Mark's stereo luisterruimte

Gestart door Mark Beerens, oktober 30, 2005, 16:31:32

Vorige topic - Volgende topic

R

Citaat van: Mark Beerens op oktober 31, 2005, 23:18:22
OK dat is mooi. Dan voorzie ik geen problemen.  :)

zie hier:

Voor proberen zit je bij garmt op het goede adres.

myself

Die RD's blijven gewoon lekker passen  ;) ;D

<edit> die onderste foto is echt mooi ruben  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Mark Beerens

Bedankt voor de foto's! Het is een stuk duidelijker nu... Ziet er trouwens wel heel gaaf uit, al die RD kabels.  O0

Het is in ieder geval wel mooi als ik het in mijn eigen set kan horen, ben benieuwd naar de verschillen!

Groeten,

Mark.

Edit: Ik zie trouwens nu dat de Red Dawn-interlink nog wel in mijn budget past. Woei!  ;D
:: Mission 753 :: Arcam Diva A85 + P85 :: Marantz CD-16 :: Eichmann Six :: Nordost Flatline Gold MKII ::

R

Misschien binnenkort de mijne in de verkoop... (de interlink dan)

Mark Beerens

Citaat van: Ruben op oktober 31, 2005, 23:54:14
Misschien binnenkort de mijne in de verkoop... (de interlink dan)

Als je deze wilt verkopen, kun je het me dan even laten weten? Hoogstwaarschijnlijk wil ik hem dan wel van je overnemen....  :)
:: Mission 753 :: Arcam Diva A85 + P85 :: Marantz CD-16 :: Eichmann Six :: Nordost Flatline Gold MKII ::

R

Mark Beerens

Even nog wat aanvullende bevindingen na een paar daagjes luisteren...  ;)

Positief

Ik heb gemerkt dat mijn set nu op elk volume uit de voeten kan. Net was ik een stukje Beethoven  (8)) aan het luisteren op een laag volume en toch greep het me.... 'Vroeger' had ik de neiging meteen het volume op te schroeven, maar nu merkwaardig genoeg niet.
Hetzelfde geldt voor de hogere volumes. Soms betrap ik mezelf erop vrij hard te draaien zonder het in de gaten te hebben. Ik schrijf het zelf toe aan de toegenomen controle (beetje vreemd door het wisselen van de CD-speler?) waardoor alles veel prettiger in de oren klinkt.
Ook merk ik dat het hoog veel beter uit de verf komt. Bij mijn Philips DVD-speler moest ik me nog weleens 'schrap zetten' bij stukken muziek met veel hoog - het klonk wat schel. Met de Marantz heb ik het nog niet een keer gehad, en ik heb toch expres de CD's opgezet die deze stukken bevatten.

Even de punten op een rij die me in positieve zin opvallen:

- toegenomen ruimtelijkheid: het stereobeeld is ineens veel groter en dieper geworden, soms lijkt het geluid van achter of naast de speaker te komen, terwijl het vroeger echt aan de speaker bleef plakken.

- dynamiek, daar is Beethoven's 9e natuurlijk perfect voor...... De rustige stukken maken nu veel meer indruk, ik hoor de tonen langzamer sterven en ontdek de muziek helemaal opnieuw. De afgelopen dagen heb ik hele nieuwe dimensies ontdekt in mijn muziek. Ook bij cd's die reeds heel goed ken....

- plaatsing: nu hoor ik pas de verschillende instrumenten los van elkaar. Vooral met drums is het heel duidelijk wat ik vroeger miste. Sommige slagen zijn te horen in het midden, dan weer rechts, dan weer links. Buitengewoon om bij mezelf te merken dat ik mezelf helemaal verloor in de muziek. Prachtig gewoon.  8)

- 'de muziek komt eerst': daar bedoel ik mee dat ik voor het eerst niet luister naar wat er mis gaat, maar naar de muziek zelf. Soms vergeten sommigen denk ik weleens dat het daar om draait uiteindelijk. Nu ben ik me pas volledig bewust van het potentieel van een audio-installatie....  ;)

Negatief

Er zijn echter ook een aantal zaken die voor verbetering vatbaar zijn (wordt reeds aan gewerkt  ;D)... Bij sommige muziek lijkt de bas namelijk de andere frequenties te overstemmen. Ik heb het gevoel dat het soms iets te lang doorgalmt waardoor de andere tonen dus in de verdrukking komen. Ik denk dat dit echter makkelijk te verhelpen is door speakerkabels met iets minder kleuring (lees: Nordost) waardoor de bas iets slanker wordt. Ook vind ik dat de transparantie iets beter kan, al weet ik niet of dat met Nordost 'verholpen' wordt (ik vermoed van wel hoor  ;)).  Wel moet ik zeggen dat dit details zijn en dat ik denk dat betere bekabeling echt de 'finishing touch' is.

