High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

jaco

Met de huidige software is zwart inderdaad niet helemaal goed.
Ik heb nu 2 films en 1 TV serie aflevering gekeken, en dat is op zich wel goed te doen. Mooi scherp is het inderdaad wel.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

SiR-ROUND

En chromabug? Al twijfel ik inmiddels of dat het wel is of dat het fundamentally broken 1080i op 4:2:0 is...

jantje112

Nu word ik toch erg erg erg nieuwsgierig. Ik moet ook zo'n ding..

@ Jurjen.. wanneer heb je tijd ?

Criterionlover

Na aansluiting op mijn wired network herkent de snazio wel mijn server , en plaatst de naam ervan in het menu maar als ik vervolgens deze wil openen krijg ik de mededeling :  unauthorised acces  please try again ???
(ik maak gebruik van DHCP )

Wie weet raad ?
T+A ; Sonos

SiR-ROUND

jantje112

Gister bij Jurjen een "Kleine" demo gehad ;)

Geweldig apparaatje, leuke bediening en voor CRT eigenlijk een aanrader als je geen HTPC wil maar wel HD kunt en wilt kijken/downloaden.

jurjen

Citaat van: Criterionlover op november  5, 2005, 22:48:34
Na aansluiting op mijn wired network herkent de snazio wel mijn server , en plaatst de naam ervan in het menu maar als ik vervolgens deze wil openen krijg ik de mededeling :  unauthorised acces  please try again ???
(ik maak gebruik van DHCP )

Wie weet raad ?

Je hebt in het server proggie toch niet de optie "Enable MAC address control" aangevinkt? Want dan krijg je inderdaad die foutmelding.
En misschien gooit de Windows Firewall (of andere firewall software als je die hebt) ook nog roet in het eten, misschien kan je die even uitzetten voor de nieuwsgierigheid.
De Snazio leest default op poort 8000 en het server programma publiceert ook default op poort 8000. Als je daar vergissingen mee maakt, dan kan je die foutmelding ook krijgen.
Tenslotte heb ik ook eens gemerkt dat rebooten (zowel de Snazio als de PC) nodig was na het veranderen van de aansluitingen of instellingen.

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Criterionlover

Citaat van: jurjen op november  6, 2005, 00:39:37
Je hebt in het server proggie toch niet de optie "Enable MAC address control" aangevinkt? Want dan krijg je inderdaad die foutmelding.

:) Right

Maar nu krijg ik :  Cannot connect to the Web Site specified    ???

Heb je nog meer raad ?
T+A ; Sonos

moreno40

hoi

en als je in je bij je opstartmenu op je snazio op edit klikt
staat daar ok het ip plus poort (8000) en dat hij altijd naar die server connect
aangevinkt

grt moreno

Criterionlover

T+A ; Sonos

moreno40

raar
hij ziet wel de server op je pc maar kan niet connecten
lijkt mij gewoon een windows probleem (firewall )
kijk eens bij de instellingen van je firewall of je die poort kan opennen.
of op je router

grt

Criterionlover

T+A ; Sonos

jurjen

Fijn dat het werkt, maar wat was nou de oplossing?
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

moreno40

Criterionlover

1 moest eerst in wireless menu aangeven dat het wired moest zijn
2 Enable MAC address control stond aangevinkt, moest dus weg
3 firewall instellingen verandert

et voila !
T+A ; Sonos

Starred

Met DVI is zwart nu helemaal goed  door contrast/brightness settings te optimaliseren 8).

Verkrijgbaar in de volgende firmware

moreno40

Starred

Citaat van: moreno40 op november  6, 2005, 17:05:11
hoi
weet je al waneer die uitkomt ;D
grt

Als het goed is kan je hem binnen 2 weken downloaden.
Het is een behoorlijke verbetering voor de detailing in het zwart, loopt veel minder snel dicht. En eindelijk ook gewoon BTB en WTW

MrG

Wat is nu de beste aansluitmethode. DVI of component. Ik wil nl de pioneer 436 aanschaffen, maar twijfel nog tussen de FDE met 1 HDMI aansluiting of de XDE met twee HDMI aansluitingen.
1 HDMI aansluiting wordt al gebruikt door mijn DVD speler.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Starred

jurjen

Citaat van: Starred op november  6, 2005, 18:35:58
DVI, een stukje scherper dan component

Als je DVI digitaal aansluit geloof ik je op je woord, maar DVI analoog? Zou dat ook scherper zijn dan component? Mijn vraag is niet relevant voor MrG want als op de projector HDMI zit zal het digitaal zijn, maar ik ben gewoon zelf nieuwsgierig.

