VAD '05 Meet & Greet (22 & 23 oktober a.s.)

Gestart door Harry HT, september 14, 2005, 12:42:51

Vorige topic - Volgende topic

BarcoCRT

2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

robbiedobbie

ben vanmiddag ook naar de VAD geweest.

Heel veel gezien en gehoord.

Waar ik mezelf steeds op dit soort beurzen over verbaas, is dat in de meeste demo-ruimtes de verkoper/leveranciers van een bepaald merkt staan te dj'en. Ze draaien gewoon het ene cd-tje na het andere. Ik vind het juist leuk wannneer er wat meer uitleg gegeven wordt over de gekozen elementen en muziek. Het is gewoon een kwestie van de deur open te zetten, zaal vullen, deur dicht, verhaal doen over hetgeen je verkoopt en dan pas beginnen met spelen.

Er waren maar een paar stands waar dat heel goed gedaan werd (voor zover ik gezien heb)

Met stip op 1:  de verkoper van de stand Hitachi en FRS(?) schermen, zeer leuk, enthousiast verkoopverhaal. Goed beeld trouwens die beamer

-de stand van Accuphase en Cabasse (idd de muziek stond te**ng-hard)
-de stand van Nordost
-B&W

Want juist op zo'n beurs zijn allemaal potentiele kopers en iedereen is geinteresseerd in Hifi.

Echt bedroevend vond ik de stand van Epson: Hun nieuwe -verwachte- verkoopkanon (de TW600) stond helemaal niet opgesteld, wat een teleurstelling. Er waren sowieso veel te weinig beamers te zien (niks voor jou frank?)

Verder ook nog twee ruimtes die eigenlijk compleet over de top zijn: De B&W stand en de ruimte met de Lamm versterkers (waar de speaker kabels over van die houdertjes liepen). Dat kan mij persoonlijk dus niet interesseren. ik vind het veel mooier om te zien hoe een set van 10-20-30 euro klinkt.

Eigenlijk is mijn conclusie dat er gewoon heel erg veel moois te koop is. Je hoort de verschillen als je alles zo naast elkaar hoort, maar op dit niveau zijn het nuances.

Dat niet iedereen het daar mee eens is, bleek bij de demo van Nordost. (ook een goed verhaal daar). Daar vond iemand dat je DUIDELIJK verschil hoorde tussen het vorige topmodel interlinks en het huidige instapmodel interlinks. Zo zie je maar, alles is relatief. Daarna werden de nieuwe speakerkabels voorgesteld. Van het basis model van 1500 euro per paar, in vijf stappen naar het topmodel. Ikzelfde hoorde na tweede geen duidelijk hoorbaar verschil meer totdat we bij de Walhalla kwamen, dat was duidelijk weer een flinke staps voorwaarts. Let wel deze laatste waren 10.000 euro per paar(!). Zonder ze op een rijtje te horen weet ik zeker dat bijna iedereen van jullie met het instapmodel ook zeer tevreden zouden zijn...
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Midcall

Och, het was best leuk al met al. De topper voor mij waren zonder enige twijfel de Ars Aurus speakers, een merk wat ik niet kende. De dynamiek en soundstage was subliem en de enige toko waar we tegen het einde van de dag nog naar terug zijn gegaan waar we tot de sluiting nog hebben gezeten voor een echt goede demonstratie die we voorgeschoteld kregen. Voor de rest vond ik Quad wel aardig, Uccuphase/Cabasse erg de moeite waard, maar ook de Nordost sessie met hun nieuwe lijn vond ik boeiend.

Dynaudio werd door veel mensen gehypt dus we waren wel nieuwsgierig toen we daar aankwamen, maar was eigenlijk een grote teleurstelling. Okay, leuk geluid, maar we zouden zweren dat de monitoren stonden te spelen terwijl bij navraag de vloerstaanders die er naast stonden het werk deden. Mooie plaatsing, maar bij 45hz (op zijn laagst) hield het op, erg teleurstellend.

Verrassend vond ik ook nog Piega, een merk wat me nooit zo heeft aangestaan, maar hun monitor die stond te spelen klonk subliem.

Ook Totem vond ik verrassend goed, gelukkig ook iemand die eens wat andere muziek durfde te draaien dan het standaard Diana Krall werk.