Ik hoop dat deze aanvullingen jullie iets zeggen.  ;) Op het forum las ik een thread waarin stond dat het wisselen van een CD-speler geen hoorbare verschillen teweeg zou brengen.  ;D Ik zou zeggen: koop een Lenco van 20 euro en kom hier langs!  ;D

Groeten,

Mark.

Peerless Monster

CiteerIk zou zeggen: koop een Lenco van 20 euro en kom hier langs! 

Dat moet je dus niet al te hard roepen.
Ik heb hier een draagbaar Lencotje liggen op batterijen en dat klinkt beter dan menig CD-speler onder de 4 a 500 euro...

Een heel goed idee om op Nord_ost over te stappen. Errug veel ruimtelijk zal je er mee winnen. Zeker met het "upfronte" geluid van de Missions een errug goede combi denk ik.
ALs je voor de Nord-Ost kan gaan, dan moet je dat zeker doen!

Grtz,
Rens
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Mark Beerens

Citaat van: Peerless Monster op november  2, 2005, 01:26:31
Dat moet je dus niet al te hard roepen.
Ik heb hier een draagbaar Lencotje liggen op batterijen en dat klinkt beter dan menig CD-speler onder de 4 a 500 euro...

Een heel goed idee om op Nord_ost over te stappen. Errug veel ruimtelijk zal je er mee winnen. Zeker met het "upfronte" geluid van de Missions een errug goede combi denk ik.
ALs je voor de Nord-Ost kan gaan, dan moet je dat zeker doen!

Grtz,
Rens

Nou ja, laten we zeggen dat als ik een speler van <100 euro tegenkom die net zo goed klinkt, ik deze meteen de deur uit doe.  ;D

Over Nordost: ik denk inderdaad dat het een stap vooruit is. Ik heb eigenlijk zelden iets negatiefs gehoord over het merk, en gezien het klankkarakter van de rest van mijn componenten kan een neutrale en snelle kabel geen kwaad denk ik.....

Groeten,

Mark.

Peerless Monster

CiteerNou ja, laten we zeggen dat als ik een speler van <100 euro tegenkom die net zo goed klinkt, ik deze meteen de deur uit doe. 

Ik denk niet dat de Marantz niet snel weggespeeld zal worden, maar onderschat een op batterijen lopend CD-spelertje niet. Dat klinkt totaal niet slecht.

Nord-Ost heeft mijn hart gestolen hoor. RD is errug goed qua speakerkabel. Als interlink hoor ik wat mindere geluiden, maar het is maar net hoe je set erop reageert. Ik denk een hele mooie upgrade!

Grtz
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Mark Beerens

Citaat van: Peerless Monster op november  5, 2005, 15:04:58
Ik denk niet dat de Marantz niet snel weggespeeld zal worden, maar onderschat een op batterijen lopend CD-spelertje niet. Dat klinkt totaal niet slecht.

Nord-Ost heeft mijn hart gestolen hoor. RD is errug goed qua speakerkabel. Als interlink hoor ik wat mindere geluiden, maar het is maar net hoe je set erop reageert. Ik denk een hele mooie upgrade!

Grtz

Best vreemd eigenlijk dat zo'n speler het nog zo goed doet.....   :)

In ieder geval mooi dat Nordost je bevalt. Ik begrijp dat je al best lang op zoek was? Zoals het er nu naar uitziet wordt het voor mij een Red Dawn als interlink en de Blue Heaven of de Flatline Gold als LS-kabel (ik hoop dat ik ze alletwee kan proberen om de verschillen vast te stellen). Ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar de resultaten.

Groeten,

Mark.

