High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

bart_nl

Citaat van: jaco op mei  6, 2006, 18:40:36
Waarom kijk je dan niet via die sateliet ? Dan zou je bijzonder dom zijn nog een doos te kopen.

Of bedoel je wellicht dat je receiver alleen maar standaard definitie kan ? Is hij wellicht dan toch wel verschiilend ?
Heb jij ook het blokschema van de sigma chip wel eens bekeken ?  Ofhoor je bij de groep mensen die zo maar roept: wil ik niet omdat dat niet werkt, en dat moeten ze eerst maar in orde maken.
Die mensen zitten ook op het PMS forum, lezen oude threads niet en stellen steeds weer dezelfe vragen, om moe van te worden.
grapjurk ???

jaco

Nee geen grapjurk, jij stelt dat je het simpelweg gelijk kan trekken, dus ik vraag of je een idee hebt van de opzet van het apparaat. Dat betwijfel ik, en daarmee schaar ik je onder een groep mensen die makkelijk wat rooept.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

RuudG

Citaat van: jaco op mei  6, 2006, 18:36:26
Dan ben jij nog aan het zoeken in je stapel DVD-R's en maar hopen dat je de content nog kan lezen. Ik copieer dan de file die ik wil zien er in een paar minuten heen.
Ik kan lekker sneller mijn DVD+R's vinden dan jij kan copieeren en ze doen het altijd ;D

[nederig]ik ben gewoon jaloers op mensen met veel HDD's[/nederig]

bart_nl

Citaat van: jaco op mei  6, 2006, 20:07:29
Nee geen grapjurk, jij stelt dat je het simpelweg gelijk kan trekken, dus ik vraag of je een idee hebt van de opzet van het apparaat. Dat betwijfel ik, en daarmee schaar ik je onder een groep mensen die makkelijk wat rooept.
en ik betwijfel of jij een idee hebt van de opzet van de vergeleken apparaten en daarom de kwalificatie grapjurk.

Ik stel ook helemaal niet dat de MBx00 in huidige ontwerp goede netwerk performance moet halen of dat PMS iets in orde moet maken. Het kan best inherent aan het Sigma design zijn. Ik vind het enkel een gemiste kans aangezien qua opzet vergelijkbare apparaten die netwerk performance wel halen. Persoonlijk is dat voor mij dan reden om het apparaat niet te kopen aangezien ik juist hoopte streams vanaf netwerk te kunnen afspelen zodat ik daarvoor geen PC meer nodig heb. Iemand die streams vanaf de interne harde schijf af wil spelen kan er wel een goede koop aan hebben.

jaco

Citaat van: bart_nl op mei  6, 2006, 21:50:19
en ik betwijfel of jij een idee hebt van de opzet van de vergeleken apparaten en daarom de kwalificatie grapjurk.
Ik heb netjes de documentatie van sigma gelezen om mij een goed beeld te vormen over wat de mensen van PMS schrijven.

In de dreambox lijkt een 300 Mhz processor te zitten met 128 MB geheugen en 32 MB flash. Er draait Linux op, dus een min of meer PC achtige oplossing.
De Mediabox heeft een Sigma 8621L processor die aangestuurd wordt door software die draait op een  166MHz ARM processor.
De Sigma chip heeft 64 MB geheugen voor zijn bewerkingen, geen idee hoe veel geheugen de ARM processor tot zijn beschikking heeft.

Ze lijken me dus niet direct te vergelijken, het grote verschil zit hem denk ik in het redelijk open linux operating system op de Dreambox, en alleen een user interface die op de ARM processor draait.

Wellicht zal de HD versie van de dreambox het beter oplossen. Het zal ook wel een reden zijn dat er nog niet de chips zijn die goed te gebruiken zijn voor hun. Je ziet iedereen haast met deze sigma chipset werken, en allemaal hebben ze toch wel problemen als ik de diverse forums lees.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

jaco

Citaat van: RuudG op mei  6, 2006, 21:02:30
Ik kan lekker sneller mijn DVD+R's vinden dan jij kan copieeren en ze doen het altijd ;D
Hopenlijk kun je ook snel wisselen, als een film dan op 2 en 3 DVD's staat kun je toch nog enigszins doorkijken.
Of doe je ze dan op de HD copieren en afspelen, dan duurt het toch ook weer een paar minuten per DVD om ze in te lezen, en samenvoegen is ook even werk.

