High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Starred

Citaat van: reza op mei  3, 2006, 23:55:47
Hoe ben je aan die drive gekomen ???

Die kwam zomaar uit de lucht vliegen!   ::)

Gewoon in de winkel gekocht natuurlijk, ruim een jaar geleden

RuudG

Citaat van: Starred op mei  4, 2006, 00:08:02
Gewoon in de winkel gekocht natuurlijk, ruim een jaar geleden
Koop jij die dan? Ik download ze altijd  :D

Starred

Kjelt

Sorry is vast wel ergens eerder verteld maar ben het even kwijt:
Ik zit te dubben tussen de Snazio of de MB200, welke chipset zit er in de Snazio en wat doet deze met 1080i materiaal op een 720p output? Scaled ie deze netjes direct naar 720p of gaat ie eerst naar 480p of 540p en scaled ie daarna weer up naar 720p?

garmtz

Het onhandige van de Snazio vind ik dat je met de hand de uitgangsresolutie moet aanpassen op het bronmateriaal...

riwi

Citaat van: Kjelt op mei  4, 2006, 12:47:24
Sorry is vast wel ergens eerder verteld maar ben het even kwijt:
Ik zit te dubben tussen de Snazio of de MB200, welke chipset zit er in de Snazio en wat doet deze met 1080i materiaal op een 720p output? Scaled ie deze netjes direct naar 720p of gaat ie eerst naar 480p of 540p en scaled ie daarna weer up naar 720p?

Beide hebben de sigma 8620L chip. Daar is dus weinig verschil. je beslissing moet dus komen uit features, gebruiksgemak en geluidskwaliteit. Het feit dat de MB100 nog niet kan streamen van netwerk is voor mij een grote NONO ;)

De snazio staat op een vaste output res van 1280x720 voor mijn pj. Ik zou moeten switchen tussen 50/60Hz afhankelijk van het bron materiaal dat ik speel. Maar in de praktijk staat ie altijd op 1280x720/60Hz via DVI.

Volgens mij scale't ie direct van 1080i naar 1280x720 en gaat niet via pal of andere lage resolutie. Het zal wel mbv een bob gaan waarschijnlijk.
@kjelt : kom gerust eens langs om er mee te spelen als je zin hebt.

Starred

Citaat van: riwi op mei  4, 2006, 15:32:48
De snazio staat op een vaste output res van 1280x720 voor mijn pj. Ik zou moeten switchen tussen 50/60Hz afhankelijk van het bron materiaal dat ik speel. Maar in de praktijk staat ie altijd op 1280x720/60Hz via DVI.

Bij mij staat de snaz ook vast op 1280x720/60Hz via DVI.
Ik merk er eigenlijk helemaal niks van als ik 50Hz materiaal afdraai. Ik hoor het niet aan de audio, en ook niet aan schokken van het beeld. Zou er toch een soort automatische aanpassing inzitten?

reza

Bij mij is het verschil toch wel groot, tussen 50 of 60 hrtz. Met 60 loopt hij bij mij toch een stuk vloeiender!!

Toch wel Riwi ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

koffie

Citaat van: riwi op mei  4, 2006, 15:32:48
Beide hebben de sigma 8620L chip. Daar is dus weinig verschil. je beslissing moet dus komen uit features, gebruiksgemak en geluidskwaliteit. Het feit dat de MB100 nog niet kan streamen van netwerk is voor mij een grote NONO ;)
Kun je hier wat specifieker over zijn ?
Wat kan hij nog niet streamen? Of doel je op het streamen van .TS files van een hoge bitrate ?
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

riwi

Citaat van: koffie op mei  4, 2006, 21:09:27
Kun je hier wat specifieker over zijn ?

Ik las dat hij nog niet kan streamen van het netwerk. Pas met de juni firmware zou dat mogelijk zijn. Maar ik weet (bijna) niks van de MB100/200 dus ik zou op het pixelmagic forum gaan kijken, of de ervaringen van jaco afwachten.

Starred

Citaat van: reza op mei  4, 2006, 17:37:05
Bij mij is het verschil toch wel groot, tussen 50 of 60 hrtz. Met 60 loopt hij bij mij toch een stuk vloeiender!!

Toch wel Riwi ;)

Kan dat wellicht aan je projector liggen?

reza

Citaat van: Starred op mei  4, 2006, 22:24:40
Kan dat wellicht aan je projector liggen?
Ja dat weet ik niet precies ??? Het beeld zou toch ook vloeiender moeten lopen bij 60hrtz?

