High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

reza

Ok Ok ...................Ik ga nu even een hele stomme vraag stellen :P :P
snazio kopen= dvd er in doen, aansluiten op je beamer en HD kijken, om maar heel kort door de bocht te gaan?
Of moet je perse HTPC hebben om dit apparaat aan te kunnen sluiten, en er gebruik van te kunnen maken ::)
Ik weet het heel stom van me, maar ik zou wel graag een normaal antwoord krijgen ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

B.J.

Citaat van: reza op oktober 18, 2005, 00:22:12
Ok Ok ...................Ik ga nu even een hele stomme vraag stellen :P :P
snazio kopen= dvd er in doen, aansluiten op je beamer en HD kijken, om maar heel kort door de bocht te gaan?
Of moet je perse HTPC hebben om dit apparaat aan te kunnen sluiten, en er gebruik van te kunnen maken ::)
Ik weet het heel stom van me, maar ik zou wel graag een normaal antwoord krijgen ;D

Reza lezen en denken!

Hoe kan dvd nu HD worden?

reza

Ja Bas dat stukje was wel al duidelijk voor mij :P
Ik zei toch al, heel kort door de bocht ;D Ik snap dat je van een dvd geen HD kan maken ;D
Maar het gaat mij er om dat ik ook wel HD zou willen kijken op mijn projector, maar mijn com is niet goed genoeg om dat te ondersteunen >:( (mijn projector ook niet trouwens) Maar als ik dus een goeie projector zou hebben, en die Snazio zou aansluiten heb ik dan mijn com niet nodig ??? Dus HD-DVD er in en spelen ;D

B.J.

Ik weet niet welke projecter en welke pc je hebt. Maar wanneer je HD download uit de juiste groepen en die op je Snazio zet en naar je beamer stuurt dan is dat vast een betere kwaliteit dan een standaard dvd.

Toch?

reza

Citaat van: Bas Janssen op oktober 18, 2005, 00:45:26
Ik weet niet welke projecter en welke pc je hebt. Maar wanneer je HD download uit de juiste groepen en die op je Snazio zet en naar je beamer stuurt dan is dat vast een betere kwaliteit dan een standaard dvd.

Toch?
Het gaat mij er om Bas, dat als er HD-DVD,s op de markt komen/zijn kunnen die dan in die snazio gedaan worden, of via die snazio naar mijn projector gestuurd worden zonder dat ik daar een computer voor nodig hebt?

jaco

Ik heb de makkelijkste manier gekozen: DVI naar mijn scaler toe, en de bestaande RGBHV bekabeling richting de barco gebruikt.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

borkaenjo@work

Citaat van: reza op oktober 18, 2005, 00:54:16
Het gaat mij er om Bas, dat als er HD-DVD,s op de markt komen/zijn kunnen die dan in die snazio gedaan worden, of via die snazio naar mijn projector gestuurd worden zonder dat ik daar een computer voor nodig hebt?

Ik denk niet dat daar zinnig antwoord op te geven is.
Volgens mij is nog helemaal niet bekend hoe straks de structuuropbouw
van een HD DVD zal zijn. Wordt dat vergelijkbaar met een dvd of toch
gewoon een *.ts file met alle benodigde informatie.
In de Snazio kun je, als ik alles goed gelezen heb, wel een dvd erin
gooien met een *.ts file van max 3,4 Gb (moet natuurlijk 4,3 zijn) of losse *.ts files tot natuurlijk
een max van 3,4 Gb (moet natuurlijk 4,3 zijn).
Of je brand op een duallayer en knalt er 8,8 Gb op.

Starred

Citaat van: reza op oktober 18, 2005, 00:54:16

HD-DVD/Bluray zal een andere codec bevatten dan .TS, daarom zal je daar een andere speler voor nodig hebben.
Het huidige .TS is al stukken beter dan DVD en kan je al wel afspelen of de Snazio zonder computer

reza

Citaat van: jaco op oktober 18, 2005, 06:40:55
Ik heb de makkelijkste manier gekozen: DVI naar mijn scaler toe, en de bestaande RGBHV bekabeling richting de barco gebruikt.
Kijk daar heb ik wat aan!
Citaat van: Starred op oktober 18, 2005, 08:18:25
HD-DVD/Bluray zal een andere codec bevatten dan .TS, daarom zal je daar een andere speler voor nodig hebben.
Het huidige .TS is al stukken beter dan DVD en kan je al wel afspelen of de Snazio zonder computer
Ok bedankt, op zo,n antwoord zat ik dus te wachten. Waar kan je zo,n Snazio kopen?

