!

R

O0

Citaat van: Ar op augustus 11, 2006, 12:44:23
Eerst maar eens zien hoe het gaat met de Chario speakers,eerlijk gezegd vindt ik stereo veel belangrijker dan surround.

Ar

Peerless Monster

Citaat van: Ar op augustus 11, 2006, 12:33:44
Gelukkig was mijn vrouw ook meteen overtuigd :D

Dat had mijn vrouw ook. Zonder zich meteen te storen aan de grootte van deze jongens ;).
Tsja ik heb een hobbie en die oefende ik uit toen ik haar nog niet kende en nu nog steeds, maar ze heeft ook helaas d'r grenzen (zoals de Acoustats ;) ). Maar daar ga ik mijn pappa mee gelukkig maken... ;).

bmateijsen

Ar

Gefeliciteerd! Zal ook erg leuk zijn met EC.

Groet Bjorn

Peerless Monster

Citaat van: bmateijsen op augustus 11, 2006, 13:23:57

Groet Bjorn

Warm is het dan in ieder geval ;).

Maar ga je de SF niet meer luisteren Arjan?
Moet je eigenlijk wel  doen hoor...

Audiotwin

Citaat van: bmateijsen op augustus 11, 2006, 13:23:57

Groet Bjorn

Bedankt!

Citaat van: Peerless Monster op augustus 11, 2006, 13:26:26
Warm is het dan in ieder geval ;).

Maar ga je de SF niet meer luisteren Arjan?
Moet je eigenlijk wel  doen hoor...

Eigenlijk wel,maar de Grand Piano is zo'n 800 euro duurder.De SF Concerto(oude serie) heb ik wel eens gehoord.
De EC vv is niet zo warm hoor,de eindversterkers(oudere typen) schijnen wel wat donker te zijn,maar ik hou ook wel van een beetje warmte :D

En mocht het echt een mismatch dan gaan ze meteen terug.

Ar
Tevredenheid!!!

Peerless Monster

Citaat van: Ar op augustus 11, 2006, 14:13:41
Bedankt!

Eigenlijk wel,maar de Grand Piano is zo'n 800 euro duurder.De SF Concerto(oude serie) heb ik wel eens gehoord.
De EC vv is niet zo warm hoor,de eindversterkers(oudere typen) schijnen wel wat donker te zijn,maar ik hou ook wel van een beetje warmte :D

En mocht het echt een mismatch dan gaan ze meteen terug.

Ar

Ik hou ook van warm, maar dan wel open geluid.
Ander had ik wel Jean Marie Reynaud genomen.
Sjonge wat kunnen die gesloten klinken zeg...

bmateijsen

Met de nadruk op kunnen.... ik ken combi's die erg mooi zijn met JM Reynaud.

Citaat van: Peerless Monster op augustus 11, 2006, 14:21:37
Ik hou ook van warm, maar dan wel open geluid.
Ander had ik wel Jean Marie Reynaud genomen.
Sjonge wat kunnen die gesloten klinken zeg...

Peerless Monster

Citaat van: bmateijsen op augustus 11, 2006, 14:22:18
Met de nadruk op kunnen.... ik ken combi's die erg mooi zijn met JM Reynaud.

Welke combi's heb jij dan gehoord?
Ik ken Reynaud op mijn eigen set (dus op plinius versterking).
Klinkt erg ingetogen. Dat was het type met de tweeter ovenop de kast (ziet er wel grappig uit trouwens). Schrok van het geluid. Zo erg ingesloten. Ik hoor dat wel vaker trouwens van mensen dat de Reynauds heel erg mooi kunnen klinken en vrij muzikaal zijn...

Audiotwin

Tevredenheid!!!

Audiotwin

Vanavond komen de Ushers ;D

Ar
Tevredenheid!!!

R

Heb je snel geregeld. Veel plezier alvast ;)

Citaat van: Ar op augustus 12, 2006, 14:26:42
Vanavond komen de Ushers ;D

Ar

Audiotwin

Het was even tillen maar dan heb je ook wat,Ronald van Sense of Music heeft alles keurig aangesloten en het was eigenlijk meteen genieten.De zware oehm bas die ik soms met de Chario's had is weg.Ronald was ook erg te spreken over de Electrocompaniet voorversterker met de Synthesis AND cd-speler,de Classé Seventy is eventueel later te vervangen door een Electrocompaniet eindversterker maar voldoet prima,het is zo al erg goed.De eerste indruk is in iedergeval goed,zat even te lachen op bank van wat ik allemaal voor nieuws ontdekte in de cd van Diana Krall.

Ronald,als je dit leest,bedankt voor de prima service!!!

Ar
Tevredenheid!!!

blue-eyes

Ushers zijn een van de mooiere speakers kwa uiterlijk!

Leuk dat je foto's laat zien. Ik moet nog ideeen opdoen voor een definitief meubel, dit geeft zeker inspiratie ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

R

Mooi hoor.. Feli. Nu maar genieten ;D

Audiofiel

Citaat van: Ar op augustus 12, 2006, 20:41:02
Het was even tillen maar dan heb je ook wat,Ronald van Sense of Music heeft alles keurig aangesloten en het was eigenlijk meteen genieten.De zware oehm bas die ik soms met de Chario's had is weg.Ronald was ook erg te spreken over de Electrocompaniet voorversterker met de Synthesis AND cd-speler,de Classé Seventy is eventueel later te vervangen door een Electrocompaniet eindversterker maar voldoet prima,het is zo al erg goed.

Je mag mijn AW-100DMB wel een keertje lenen. ;)

CiteerDe eerste indruk is in iedergeval goed,zat even te lachen op bank van wat ik allemaal voor nieuws ontdekte in de cd van Diana Krall.

The Girl in the Other Room? ::)

Ze zien er fantastisch mooi uit, eerlijk gezegd, Arjan...!!! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

Citaat van: Audiofiel op augustus 12, 2006, 20:55:44
Je mag mijn AW-100DMB wel een keertje lenen. ;)

Dat zou mooi zijn. :D

Citeer

The Girl in the Other Room? ::)

Ja,die was het.

Citeer

Ze zien er fantastisch mooi uit, eerlijk gezegd, Arjan...!!! :D

Bedankt,ze staan erg mooi zo ;D

Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 12, 2006, 20:45:48
Ushers zijn een van de mooiere speakers kwa uiterlijk!

Leuk dat je foto's laat zien. Ik moet nog ideeen opdoen voor een definitief meubel, dit geeft zeker inspiratie ;)

Meubels zijn van Ikea.

Citaat van: Ruben op augustus 12, 2006, 20:47:16
Mooi hoor.. Feli. Nu maar genieten ;D

Dat gaat wel lukken,eerste indruk is heel goed :D

Ar
Tevredenheid!!!

Audiofiel

Citaat van: Ar op augustus 12, 2006, 21:17:41
Dat zou mooi zijn.

Spreken we wel een keer wat af, Okee? :D

Citeer:DJa,die was het.

Ik vind het de beste CD van Diana. En nog eens niet haar eigen muziek ook!