Audiotwin's HT

Gestart door Audiotwin, februari 16, 2006, 15:52:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiotwin

Tevredenheid!!!

Audiofiel

Citaat van: Ar op augustus  3, 2006, 19:53:25
Vanaf 3400 Euro :P

Er is ook nog een 42" versie met Full HD voor een stukje minder: 42WLG66P, met ingebouwde DVB-T tuner, voor 2500 euro. ;)

Voor specs, zie bijvoorbeeld hier.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

Citaat van: Audiofiel op augustus  3, 2006, 22:58:01
Er is ook nog een 42" versie met Full HD voor een stukje minder: 42WLG66P, met ingebouwde DVB-T tuner, voor 2500 euro. ;)

Voor specs, zie bijvoorbeeld hier.

Ik heb deze nog niet gezien,toch vindt ik plasma's mooier qua zwartwaarde.De Panasonic die ik nu heb komt in de buurt van mijn oude crt tv.Ik zie toch vaak een blauwige gloed(zweem) bij lcd's.

Ar
Tevredenheid!!!

Audiofiel

Ik heb hem ook nog niet gezien, maar de reviews over de Toshiba's (met Faroudja) zijn laaiend ethousiast: voor een LCD is het blacklevel erg goed. Ook de gebruikersreviews zijn erg positief. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

daxie

De Toshiba's zijn beetje miskend als LCDs, hun vorige modellen, de 56 en 58 reeks waren ook erg goede toestellen

Audiotwin

Donderdag ga ik de Usher CP-6371 beluisteren.Info http://www.usheraudio.nl/


Volgende week ga ik Sonus Faber Grand Piano Domus beluisteren.
Info http://www.sonusfaber.com/index_altri.html

Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Citaat van: robbie_ op augustus  8, 2006, 16:05:41
zeker in enschede ??? ( ben er donderdag ook kom er regelmatig gezeligge tent )

Nee,bij Sense of Music in Leiden.

Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Citaat van: robbie_ op augustus  8, 2006, 16:15:54
hu waarom nie gelijk bij de bron  ;D ;D

Is voor mij wat dichterbij. ;)

Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Vanavond heb ik de Usher CP-6371 beluisterd bij Sense of Music.Ten eerste vindt ik het ontzettend mooie speakers om te zien in zwart pianolak,het waren tegelijkertijd ook de grootste in de luisterruimte. :D

Ik vindt ze erg mooi klinken,wat mij meteen opviel is de diepe basweergave zonder overheersend te zijn terwijl de luisterruimte niet ontzettend groot is.De overheersend oehm die ik met de Chario's heb bij bv contrabas heb ik niet gehoord.Het midden ervaarde ik als neutraal en open,minder warm als bv Chario.Het midhoog,hoog vindt ik lekker fel zonder te of te direct.Kortgezegd vindt ik het erg mooie speakers,mijn vrouw die mee was vondt ze ook erg mooi om te zien en naar te luisteren.

De gebruikte set bestond geheel uit Stello,en met later Dimarzio super m-patch speakerkabel,vergelijkbaar met mijn eigen speakerkabel.

Eerlijk gezegd ben ik wel een beetje verliefd op deze speaker geworden,het probleem is dat de Sonas Faber Concerto Domus waarschijnlijk geen partij is en de Sonus Faber Grand Piano's weer te veel buiten mijn budget gaan vallen.Eersts maar eens over nadenken ;D

Ar
Tevredenheid!!!

R

Mooi om te lezen. Qua looks wel een mooie speakers, maar de SF is oh zo mooier >:D. Wat kosten ze precies tegenover de SF modellen?

Peerless Monster

Citaat van: Ar op augustus 11, 2006, 00:27:45
Vanavond heb ik de Usher CP-6371 beluisterd bij Sense of Music.Ten eerste vindt ik het ontzettend mooie speakers om te zien in zwart pianolak,het waren tegelijkertijd ook de grootste in de luisterruimte. :D

Ik vindt ze erg mooi klinken,wat mij meteen opviel is de diepe basweergave zonder overheersend te zijn terwijl de luisterruimte niet ontzettend groot is.De overheersend oehm die ik met de Chario's heb bij bv contrabas heb ik niet gehoord.Het midden ervaarde ik als neutraal en open,minder warm als bv Chario.Het midhoog,hoog vindt ik lekker fel zonder te of te direct.Kortgezegd vindt ik het erg mooie speakers,mijn vrouw die mee was vondt ze ook erg mooi om te zien en naar te luisteren.