B.J.

Citaat van: reza op oktober 18, 2005, 10:32:57
Kijk daar heb ik wat aan! Ok bedankt, op zo,n antwoord zat ik dus te wachten. Waar kan je zo,n Snazio kopen?

Er is een PB gaande  ;)

reza

Zo zie je maar weer BAS, met een heel simpel antwoord ben ik een heel tevreden mens ;D

jaco

Citaat van: reza op oktober 18, 2005, 10:32:57
Kijk daar heb ik wat aan!
Hoe bedoel je ?

Dat is aan de ene kant luiheid  ;D
Maar aan de andere kant de meest logische stap in mijn geval. met een korte DVI kabel in de kast de scaler in, en de rest ligt er al.
Verder heb ik een hekel aan interlaced kijken. Nu zal het met 60 Hz wel meevallen, en ook door de hoge oplossing is het beeld relijk vrij van zichtbare scanlines. Onrustigheid blijft echter toch wel zichtbaar. Mijn scaler kan het de-interlacen, wel niet met een echte goede 3:2 pulldown, maar van wat ik tot nu toe gezien heb is het prima te doen.

Gelukkig zijn er ook geen issues met HDCP, dus ik kan prima uit de voeten met de DVI output. Het levert mij met mijn bekabelingsmethode bovendien een D/A en A/D stap minder op.

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

reza

Citaat van: jaco op oktober 18, 2005, 12:20:43
Hoe bedoel je ?

Nou de manier van aansluiten! Dan weet ik wat ik moet doen om dat ding aan te sluiten.

jurjen

Citaat van: jaco op oktober 18, 2005, 12:20:43
Verder heb ik een hekel aan interlaced kijken.

Kan jouw Barco ook 1080p projecteren? Volgens mij trekt mijn BD808 dat niet, maar eigenlijk heb ik het niet eens geprobeerd.
Vanaf de bank kan ik de scanlines met het blote oog gelukkig niet zien. Iemand met jongere ogen kan het misschien wel.

Trouwens, de scaler doet toch pass-thru? Wordt het beeld dan toch nog wel deinterlaced?

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

jaco

Citaat van: jurjen op oktober 18, 2005, 15:37:23
Kan jouw Barco ook 1080p projecteren? Volgens mij trekt mijn BD808 dat niet, maar eigenlijk heb ik het niet eens geprobeerd.
Vanaf de bank kan ik de scanlines met het blote oog gelukkig niet zien. Iemand met jongere ogen kan het misschien wel.

Trouwens, de scaler doet toch pass-thru? Wordt het beeld dan toch nog wel deinterlaced?

Jurjen,
Mijn scaler is een crystalio vps2300. Die kan een passthrough doen voor DVI-in naar DVI-out.
Verder kun je de DVI-in netjes door de scaling/de-interlacing engine (faroudja 2300) laten lopen. Die chip kan aan de input 74,25 MHz aan. Dus 1920x1080i60 kun je netjes invoeren en dan de-interlacen.

Het gaat er niet echt om dat ik op 1080i met gemak de scanlines kan tellen (dat kan ik waarschijnlijk niet) maar dat ik het beeld interlaced onrustig vindt.

Nu zal wel een discussie opstarten dat dat voor veel mensen niet zo is en dat je beter interlaced kan kijken zonder de-interlacing fouten dan progressive dmv bob of weave met fouten.
Die discussies hebben we in het verleden ook gehad met DVD: interlaced of via een scaler de-interlacen.
Daar was op een bepaald moment iedereen het er wel redelijk over eens dat de-interlacen op een goede manier de voorkeur had.
Er zijn vast nog weinig mensen die een DVD op een 2 meter breed beeld interlaced bekijken.