De domper van de dag was toch wel Tannoy, waar al mijn vooroordelen tegen dit merk nog een extra injectie kregen met de botte (op een bijna onbeschofte manier) weigering om te mogen luisteren naar de opstelling die ze hadden staan daar. De aanwezige heren straalden het ultieme baalgedrag uit en we kregen iets toegesnouwd dat er iets met een filter zou zijn en namen een houding aan waarbij we gelijk het gevoel hadden van okay, wegwezen hier, zoek het maar lekker uit verder. Toch jammer, want ik had een (nu ex) Tannoy liefhebber bij me die toch wel erg nieuwsgierig was naar hun grotere modellen.

En het was wel ff leuk wat mensen van het forum gezien te hebben.... jammer dat spacebass er niet bij was, maargoed, we halen ons uitje wel in als we naar Brussel gaan nietwaar?  ;)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

SpeedyAndré

Nou nou  ::)
Dit is wel het betere copy/paste werk Arjen (zie Hear.nl;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Midcall

Citaat van: SpeedyAndré op oktober 23, 2005, 01:43:39
Nou nou  ::)
Dit is wel het betere copy/paste werk Arjen (zie Hear.nl;D

André  8)

Hahaha.... ja, dat krijg je als je bijna 20 uur wakker bent en te lui bent geworden om op alle fora even orgineel te zijn  ;D
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

wil

Citaat van: advr op oktober 22, 2005, 22:44:22
pardon!! kale gek?? dat was ik toevallig

8) 8)
hihi, een dubbelganger?  8)

Zit nu nog even aan een kopje espresso om wakker te worden, was gisteren nogal laat geworden en op zondag wens ik normaliter uit te slapen (mits mijn zoon geen wedstrijd hoeft te spelen). Nog even de routebeschrijving uitprinten, kippekop ophalen en Veldhoven, here we come :D.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

tomvbugg

Normaal gezien ook aanwezig deze namiddag op de meet & greet.

Tot straks!!

W

zo, ik ben inmiddels weer terug van de VAD.  Jaja voor sluitingstijd :P (ik woon in Eindhoven, en heb nu inmiddels een beter beeld gekregen over de mogelijkheden, ondanks de niet echt ideale omstandigheden. En daarvoor kwam ik.)

Dingen die mij aanspraken waren de nieuwe Von Schweikert VR4 SR met de daarbijhorende setup,
De Accuphase+Cabasse demo,
de Accuphase+Morel luidsprekers. Hier heb ik samen met nog 2 anderen die daar zaten ongeveer een half uur zitten luisteren met de deur dicht, heeeeerlijk. CD's(die ik nu ook moet aanschaffen ;) :Fourplay - Heartfelt; Bob jones - dit waren 2 cd's, ik weet niet welke; Erik Truffaz - Bending New Corners.

Deze laatste heeft mijn ogen echt doen open gaan!

En net als Robbie vond ik het verkoop praatje van de man bij de hitachi projectoren+BFS schermen ook erg goed.

Sommige demo's hadden inderdaad een oorverdovend volume aanstaan. Daarnaast vond ik 't maar lastig te concentreren als in de ruimte ernaast de muziek zo verschikkelijk hard staat, of als er mensen in de zaal zitten die meer aandacht aan elkaar dan aan de apparatuur besteden.

jaco

Citaat van: WyGo op oktober 23, 2005, 17:34:33
En net als Robbie vond ik het verkoop praatje van de man bij de hitachi projectoren+BFS schermen ook erg goed.
Dat verhaal heb ik met kromme tenen aangehoord.

Het beeld was niet echt slecht, maar het was een vrij hoog contrast doek. Echter toen hij begon te vertellen dat iedereen zo enthousiast was over deze nieuwe projector en dat men dacht dat het een DLP was omdat het zwart zo goed was.

Dat was Zelfs zo goed, dat er geen details meer in de donkere stukken zaten, maar ik wilde niet zijn verhaal bederven door er een opmerking over te maken.

De nieuwe 3 chip sim stond me wat dat betreft meer aan. Er komt wel vrij veel licht uit. Oplossing is nog 1280x720
Niet echt lang naar gekeken, valt buiten de prijs die ik nog interessant vindt met 18.000 Euro.

Blue-Eyes nog bedankt voor de rit.  Jack konden we op de terugweg haast niet bijhouden, die had zeker haast of zo  ;D

Moony

Geen foto's van de meet & greet van vandaag?  :)

myself

de enige 2 zaken die me van vandaag bijgebleven zijn, zijn de meet&greet van de forumleden  :D en de goede demo/uitleg bij Nordost.