In het begin zag ik niet echt verschil tussen 50 en 60 hrtz maar 50 is toch echt veel stotterrender ::)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

koffie

Citaat van: riwi op mei  4, 2006, 22:05:01
Ik las dat hij nog niet kan streamen van het netwerk. Pas met de juni firmware zou dat mogelijk zijn. Maar ik weet (bijna) niks van de MB100/200 dus ik zou op het pixelmagic forum gaan kijken, of de ervaringen van jaco afwachten.
Aha .. daar doel je dus op ;)
Beetje raar om dan hier te gaan verkondigen dat het een big NO-GO is, als je alles basseerd op een post op het forum daar, en ook nog eens niet helemaal juist heb.

Voor zover ik weet kun je namelijk WEL streamen.
Wat ze echter zelf aangeven : HD films (.TS) met de hoogste bitrate (19mbps) kunnen niet goed gestreamed worden vanaf het netwerk. Dat komt omdat ze de files benaderen via SMB (Server Message Block) protocol - het standaard protocol van Microsoft wat gebruikt word voor filtetransfers over het netwerk.
SMB geeft nogal wat overhead waardoor de stream in de hoogste bitrate te traag is.
Een oplossing hiervoor is om met NFS te gaan werken (Network File System) een vrijwel gelijk protocol wat ontwikkeld is door Sun. Ergens in Juni verwacht pixelmagic dit protocol in hun firmware werkende te hebben.

dus als je NU een 19Mbps .TS zou willen streamen vanaf LAN, dan kan hij dat niet nee. Een .TS met een lagere bitrate streamen over SMB geeft geen problemen.

NEEN ik heb geen ervaring met de Snazio of de MBx00, bovenstaand verhaal is gebasseerd op intensief lezen op de diverse fora en mijn eigen kennis van netwerken.

Iets anders weer : ik twijfel nog steeds behoorlijk tussen de Snazio en de MB100.
De vrouw heeft de keuze al gemaakt : de Snazio. Uiteraard puur op looks en afmetingen - niet op het feit dat de MB10 op bepaalde vlakken technisch beter is.

Ik overweeg ook een SAN aan te schaffen. Specifek dit SAN wat ik wil kan expliciet UpnP AV en de Snazio aan. Betekend dit dat ik dan geen andere software op een PC/Server hoef te draaien voor het available maken van mijn files ?

riwi

Citaat van: koffie op mei  5, 2006, 09:13:53
Aha .. daar doel je dus op ;)
Beetje raar om dan hier te gaan verkondigen dat het een big NO-GO is, als je alles basseerd op een post op het forum daar, en ook nog eens niet helemaal juist heb.

Ik had het gelezen in de review van Frank dacht ik. Maar kennelijk kan de MB200 dus wel streamen van het netwerk. Maar mijn voorkeur ligt dan NU toch nog bij de Snazio vanwege het probleemloos kunnen streamen vanaf het netwerk.

Als de MB200 SMB gebruikt vind ik dat een grote plus tov de Snazio. De Snazio is namelijk een "windows media streaming client". Voor de Snazio moet je dus op de PC een "windows media streaming server" software draaien. Ik wilde mijn fileserver liefst op Linux draaien, maar kreeg het niet voor mekaar met die streaming server software installatie onder linux. Dus ik heb er een extra windows PC met harddisken naast gezet die ik nu als fileserver gebruik. Deze kan ik met remote desktop eenvoudig beheren.

19Mbit is volgens mij trouwens voldoende voor de meeste huidig beschikbare .ts streams. Met NFS mounten (tussen 2 linux PC's) had ik het probleem dat de PC het niet fijn vind als de gemounte drive/PC uit staat.

De snazio is ook geen beauty hoor. Zeker niet als hem, zoals ik, met grijs plakband hebt afgeplakt om de lichtgevende toetsen te dimmen :).
Als de netwerk streaming 100% werkt koop ik er wel zo'n mb200 bij denk ik  :-X

Ik overweeg ook een SAN aan te schaffen. Specifek dit SAN wat ik wil kan expliciet UpnP AV en de Snazio aan. Betekend dit dat ik dan geen andere software op een PC/Server hoef te draaien voor het available maken van mijn files ?
Welk apparaat overweeg je? een SAN? Is dat een soort NAS (network attached storage)? Het protocol dat de Snazio gebruikt is dus het WMC protocol (windows media connect). het zou dus kunnen dat een NAS apparaat dat inderdaad ingebouwd heeft. Ik vind NAS erg duur. Een simpele PC met schijven erin is goedkoper, hoewel die meer stroom verbruikt als je hem altijd aan hebt staan. Ik druk echter een maal op de power knop als ik een film wil kijken en na de film druk ik nogmaals en sluit de PC zich weer af (hangt geen scherm aan).

jaco

Een SAN is meestal een erg dure oplossing... Dat is Storage Area Networking. Zeg maar 2 Petabyte EMC2 harddisk arrays, met allemaal 136 GB SCSI 15K rpm HD's erin. Kun je wel veel HD films op kwijt.
Conectie naar machines gaaat met Fiber adapters die op 2 of 4 Gbit lopen.