De gebruikte set bestond geheel uit Stello,en met later Dimarzio super m-patch speakerkabel,vergelijkbaar met mijn eigen speakerkabel.

Eerlijk gezegd ben ik wel een beetje verliefd op deze speaker geworden,het probleem is dat de Sonas Faber Concerto Domus waarschijnlijk geen partij is en de Sonus Faber Grand Piano's weer te veel buiten mijn budget gaan vallen.Eersts maar eens over nadenken ;D

Ar

Hahaha klinkt echt als Usher.
Mijn Ushers zijn wel minder direct denk ik, maar die bas die voel je in je onderbuik hoor, zonder dat alles mee staat te trillen... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiotwin

Citaat van: Ruben op augustus 11, 2006, 09:23:36
Mooi om te lezen. Qua looks wel een mooie speakers, maar de SF is oh zo mooier >:D. Wat kosten ze precies tegenover de SF modellen?

Normaal kost de Usher CP-6371 3000 euro maar kan ze krijgen voor de prijs van de SF Concerto Domus,de SF Grand Piano Domus is dan behoorlijk duurder.

SF is gewoon goed,ik heb overigens alleen de Concerto (oude versie) een poos geleden gehoord,mooie speaker maar niet beter dan de Usher.De Ushers zijn wel groot,1meter27 hoog,35cm breed en 65cm diep en ze wegen 53kg :D
Ik denk dat je Usher eerder moet vergelijken met de Grand Piano en die is weer te duur en nog maar de vraag of die beter zijn,eerder anders (verwacht ik).

Ar







Tevredenheid!!!

Audiotwin

Citaat van: Peerless Monster op augustus 11, 2006, 09:55:41
Hahaha klinkt echt als Usher.
Mijn Ushers zijn wel minder direct denk ik, maar die bas die voel je in je onderbuik hoor, zonder dat alles mee staat te trillen... ;)

Geweldige speakers,ze waren niet echt direct,Stello is ook vrij neutraal.

Ar
Tevredenheid!!!

Peerless Monster

Citaat van: Ruben op augustus 11, 2006, 09:23:36
Mooi om te lezen. Qua looks wel een mooie speakers, maar de SF is oh zo mooier >:D. Wat kosten ze precies tegenover de SF modellen?

Mwha ligt er maar net aan welk model natuurlijk ;).
SF is oh zo goedkoper in Denemarken dan hier in Nederland....
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Citaat van: Ar op augustus 11, 2006, 09:57:40
Normaal kost de Usher CP-6371 3000 euro maar kan ze krijgen voor de prijs van de SF Concerto Domus,de SF Grand Piano Domus is dan behoorlijk duurder.

SF is gewoon goed,ik heb overigens alleen de Concerto (oude versie) een poos geleden gehoord,mooie speaker maar niet beter dan de Usher.De Ushers zijn wel groot,1meter27 hoog,35cm breed en 65cm diep en ze wegen 53kg :D
Ik denk dat je Usher eerder moet vergelijken met de Grand Piano en die is weer te duur en nog maar de vraag of die beter zijn,eerder anders (verwacht ik).

Ar




Grand Piano gezien voor 15.000 Deense kronen.
Ongeveer 4000 euro voor de 2. Die spelen de Ushers echt niet voorbij.
Ik heb ze in Denemarken beluisterd (en wel eerlijk wezen Krell is niet echt mijn ding) en ze halen het niet eens bij mijn ex-KEF's (reference model 3.2).