Voor de verdere rest werd er weinig goede muziek neergezet en lijkt dat de importeurs die deze VAD een goede voorbereiding gedaan hebben op de vingers van 1 hand te tellen. Bijna niemand had iets aan de akoestiek gedaan.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

blue-eyes

Ik was te lui om terug te schakelen Jack ;D En Jaco, graag gedaan, kleine moeite :)

Het enige wat echt leuk was, was de meeting. Weer gezellig en weer veel nieuwe mensen leren kennen naast de oude bekenden.

Ik ben het met Jaco eens, wat een lul verhaal. Daar stond een autoverkoper ipv een scherm verkoper. En welk zwart had ie het eigenlijk over? Ik zag wel wat grijs, ok donkergrijs maar zeker geen zwart. Nee, dan heeft de SIM2 wel wat meer indruk achter gelaten dan de Hitachi. Of de JVC bij de Vierhout (meridian stand). Zeker gezien dat de ruimte waar de JVC en de SIM2 stonden verre van verduisterd waren. Maar ja, je kan dan ook aardig wat Hitachi's kopen voor een JVC of SIM2 ;D .

Er was een schrikmoment...... Jack ging bij Meridian naar binnen, we konden hem niet tegenhouden :( . Merk verandering? Gelukkig stond daar een kennis ;D

p.s. Cor: Audiolab maakt geen DP versie. De DP versie van TAG wordt dus zeldzaam. Daarnaast: TAG is 100% dood.......... :'( :'( :'(.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

riwi

De man bij Hitachi was erg enthousiast. Inderdaad net een autoverkoper  ;D
Ik wees hem op de groene spikkels in beeld die te wijten zijn aan een slechte DVI kabel (die hij zelf fabriceert had ie even ervoor verteld), maar hij vatte het sportief op en zij dat de aansluiting misschien niet 100% was in de demoopstelling, en dat ie er ter plekke niet direct wat aan kon doen.
Wat me wel opviel was dat het scherm in de redelijk onverduisterde situatie er uit zag als een plasma, zo helder (niet die grote, maar die wat kleinere aan de linker zijmuur). Dit scherm was gemaakt van een vaste plaat met een speciale coating (gain 1.5 zei hij). Ik kan me voorstellen dat er consumenten geinteresserd zijn in zo'n scherm (niet de die hard pikzwart verduisterende videofielen). bfs was het merk (ik dacht nog big fucking screen ??? naar de BFG in Quake/Doom) dusss..

Welke projector was dat bij Meridian? Ik zag er geen en concludeerde dat het rear projectie was, maar zag nergens iets over wat er speelde. Dit is ook mijn kritiek op veel andere demo's.. je kan luisteren, maar waar je naar luistert vertelt niemand erbij.. zo heb je er weinig tot niets aan.

bmateijsen

De highlight van deze VAD was zeker de Faroudja Meridian projector bij Vierton.... Mooie rearprojection oplossing en ook de demo was gewoon lekker.. Nordost demo was uiterst verhelderend en een goed verhaal! Mooi om te zien dat ook zoveel mensen geinteresseerd bleven zitten!

R

Citaat van: bmateijsen op oktober 23, 2005, 20:57:44
Nordost demo was uiterst verhelderend en een goed verhaal! Mooi om te zien dat ook zoveel mensen geinteresseerd bleven zitten!

Dat had ik nog wel willen volgen. Was passeerde allemaal de revue?

myself

Citaat van: Ruben op oktober 23, 2005, 21:06:38
Dat had ik nog wel willen volgen. Was passeerde allemaal de revue?
de complete nieuwe reeks van Nordost, uitgelegd door de amerikaanse Nordost trainer  8)

Van Baldur naar Heimdall en via Frey naar de Tyr. Als toefje werd als laatste de top of the bill Valhalla geluisterd.
Uiteraard alles iedere keer omsteken, dus interlink, LS kabels en volgens mij zelfs andere stroomkabels erop  8) 8) En door een Chord aangestuurd  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

riwi

Citaat van: Ruben op oktober 23, 2005, 21:06:38
Was passeerde allemaal de revue?

