Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

Sjaudio

Arcam A32  :D

royal d

mchel

Ik wist niet dat die Arcam zo'n grote ringkerntrafo heeft!
arcam fmj a32 - tjoeb reference met super tjoeb clock - dynaudio 72 by artspeak - xindak fs-02 - artspeak silver interlink

Midcall

Citaat van: mchel op november  4, 2006, 17:42:08
Ik wist niet dat die Arcam zo'n grote ringkerntrafo heeft!

Groot? Ik vond hem juist zo opvallend gewoontjes voor een versterker van dat formaat, ik bedoel je mag toch wel wat verwachten van een versterker voor dat geld.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Sjaudio

Ik vind hem toch wel redelijk hoor, de versterker is ook maar 2 x 100 watt.
Dit zegt ook niks over de klank natuurlijk, want de klank is gewoon overtreffelijk ( vind ik ). Vandaar ook dat hij zo duur is natuurlijk.

dazzdax

Krell Power! 2x1,5kV transformatoren. Deze is overigens niet van mij (en daar ben ik niet treurig om, hehe).

Midcall

Kijk, dat is het betere werk :-)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

fireman

Citaat van: Midcall op november  5, 2006, 16:37:55

Typies amerikaans, een hoop bla bla...  :-\
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

R

2 x 100 watt. Wel 32 Ampere piekvermogen. Genoeg aan boord dus.. ;)

Citaat van: Sjaudio op november  5, 2006, 11:54:14
Ik vind hem toch wel redelijk hoor, de versterker is ook maar 2 x 100 watt.
Dit zegt ook niks over de klank natuurlijk, want de klank is gewoon overtreffelijk ( vind ik ). Vandaar ook dat hij zo duur is natuurlijk.

Sjaudio

Citaat van: Midcall op november  5, 2006, 16:37:55

Nadere verklaring?

Behalve dat het er "zwaar" uit ziet?

Freshfighter

Ik ben de trotse bezitter van de volgende amp:
Sony TA-FA5es

Geweldig ding voor het geld dat ik hem 2e hands betaald heb (300 euro)

Barrrrry

Ik heb ook 45a current per kanaal ;D

dazzdax

Waarvoor heb je 45A stroom nodig? Om te lassen?

Chris

Barrrrry

Citaat van: dazzdax op november  5, 2006, 21:53:32

Chris

Nee, om bij een lager voltage dan 230v genoeg controle te behouden :)

Groetjes,
Barry

Sjaudio

Citaat van: dazzdax op november  5, 2006, 21:53:32

Chris

Die speakerkabel en die interlink moet natuurlijk wel goed vast zitten!

Midcall

Citaat van: Sjaudio op november  5, 2006, 19:28:37
Nadere verklaring?

Behalve dat het er "zwaar" uit ziet?

Helaas heb ik een speaker waar vermogen en vooral stabiliteit van de versterker een grote rol speelt. Zo'n Arcam A32 valt genadeloos door de mand, als hij al niet in rook op zou gaan. Dan waardeer je pas echt de kwaliteit van merken zoals Krell, Bryston, Classé of noem ze maar op. 

Sjaudio

Dat is dan het betere werk voor jou opstelling maar niet in het algemeen.

Zo'n krell, bryston, of wat dan ook zullen vast en zeker door de mand vallen op mijn monitors in vergelijking met me Arcam. En, de term "in rook opgaan" vind ik dan ook nergens over gaan. Al die poespas eromheen maakt het geluid echt niet mooier, dat is het voordeel van zo'n arcam, die klinkt gewoon geweldig.

Midcall

Citaat van: Sjaudio op november  6, 2006, 10:07:41
Dat is dan het betere werk voor jou opstelling maar niet in het algemeen.

Zo'n krell, bryston, of wat dan ook zullen vast en zeker door de mand vallen op mijn monitors in vergelijking met me Arcam. En, de term "in rook opgaan" vind ik dan ook nergens over gaan. Al die poespas eromheen maakt het geluid echt niet mooier, dat is het voordeel van zo'n arcam, die klinkt gewoon geweldig.

