VAD '05 Meet & Greet (22 & 23 oktober a.s.)

Gestart door Harry HT, september 14, 2005, 12:42:51

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Ik vind de verhalen over de 'autoverkoper' van Hitachi trouwens erg herkenbaar. Precies wat ik ook zei tegen Mrs. Audiofiel toen wij eindelijk weg konden glippen - zonder de gepushte kaart in te vullen en dus zonder kans te maken op die Hitachi DVD-recorder...

Zij vond hem overigens wel enthousiast overkomen. Ik vond hem weinig geloofwaardig: "ik heb alle projectoren in die prijsklasse uitgeprobeerd en ben uitgekomen bij Hitachi". Niets ten nadele van Hitachi (want de '200' gaf onder omstandigheden best een fraai plaatje, zeker afgezet tegen de '100' die er ook stond), maar ik geloof er niets van. Tuurlijk, deze man heeft 8 projectoren gekocht en getest van 4 bekende merken en wil nu alleen nog Hitachi verkopen. Volgens mij meer ene kwestie van leuke inkoopprijzen en dito marges.

Wel leuk geprobeerd trouwens, want ik denk dat hij een hele specifieke markt aanspreekt van 'nieuwkomers' die een totaalprijs willen hebben voor projector, scherm en bekabeling.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

En natuurlijk wil ik niet de foto's van onze forumgenoten laten ontbreken, geschoten tijdens een sessie bij Totem. Let op: de kwaliteit is slechter dan gewend, want ik had alleen een point-and-shoot camera meegenomen. Maar voor de kenners: op het zoekplaatje staan patrick en harald; de knielende fotograaf is Jeetinder.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Ik vond overigens de demo bij Morel interessant. Naast de units, die natuurlijk veel op Dynaudio lijken omdat oprichter Morel destijds een paar jaar als ontwerper daar heeft gewerkt, waren ook volledige kasten spelend te bewonderen.

Op de foto staat de Morel topkast met een isobaric subwoofer, welke een eigen filter op 100 Hz heeft, en zowel rechtstreeks als via filter kan worden aangestuurd. Helaas door de plaatsing dicht bij de muur een nogal boemerige bas, maar wel een heel natuurlijke en herkenbare klank.

En je mocht tenminste je eigen muziek draaien. Dat kon je van de (voor mij tegenvallende) B&W-demo niet zeggen. Wat ze beiden gemeen hadden was een bepaald niet ideale opstelling, maar dat word ik zo langzamerhand al bijna gewend van die vierkante VAD-ruimtes.

Audiofiel

En nog een plaatje van het Morel trio. Die center doet trouwens wel erg denken aan de center van B&W tijdens hun demo. Of moet ik zeggen: de 'Hummer'...

De 'soort d'Appolito-achtige' kast heeft overigens wel twee parrallele woofers, maar de bovenste tweeter valt vanaf 5 KHz af, dus strikt genomen gedraagt hij zich niet zo.

sauron

Dit was mijn 6 of 7de keer vad maar de eerste keer meet en greet  8)

idd leuk om de gezichten achter de nicknames eens te zien ofschoon ik er al een paar ken  ;)

Vond de demo's bij nordost erg leuk zo ook die van linn en meridian.

CiteerMeet-n-Greet was heel leuk. Gezellig gemoeld mit Sauron, ich kum geer 'ns e filmke bie dich kieke. Allein vroag ich mich aaf wie ich heem kom

Je mag op het logeerbedje  ;D  ;D geen probleem
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

Audiofiel

Het leukste vond ik dit jaar:

de Meet & Greet :D

Demo's vielen een beetje tegen eigenlijk. Vaak was er iets net niet helemaal OK. Zoals bij de demo van Plinius, waar ik het potentieel van de mooie CD-speler wel in de verte kon horen, maar het idee had dat de speakers de beperkende factor waren. Geen goede demoënde Benelux-distributeur overigens, want hij heeft van de 3, 4 nummers die ik daar hoorde geen één helemaal uit laten spelen.

