High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

JohnB

Woziak, bedankt;
alhoewel ik voor de CRT VP het probleem van de Snazio al had opgelost door niet meer het analoge gedeelte van de DVI-I uitgang te gebruiken, maar het pure digitale signaal en de nieuwe F/W dus wat betreft het WTW/BTB vraagstuk niet meer nodig was, heb ik nu dan nog maar één probleem/vraagstuk/uitdaging en dat is het stotteren bij het afspelen in het begin van een UDF disk met .ts materiaal: met belangstelling uitziend naar de volgende F/W.
Groeten,
John.

Woziak

Er bestaat ook een firmware update voor de DVD-loader (EPO-306D).
Heb jij die toevallig al geprobeerd?

Op MPC waren de resultaten nogal wisselend maar dat komt ook door de verschillende typen drives (A of D).
Misschien ga ik die eens proberen als ik een D-drive heb.

kobuzz

Nou, ik heb eindelijk mijn Snazio om kunnen ruilen voor een nieuwe en ja....nu krijg ik niet eens meer een netwerkverbinding  :-X

Ik heb het hele riedeltje weer geprobeerd: andere router, cross cable, andere kabels...niets werkt. Auto IP geprobeerd, handmatig IP toewijzen geprobeerd ook niets...bij auto IP pakt ie zelf gateway en DNS adressen die nergens op slaan, dus de handshake mislukt volkomen. De router ziet hem ook niet in het netwerk verschijnen...

Blijft denk ik de jumper-draad binnenin doorknippen over, maar daar ga ik morgen toch maar eens met Inside over bellen...

Raak hier toch wel stevig moedeloos van  :-\
Audio: Yamaha RX-V771, Sony SA-VE705, KEF Q1, KEF Q-9C, SVS 25-31 PC+
Video: Yamaha PDM-4220, BG1208s/2, Projecta electrol 1,90m 16:9, PS3, HDFuryII+Box1020

You you and you...Panic. The rest of you, come with me

Durk

dat is inderdaad zeer vervelend.  :(
Hoop dat Inside een oplossing heeft.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Woziak

Citaat van: kobuzz op augustus  6, 2006, 22:14:27
Nou, ik heb eindelijk mijn Snazio om kunnen ruilen voor een nieuwe en ja....nu krijg ik niet eens meer een netwerkverbinding  :-X

Ik heb het hele riedeltje weer geprobeerd: andere router, cross cable, andere kabels...niets werkt. Auto IP geprobeerd, handmatig IP toewijzen geprobeerd ook niets...bij auto IP pakt ie zelf gateway en DNS adressen die nergens op slaan, dus de handshake mislukt volkomen. De router ziet hem ook niet in het netwerk verschijnen...

Blijft denk ik de jumper-draad binnenin doorknippen over, maar daar ga ik morgen toch maar eens met Inside over bellen...

Raak hier toch wel stevig moedeloos van  :-\

Tjonge, hoe is mogelijk. Ben toch wel benieuwd waar het probleem hem nu in zit.

Huh? misschien domme vraag, maar staat ie niet op het wireless netwerk?

riwi

Citaat van: Woziak op augustus  6, 2006, 23:18:47
Tjonge, hoe is mogelijk. Ben toch wel benieuwd waar het probleem hem nu in zit.

Huh? misschien domme vraag, maar staat ie niet op het wireless netwerk?
Dat was ook mijn gedachte.
En is het IP adres waar ie mee komt misschien een 169.254... adres? Dat betekent dat ie de DHCP server niet kan vinden (wat niet gek is als de verbinding niet werkt).

Ik heb nu de nieuwe FW er weer in. Eerst de 13-44 erin gedaan Daarna de 14-87 update. Verder met de BCS controls gespeeld. Nu lijk ik redelijk in de buurt van de oude settings te komen. (48/49/53). Met lagere brightness verdwijnen er details in zwart die je met de PJ niet terug kan krijgen. 48 lijkt OK te zijn alhoewel het blacklevel iets hoger lijkt te zijn daarmee (vergeleken met de oude FW)

Heeft iemand een goed 1080i of 720p .ts testbeeld dat wat langer draait (1 minuut of zo)? De BCS controls doen het alleen als ie afspeelt. Ik heb wel .vob PAL en NTSC en een WMVHD test file.

Ik had trouwens geen last van skippen in .ts files, maar als ik veelvuldig skip (cursor links/rechts en/of cijfer toetsen om naar 10, 20, 50% etc. te springen) dan liep de Snazio soms vast. Met de oude FW had ik dat niet. Even een week testdraaien nu om te kijken of ik hierbij blijf.

Kjelt

Citaat van: riwi op augustus  7, 2006, 14:56:56
Heeft iemand een goed 1080i of 720p .ts testbeeld dat wat langer draait (1 minuut of zo)?
Hoi Riwi,
wellicht niet van toepassing maar kun je geen jpg testplaatje nemen of kan de Snazio geen jpg files aan?