RuudG

Meestal speel ik van DVD af. En je moet eens weten hoe snel mijn vriendin de schijfjes kan wisselen :)

Ach, het is toch allemaal tijdelijk met die ts files. Dus eerlijk gezegd maakt het me niet zoveel uit op welk medium ze staan.

bart_nl

Citaat van: jaco op mei  6, 2006, 22:35:15
In de dreambox lijkt een 300 Mhz processor te zitten met 128 MB geheugen en 32 MB flash. Er draait Linux op, dus een min of meer PC achtige oplossing.
De Mediabox heeft een Sigma 8621L processor die aangestuurd wordt door software die draait op een  166MHz ARM processor.
De Sigma chip heeft 64 MB geheugen voor zijn bewerkingen, geen idee hoe veel geheugen de ARM processor tot zijn beschikking heeft.

Ze lijken me dus niet direct te vergelijken, het grote verschil zit hem denk ik in het redelijk open linux operating system op de Dreambox, en alleen een user interface die op de ARM processor draait.

Wellicht zal de HD versie van de dreambox het beter oplossen. Het zal ook wel een reden zijn dat er nog niet de chips zijn die goed te gebruiken zijn voor hun. Je ziet iedereen haast met deze sigma chipset werken, en allemaal hebben ze toch wel problemen als ik de diverse forums lees.
Dreambox draait op IBM's STB04500 set-top box chipset. Alle decoding, IO afhandeling en dergelijke gebeurt in die chip en die is wel vergelijkbaar (met andere specs) met de Sigma chip. Linux is de laag daarboven en daar zit inderdaad verschil. Deze en vergelijkbare ontvangers hadden aanvankelijk ook heel veel netwerk problemen. Daar lag de oorzaak in de set-top box chipset met zijn slechte drivers en documentatie. Die drivers zijn dan ook gaandeweg aangepast zodat na een jaar of zo de performance ok was.

Zoals gezegd is mijn punt ook helemaal niet dat het noodzakelijkerwijs aan PMS ligt. De Snazio en de Kiss 600 hebben ook problemen. Ik hoop dat er een leverancier komt die de nukken van Sigma chip vergelijkbaar op weet te lossen zoals bij de IBM chip ook gelukt is. Als dat niet lukt wacht ik wel op een Mediatek of Zoran HD chipset of andere oplossing die wel streaming van HDTV bitrates aan kan.

Aangezien de Sigma chip een IDE bus heeft en afspelen via harddisk wel werkt zou een netwerkchip op diezelfde bus mogelijk moeten zijn.

Gezien de berichten op het PMS forum ben ik inderdaad niet de enige die graag goede LAN ondersteuning zouden zien  8)

jaco

Bart, wellicht er meer mogelijkheid zit in de chip(s) die voor blu ray en HD-DVD ontwikkeld zijn. Daar zit ook een werkende H.264 implementatie in.

Wat betreft verbeteringen met de Sigma chip, ik lees helaas ook veel berichten dat de support en documentatie van Sigma ook niet geweldig zijn.

We zullen wel zien wat er nog verbeterd wordt aan de Snazio en de Mediabox.

jaco

Citaat van: bart_nl op mei  7, 2006, 00:22:42
Dreambox draait op IBM's STB04500 set-top box chipset. Alle decoding, IO afhandeling en dergelijke gebeurt in die chip en die is wel vergelijkbaar (met andere specs) met de Sigma chip.
Die lijkt er inderdaad wel op ja. De chip is wat ouder, maar heeft wel meer/andere I/O mogelijkheden lijkt het.

Robert

Mijn SnaZio lijkt de geest te hebben gegeven (tenminste de netwerkverbinding) >:( :P :'(

Gisteren viel meerdere keren de netwerkverbinding weg en als er weer verbinding is dan is het van korte duur (minutenwerk).
Behuizing open gehad om de jumper wire door te knippen, maar die zit er niet in!
Heb ook gelijk geprobeerd of mijn externe NTFS geformatteerde harde schijven wel herkend worden, maar dat werkt ook niet. Dus ik zit nu met een network player zonder werkende netwerkverbinding, het is net alsof je een auto hebt zonder banden :(

SiR-ROUND

DAMN! Wat heb je toch altijd pech met je apparaten... En nu, garantie?

bart_nl

Citaat van: Robert op mei  7, 2006, 22:13:25
Behuizing open gehad om de jumper wire door te knippen, maar die zit er niet in!
bij sommige exemplaren zit er een gesoldeerde verbinding op de printplaat met hetzelfde effect. Die moet je dan lossolderen. Staat volgens mij op mpeg-playcenter forum beschreven. Is wel wat lastiger en daardoor misschien minder logisch om dit zelf te doen.