Maar de plaatjes zijn mooi. De versterker:

Audiofiel

En de CD-speler. Aan de onderzijde van de frontplaat zitten een 20-tal witte led's die het aantal nummers aangeven op de CD, een licht knipperende led geeft het actieve nummer aan. Dat laatste is overigens regelrecht gejat van Apple, die deze 'heartbeat' al zo'n 4 jaar gebruikt op de portable computers.

Let trouwens op het zeer fraaie CD-laatje en op de ENORME voedingstrafo. Vergelijk die trafo maar eens met de geïntegreerde 100 watt versterker van het vorige plaatje. ;)

sauron

CiteerHet leukste vond ik dit jaar:

de Meet & Greet

helemaal mee eens  8)
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

molle

Ja sorry jongens dat ik niet aanwezig was :'( Ben even gestopt als ik van Ruben O0 terug kwam(coole en toffe kerel 8)) maar het was zo hard aan  het regenen die moment;  parking denk ik wel een 600 meter van af en zag een rij staan van wel 100 man.(autosalon ???)
Toch wel niet zo'n die hard als ik dacht :-[
Volgend jaar ben ik er garantie, maar daar zijn jullie nu niet met gediend :P
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Spacebass

Citaat van: riwi op oktober 23, 2005, 20:57:20
Welke projector was dat bij Meridian? Ik zag er geen en concludeerde dat het rear projectie was, maar zag nergens iets over wat er speelde. Dit is ook mijn kritiek op veel andere demo's.. je kan luisteren, maar waar je naar luistert vertelt niemand erbij.. zo heb je er weinig tot niets aan.
Soms krijg je de kans om achteraf even te babbelen en die moet je gewoon met beide handen aangrijpen  ;)

Citaat van: bmateijsen op oktober 23, 2005, 20:57:44
De highlight van deze VAD was zeker de Faroudja Meridian projector bij Vierton....
Helemaal waar!!  Ik heb aangegeven dat de leden van ons forum heel blij zouden zijn om de pj ook te kunnen zien...we zijn immers nogal fotogeil of niet!  ;D
Dus dankzij een medewerker van Viertron (ben verdorie zijn naam vergeten, maar is een bekende van Jaco!) en onder begeleiding van Wil, mochten HarryHT en ik een "kiekje" achter de schermen nemen, waarvoor veel dank!!  8)

Spacebass

Even een paar van de meet&greet!

Was overigens heel moeilijk omdat iedereen gewoon gezellig met elkaar aan het babbelen was, dus veel ruggen  :(  Maar ik vond het echt te ver gaan om een "familiefoto" te maken  ;D  Dus dan maar wat foto's om een kleine indruk te kunnen krijgen  ;)

Spacebass

nog wat M&G

molle

Citaat van: Ruben op oktober 23, 2005, 21:06:38
Dat had ik nog wel willen volgen. Was passeerde allemaal de revue?

Hadden we maar gereden. Voel me er nu rotslecht bij :P
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Spacebass

Blue gaat de presentielijst af...diegene die er niet waren, schijnen gebanned te worden  :o

En vandaag was het record bereikt!! Ik heb twee T-Shirts gezien! Ik denk dat we de volgende keer maar zwarte polo's moeten nemen...dat trek je toch gemakkelijker aan...

Spacebass

Zo nog wat lekkere plaatjes van Classé...vond ik zeer mooi om te zien..beluisteren lukte niet op B&W  :-X  ;D

molle

Citaat van: Spacebass op oktober 24, 2005, 00:27:39
Blue gaat de presentielijst af...diegene die er niet waren, schijnen gebanned te worden  :o

En vandaag was het record bereikt!! Ik heb twee T-Shirts gezien! Ik denk dat we de volgende keer maar zwarte polo's moeten nemen...dat trek je toch gemakkelijker aan...

Toch niet gebanned :P dat kunnen ze toch niet maken ;D. Iedereen maakt wel eens fouten in zen leven en dit was men 2de ;D

Spacebass

Nog een beetje B&W voor de liefhebbers  ;)

Stoffig...

Spacebass

Mijn toekomstige fronts!!  8)

Spacebass

Arcus

Spacebass

Dali

Spacebass

Pods voor Bas!

Elke dag een ander kleurtje  8)

Spacebass

Meridian