Ik begrijp je niet helemaal wat betreft poespas eromheen, welke poespas? Dat er zwaardere en betere componenten (maar helaas ook duurdere) componenten gebruikt worden? Waarom denk je dat deze versterkers "genadeloos door de mand vallen" in vergelijking met je Arcam?

reMC

Citaat van: Midcall op november  6, 2006, 12:45:53
Waarom denk je dat deze versterkers "genadeloos door de mand vallen" in vergelijking met je Arcam?

Je moet maar van de algemene klank van bakken als Krell houden. Ik zou zelf in de meeste sets ook voor de Arcam kiezen, of liever voor nog iets kleiners ;)

Midcall

Krell (vergeet de budget KAV-serie, dat vind ik ook niks) heeft inderdaad een eigen sound die wellicht beter tot zijn recht komt bij grotere vloerstaanders, maar hij gooit het hele segment wat boven zijn Arcam zit ongefundeerd op een hoop en serveert het af op een manier dat mij doet twijfelen of hij wel een van die merken kent.

reMC

Citaat van: Midcall op november  6, 2006, 13:17:12
Krell (vergeet de budget KAV-serie, dat vind ik ook niks) heeft inderdaad een eigen sound die wellicht beter tot zijn recht komt bij grotere vloerstaanders, maar hij gooit het hele segment wat boven zijn Arcam zit ongefundeerd op een hoop en serveert het af op een manier dat mij doet twijfelen of hij wel een van die merken kent.

Tsja, hoe groot de vloerstaander ook; doe mij dan maar bijvoorbeeld een Lavardin! (Een Arcam is mij toch te voorzichtig)

Rob Eric Blank

Deze kwam woensdag binnen en staat nu lekker te spelen.

Sjaudio

Citaat van: Midcall op november  6, 2006, 12:45:53
Ik begrijp je niet helemaal wat betreft poespas eromheen, welke poespas? Dat er zwaardere en betere componenten (maar helaas ook duurdere) componenten gebruikt worden? Waarom denk je dat deze versterkers "genadeloos door de mand vallen" in vergelijking met je Arcam?

Omdat deze overkill is op me monitor's en vast en zeker niet mooi zullen matchen ermee. Waaruit bazeer je dat er betere en duurdere componenten gebruikt worden? Dat de trafo's groter zijn en er wat meer spulletjes inzitten? Joh. Ik wil arcam niet de hemel in prijzen maar die suggesties van jou kant vind ik een beetje ver gezocht.

Barrrrry

Volgens mij wordt hier een grote vergissing gemaakt. Grote vloerstaanders hebben echt niet direct een grote versterker nodig. Kleine monitors hebben ook niet perse kleine versterkers nodig. Over ''overkill'' kun je eigenlijk niet spreken in dergelijke segmenten als Krell, Bryston en Arcam. Het is maar net waar je prioriteiten liggen, wil je een strak geluidsbeeld met een brandschoon hoog, dan kies je voor Arcam e.d. Wil je behoorlijke controle over het laag omdat je Infinity Classic's flink dippen tot 2 Ohm, dan kies je voor Krell of Bryston. Ik zou alleen eerder voor Bryston of Arcam gaan, die slurpen je hele net niet direct leeg. Een Krell daarintegen kan ECHT ziekelijk veel stroom verbruiken, da's gewoon niet leuk meer.

Bryston wordt zelfs in de meetopstellingen gebruikt bij Visaton, en die weten wel wat goed is ;D

Groetjes,
Barry

Sjaudio

Daar heb je zeker een punt, ik doelde ook eigenlijk op mijn relatief kleine monitors, die hebben niet veel vermogen nodig om goed te kunnen presteren, tegenover veel grote zuilen. Het rendement speelt natuurlijk ook een rol, zo zullen vloerstaanders meestal een hoger rendement hebben, maar vaker hebben ze ook meer en zwaardere speakers; die natuurlijk wel wat vermogen willen zien. En om dat te zeggen dat Krell beter is, betere, duurdere en meer componenten bevat vind ik een beetje ver gaan.