SiR-ROUND

Maar het lijkt me ook stug dat het zou helpen. Er is niet spontaan een brugje gezet nietwaar gisteren?

Robert

Citaat van: SiR-ROUND op mei  8, 2006, 10:15:58DAMN! Wat heb je toch altijd pech met je apparaten... En nu, garantie?

Tja :P

Heb van het werk een router en een switch geleend om te kijken of dit wel wil werken.
Zal wel niks opleveren :-X

Robert

Citaat van: bart_nl op mei  8, 2006, 17:38:51bij sommige exemplaren zit er een gesoldeerde verbinding op de printplaat met hetzelfde effect. Die moet je dan lossolderen. Staat volgens mij op mpeg-playcenter forum beschreven. Is wel wat lastiger en daardoor misschien minder logisch om dit zelf te doen.

Dat had ik ook gelezen, maar zoals je zelf al zegt ga ik dat niet zelf doen.
Ik heb geen soldeerkunsten ;D

SiR-ROUND

Robert

Citaat van: SiR-ROUND op mei  8, 2006, 19:20:55Bring it on...

;D

Daar gaat het wel naar toe, ben ik bang :(
Heb eerst de switch geprobeerd en dat LEEK goed, maar 1 aflevering 24 kijken was al weer blijkbaar te veel gevraagd.
Daarna nog een paar keer geprobeerd, maar na een tijdje staat het beeld weer stil en dan weet ik wel weer hoe laat dat het is.
Allemaal nog andere kabels gebruikt (1 meter geconfectioneerd), maar dat hielp ook nauwelijks, wel krijgt ie iets sneller een netwerkverbinding en de opbouw van het menu's gaat ook ietsje sneller, maar daar heb je ook niks aan.

Vervolgens heeft de switch gewisseld met de router en dat leverde precies hetzelfde tafereel op. Nog verschillende speed/duplex waarden geprobeerd voor de netwerkkaart in de laptop (auto, 100 Mbit Full, 100 Mbit Half), nada.

Ga zometeen nog een crossover kabel proberen, maar het resultaat kan ik al wel gokken -> AUSSETZERS >:( :( :P :'(

koffie

Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

riwi

Citaat van: Robert op mei  9, 2006, 12:30:22
Daarna nog een paar keer geprobeerd, maar na een tijdje staat het beeld weer stil en dan weet ik wel weer hoe laat dat het is.

Zou het temperatuur kunnen zijn? Als ie het even wel doet en daarna niet meer zou dat kunnen.
Dan Snazio vrij opstellen. In het verleden heb ik wel icepacks gebruikt (van de Fysiotherapeut) om mijn dvd speler te koelen en zodoende een hele film af te kunnen spelen  :-X

Succes!

garmtz

Newbee vraag  :-X: Ik probeer normale DVD's te spelen, maar hij springt direct na het aanzetten op een zwart scherm en locked (zelfs eject werkt vaak neit meer), bij HD discs doet hij dat niet. Iemand een idee?

bart_nl

Citaat van: riwi op mei  9, 2006, 13:34:20
Zou het temperatuur kunnen zijn?
volgens gerucht is er een aardingsprobleem in het ontwerp de Snazio die soms invloed heeft op netwerkperformance. In dergelijke situatie kan jumper wire doorknippen soms helpen of anders de soldeereilandjes lossolderen. Hierdoor wordt de aarde ter plekke van de netwerk aansluiting waarschijnlijk schoner waardoor netwerk dan wel werkt.

Robert

Citaat van: riwi op mei  9, 2006, 13:34:20Zou het temperatuur kunnen zijn? Als ie het even wel doet en daarna niet meer zou dat kunnen.
Dan Snazio vrij opstellen. In het verleden heb ik wel icepacks gebruikt (van de Fysiotherapeut) om mijn dvd speler te koelen en zodoende een hele film af te kunnen spelen  :-X

Succes!

Heb ik ook nog aan zitten denken, wan hoe kan het anders dat het het eerst nog wel deed en nu niet meer ???
Met de crossover kabel heb ik constant een welles/nietes verbinding, dus....

SiR, laat de soldeerbout maar alvast opwarmen :P

SiR-ROUND

Tja hitte?

Je oude DVD speler had er ook last van toch Robster?

Robert

Citaat van: SiR-ROUND op mei  9, 2006, 16:04:15Tja hitte?

Je oude DVD speler had er ook last van toch Robster?

Bij de laatste test met de crossover kabel heb ik de SnaZio uit het rek gehaald en er was ook een klein constant briesje aanwezig omdat het raam openstaat.

Dus ja, what more can you do?