Het systeem is niet veranderd, er zijn alleen wat meer beeldlijnen gekomen..

RuudG

CiteerVolgens mij is nog helemaal niet bekend hoe straks de structuuropbouw van een HD DVD zal zijn. Wordt dat vergelijkbaar met een dvd of toch gewoon een *.ts file met alle benodigde informatie.
Inderdaad is nog niet goed bekend hoe HighDef DVD eruit gaat zien. Een ding is echter zeker, dat zal niet als DVD zijn en helemaal niet als .ts. Het laatste formaat is nl. een container file voor mpeg2 waarbij alle metainformatie van de container gericht is op broadcasting en dus niet geschikt is voor HighDef DVD.

CiteerHD-DVD/Bluray zal een andere codec bevatten dan .TS
Ik zou het formuleren als ... blabla kan een andere codec bevatten als mpeg2.
Ts is nl geen codec en mpeg2 zal nog steeds aanwezig kunnen zijn op HighDef DVD.

Starred

Citaat van: RuudG op oktober 18, 2005, 17:31:16
Ik zou het formuleren als ... blabla kan een andere codec bevatten als mpeg2.
Ts is nl geen codec en mpeg2 zal nog steeds aanwezig kunnen zijn op HighDef DVD.

Correct

RuudG

borkaenjo@work

Het zou super zijn als ze een matrosvka container zouden gebruiken. >:D

jaco

Citaat van: borkaenjo@work op oktober 19, 2005, 07:14:29
Het zou super zijn als ze een matrosvka container zouden gebruiken. >:D
Omdat dat freeware is zullen ze het juist wel niet gaan doen. Veel te veel kans dat men dan makkelijk bij de datastream kan komen via tools.

Starred

CiteerSingapore, 19-10-2005. SnaZio announced the release of new FW versions
for the NetDVD Cinema HD and the tera Nas HD Pro which improves the
devices even further.

Announced is 2 FW versions being available.
One will be publicly released for users to upgrade their players over the
weekend which does not include the DVI blacklevel fix but several other
fixes on the player.

The second version will be delivered to MPC Test team with CUSTOM DVI
settings to find out the best neutral setting for the player used in combination
with DVI on different LCD panels. (We get more info tomorrow about the purpose)

The Nas update will mainly add support for bigger drives recently released
like the WD400 GB disks. These required a small change to be recognised
in the system.

More details on the update and other open issues will be released
tomorrow after a conference with Singapore which is planned at 10.00am
with MPC Staff (thus me :-).

Enjoy/
Hi-Jack

We'll keep AVS in the loop of the progress and welcome any "not novice" board
members, to join us in tests for the DVI settings. Off course, without spreading
the version we'll are giving in trust.

riwi

De mijne wil nog geen update vinden. Toch draait hij op een wat oudere (09-09-050812-01-VNE-242-026), maar ik heb eigenlijk geen problemen nu dussss...

Ter info, de hack om CSS te disablen zodat je ook DVDs op 720p of 1080i kan afspelen :

- Zorg dat het laatje leeg is
- Ga naar het setup menu.
- Druk de SLOW/FWD toets en vervolgens 1212
- Druk 1 om CSS te disablen of 0 om css te enablen.

Da's makkelijk want dan kan je de output resolutie gewoon op 720p of 1080i laten staan en gewoon .ts en DVD afspelen.

revo

Enig puristisch probleem nog is dat je 60Hz wil voor .ts en 50Hz voor PAL DVD's?
Living Cinema

jurjen

Citaat van: revo op oktober 20, 2005, 09:59:38
Enig puristisch probleem nog is dat je 60Hz wil voor .ts en 50Hz voor PAL DVD's?

Ik zou dat niet puristisch willen noemen, maar een must-have.
Wel erg jammer dat de DVI 1080i 50Hz niet gekozen kan worden. Hopelijk is dat met de nieuwe firmware opgelost
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

revo

Dat bedoel ik..

Bij wie werkt 1080i 50Hz component?
Living Cinema