Woziak

Citaat van: riwi op augustus  7, 2006, 14:56:56
Dat was ook mijn gedachte.
En is het IP adres waar ie mee komt misschien een 169.254... adres? Dat betekent dat ie de DHCP server niet kan vinden (wat niet gek is als de verbinding niet werkt).

Ik heb nu de nieuwe FW er weer in. Eerst de 13-44 erin gedaan Daarna de 14-87 update. Verder met de BCS controls gespeeld. Nu lijk ik redelijk in de buurt van de oude settings te komen. (48/49/53). Met lagere brightness verdwijnen er details in zwart die je met de PJ niet terug kan krijgen. 48 lijkt OK te zijn alhoewel het blacklevel iets hoger lijkt te zijn daarmee (vergeleken met de oude FW)

Heeft iemand een goed 1080i of 720p .ts testbeeld dat wat langer draait (1 minuut of zo)? De BCS controls doen het alleen als ie afspeelt. Ik heb wel .vob PAL en NTSC en een WMVHD test file.

Ik had trouwens geen last van skippen in .ts files, maar als ik veelvuldig skip (cursor links/rechts en/of cijfer toetsen om naar 10, 20, 50% etc. te springen) dan liep de Snazio soms vast. Met de oude FW had ik dat niet. Even een week testdraaien nu om te kijken of ik hierbij blijf.

Je kan hem ook op pauze zetten...
Ik heb nog wel een leuke link thuis met testpatronen. Post ik straks even.  ;)

riwi

Citaat van: Kjelt op augustus  7, 2006, 15:07:04
wellicht niet van toepassing maar kun je geen jpg testplaatje nemen of kan de Snazio geen jpg files aan?

Als ik foto's weer geef lijkt ie compleet andere settings te gebruiken. bv. met bovengeposte settings 48/49/53 zijn alle foto's overbelicht (clippend wit), contrast moet terug van 49 naar 40 om foto's goed te krijgen. In ieder geval heb je voor afstelling dus niets aan foto's. In principe wil je met je afstel medium ook precies dezelfde weg doorlopen als je met het uiteindelijke doel (films in .ts mpeg2 weegeven) gaat gebruiken.

@ Woziak, alvast bedankt.

Richard

Woziak

Hoi Richard,

Zoals belooft...

MPEG-2 HD test patterns:
http://www.w6rz.net/

Ik weet niet of ie een datalimiet heeft...  ;D

Mijn settings op component zijn trouwens 49/49/49... komt ook aardig in de buurt.

kobuzz

Nou....schiet mij maar lek....

gisteren dus met geen mogelijkheid een verbinding op kunnen zetten...vandaag aangezet, Wifi settings gechecked (stond toch wel uit) en ineens, pats...een snazzi server!  :P Of ie nou toch stiekem nog op wifi voorkeur stond terwijl ie anders aangaf in het menu, ik zal het wel nooit weten....maar....frankly.....who cares!  O0

720p gaat uitekend, 1080i heb ik nog niet en 1080p hapert ietsjes, maar ik heb nog geen nieuwe FW dat ga ik nu doen...

Wilde jullie toch even laten meedelen in de vreugde  ;D
Video: Yamaha PDM-4220, BG1208s/2, Projecta electrol 1,90m 16:9, PS3, HDFuryII+Box1020

Kjelt

Citaat van: riwi op augustus  7, 2006, 16:57:42
Als ik foto's weer geef lijkt ie compleet andere settings te gebruiken. bv. met bovengeposte settings 48/49/53 zijn alle foto's overbelicht (clippend wit), contrast moet terug van 49 naar 40 om foto's goed te krijgen.

Dat klinkt niet goed  :(  Ik vraag me dan serieus af of de Snazio bij de verschillende video decoders ook niet verschillende instellingen gebruikt  ???

kobuzz

Citaat van: riwi op augustus  7, 2006, 14:56:56Ik heb nu de nieuwe FW er weer in. Eerst de 13-44 erin gedaan Daarna de 14-87 update. Verder met de BCS controls gespeeld. Nu lijk ik redelijk in de buurt van de oude settings te komen. (48/49/53). Met lagere brightness verdwijnen er details in zwart die je met de PJ niet terug kan krijgen. 48 lijkt OK te zijn alhoewel het blacklevel iets hoger lijkt te zijn daarmee (vergeleken met de oude FW)

Wellicht domme vraag, maar hoe komt een mens bij die settings?

Woziak

Citaat van: kobuzz op augustus  7, 2006, 19:37:14
...1080i heb ik nog niet en 1080p hapert ietsjes, maar ik heb nog geen nieuwe FW dat ga ik nu doen...

Lijkt op een verlopen lease...  :-X

Mooi zo! mmm 1080p hapert ietsjes... wordt officieel niet ondersteund dus...  O0

Veel plezier van de normaal werkende snazio

Woziak

Citaat van: kobuzz op augustus  7, 2006, 20:02:33
Wellicht domme vraag, maar hoe komt een mens bij die settings?

