VAD '05 Meet & Greet (22 & 23 oktober a.s.)

Gestart door Harry HT, september 14, 2005, 12:42:51

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Zondag toch vrij, dus wij komen zondag ook langs! O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Ik heb net ontbeten, even koffie zetten voor FrenkB en Eric_Audio. Die pikken mij op.

Verder hoeven Frank en ik niet in de rij te staan, met dank aan Audio Execellence voor de entreekaarten.  ;D
Was ook een erg goede klant dit jaar bij hun dus het mocht wel een keer :o :o :o
Helaas geen derde kaart voor Eric, die mag in de regen in de rij gaan staan. O0 O0

See you later at the meeting point..

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

riwi

Nog 1 bakje koffie en dan op naar Veldhoven  :)

Tot vanmiddag   :)

bmateijsen

Iedereen veel plezier vandaag! En voor degene die morgen komen, tot morgen! ;)

wil

Citaat van: Audiofiel op oktober 22, 2005, 08:43:38
Zondag toch vrij, dus wij komen zondag ook langs! O0
Mooi, kan ik je dan een kabel meegeven?  >:D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Citaat van: wil op oktober 22, 2005, 10:41:59
Mooi, kan ik je dan een kabel meegeven?  >:D
;D Zou kunnen, maar kwam jij er niet zelf mee langs? je wou toch meekijken? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Citaat van: Audiofiel op oktober 22, 2005, 11:17:29
;D Zou kunnen, maar kwam jij er niet zelf mee langs? je wou toch meekijken? ;)
shit, je hebt gelijk... ;)

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

riwi

Gizz

blue-eyes

net een afspraak met Jaco gemaakt, wij zijn aanwezig! Om 8 uur rijden we af ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Mariusz

Ben net terug van de VAD, heb een hele leuke dag gehad iig! Leukste demo's vond ik die van B&W met 4x 801D en HTM1D en al die waanzinnig mooie classe apparatuur, de Focal 1027 Be en Profile, en last but not least de demo van de Magnat Quantum 908 met de cd van Mighty Sam McClane. De zeer exclusieve Cayin set was ook een prachtige match. De 908 was misschien niet de beste maar wel de leukste speaker. Met een grijns van oor tot oor voelde je de afgrond diepe, snaarstrakke en rake basklappen tot in je nieren. Heb geloof ik wel een uur daar rondgehangen. De rest van het geluid was mooi diep en transparant en verregaand neutraal. De hoge tonen waren mooi 'zacht', niet zo vreselijk schel als bijv bij de Focal 1027 Be (net als bij engels in het voorjaar vind ik de Sugden Focal combi verre van ideaal). Verder wel een zeer mooie speaker, al zie ik hierin geen reden voor een 'upgrade' van mijn 927.
De B&W demo was leuk maar viel voor zo'n megaset toch wat tegen, wat vooral aan het materiaal en de ruimte te wijten is denk ik. Ik vond het midden wat schel (van de opnames dan, want de 801D is een briljant uitgebalanceerde speaker), de rest was erg mooi, maar op de een of andere manier had ik de indruk dat het beter kon ???. En leuk om eens wat forumleden te begroeten! Patrick, ik zie uit naar de foto!
Ook bij Cabasse had men flink uitgepakt met Accuphase erbij, dat klonk ook erg natuurgetrouw en stevig. Alleen daar was het verrekte druk helaas...
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

riwi

Ik ben ook weer thuis. Leuke dag gehad, maar ik had de indruk dat er minder te zien en te horen was dan vorig jaar.

Sim C3X was een leuke projector vond ik. Verder was er weinig te zien op projectie gebied. Hitachi presenteerde de TX200.

Ik vond de polyhymnia demo erg leuk weer (klassiek SACD op de 4x 801D en HTM1D). Ook het stukje DVD Roger waters "mother" op deze set vanaf de Classe CDP300 was mooi.

De meet & greet was goed bezocht. Zodanig zelfs dat ik niet eens van iedereen de naam heb mee gekregen.
Hieronder de foto's ervan :

vlnr : HarryHT, wowly, frenkb, eric_audio, advr, patrickvdb

vlnr : HSN, midcall, ?, Paulie, HarryHT, wowly

vlnr : mariusz, hillie, HarryHT, wowly, frenkB, eric_audio

Ik sta er zelf niet op ;) Mijn excuus dat ik niet alle namen heb cq. namen verkeerd heb? Laat me even weten als ik je verkeerd heb vermeld dan pas ik de namen aan.

Meer VAD2005 foto's op : http://etmriwi.xs4all.nl/gallery/vad2005

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

riwi

Ik had m'n shirt wel aan maar heb niet _EEEN_ ander HTforum shirt gezien  :(  :'(

wil

Citaat van: riwi op oktober 22, 2005, 17:59:41
Ik had m'n shirt wel aan maar heb niet _EEEN_ ander HTforum shirt gezien  :(  :'(
We zijn trots op je  :-*. Ik heb m morgen iig gewoon aan. Ik vind dat ik die verplichting naar Frank wel heb. (jeetje, wat ben ik soft vandaag... ;D ;D)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Citaat van: wil op oktober 22, 2005, 18:14:55
We zijn trots op je  :-*. Ik heb m morgen iig gewoon aan.

