Audiotwin's HT

Gestart door Audiotwin, februari 16, 2006, 15:52:46

Vorige topic - Volgende topic

wil

Citaat van: Ar op juni 18, 2006, 11:35:58
De laatste tijd ben ik erg tevreden met het geluid,mijn upgrade honger is minimaal.Het enigste wat ik de komende jaren wil upgraden zijn mijn speakers en in stand houden wat ik nu heb.

De komende tijd wil ik luidsprekers van Sonus Faber,Monitor Audio,Dynaudio gaan beluisteren,en ben ik op zoek naar een XLR kabel.

Ar
Grappig. Het lijkt er op dat je in de buurt van grote tevredenheid aan het komen bent. Jammer dat upgrade in speakers gelijk een fikse stap is ivm. 5 (6?) speakers, dat hakt er financieel dan wel even in. (Precies mijn aarzeling ;))
Succes!

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiotwin

Citaat van: wil op juni 18, 2006, 11:40:05
Grappig. Het lijkt er op dat je in de buurt van grote tevredenheid aan het komen bent. Jammer dat upgrade in speakers gelijk een fikse stap is ivm. 5 (6?) speakers, dat hakt er financieel dan wel even in. (Precies mijn aarzeling ;))
Succes!

wil

Bedankt,ik zit echt te genieten de laatste tijd.Beter is er altijd maar de drang is weg.

Speakers zijn kostbaar,ik denk ook dat ik met mijn front's begin omdat stereo voor mij het belangrijkste is en dan de center,achterspeakers het laatst maar aan de andere kant ben ik tevreden en vraag me af of het echt zoveel beter wordt i.p.v. anders.

Eerst maar eens luisteren en sparen ;D en haast heeft het zeker niet.Mischien laat ik het ook wel zo.

Ar
Tevredenheid!!!

Audiofiel

Citaat van: Ar op juni 18, 2006, 11:35:58
De komende tijd wil ik luidsprekers van Sonus Faber,Monitor Audio,Dynaudio gaan beluisteren,en ben ik op zoek naar een XLR kabel.

Als je de vM SC4S XLR eventueel wilt houden, Ar, mag je me wel een voorstel per PM of email doen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Citaat van: Ar op juni 18, 2006, 11:56:49
Bedankt,ik zit echt te genieten de laatste tijd.Beter is er altijd maar de drang is weg.

Speakers zijn kostbaar,ik denk ook dat ik met mijn front's begin omdat stereo voor mij het belangrijkste is en dan de center,achterspeakers het laatst maar aan de andere kant ben ik tevreden en vraag me af of het echt zoveel beter wordt i.p.v. anders.

Eerst maar eens luisteren en sparen ;D en haast heeft het zeker niet.Mischien laat ik het ook wel zo.

Ar
Je kan het in een paar stappen doen: Eerst twee nieuwe front-monitoren, luisteren of dat voldoende is voor stereo, dan beslissen of de rears ook monitoren worden, zo niet dan twee vloerstanders en de monitoren naar achteren en pas daarna besluiten of er wel of niet een center moet komen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

Audiotwin

Citaat van: wil op juni 18, 2006, 12:00:47
Je kan het in een paar stappen doen: Eerst twee nieuwe front-monitoren, luisteren of dat voldoende is voor stereo, dan beslissen of de rears ook monitoren worden, zo niet dan twee vloerstanders en de monitoren naar achteren en pas daarna besluiten of er wel of niet een center moet komen.

wil

Dat van die monitoren is een goed idee,vloerstanders hoeft niet persé.Wel vindt ik vloerstanders vaak wat voller en dieper in het laag maar het mid en hoog vindt ik bij monitor's vaak weer beter.

Ar
Tevredenheid!!!

Audiofiel

Citaat van: Ar op juni 18, 2006, 12:26:24
Wel vindt ik vloerstanders vaak wat voller en dieper in het laag maar het mid en hoog vindt ik bij monitor's vaak weer beter.