Druk op setup tijdens afspelen...  ;)

riwi

Citaat van: kobuzz op augustus  7, 2006, 19:37:14

Gefeliciteerd! 't is niet altijd even logisch  ;D
Misschien was een reboot/power off het duwtje dat ie nodig had. Laatst bij Reza ook zo ongelovelijk zitten stakkeren voordat ie de PC wilde zien. Veel geduld, en rustig wachten is het devies  :) Als het eenmaal werkt blijft ie het wel doen heb ik gemerkt.

@kjelt, wie weet hoe de sigma chip video en foto afhandelt? Misschien inderdaad anders afhankelijk van de invoer. Daarom wilde ik ook testbeelden op .ts. Een test DVD geeft andere resultaten heb ik in het verleden gezien. Nu gebruik ik de Snaz niet voor DVD, dus alleen .ts en .wmv en soms wat divx/xvid.

@woziak, Bedankt voor de testbeelden site. Ik had hem al eens gezien, maar bij deze gebookmarked  8)

Woziak

Citaat van: JohnB op augustus  6, 2006, 20:49:38
Woziak, bedankt;
alhoewel ik voor de CRT VP het probleem van de Snazio al had opgelost door niet meer het analoge gedeelte van de DVI-I uitgang te gebruiken, maar het pure digitale signaal en de nieuwe F/W dus wat betreft het WTW/BTB vraagstuk niet meer nodig was, heb ik nu dan nog maar één probleem/vraagstuk/uitdaging en dat is het stotteren bij het afspelen in het begin van een UDF disk met .ts materiaal: met belangstelling uitziend naar de volgende F/W.
Groeten,
John.

Goed nieuws John!

Ik heb mijn EPO 306D loader geupdate met de 588i firmware en dat is een wereld van verschil!
De .ts disk die gister niet wilde spelen, speelt nu zonder stotteren vanaf het begin.
Ik heb een aantal "probleem disks" geprobeerd en die spelen nu allemaal foutloos.

Grtz  O0

Starred

Dat was toch al bekend? De 'D' versies kan je met firmware updaten, de 'A' versies niet

Woziak

Citaat van: Starred op augustus  7, 2006, 23:16:33
Dat was toch al bekend? De 'D' versies kan je met firmware updaten, de 'A' versies niet

Dat was een aantal maanden geleden ook al bekend maar is een beetje in de vergetelheid geraakt. Met het uitkomen van de nieuwe firmware hadden vele gebruikers verwacht dat de drive problemen opgelost zouden zijn. Dat is dus niet zo en daarom heb ik de gok maar eens genomen en de 588i firmware update geladen. Mijn drive werkt na de update een stuk beter.

De 'A' versies kan je ook updaten als je de juiste firmware hebt.
Het probleem zit hem in het feit dat Snazio officieel nog geen updates gereleased heeft en units met 'A' en 'D' drives geleverd heeft. Veel gebruikers durv(d)en het (terecht) niet aan om een update te installeren die niet van Snazio komt (zo ook ik en JohnB) en blijven dus met een slecht presterende drive zitten.

Wel heeft Snazio belooft een betere drive op te sturen naar Hi-Jack van MPC zodat die getest kan worden. Deze drive zou dan als vervanging voor de 1350 units kunnen dienen en daarmee de drive-problemen oplossen. Hi-Jack is nog in afwachting van de drive...  :-\

Xstream heeft een update gereleased voor de 306D drive (588i) en Momitsu voor de 306A drive (8x6q).

Starred

Starred

Citaat van: Woziak op augustus  8, 2006, 12:16:20
Maar volgens mij heb je het op MPC al gevonden...  :)

Ja, maar in die xtream zit toch geen 306A drive? Of lees ik verkeerd?

Woziak

Citaat van: Starred op augustus  8, 2006, 12:18:00
Ja, maar in die xtream zit toch geen 306A drive? Of lees ik verkeerd?

Je leest het goed; in de Xstream zit een 306D drive.
Momitsu gebruikt de 306A drive...

Snazio gebruikt ze allebei dus is het goed uitkijken welke update je laadt. Je moet de speler open maken om het type drive te kunnen zien.

Starred

mijn vraag was (en is nog steeds) of je de A versie inderdaad zonder problemen kunt flashen met de momitsu firmware. Schijnt maar weinig ervaring mee te zijn

Woziak

Citaat van: Starred op augustus  8, 2006, 13:35:28
mijn vraag was (en is nog steeds) of je de A versie inderdaad zonder problemen kunt flashen met de momitsu firmware. Schijnt maar weinig ervaring mee te zijn

Klopt, op MPC is er maar 1 user die dit gedaan heeft voor zover ik weet...
De 306A's die met de verkeerde firmware (588i) zijn geflashed, zijn allemaal weer hersteld met de originele firmware (8x6m)...

Je zou het gewoon kunnen proberen. Heb ik ook gedaan. Als het mis gaat kan je de drive in je pc weer tot leven brengen met de originele firmware.

Het flashen van firmware, op elk willekeurig apparaat, blijft altijd een risico.  :)