En qua afwerking zijn de Ushers ook velen malen beter. En inderdaad ook groter. Die 53 kilo is trouwens zonder voet. Met voet wegen ze 60 kilo... Wel flink trouwens voor 100 Watt RMS speakers..........
Wat welk jammer is dat ze het front niet hebben afgewerkt hebben met leer zoals de SF.
Maar de de Ushers zijn weer flink wat robuuster...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Oh by the way wat kosten de Grand Piano's hier in Nederland?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

Citaat van: Peerless Monster op augustus 11, 2006, 10:25:12
Grand Piano gezien voor 15.000 Deense kronen.
Ongeveer 4000 euro voor de 2. Die spelen de Ushers echt niet voorbij.
Ik heb ze in Denemarken beluisterd (en wel eerlijk wezen Krell is niet echt mijn ding) en ze halen het niet eens bij mijn ex-KEF's (reference model 3.2).

En qua afwerking zijn de Ushers ook velen malen beter. En inderdaad ook groter. Die 53 kilo is trouwens zonder voet. Met voet wegen ze 60 kilo... Wel flink trouwens voor 100 Watt RMS speakers..........
Wat welk jammer is dat ze het front niet hebben afgewerkt hebben met leer zoals de SF.
Maar de de Ushers zijn weer flink wat robuuster...

Klinkt vrij zeker van je zaak natuurlijk. Gelijk heb je, maar dit is wat ik mooi vind. Gelukkig geldt dat niet voor iedereen ;) Eerlijk gezegd vind ik deze usher's monsterlijk, maar er zijn wel mooie. Heb ook wel eens wat gehoord, maar niet ech serieus en echt bijgebleven is het me ook niet ;)

Citaat van: Peerless Monster op augustus 11, 2006, 10:26:40
Oh by the way wat kosten de Grand Piano's hier in Nederland?

De grand piano's kosten:
- Grand Piano Domus:
zwart: 3300 euro
teak: 3480 euro

bmateijsen

Citaat van: Peerless Monster op augustus 11, 2006, 10:26:40
Oh by the way wat kosten de Grand Piano's hier in Nederland?

Ongeveer 3400 euro per paar...

Peerless Monster

#93
Citaat van: bmateijsen op augustus 11, 2006, 11:09:40
Ongeveer 3400 euro per paar...

Dat is niet veel.
In Denemarken stonden ze voor 4000 euro, maar dat was in Kopenhagen.
Het viel me op dat de hogere types niet veel duurder waren.

Ze waren hier eerst toch veel duurder???
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#94
Citaat van: Ruben op augustus 11, 2006, 10:46:27
Klinkt vrij zeker van je zaak natuurlijk. Gelijk heb je, maar dit is wat ik mooi vind. Gelukkig geldt dat niet voor iedereen ;) Eerlijk gezegd vind ik deze usher's monsterlijk, maar er zijn wel mooie. Heb ook wel eens wat gehoord, maar niet ech serieus en echt bijgebleven is het me ook niet ;)

De grand piano's kosten:
- Grand Piano Domus:
zwart: 3300 euro
teak: 3480 euro


Uiteraard ben ik zeker van mijn zaak.
Maar ik was al bevooroordeeld, want de SF werd aangestuurd door zo'n grote Krell.
Blijkbaar zijn ze daar helemaal weg van of zo?
Ik niet. Haalt de complete muziek weg... Snap ook niet waarom iemand zoiets mooi vind. Het is alleen maar krachtig, meer niet. Mijn vrouw vond het ook niet mooi qua model. Klein, smal... qua geluidsbeeld, maar al helemaal qua design. En het onderbuik gevoel was ver te zoeken. Wel een goede controle door de Krell. Het ging onwezenlijk hard, maar ik ben niet zo'n harde luisteraar. Wel lekker af en toe, maar niet een keiharde eis bij de aankoop van apparatuur... ;)

En natuurlijk heeft iedereen zijn voorkeur in klank, maar qua design al helemaal he Ruben ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

Ha ha, over looks valt nu helemaal niet te twisten. Jij hebt ook wel een beetje smaak hoor ;) kijk maar naar je mooie cd spelert :p
De combinatie met de krell lijkt mij ook helemaal geen prettige combinatie. Er moet muziek in die SF gaan, en niets anders. Toch vinden sommigen het mooi : http://my.hifi.nl/index.php?user=397

