Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

PeterPan

Densen BEAT B-100

Visonik Concept 5

De Visonik's logeren een tijdje bij me, een vriend is aan het verbouwen. Ze klinken op op zijn Densen DM-10 toch wel wat minder 'ingehouden'. De B-100 lijkt toch wel iets te kort te komen. Het zijn volgens mij lastig aan te sturen speaker.

Zelf heb ik oude Kef Q15's....

.....en hele oude Celestion Ditton 22's

(dit zijn 33's maar daar lijken ze wel erg veel op)

CiteerLavardin IS Reference

Wat kosten deze prachtige versterker? Komen ze wel eens gebruikt voorbij?
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

Ernst Jan

Citaat van: TheoProton op november  3, 2005, 18:51:15

"Oude'' Technics Power meter sentiment :)

Mooii!! Roept inderdaad een wee gevoel op.  ;D

Enfin, hier staat een Thule IA100.

FrankB

Citaat van: PeterPan op oktober 23, 2006, 19:57:31
Wat kosten deze prachtige versterker? Komen ze wel eens gebruikt voorbij?

E 3790 is de prijs. Vrij recent is er nog een langsgekomen, maar ze zijn vrij zeldzaam. En dan nog kosten ze E 2790. 
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

PeterPan

Oef :-X En de 'normale' niet reference versie?
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.

FrankB

Citaat van: PeterPan op oktober 23, 2006, 20:53:45
Oef :-X En de 'normale' niet reference versie?

2290 volgens mij. Scheelt behoorlijk wat, maar de reference komt dan ook aardig in de buurt van de IT, en dat voor bijna de helft van de prijs. Ik wil niet anders  O0
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

PeterPan

Ik heb een zwak voor versterkers met twee grote ronde knoppen en een rode LED in het midden maar dat is toch wel een heleboel geld :'(

advr

Citaat van: PeterPan op oktober 23, 2006, 22:18:02
Ik heb een zwak voor versterkers met twee grote ronde knoppen en een rode LED in het midden maar dat is toch wel een heleboel geld :'(

voor een transitor klinkt ie geweldig, zeker een aanrader!! ;D ;D :o
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Chris80

Citaat van: advr op oktober 23, 2006, 22:19:35

Ik vond het ook een erg goede versterker. En een prachtig design.
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

Raphie

zou voor mij ook de keuze zijn voor stereo geintergreerd.
JBL PRX Power!

Audiofiel

Citaat van: FrankB op oktober 23, 2006, 20:31:35
E 3790 is de prijs. Vrij recent is er nog een langsgekomen, maar ze zijn vrij zeldzaam. En dan nog kosten ze E 2790.

??? Weet jij van tevoren al wat de tweedehands prijs gaat worden? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: Raphie op oktober 23, 2006, 22:45:57

voor mij niet ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Audiofiel

Citaat van: Raphie op oktober 23, 2006, 22:45:57

Heb je het al eens beluisterd, Raphie? ???

Deleted member

Citaat van: advr op oktober 23, 2006, 22:19:35

Ik vond het persoonlijk weer niets bijzonders in m'n toemalige set. Maar ach zo zie je maar weer, smaken verschillen.  :)

Ground 16v

deze buitenkant, na een klein defect door de importeur opgevuld met de Audio analogue Puccini Settanta (het huidige topmodel uit de composer series)versterker binnenkant  ;D 8)

in combinatie met voor cd weergave en een NAD 513 voor DVD

Dit in combinatie met de Klipsch RF5, Kimber interlinks en Monster Z2 speakerkabel.
Wat mij betreft de ultieme 2.0 home cinema...LOL ;D ;)
- Analogue Audio Puccini SE +Analogue Audio Meastro CD 24/96 (en tevens Dac voor de sony bravia blue ray speler)
-sony bravia blue ray- Sony Bravia kdl-40nx720f 
-Klipsch Rf7

advr

Citaat van: Antoine op oktober 23, 2006, 23:09:28
Ik vond het persoonlijk weer niets bijzonders in m'n toemalige set. Maar ach zo zie je maar weer, smaken verschillen.  :)

dan heb je mijn andere post niet goed gelezen ;D
ik zeg alleen maar dat het voor een transistor goed klinkt, niet dat ik hem zou willen hebben.  :o ;D

advr

Citaat van: Ground 16v op oktober 24, 2006, 00:47:50

Citeer

Leuk die heb ik ook gehad, met Trichord klok en aparte voeding. Jarenlang plezier van gehad ;D ;D

garmtz

Citaat van: Antoine op oktober 23, 2006, 23:09:28

Nee, ook SETS verschillen... De Lavardin verkies ik zelf in de meeste sets boven de Lyngdorf, het is echter de MATCH die het maakt of breekt... ;)  

advr

Citaat van: garmtz op oktober 24, 2006, 07:07:20
Nee, ook SETS verschillen... De Lavardin verkies ik zelf in de meeste sets boven de Lyngdorf, het is echter de MATCH die het maakt of breekt... ;) 

zoals altijd :o ;D

Deleted member

Citaat van: garmtz op oktober 24, 2006, 07:07:20

Bedoelde ik ook uiteraard, in mijn situatie (smaak, set en akoestiek) vond ik het niets bijzonders. Zo beter?  ;)

Citaat van: advr op oktober 24, 2006, 07:03:36
dan heb je mijn andere post niet goed gelezen ;D
ik zeg alleen maar dat het voor een transistor goed klinkt, niet dat ik hem zou willen hebben.  :o ;D

Het was eigenlijk geen specifieke reactie op jouw post. Puur mijn mening over de Lavardin in mijn situatie. :)

VDM

Citaat van: FrankB op oktober 23, 2006, 22:05:41
2290 volgens mij. Scheelt behoorlijk wat, maar de reference komt dan ook aardig in de buurt van de IT, en dat voor bijna de helft van de prijs. Ik wil niet anders  O0

Haha, ik wil ook niet meer anders, voorlopig  ;D

VerZeLe

When The Lights Go Down

Midcall

Goh, in het zwart... zie je niet zo gek veel  O0
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Rob Eric Blank

Gister mijn Marantz PM7001 binnegekomen en geïntergreerd in een HT setup.

mutiara

2x advance acoustic maa 705 en 1x advance acoustic mpp 205.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060