Bijna alles van baldur, heimdal, frey en tyr reference aan interlinks
Ook verschillende speakerkabels (valhalla  ;D )

Plaatje :

Citaat van: myself op oktober 23, 2005, 21:13:31
de complete nieuwe reeks van Nordost, uitgelegd door de amerikaanse Nordost trainer  8)
Volgens mij was hij Zweeds. Hij klonk erg zwengels namelijk zoals ik op het werk veel hoor door mijn zweedse werkgever ;)

R

Citaat van: riwi op oktober 23, 2005, 21:15:00

Volgens mij was hij Zweeds. Hij klonk erg zwengels namelijk zoals ik op het werk veel hoor door mijn zweedse werkgever ;)

zwengels ;D... Mooi paars is trouwens  niet lelijk. Wel makkelijk te herkennen die nieuwe modellen

Danakin

Citaat van: Midcall op oktober 23, 2005, 00:51:11
Dynaudio werd door veel mensen gehypt dus we waren wel nieuwsgierig toen we daar aankwamen, maar was eigenlijk een grote teleurstelling. Okay, leuk geluid, maar we zouden zweren dat de monitoren stonden te spelen terwijl bij navraag de vloerstaanders die er naast stonden het werk deden. Mooie plaatsing, maar bij 45hz (op zijn laagst) hield het op, erg teleurstellend.

Hééééé??? Het waren volgens mij toch echt de Audience 52 SE's die te beluisteren vielen. Ze waren ten minste aangesloten en ik heb me oor er tegen gehouden (er kwam toch echt geluid uit). Ik vond ze heel erg mooi klinken voor zulke kleine monitoortjes.

Voor de rest vond ik de Pioneer demo erg indrukwekkend. Lekker klinkende speakers op de muziek van Jean Michelle Jarre . Bij B&W was er geen doorkomen aan. Op een gegeven moment heb ik de moed maar opgegegeven.

Nog even gelachen trouwens bij T&A. Leuke demo (I Robot was bezig). Zaaltje vol trouwens, want het stond nogal hard. Gaat ie over op een volgend filmfragment. Ice age (herkenning alom). Wat hoort iedereen: "Du manny, was ist los??" Reactie bij de meeste bezoekers: "nou het is weer eens tijd om te gaan". Van 20 bezoekers naar 2 in 4 seconden. Nieuw record op de VAD ;D ;D ;D ;D.

Danny.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

kippekop

Allereerst nogmaals bedankt voor lift aan Wil, een supergezellige eerste ontmoeting met een forumlid, ook leuk en gezellig om bij de meet en greet eens de gezichten achter de naam eens te zien!!

Positief wat mij betreft:

Totem arrow, leuke, kleine speakers op rega/mira. Lekkere muziekkeuze, en een verassend goed  en rustig geluid
Pioneer: Leuke demo (jarre was echt super!!), veel uitleg, lekker veel HD (vooral de pod race uit star wars viel in goede aarde) en dat met een niet al te dure combo dvd-speler en receiver (de ax10) op een stel dure maar behoorlijk klinkende pioneer speakers (de fronts waren al 7.000 euro!!  :o)
B&W: tja, nog nooit eerder geweest op een beurs, dus wellicht voorgaande jaren beter, maar een stuk opera blies toch iedereen (inclusief medewerkers) letterlijk weg...wow wat een geluid zeg. Verder wel jammer dat iedereen voor de rears kon staan, maar het B&W geluid kan mij goed bekoren, geen scherpte kunnen ontdekken. Super projector van jvc trouwens (d-illa).
Cambridge/spendor: slechte projector, maar zeer gezellige en eerlijke mensen. Leuk om een prive demo'tje nog op het einde te krijgen in ieder geval terwijl ze al aan de champagne (?) waren...
Gezellig sfeer, afwisselend publiek!!

Minder:
Zoals al gezegd, Epson, wat een slechte stand, slecht beeld/geluid...alles!
Tabula rasa...prachtige meubels maar van zo'n enorme platenspeler en speakers verwacht je iets beters....
Yamaha/quadral...alleen die nieuwe YSP-1 (zo'n 1 speaker surround systeem) stond aan, verder geen enkele quadral speaker, de nieuwe yamaha 4600 stond niet eens te spelen, erg jammer, ook totaal geen demo ofzo.

Verder echt een superdag gehad, vond het qua volume op de linn kamer na wel meevallen. Leuk om eens wat op te doen, ik vond uiteindelijk veel spullen persoonlijk het geld niet waard voor de kleine verbeteringen en het blijft me opvallen dat alles in mijn oren niet dat lekkere warme geluidje heeft, het is allemaal redelijk strak tegen het analytisch/kil qua geluid en mist in mijn oren iets van emotie af en toe....

