High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

SiR-ROUND

Nu moet er nog materiaal op 60p geschoten worden...

Starred

Citaat van: SiR-ROUND op februari 26, 2006, 19:10:39
Nu moet er nog materiaal op 60p geschoten worden...

Dat zou mooi zijn, maar zit er voorlopig niet in

SiR-ROUND

De filmindustrie houdt de 24 frames vast als zijnde een part of the art...

Nostalgie houdt vooruitgang tegen dus...

RuudG

CiteerDe filmindustrie houdt de 24 frames vast als zijnde een part of the art...
Nee hoor, 60 frames is knetterduur.

SiR-ROUND

Ja he? Moet je er wel twee x zo veel van inkopen!!!

bodiug

Werken op deze speler de DVD menu's als je VIDEO_TS mappen of dvd.iso afspeelt via het netwerk?

riwi

Citaat van: guidob op februari 27, 2006, 13:31:31
Werken op deze speler de DVD menu's als je VIDEO_TS mappen of dvd.iso afspeelt via het netwerk?

Nee

RuudG

CiteerJa he? Moet je er wel twee x zo veel van inkopen!!!
Kosten zitten natuurlijk niet alleen in filmstock zelf, hoewel die ook knap prijzig is. Er zijn nieuwe cameras nodig, alle benodigde manipulaties zijn duurder, release prints zijn veel groter en zwaarder, wat extra distributieproblemen met zich meebrengt. En wat dacht je bv. van alle bioscopen die aangepast moeten worden. Zaten die eigenaren echt op te wachten.

Kortom, kosten worden algemeen genoemd als belangrijkste obstakel. Lees de cinematografen fora maar eens.

SiR-ROUND

Bij Barco en de CinemaXpo van vorig jaar hoorde ik wat anders...

Ach ja... Als G. Lucas zich nou eens zou inzetten gebeurt er misschien wel wat qua kwaliteit.

Starred

Citaat van: RuudG op februari 27, 2006, 15:06:45
Kosten zitten natuurlijk niet alleen in filmstock zelf, hoewel die ook knap prijzig is. Er zijn nieuwe cameras nodig, alle benodigde manipulaties zijn duurder, release prints zijn veel groter en zwaarder, wat extra distributieproblemen met zich meebrengt. En wat dacht je bv. van alle bioscopen die aangepast moeten worden. Zaten die eigenaren echt op te wachten.

Kortom, kosten worden algemeen genoemd als belangrijkste obstakel. Lees de cinematografen fora maar eens.

Lijkt me helder.
Is het eigenlijk ook mogelijk om digitaal 60/p te schieten en dit om te zetten naar film 24/p? Zo ja, is dit een zeer kostbare procedure?

riwi

Citaat van: Starred op februari 27, 2006, 15:20:35
Is het eigenlijk ook mogelijk om digitaal 60/p te schieten en dit om te zetten naar film 24/p? Zo ja, is dit een zeer kostbare procedure?

Lijkt me een kwestie om van elke 5 frames er 3 frames weg te gooien. Niet duur dus, maar waarschijnlijk ook niet mooi.

Bartholdy

Even een vraag.
Als ik met de Snazio een .ts file afspeel krijg ik dan e.v.t. ook beeld via de scart (als ik een gewone tv heb..), of alleen via de DVI uitgang?. Ik heb namelijk geen LCD of Plasma/Beamer, maar wel een gewone crt tv en 4,5 TB aan .TS files ter beschikking.

riwi

Scart heb ik niet geprobeert, maar via svideo kan ik ts files gewoon op de TV afspelen. Je moet dan wel eerst de correcte output resolutie kiezen. Dit gaat door 'vaak' op de TVmode knop te drukken (en zo alle +- 20 beschikbare output resoluties af te lopen) totdat je 'beeld' hebt.
Default staat ie bij mij op DVI/1280x720/60Hz . Als ik dan een aantal keer op tvmode druk heb ik beeld op de TV (en niet meer op de projector). In het front LCD displaytje van de Snazio zegt ie dan dat ie PAL of NTSC af geeft.