Kunnen we jou tenminste direct herkennen. Dat is die ene jongen met dat T-shirt aan. >:D

wil

Citaat van: Audiofiel op oktober 22, 2005, 18:30:43
Kunnen we jou tenminste direct herkennen. Dat is die ene jongen met dat T-shirt aan. >:D
Hahaha... die kale gek ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

blue-eyes

Eeeh, Jaco........

Je moet nog iets weten ;D

Ik sla de B&W stand altijd over. In al mijn bezoekjaren altijd overgeslagen ;D ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Wowly

Jawel, ik kan nog luisteren.....wat zeg je?....ik versta je niet meer zo goed.......

Zoals altijd wordt er op de VAD weer zo luid gespeeld dat je oren kromtrekken, vervormende conussen, verschroeid ferro-fluid, massa's dempende mensen voor je neus, trotse standhouders, véél jaknikkers, vooral als de standhouders moeilijk nederlands spreken (of helemaal niet!),. Het was weer leuk zoeken. Naar de leuke elementen.

Ik sla eigenlijk ieder jaar de B&W-demo over, maar viel nu met de boter in de neus en kon goed aanschuiven aldaar. Nu vind ik B&W nooit zo spectaculair als dat de faam doet vermoeden, maar de demo kon me aardig bekoren, vooral de software en bijbehorende uitleg was erg fraai!!

Ik sla NOOIT de eurogram-demo over, maar dat had ik deze keer best kunnen doen........wat een tegenvaller! HarryHT val me bij, na drie nummers zijn we aangelopen....(ik had het moeten weten, toen hij de hoes van de cd op de VR4's neerzette......

Mooie meevallers: de demo's van Linn (die van die geldverslindende eeuwige kostbare upgrade's....) zij vertelde via de platenspelers hun geschiedenis....erg mooi!
De Dynaudio is als vanouds weer erg mooi! Vooral toen ik hun vroeg wat LP's op te zetten!
Verder was er nog een stand, maar ben ff kwijt welke, daar stond de volumeknop op normaal nivo.......

De Meet en greet was weer erg leuk!!!! Horen wat er voor interessants te doen viel...

tot volgend jaar!! (ik blijf wachten op een echte doorbraak!!)

O ja, Cabasse krijgt een dikke vette rode kaart voor het opblazen van een vierkante mm trilhaar in mijn slakkehuis!!! >:(

Oja, Riwi was de enige met een T-shirt aan, echt waar!!

Mariusz

Ik heb trouwens nog zo'n Marantz Demo SACD gekocht, de laatste editie. Volgens High Fidelity discs een van de beste opnames die beschikbaar zijn... Nou, het klinkt inderdaad extreem goed. Ik wist niet dat mijn sets dit in zich hadden :o De opname blijft toch een zeer bepalende factor.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Paulie

Zo ook wij Midcall en ik hebben ons wel vermaakt. Alhoewel een hoop sets ons niet konden bekoren hoor. Opvallende sets waren onder andere die van Aspera Audio (leverancier) Met Ventura speakers formaat te groot voor nederlandse woning en met 2 Lam eindbakken en heel veel PS-audio. Dit stond in een erg grote ruimte te spelen maar bleef desondanks op goed volume zuiver en zeeer dynamisch erg genoten daar (maar ja 150.000 tot 200.000 euro aan apparatuur). Ook de Cabasse stand was erg druk maar met een goed verhaal en natuurlijk een bekoorlijk dynamisch geluid uit hun top model. Mooi in balans ook al was de zaal tjokvol mensen goede combinatie met de Accupase hardware. Maar voor ons was de topper toch echt de onbekende en vermoedelijk onbeminde Ars Aures speaker met daarop aangesloten een SACD speler van marantz met 2 mooie mono gloeilampies bak. Hier hebben we op het einde nog een prive demo gehad met gesloten deuren op oorlogssterkte wat een genot. Dit was voor ons nog even lekker chillen zeker als je kijkt dat de speakers rond de 16.000 euro de set kosten. Van alles geluisterd van Dire Straits tot Miles Davis, afrikaanse muziek, etc etc.

Tja en nu weer effe bijkomen.

Misten wel een aantal topmerken zoals Krell, ML en de top serie van Parasound en een niet demo klaar set van Tannoy nu daar had ik toch naar uitgekeken maar vanaf nu geen Tannoy meer. Speakers zijn om naar te luisteren en niet om naar te kijken.

Groetjes

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

molle

Wel leuk om sommige gezichten te zien ;D Krijg je een beeld van wie er achter je scherm zit :D

Zijn er nog personen van vandaag die morgen terug na de VAD gaan?
Wel handig om die personen van op de foto's te herkennen dan ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Spacebass

Zag er erug gezellig uit  ;D

Vandaag is het er helaas niet van gekomen  :( Hopelijk gaat het morgen allemaal wel goed  8)

jaco

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 22, 2005, 18:38:38
Eeeh, Jaco........

Je moet nog iets weten ;D

Ik sla de B&W stand altijd over. In al mijn bezoekjaren altijd overgeslagen ;D ;D
Ik ook. Ze spelen meestal zeer hard.
Laatste keer een opmerking erover gemaakt:
Waarom zijn de SACD demo's zo luid, alleen om indruk te maken en onmogelijk te horen hoe de stabiliteit ?

antwoord: huh, luid ?

Ik: doof zelf ?

antwoord: nou doen we meestal op dit volume of nog harder..

Affijn, geen lol aan voor mij dus. Lekker over slaan.