Klok der Klokken .....CD en DAC modificaties

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), september 28, 2005, 10:57:55

Vorige topic - Volgende topic

Shorty

Maar Fons! Een déjà-vu is een storinkje in de hersens!  ;)

Trouwens, klopt het dat in die DAC I2S wordt toegepast?  >:D

;D

VrGr,

Bart J.

Erik van Voorst (in memoriam)

Die zilveren interlink gaat ook gehoormatig de strijd aan met mijn bestaande interlink en de winnaar blijft....de zelfde exercitie met het lichtnetsnoer...dus even geen specs maar "luisteren"... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Markaudio

Citaat van: Shorty op januari 11, 2007, 13:41:56
Maar Fons! Een déjà-vu is een storinkje in de hersens!  ;)

Trouwens, klopt het dat in die DAC I2S wordt toegepast?  >:D

;D

VrGr,

Bart J.

Hahahaha
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

phy

De bouwwijze is verre van mooi en erg knullig
het inwendige lijkt wel door een kleuter gesoldeerd
dat meen ik echt, sorry maar vakmanschap is hier niet te bespeuren.
Daar heeft Peter dus geen kaas van gegeten  :)

Maar goed de klank zal erg goed zijn ik twijfel er niet aan!
en daar gaat het tenslotte om.
Dan is de uitstraling helemaal niet meer belangrijk.

highend-leap

bart,

zie jij de 3 digitale ingangen op mijn I2S!!!! PvWDAC

fons

highend-leap

Citaat van: phy op januari 11, 2007, 20:49:44
De bouwwijze is verre van mooi en erg knullig
Daar heeft Peter dus geen kaas van gegeten  :)

Maar goed de klank zal erg goed zijn ik twijfel er niet aan!
en daar gaat het tenslotte om.
Dan is de uitstraling helemaal niet meer belangrijk.

stof tot recap.

fons

hifiman

Citaat van: phy op januari 11, 2007, 20:49:44
Op welke foto zie je dat dan  ???  ::)

Afgelopen week-end een klein voorproefje gehoord...
Ondanks dat hij nog niet helemaal klaar was kwam ik langs met een vriend...die gelijk ook een nieuw CEC loopwerk bij zijn nieuwe PvWdac bestelde... :o

Ik luisterde op Audionote speakers...hoewel totaal ander geluid dan bij mij thuis...viel mij alwel weer een enorm detaillering op..helaas weinig zinvols te melden omdat ALLES anders was... ;D

Peter was zeer tevreden en zei...eigenlijk niets meer aan doen... :-\

Er wordt zoals gezegd steeds "beluisterd" wat nieuwe componenten doen tov de standaard...daarom duurt het gewoon wat langer maar beperk je de risico's een beetje...

Ik zag wel Audionote koperfolie uitgangscondensatoren erin ... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Sander Sassen

CiteerDe bouwwijze is verre van mooi en erg knullig
Daar heeft Peter dus geen kaas van gegeten.

Dat was ook mijn eerste gedachte, en dat gaat in mijn ervaring vaak samen met slordig werken en daarmee toch niet de puntjes op de i zetten, die discussie heb ik namelijk vaker met collega's die ook zo slordig werken en zich dan afvragen waarom ze elke keer problemen tegenkomen terwijl zaken bij mij wel altijd conform de opgestelde vereisten werken. Vakmanschap kan je m.i. ook herkennen in de aandacht voor detail, ik ben hier iig. erg precies in. Dit ziet eruit alsof de ontwerper gaandeweg nieuwe ideeën heeft uitgewerkt en dat er dan ook maar ingeklust heeft. Da's op zich prima voor een apparaat in wording, of een prototype, maar gaandeweg hoop ik toch dat dit vorm krijg in een finale concept waar ook aandacht wordt besteed aan een correcte en nette inbouw.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

Ik heb eergisteren een blik geworpen op de dozen met ingewanden van mijn dac en dat zag er goed uit...al zeg ik het zelf.....ik kan natuurlijk een timmerwerkje bijvoorbeeld beter beoordelen... ;D

Mijn foliecondensatoren hebben het veld moeten ruimen voor een naakte blackgate...de zilveren interlink won het slechts nip van mijn eigen laboratoriumkabeltje  :P...omdat we voor de sterren gaan wordt het dus ook het zilveren interlinkje....en voor Remco....alle bedrading speciaal zilver met olie en katoen..... whatever.......if it sounds better it stays in...... ;D

Mijn DAC is terug....tjonge jonge..... :o

Ik ga lekker op mijn gemakkie genieten en ik laat anderen wel eens wat neerpennen....ik kan me voorstellen dat het
op een gegeven moment quite boring overkomt...maar het is echt weer schokkend....

Trefwoorden....VEEL meer info...irrwitzige resolutie.... en prachtige microdynamiek bij lage volume O0 O0

phy

Dat is snel !
Gefeliciteerd Erik
je zal weer nieuwe cd's gaan ontdekken uit je bestaande collectie  :)
veel luister plezier

highend-leap

We zijn een week verder en legio cd´s....tjonge jonge...alles opnieuw ontdekken....wat een info op die ouderwetse zilverlingen....het is over de hele linie op en top genieten...