SiR-ROUND

Ik d8 dat Robert eerst altijd via de RGB van de scart heeft gedraaid, dus het moet kunnen.

Robert

Citaat van: Bartholdy op maart  1, 2006, 16:49:31Even een vraag.
Als ik met de Snazio een .ts file afspeel krijg ik dan e.v.t. ook beeld via de scart (als ik een gewone tv heb..), of alleen via de DVI uitgang?. Ik heb namelijk geen LCD of Plasma/Beamer, maar wel een gewone crt tv en 4,5 TB aan .TS files ter beschikking.

Ik heb eerst via RGB Scart gekeken naar .ts files voordat de projector in gebruik genomen is. Dit doe je door de methode toe te passen zoals riwi hierboven uitlegt. Daarna kun je in het setup menu de optimale output vastleggen zodat de SnaZio die output weer pakt als je hem weer aan zet, anders staat de output standaard weer op (ik dacht) DVI.

Citaat van: SiR-ROUND op maart  1, 2006, 20:48:25Ik d8 dat Robert eerst altijd via de RGB van de scart heeft gedraaid, dus het moet kunnen.

Helemaal goed :D

Bartholdy

Patrick2

Citaat van: guidob op februari 27, 2006, 13:31:31

Echt wel!

http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7351

En dus niet NEE zoals eerder door iemand werd gemeld!

riwi

Citaat van: Patrick2 op maart  3, 2006, 11:53:37

OK dat wist ik niet. Met gemodificeerde wizd server software kan het dus wel werken begrijp ik.

Met de originele Snazio server software kan het in ieder geval niet.

searcher

Citaat van: Patrick2 op maart  3, 2006, 11:53:37
Echt wel!

En dus niet NEE zoals eerder door iemand werd gemeld!

Je hebt gelijk maar iets vriendelijker posten kan ook,... ;)

Gr Searcher

SuperDre

Citaat van: SiR-ROUND op februari 26, 2006, 20:23:17
De filmindustrie houdt de 24 frames vast als zijnde een part of the art...

Tja, het is maar wat je vooruitgang noemt, ik heb al enige films gezien die digitaal zijn opgenomen, en ik vind het maar 'lelijk'.. De bewegingen zijn niet mooi (ze zijn te realistisch) door de hoge framerate, en in veel gevallen lijkt het gewoon op normale video.. Leuk voor een tv programma, maar niet mooi voor een film..
Meer frames maakt het allemaal niet beter.. technologie is niet altijd een vooruitgang, maar soms ook juist een achteruitgang... De werkdruk is tegenwoordig vele malen hoger terwijl het juist minder zou moeten zijn door technologie, maar dus niet, door de technologie kunnen we nog meer dingen sneller doen in een kortere tijd... en dan maar afvragen waarom er zoveel burnout's tegenwoordig zijn.. mijn vader was blij datie met pensioen kon (hij werkte bij philips met de dure computers, en zei ook dat de laatste jaren juist daardoor de druk hoger werd)..

Maar het zit ook vaak tussen je oren, waarbij je denkt dat sneller/meer frames beter is, maar dat is natuurlijk pure onzin...

Starred

Citaat van: SuperDre op maart  3, 2006, 23:48:45
Tja, het is maar wat je vooruitgang noemt, ik heb al enige films gezien die digitaal zijn opgenomen, en ik vind het maar 'lelijk'.. De bewegingen zijn niet mooi (ze zijn te realistisch) door de hoge framerate, en in veel gevallen lijkt het gewoon op normale video.. Leuk voor een tv programma, maar niet mooi voor een film..

Ik weet niet welke films jij dan gezien hebt, maar degene die ik gezien heb (bijv. de films die in de digital cinema hebben gedraaid) waren prachtig.

Citaat van: SuperDre op maart  3, 2006, 23:48:45

Maar het zit ook vaak tussen je oren, waarbij je denkt dat sneller/meer frames beter is, maar dat is natuurlijk pure onzin...
Tsja, vroegah was alles beter??