Maar nogmaals, topdag!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Audiofiel

Ik dacht zelf ook echt de monitors gehoord te hebben tijdens de demo waar ik bij zat en niet de vloerstaanders (die toch een heel ander karakter hebben). Wat ik wel mistte was een stukje openheid, loskomen van de speakers, maar ik weet niet of dat nu lag aan de speakers, de Arcam aansturing, of die TDK CD-R waarmee werd gedraaid...

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

robbiedobbie

Citaat van: jaco op oktober 23, 2005, 17:54:40
Dat verhaal heb ik met kromme tenen aangehoord.

ik bedoelde ook niet de inhoud van het verhaal per se -inderdaad net een autoverkoper- maar hij had in ieder geval een enthousiast verhaal. Op de meeste stands werd uberhaupt niet eens iets vertelt. Ik vind het onbegrijpelijk dat de verkopers hun waar niet beter aan de man weten te brengen. Dat wist onze 'autoverkoper' perfekt te doen...
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

romulus

Eerste maal vad : enkele bemerkingen/ervaringen

toppers
- klassieke meerkanaals weergave ingeleidt door iemand van pentatone bij b&w invoerder, ondanks toeloop toch zeer mooi
- uitleg door lyngdorf (tact audio) himself en presentatie van aparte laagweergevers in de hoeken geplaatst met dali monitoren van 400 € op lyngdorf digitaal materiaal.  Indrukwekkende demo.
- afgeladen volle zaal bij cabasse/accuphase, mooi verhaal en mooie demo door iemand die vol was van zichzelf maar toch grappig en met die met enige vorm van zelfspot voor de dag kwam
- presentatie van evolutie van linn lp12 platenspeler : geschiedenis van linn kwam aan bod, heel interessante demo, leuke presentatoren en goed klinkende set (speakers met ingebouwde versterker denk ik)
- gang van clearaudio vrij indrukwekkend zonder te spelen.
- over het algemeen uitgebreid aanbod van hardware en software

afknappers
- autosalon gevoel, too crowded, akoustiek meeste zalen niet al te best
- volumeknop veel te veel naar rechts
- geen uitleg over set die speelt in vele zalen
- more music en vooral audiac afwezig ??? heeft misschien te maken met hierboven vermelde afknappers

Overall toch een aangenaam dagje met name door de interessante presentaties hierboven vermeld
esoteric, nagra, pass labs, focal, siltech

R

Citaat van: Audiofiel op oktober 23, 2005, 21:59:40
Ik dacht zelf ook echt de monitors gehoord te hebben tijdens de demo waar ik bij zat en niet de vloerstaanders (die toch een heel ander karakter hebben). Wat ik wel mistte was een stukje openheid, loskomen van de speakers, maar ik weet niet of dat nu lag aan de speakers, de Arcam aansturing, of die TDK CD-R waarmee werd gedraaid...

Die arcam krijgt ze wel los hoor, maak je geen zorgen. Overigens stonden de monitors dacht ik ook op de doelen.

edit: typo

wil

Mijn impressies:

- Totem was weer ok. Hoewel twee jaar geleden hadden ze een veel leukere en kundigere persoon bij Joenit, was het toch weer ok.

- B&W demo was voor mij indrukwekkend. Opstelling was suboptimaal, maar de opera Blauwbaard was goed. Jammer, dat de fragmenten veel te snel werden afgebroken. Laat het publiek toch gewoon luisteren!

- Erg vriendelijke jongens bij Linn. Geluid van de set was echter bagger.

- Leuk verhaal gehoord over (inspelen van) kabels door Erik van der Kley van Silltech. Meer zeg ik er niet over ;D.

- Meridian demo was mooi. Fraaie actieve speakers (echt heerlijk rustig, eerste keer van mijn leven dat ik Simply Red te pruimen vond!!!!) en een mooi plaatje met rear-projectie. Helaas in de praktijk niet te realiseren (of wel SB, HarryHT en Patrick? Jullie weten misschien meer?).

- Mooie klanken bij Elipson. Design helaas nog steeds van begin jaren 80, inclusief personeel :-X.

- Meet-n-Greet was heel leuk. Gezellig gemoeld mit Sauron, ich kum geer 'ns e filmke bie dich kieke. Allein vroag ich mich aaf wie ich heem kom :-P.

- Gezellige lifter mee met voldoende vaccinaties tegen vogelpest. Volgende keer weer? ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60