Peerless Monster

ohoh. Ruben adviseerde me niet beide Nord-ost te gebruiken.
Of in ieder geval niet 2 RD's (dus als interlink en als speakerkabedl).
Teveel revealing... Ik weet het niet. Ik draai nu met een MIT 330 S2 met de Nord-Ost en zo dat klinkt!
Vond de 330 teveel achtergebleven gebied in vergelijking met andere kabels uit die prijsklasse, maar vormt een goed paar met de Nord-Ost... Vind je het niet verstandig om een wat minder revealing kabel te gaan gebruiken voor als speakerkabel?

Mark Beerens

Citaat van: Peerless Monster op november  5, 2005, 15:25:32
Teveel revealing... Ik weet het niet. Ik draai nu met een MIT 330 S2 met de Nord-Ost en zo dat klinkt!
Vond de 330 teveel achtergebleven gebied in vergelijking met andere kabels uit die prijsklasse, maar vormt een goed paar met de Nord-Ost... Vind je het niet verstandig om een wat minder revealing kabel te gaan gebruiken voor als speakerkabel?

Dat is misschien wel een heel goed idee. Wat ik ga doen is dit: eerst test ik de interlink met mijn huidige speakerkabels (Eichmann Two: redelijk warm) en dan luister ik of ik nog iets mis in het geluid. Als dat niet zo is upgrade ik misschien naar Eichmann Six als LS-kabel . Als de bas echter nog steeds wat te wollig is - wat nu het geval is - dan ga ik verder experimenteren met Nordost als LS-kabel.

Bedankt voor de tip!

Groeten,

Mark.

R

Citaat van: Peerless Monster op november  5, 2005, 15:25:32

Ik doel echt op de RD 2x . Het is een wat aparte kabel in de reeks. Hij kan heel mooi uitpakken, maar in sommige sets niet.

myself

Citaat van: Ruben op november  5, 2005, 17:26:07
Ik doel echt op de RD 2x . Het is een wat aparte kabel in de reeks. Hij kan heel mooi uitpakken, maar in sommige sets niet.
yeap. zowel bij ruben in zijn set als bij mij in mijn set was een RD interlink samen met RD LS kabel echt GEEN goede combinatie. Los van elkaar zijn ze heerlijk maar samen echt niet. Het wordt allemaal wat onrustig en scheller.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Sjors

Wat een set zeg  8)

Groet, Sjors

Mark Beerens

Citaat van: myself op november  5, 2005, 18:32:00
yeap. zowel bij ruben in zijn set als bij mij in mijn set was een RD interlink samen met RD LS kabel echt GEEN goede combinatie. Los van elkaar zijn ze heerlijk maar samen echt niet. Het wordt allemaal wat onrustig en scheller.

Mmmm. Ik ben benieuwd wat het gaat doen in combinatie met mijn Eichmann speakerkabel....

Mark Beerens

R

De RD combinatie met de 4708 speakerkabel is wel heel prettig te noemen met het juiste apparaat ervoor.

Mark Beerens

Citaat van: Ruben op november  7, 2005, 18:52:31
De RD combinatie met de 4708 speakerkabel is wel heel prettig te noemen met het juiste apparaat ervoor.

Mag ik vragen wat deze kabel kost? Is misschien ook wel een optie....

R

Dat mag je vragen :P

Voor 2 x 2,5 meter was ik 70 euro kwijt. Verdere info via www.audio-cub.nl

Mark Beerens

Citaat van: Ruben op november  7, 2005, 21:05:26
Dat mag je vragen :P

Voor 2 x 2,5 meter was ik 70 euro kwijt. Verdere info via www.audio-cub.nl

Oh, dat zijn schappelijke prijzen....  :)

Jij hebt ze toch gewoon barewire aangesloten?

Mark Beerens

En ze zitten ook nog in Eindhoven (waar ik op school zit)...... ;D

R

De prijzen zijn ongelooflijk schappelijk jah. Het is een erg fragiele kabel, dus niet te veel switchen. Ik heb de mijne ook bare wire aangesloten.

garmtz

Heb gisteren Mark's set gehoord bij het afleveren van Nordost Flatline Gold, zeker niet verkeerd! Er is zeker nu al veel synergie en die speakers, daar blijf ik een zwak voor hebben...  8)  Ik zou persoonlijk nog naar buizen gaan, gezien de klank nu en de muzieksmaak van Mark. Heb een aantal titels opgeschreven gekregen om zelf eens te luisteren/kopen. Echt een muziekliefhebber, die Mark!