Een nadeel: DVI werkt alleen op 60Hz (foutje van Snazio, ik hoop dat ze het in firmware gaan oplossen).

Wat dacht je van: Snazio op HDMI en de DVD-speler op component? Ik heb m'n eigen DVD speler bijna niet meer gebruikt sinds de Snazio hier het beeld domineert.

Starred

Citaat van: jurjen op november  6, 2005, 18:44:12
Als je DVI digitaal aansluit geloof ik je op je woord, maar DVI analoog? Zou dat ook scherper zijn dan component? Mijn vraag is niet relevant voor MrG want als op de projector HDMI zit zal het digitaal zijn, maar ik ben gewoon zelf nieuwsgierig.
Weet ik eerlijk gezegd niet, gebruik alleen digitaal

Citaat van: jurjen op november  6, 2005, 18:44:12
Een nadeel: DVI werkt alleen op 60Hz (foutje van Snazio, ik hoop dat ze het in firmware gaan oplossen).

576p/50hz inmiddels opgelost, en men is druk bezig voor 720p/50hz en 1080i/50hz

jurjen

Een vraagje over pans. Ik vind ze toch wat schokkerig.
In de review (eerste post in deze thread) staat dat de pans heel mooi vloeiend gaan, maar het viel jantje112 eergisteravond ook meteen op dat het schokt, tijdens de "korte" demo van ongeveer zes uur.

Vinden jullie de pans nou echt zo vloeiend? Kan ik ergens een aansluitfout hebben, bijvoorbeeld van PC naar Snazio of van Snazio naar Barco? Zou DVI-I analoog weer wat wegnemen? Is 100 MB netwerk wel snel genoeg?

moreno40

Citaat van: Starred op november  6, 2005, 17:10:48
Als het goed is kan je hem binnen 2 weken downloaden.
Het is een behoorlijke verbetering voor de detailing in het zwart, loopt veel minder snel dicht. En eindelijk ook gewoon BTB en WTW
[/quote

hoi
vol verwachting klopt mijn hart ;D

heb lang gewacht voor ik hem aangeschaft had,hiervoor speelde ik mijn hd films
gewoon via mijn pc naar mijn plasma wat op zicht ook goed was,
maar toen ik de eerste hd film op mijn snazio afspeelde was ik zeer in mijn sas :P
dus geen minuut spijt gehad.

grt moreno
]

Starred

Citaat van: jurjen op november  6, 2005, 19:32:07
Een vraagje over pans. Ik vind ze toch wat schokkerig.
In de review (eerste post in deze thread) staat dat de pans heel mooi vloeiend gaan, maar het viel jantje112 eergisteravond ook meteen op dat het schokt, tijdens de "korte" demo van ongeveer zes uur.

Vinden jullie de pans nou echt zo vloeiend? Kan ik ergens een aansluitfout hebben, bijvoorbeeld van PC naar Snazio of van Snazio naar Barco? Zou DVI-I analoog weer wat wegnemen? Is 100 MB netwerk wel snel genoeg?

Ik kijk alleen via DVI en het maakt inderdaad wel eens uit via welke kabelsoort wordt afgespeeld. Via de Snaz is het bij mij in ieder geval vloeiender dan welke software speler dan ook.
Ik neem aan dat je zelf goed het onderscheid ziet tussen stutterende pans als gevolg van het filmmateriaal vs stutterende pans als gevolg van de afspeler?
In welk materiaal zie je de pans duidelijk? Dan kan ik het eens zelf uittesten