Bedoel je wellicht NAS (Network Attached Storage)
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

koffie

Ik bedoelde idd een NAS, maar tikte uit gewoonte SAN in :P
Een NAS vind ik al meer dan genoeg voor thuis - om nou in mijn thuis PCtje HBA kaarten te vrotten om zo over glas bij m'n files te komen is ook weer wat overdreven :D

Ik twijfel nog steeds tussen beide, ik denk dat ik maandag maar eens een topic start met de verschillen tussen beide apparaten.

bart_nl

SMB geeft nogal wat overhead waardoor de stream in de hoogste bitrate te traag is.
Een oplossing hiervoor is om met NFS te gaan werken (Network File System) een vrijwel gelijk protocol wat ontwikkeld is door Sun. Ergens in Juni verwacht pixelmagic dit protocol in hun firmware werkende te hebben.

dus als je NU een 19Mbps .TS zou willen streamen vanaf LAN, dan kan hij dat niet nee. Een .TS met een lagere bitrate streamen over SMB geeft geen problemen.
volgens dit verhaal zou SMB dus een overhead van 400% hebben er van uitgaande dat 100mbit netwerk netto 80 mbit haalt. Wanneer het apparaat alleen via NFS werkt is het voor mij een definitieve no-go. Overigens zou het vreemd zijn wanneer het apparaat geen hogere bitrate aankan aangezien ik vanaf linux satelliet ontvangers (dreambox en triple dragon) naar een CIFS mount op mijn fileserver al 30-40mbit haal. Een apparaat wat dedicated ontworpen is om hoge bitrates af te spelen, is m.i. slecht ontworpen wanneer het niet diezelfde doorzet haalt.
Zoals in de Crystalio thread al aangegeven wacht ik totdat PMS de firmware zover heeft dat het netwerk goed ondersteund wordt. In mijn beleving is dat zo wanneer het alle HD streams probleemloos vanaf windows fileserver kan spelen

jaco

Citaat van: bart_nl op mei  6, 2006, 11:25:05
volgens dit verhaal zou SMB dus een overhead van 400% hebben er van uitgaande dat 100mbit netwerk netto 80 mbit haalt. Wanneer het apparaat alleen via NFS werkt is het voor mij een definitieve no-go. Overigens zou het vreemd zijn wanneer het apparaat geen hogere bitrate aankan aangezien ik vanaf linux satelliet ontvangers (dreambox en triple dragon) naar een CIFS mount op mijn fileserver al 30-40mbit haal. Een apparaat wat dedicated ontworpen is om hoge bitrates af te spelen, is m.i. slecht ontworpen wanneer het niet diezelfde doorzet haalt.
Zoals in de Crystalio thread al aangegeven wacht ik totdat PMS de firmware zover heeft dat het netwerk goed ondersteund wordt. In mijn beleving is dat zo wanneer het alle HD streams probleemloos vanaf windows fileserver kan spelen
Je kunt de MBx00 niet vergelijken met een Sateliet receiver die als een PC opgebouwd is. Het is meer een soort van basis chip ontwerp waar stuur logica omheen zit. De beperkingen van de chip blijf je houden.
Op zich kan de MBx00 best wel hoge bitrates aan. Een file die met de snazio niet te streamen is loopt nu wel van de HD in mijn MB200. Dus wat dat betreft is het niet verkeerd.
Dat je diezelfe file niet streamen kan is jammer. Het volstaat voor mij als ze zoals ze aangekondigd hebben de interne HD straks via ethernet kan vullen.  Zolang het dan afspeelt van de intern HD is het bedienings gemak mij groot genoeg: aan het begin van de week de disc vol copieren, en de rest van de week gewoon kijken.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