Voor wat betreft het inspelen,........dat ervaar ik minder dan anderen........ik flikkerde gewoon meteen van mijn stoel  :-X gewoon koud uit de auto en aansluiten en draaien maaarrrrrr......... >:D.........

Ik kom bijna niet meer aan HT kijken toe....elke avond sta ik weer voor de vervelende keuze...kijken of luisteren.... :P ;D

highend-leap

nogmaals
het is voor mij een voortschrijdend gemiddeld,
ik ben daar geweest,
laat SPDIF los en ga voor I2S

fons

Baardmans

Citaat van: highend-leap op februari  3, 2007, 18:09:03
nogmaals
het is voor mij een voortschrijdend gemiddeld,
ik ben daar geweest,
laat SPDIF los en ga voor I2S

fons

Hallo Fons,

Volgens mij heb je je punt nu een keer of 12 gemaakt. Telkens was je punt duidelijk. Misschien tijd om er een punt achter te zetten?

Mvgr
Peter

Audiofiel

Citaat van: Baardmans op februari  3, 2007, 18:40:18
Volgens mij heb je je punt nu een keer of 12 gemaakt. Telkens was je punt duidelijk. Misschien tijd om er een punt achter te zetten?

Je bent er zelfs 1 vergeten. In alle 24 posts van highend-leap kun je in 13 postings het woord I2S vinden.  ::)

Je zou bijna denken dat Fons voor iedere vermelding een bedrag op zijn rekening krijgt gestort. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Inderdaad, laat I2S eens los, goed geimplenteerd is er niets mis met S/PDIF.

Audiofiel

Citaat van: reMC op februari  3, 2007, 18:51:14
Inderdaad, laat I2S eens los, goed geimplenteerd is er niets mis met S/PDIF.

Ik ben bang dat je met die opmerking de discussie weer laat losbarsten... :-\ :-X

Ach, als we dan toch bezig zijn: geef mij maar ST Optical. Of AES/EBU. Beide liever dan SP/DIF.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op februari  3, 2007, 18:56:17
Ik ben bang dat je met die opmerking de discussie weer laat losbarsten... :-\ :-

Shit ;) Jullie zijn welkom met een goede I2S dac om bij mij te komen vergelijken. Hier houdt de discussie voor mij op ;D

Marc Heijligers

Citaat van: reMC op februari  3, 2007, 19:12:44
Shit ;) Jullie zijn welkom met een goede I2S dac om bij mij te komen vergelijken. Hier houdt de discussie voor mij op ;D

Ik wil zonder meer geloven dat een I2S DAC erg goed klinkt, maar heb je ook een idee waarom dat zo is? Een of ander formaat als superieur de lucht in werpen is absolute flauwekul, zeker als je geen argumentatie over verschillen in implemenatie aan kan geven (en ik kan uit ervaring zeggen dat je dan behoorlijk diep moet graven, t/m de overspraak van de ene gate op de andere gate in een digitaal IC via het aardvlak).

De meeste audio fabrikanten bouwen het eerste-de-beste schema uit een data-sheet van een chip fabrikant, zonder te beseffen dat die niet veel verder gaan dan een functioneel correct ontwerp. Er is heel wat meer voor nodig om I2S, SPDIF of AES/EBU goed klinkend te krijgen (ontkoppeling, EMC, placement en routing, voeding, etc.). Er zijn maar weinig ontwerpers op deze aardbol die van zowel digitaal als analoog verstand hebben, EN in de audio werkzaam zijn, EN bovendien ook nog eens luisteren naar wat ze maken. 

Laat staan wat er allemaal nog meer in je keten zit dan alleen deze interface, zodat het bijna onmogelijk is om je observatie daar naar terug te brengen.

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

reMC

Hoi Marc, ik heb juist een S/PDIF dac, ik reageerde op de niet stoppende  hype om I2S heen. Beide kunnen goed klinken, niet alleen I2S, zoals steeds vaker wordt beweerd.

Marc Heijligers

Citaat van: reMC op februari  3, 2007, 20:22:14
Hoi Marc, ik heb juist een S/PDIF dac, ik reageerde op de niet stoppende  hype om I2S heen. Beide kunnen goed klinken, niet alleen I2S, zoals steeds vaker wordt beweerd.

Was niet direkt een antwoord aan jou, maar generiek.

In mij Ayre CD speler zit een DVD-transport, en daar wordt zelfs intern in de speler met SPDIF uit geklokt, en daarna flink ge-reclocked. 't Is volgens mij nog niemand opgevallen!  ;D

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Ik geniet heerlijk van mijn ...hoe was het ook alweer :P...... "voortschijdend gemiddelde"....dus...... ;)

" Each men is entitled to his own "....dus als Fons zijn extra touwtje prachtig vindt mag hij dat van mij vermelden hoor no problem.... ;D