Citaat van: Peerless Monster op augustus 11, 2006, 11:51:26
Uiteraard ben ik zeker van mijn zaak.
Maar ik was al bevooroordeeld, want de SF werd aangestuurd door zo'n grote Krell.
Blijkbaar zijn ze daar helemaal weg van of zo?
Ik niet. Haalt de complete muziek weg... Snap ook niet waarom iemand zoiets mooi vind. Het is alleen maar krachtig, meer niet. Mijn vrouw vond het ook niet mooi qua model. Klein, smal... qua geluidsbeeld, maar al helemaal qua design. En het onderbuik gevoel was ver te zoeken. Wel een goede controle door de Krell. Het ging onwezenlijk hard, maar ik ben niet zo'n harde luisteraar. Wel lekker af en toe, maar niet een keiharde eis bij de aankoop van apparatuur... ;)

En natuurlijk heeft iedereen zijn voorkeur in klank, maar qua design al helemaal he Ruben ;).


Peerless Monster

Citaat van: Ruben op augustus 11, 2006, 11:58:31
Ha ha, over looks valt nu helemaal niet te twisten. Jij hebt ook wel een beetje smaak hoor ;) kijk maar naar je mooie cd spelert :p
De combinatie met de krell lijkt mij ook helemaal geen prettige combinatie. Er moet muziek in die SF gaan, en niets anders. Toch vinden sommigen het mooi : http://my.hifi.nl/index.php?user=397


Ik vond het niks, maar de vrouw al helemaal niet.
Bij ons thuis staat het altijd op dansen en bewegen en tappen met de handjes enzo.
Met de Krell, totaal geen leven of beweging te merken bij de vrouw.

Ah ruben ik vind jou set ook prachtig om te zien. Met zo'n zelfgemaakt meubel, heeeel strak.
Ik geloof dat je weer met wat nieuws bezig was geloof ik he?
Ik zal weer eens gaan neuzen.

Tsja de CD-spelert. De Droplet vond ik ook heel erg mooi, maar was eigenlijk te groot op het meubel.
De match met de Classé vind ik zoveel beter. DaBoss vond de combinatie met de Plinius en de ushers wat aan de warme kant, maar dat is de Classé die het hem doet. Zet je hier een wat fellere CD-speler voor, dan is mijn set fel.
Is echt heel grappig dat je zo CD-spelers goed kunt testen. Maar ook kabels. Het verschil tussen het ene merk of het ander of verschillende prijsklassen is duidelijk te horen. En of het nu een dure kabel of goedkopere kabel is... De prijs is niet altijd leidend met kabels, welke mooier zijn in mijn set ;).
Ik heb hier wel eens een setje IXOS luidspreker kabel op gehad van 25 euro biwire (ik weet niet meer welk type het was helaas). Was wel een tweedehands. Die speelde de MIT-750 zo voorbij, hoewel ik daarveel types van heb gehad en daar ontzettend weg van ben geweest qua klank.
maar genoeg geouwebet...

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#97
Citaat van: Ruben op augustus 11, 2006, 11:58:31
Er moet muziek in die SF gaan, en niets anders. Toch vinden sommigen het mooi : http://my.hifi.nl/index.php?user=397


Wel een mooie Ht trouwens...
Maar hij zegt het ook al, die controle inderdaad.
Maar het lijkt net met die combinatie alsof het te gemaakt is.

Not my cup of tea...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiotwin

Ik ga voor de Ushers,het klikte eigenlijk meteen.

Ar
Tevredenheid!!!

Audiofiel

Citaat van: Ar op augustus 11, 2006, 12:18:35
Ik ga voor de Ushers,het klikte eigenlijk meteen.

Goede keuze.

Ik vind de prijs/kwaliteit van de Ushers erg goed. Het zijn qua units en uiterlijk wel bijna 'kopie'-SF's, maar het filter heeft toch echt wel een eigen karakter. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.