bart_nl

Citaat van: jaco op mei  6, 2006, 14:44:54
Je kunt de MBx00 niet vergelijken met een Sateliet receiver die als een PC opgebouwd is. Het is meer een soort van basis chip ontwerp waar stuur logica omheen zit. De beperkingen van de chip blijf je houden.
Op zich kan de MBx00 best wel hoge bitrates aan. Een file die met de snazio niet te streamen is loopt nu wel van de HD in mijn MB200. Dus wat dat betreft is het niet verkeerd.
Dat je diezelfe file niet streamen kan is jammer. Het volstaat voor mij als ze zoals ze aangekondigd hebben de interne HD straks via ethernet kan vullen.  Zolang het dan afspeelt van de intern HD is het bedienings gemak mij groot genoeg: aan het begin van de week de disc vol copieren, en de rest van de week gewoon kijken.
ik denk dat die vergelijking wel te maken is. Ook met mijn satelliet ontvangers kan ik TS kijken via het netwerk. Weliswaar alleen MPEG2. Ook satelliet ontvangers zijn rond een basischip ontworpen die bijvoorbeeld de TS decodering doet. Het is niet zo verschillend als wat jij blijkbaar gelooft.

Gebruik zie jij anders als ik. Dat kan natuurlijk en ik geef alleen aan dat ik het anders zou willen.

Vraag mij ook af hoe snel dat kopieeren van jou naar de MBx00 harddisk dan gaat. Wanneer dat bijvoorbeeld 10mbit is ben je nog wel even bezig om 300 Gb over te pompen. Aan begin van de week vol kopieeren zou je met 300 Gb van maandag t/m woensdag mee bezig zijn  ;)

Starred

10mbit/s? Tegenwoordig zijn de Hd's natuurlijk ietsje sneller.
300GB heb je in 3uur wel gedaan

bart_nl

Citaat van: Starred op mei  6, 2006, 16:41:24
10mbit/s? Tegenwoordig zijn de Hd's natuurlijk ietsje sneller.
300GB heb je in 3uur wel gedaan
het ging mij om een harddisk in de MBx00 die dan via de ethernet poort volgezet wordt. De 10 mbit gok ik daarbij dan als performance omdat een 20 mbit stream blijkbaar niet gestreamd kan worden met dit apparaat.

Dat het sneller kan zie ik op mijn eigen fileserver ook wel. Vandaar dat ik zo huiverig ben voor een apparaat wat qua netwerk eventueel beperkt is. Harddisks swappen zie ik praktisch niet zitten. Ik wil voorlopig HDTV kunnen downloaden op mijn fileserver en dat met de MBx00 kijken. Voor SD materiaal (dvd en mpeg4) gebruik ik een DVD speler.

MrG

Het volstaat voor mij als ze zoals ze aangekondigd hebben de interne HD straks via ethernet kan vullen.  Zolang het dan afspeelt van de intern HD is het bedienings gemak mij groot genoeg: aan het begin van de week de disc vol copieren, en de rest van de week gewoon kijken.

Dat is mijn idee ook. Als dat werkt dan zal de rest me een worst wezen ;)
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

RuudG

Zolang het dan afspeelt van de intern HD is het bedienings gemak mij groot genoeg: aan het begin van de week de disc vol copieren, en de rest van de week gewoon kijken.
Ha! En als je dan aan het eind van de week iets anders wilt zien dan je aan het begin van de week verzonnen had? :D

jaco

Citaat van: RuudG op mei  6, 2006, 17:35:02
Ha! En als je dan aan het eind van de week iets anders wilt zien dan je aan het begin van de week verzonnen had? :D
Dan ben jij nog aan het zoeken in je stapel DVD-R's en maar hopen dat je de content nog kan lezen. Ik copieer dan de file die ik wil zien er in een paar minuten heen.

jaco

Citaat van: bart_nl op mei  6, 2006, 16:21:21
ik denk dat die vergelijking wel te maken is. Ook met mijn satelliet ontvangers kan ik TS kijken via het netwerk. Weliswaar alleen MPEG2. Ook satelliet ontvangers zijn rond een basischip ontworpen die bijvoorbeeld de TS decodering doet. Het is niet zo verschillend als wat jij blijkbaar gelooft.
Waarom kijk je dan niet via die sateliet ? Dan zou je bijzonder dom zijn nog een doos te kopen.

Of bedoel je wellicht dat je receiver alleen maar standaard definitie kan ? Is hij wellicht dan toch wel verschiilend ?
Heb jij ook het blokschema van de sigma chip wel eens bekeken ?  Ofhoor je bij de groep mensen die zo maar roept: wil ik niet omdat dat niet werkt, en dat moeten ze eerst maar in orde maken.
Die mensen zitten ook op het PMS forum, lezen oude threads niet en stellen steeds weer dezelfe vragen, om moe van te worden.