Ik snap niet waarom sneller/meer framerates onzin is? Het niet zien van vloeiende bewegingen vind ik zeer storend. Dat kan juist prima opgelost worden met een hogere framerate. En om het filmistischer te maken kan je eenvoudig een filter over een digitale film halen. 

SuperDre

Citaat van: Starred op maart  4, 2006, 09:02:45Ik snap niet waarom sneller/meer framerates onzin is? Het niet zien van vloeiende bewegingen vind ik zeer storend. Dat kan juist prima opgelost worden met een hogere framerate. En om het filmistischer te maken kan je eenvoudig een filter over een digitale film halen. 

1 van de kenmerken van filmisch wordt juist veroorzaakt door de 24 frames, dat is niet na te bootsen met een filter...

Starred

Citaat van: SuperDre op maart  4, 2006, 12:16:39
1 van de kenmerken van filmisch wordt juist veroorzaakt door de 24 frames, dat is niet na te bootsen met een filter...

als dat al zo is, dat vind ik het geen positief kenmerk  :)

SuperDre

Citaat van: Starred op maart  4, 2006, 09:02:45
Ik weet niet welke films jij dan gezien hebt, maar degene die ik gezien heb (bijv. de films die in de digital cinema hebben gedraaid) waren prachtig.

Ik weet niet wat jij verstaat onder digital cinema, maar bv SW3 is opgenomen in digital cinema (24 frames very HD)..

Een voorbeeld van wat Digitaal 'vooruitgang' volgens jou zou zijn, is zo'n film als 'Open water' of enkele uit de reeks 'asian fanatics' die nu in de winkels ligt zoals Family 1 & 2, en Mafia family Yanagawa I, deze zijn met een digitale betacam opgenomen (hoge resolutie (in vergelijking met simpele dv), en meer frames als met een filmcamera..)..
De digitale cinema die jij kent (in iedergeval in de bioskopen met digital cinema system) is niets anders dan film omgezet naar een zeer hoge resolutie, maar het blijven maar echt 24 frames.. MAAR! doordat het beeld digitaal wordt getoond zorgt dat ervoor dat de kleuren/scherpte van het beeld een stuk beter is.. En dat is nou net wat digitale cinema is dadelijk voor filmmakers, je film kunnen opnemen in een digitaal formaat waardoor je zonder enig kwaliteitsverlies beter het beeld kan bewerken, en hoe meer bioskopen digital cinema hebben des te goedkoper, want 1 filmprint schijnt zo'n 2000 euro te kosten. En het scheelt dus ook alle kosten van ontwikkelen, tevens heb je dan als filmmaker ook geen aparte videoaparatuur nodig om je net opgenomen zuk te kunnen controleren zodat uiteindelijk de kosten van de hele setup een stuk goedkoper kan..
De reden dus dat veel filmmakers digitaal willen opnemen is niet ivm de kwaliteit van het beeld (want in veel gevallen ligt die toch nog onder het analoge 35mm beeld) maar omdat de kosten uiteindelijk vele malen goedkoper zullen zijn..

Starred

CiteerDe digitale cinema die jij kent (in iedergeval in de bioskopen met digital cinema system) is niets anders dan film omgezet naar een zeer hoge resolutie, maar het blijven maar echt 24 frames..

SW3 is toch echt opgenomen met digitale HD camera's, Collateral ook, Sin City ook. Inderdaad 24fps, maar dus niet vanaf film gedigitaliseerd.
Deze films zien er prima uit en vraag me af waarom deze opeens video-like worden als de framerate naar 48fps of zelfs 60fps zou gaan.
Het gaat mij erom dat ik vloeiende pans wil zien en dus geen individuele beelden wil kunnen onderscheiden wanneer de camera van links naar rechts zwaait.

En filmmakers willen echt wel de hoogste kwaliteit, het zijn de producenten die op de centen letten  ;)