Dat is bijna altijd ook mijn ervaring. Persoonlijk lever ik liever een stukje laag in van een vloerstaander voor een meer uitgesproken mid en meer ruimtelijkheid van een monitor. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Nou, dan wordt het simpel. 4 SF Domus Concertino's en een subje erbij... Om maar eens een slag in de lucht te doen. Je hebt nu immers ook al Italiaanse speakers ;).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

Audiotwin

Citaat van: Audiofiel op juni 18, 2006, 12:30:00
Dat is bijna altijd ook mijn ervaring. Persoonlijk lever ik liever een stukje laag in van een vloerstaander voor een meer uitgesproken mid en meer ruimtelijkheid van een monitor. :D

Dat laag is ook steeds een probleem in deze L-vormige ruimte,dat wordt monitoren uitproberen :D

Citaat van: wil op juni 18, 2006, 12:39:01
Nou, dan wordt het simpel. 4 SF Domus Concertino's en een subje erbij... Om maar eens een slag in de lucht te doen. Je hebt nu immers ook al Italiaanse speakers ;).

wil

SF vindt ik mooi om te zien,wie weet ;)

Ar
Tevredenheid!!!

wil

Citaat van: Ar op juni 18, 2006, 13:51:14
Dat laag is ook steeds een probleem in deze L-vormige ruimte,dat wordt monitoren uitproberen :D

SF vindt ik mooi om te zien,wie weet ;)

Ar
Als je nou even wacht tot ik verhuisd ben, dan kopen we ze samen. Een SF powerbuy moet toch te regelen zijn :P :D

CiteerWat zijn uw toekomstige plannen met betrekking tot uw set?Voor film is deze set voor mij uitstekend. Eventueel mag het laag worden uitgebreid, zowel voor film als voor muziek (meer rust!).

In de verdere toekomst: Italiaanse speakers ;-)
uit: http://my.hifi.nl/index.php?user=192

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

Audiotwin

Citaat van: wil op juni 18, 2006, 13:56:44
Als je nou even wacht tot ik verhuisd ben, dan kopen we ze samen. Een SF powerbuy moet toch te regelen zijn :P :D

wil

Leuk idee,na een paar jaar sparen goed haalbaar.Heb je de SF Domus Concertino's al eens beluisterd?
Ik heb ze nog nooit goed beluisterd.

Ar
Tevredenheid!!!

wil

Ja, heb ooit een uitgebreide demo bij Bjorn thuis gehad. Heeft me wel geraakt... Zie dit verslag.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

Audiotwin

Ik ben qua beeld erg tevreden met de Panasonic,alleen heb ik twee actieve pixels ontdekt.Eerst was het er één,rood oplichtend bij witte beelden,nu heb ik er ook één ondekt die blauw flikkert.Je ziet dit alleen op neusafstand,op één meter zie je niets meer,dus hinderlijk is het niet.Ik zit op zo'n drie meter,mijn vrouw en vrienden zien het pas met hun neus op het scherm als ik het aanwijs en vinden me maar een zeur. ;D

Ik had omruilgarantie en heb het scherm goed gecontroleerd maar het is volgens mij later onstaan,eerst één en nu twee.Volgens Panasonic kan het later onstaan dus ook als het er bij aankoop niet was.

Ik heb mijn dealer en Panasonic gebeld en ze willen het scherm nakijken dus hij wordt volgende week opgehaald.Panasonic heeft een ruime pixelmarge wat dode pixels betreft maar geven aan dat bij actieve pixels het scherm vaker omgeruild wordt.Afwachten maar.

Met het geluid ben ik nog steeds erg tevreden,ik gebruik nu een Van Medevoort SC4S XLR kabel die ik overneem.Gek genoeg is de upgrade honger weg :D Ik ben ook bang als ik nu weer iets ga veranderen de balans weer weg is,en zo blijf je aan de gang ;D

Ar
Tevredenheid!!!

Rob Eric Blank

Citaat van: wil op juni 18, 2006, 13:56:44
uit: http://my.hifi.nl/index.php?user=192

wil
haha, nou lijkt mij mooi.
FF een stuk of 100 van die monitoren aanschaffen :o :o

Audiotwin

De Panasonic 42pv60 is al weer een klein weekje terug.Het toestel voldoet volgens Panasonic(E-Care) aan de specificaties.Ik geniet weer van het mooie beeld wat ik toch mooier vindt dan de Philips Matchline pw9525 100hz crt bb tv die nu in de slaapkamer staat,ook mijn Sony breedbeeld crt is toch wel minder qua beeld.
Zag gisteren in de winkel de nieuwe Philips plasma,wat een color banding zeg,niet om aan te zien :o

En nu op speakerjacht,ga de komende maanden eens goed rondkijken om met een budget tot 2500 euro te kijken of ik wat moois kan vinden,eventueel 2e hands.Ik wil in iedergeval naar Sonus Faber en Monitor Audio gaan kijken.

Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

De volgende speakers wil ik de komende tijd gaan beluisteren;

-PCM FB1+ (met softdome)
-Sonus Faber Concerto Domus
-Monitor Audio GS-20

Ar
Tevredenheid!!!

R

Very nice.. Mooie speakerkeuze. Toevallig heb ik laatst nog naar je tv zitten kijken, hoewel dan de 37. Lijkt me best een mooi ding. Denk dat een paartje van mijn speakers erg mooi zal staan ;)

Audiotwin

Citaat van: robbie_ op augustus  2, 2006, 23:01:11
toch een goede service van panasonic  ;D ;D ;D
Je kan er niets tegen doen,valt binnen de norm.
Het is gelukkig totaal niet hinderlijk want vanaf 75 cm is er niets meer te zien,de color banding die ik pas geleden bij een Philips plasma zag vindt ik veel storender net zoals bv inbranden.En ik geniet van het beeld dus......... ;D

Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Citaat van: Ruben op augustus  2, 2006, 23:23:00
Very nice.. Mooie speakerkeuze. Toevallig heb ik laatst nog naar je tv zitten kijken, hoewel dan de 37. Lijkt me best een mooi ding. Denk dat een paartje van mijn speakers erg mooi zal staan ;)

Thanks..Ik zat te twijfelen over 37,ben toch blij dat ik voor de 42 inch ben gegaan,je went snel aan de grootte ;D
Sonus Faber's vindt ik mooi,eerst even kijken waar ik deze speakers omgeving A'dam kan beluisteren en dan proberen thuis te krijgen. ;D

Ar
Tevredenheid!!!

R

Ik ben aan het kijken voor een LCD, maar mss past de 37 net in het budget, was een tip van bjorn eigenlijk. Ik ga wel eens rustig kijken. Thuis testen is natuurlijk het allerbeste O0 Veel plezier vast ;)

Citaat van: Ar op augustus  2, 2006, 23:43:27
Thanks..Ik zat te twijfelen over 37,ben toch blij dat ik voor de 42 inch ben gegaan,je went snel aan de grootte ;D
Sonus Faber's vindt ik mooi,eerst even kijken waar ik deze speakers omgeving A'dam kan beluisteren en dan proberen thuis te krijgen. ;D

Ar

bmateijsen

Any time... ;) 8)

Citaat van: Ar op augustus  2, 2006, 23:43:27

Ar

Audiotwin

Citaat van: Ruben op augustus  2, 2006, 23:45:28
Ik ben aan het kijken voor een LCD, maar mss past de 37 net in het budget, was een tip van bjorn eigenlijk. Ik ga wel eens rustig kijken. Thuis testen is natuurlijk het allerbeste O0 Veel plezier vast ;)

De Sony/Samsung's lcd schermen zijn ook mooi.

Ar
Tevredenheid!!!

Audiofiel

En natuurlijk de schermen van Toshiba (met Faroudja scaler en 2x HDMI). ;)

(edit: sorry, dat zijn LCD schermen. Wel met een goede zwartwaarde overigens)

Audiotwin

Citaat van: robbie_ op augustus  3, 2006, 17:42:15
heb het verkeert begrepen dacht dat je een nieuwe had van pana    ??? ??? ??? ??? ???

Ze hebben dezelfde teruggestuurd met de mededeling dat het toestel aan de normen voldoet.

Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Citaat van: Audiofiel op augustus  3, 2006, 17:38:08
En natuurlijk de schermen van Toshiba (met Faroudja scaler en 2x HDMI). ;)

(edit: sorry, dat zijn LCD schermen. Wel met een goede zwartwaarde overigens)

Wel lekker groot. http://toshiba.sb-konzept.de/consumer/specs/291/ 
Hun lcd's schijnen wel goed te zijn,niks voor jou Ruben :D

Ar
Tevredenheid!!!

Audiofiel