Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

Cognoscere

Tijdje geleden wat nieuws gekocht...lang voor moeten sparen, ja dat wel.

Onkyo TX-8211
2x70 watt op 4 OHM
4-lijn in
Kostte bij mediamarkt 250 euri

DENON
QUADRAL
ELAC

Markaudio

Citaat van: Solid op oktober 20, 2005, 16:04:26
Tijdje geleden wat nieuws gekocht...lang voor moeten sparen, ja dat wel.

Onkyo TX-8211
2x70 watt op 4 OHM
4-lijn in
Kostte bij mediamarkt 250 euri

Leuke reciever! Gef.  :D
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Cognoscere

Thx...hij klinkt ook nog leuk ;D...helemaal leuk dus :P
DENON
QUADRAL
ELAC

PaulSQ

Citaat van: Fineermannetje op oktober 17, 2005, 20:16:53
Goeie combo, je kunt inderdaad beter een mooiere voortrap kopen dan die RA1070 en een iets lichtere eindbak in plaats van de RB1090 bijvoorbeeld.

Ik ken deze spullen erg goed, een collega destijds had de RA1070 met de RB1090 gekocht omdat hij deze zo stoer vond?!

Achteraf was die eindbak zelfs trage en minder muzikaal dan de 1080 die toen verkocht was (eigenlijk gewoon de 991 met een ander typ erop)

En dan hebben we het nog niet over  de verbetering van de 1090 voortrap ten opzichte van die 1070 ;D. Niet 2x maar 10 keer zo goed. Veel meer lucht, betere plaatsing, subtieler en mooier gelaagd beeld.

Kortom, Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, je kunt voorlopig vooruit!

Dat is goed nieuws!!

Morgen ophalen ;D
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Cyrus·

Accuphase E-206

Waarom? Tja.... rust, controle, afbeelding, altijd voldoende vermogensreserve. Daarnaast een geweldige phonotrap (MC en MM)

Stereo-speakers: Elac 102i zuilen

De combi Accuphase-Elac wordt trouwens ingezet als fronts (aansturing via line-out van m'n Yamaha DSP-A5)

Groeten,
Edwin

asterduc

Momenteel een Rotel RB-1080.
Een Audyn 2x100 en een UcD Class D zijn nu aangesloten om te vergelijken.

Ed.
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102

yorkie13

Vincent sa-33 (Shengya) hybride voorversterker en 2 x Vincent Sp996 monoblok
thomessen sw1.4 sub amp
dit is voor mijn stereo setje op zolder

asterduc

Citaat van: asterduc op oktober 23, 2005, 09:31:55
Momenteel een Rotel RB-1080.
Een Audyn 2x100 en een UcD Class D zijn nu aangesloten om te vergelijken.
Ed.

De Rotel kan niet op tegen de Audyn.
Deze Audyn versterkers zijn volgens mij sterk onderschat.

Ed.

ThemeScene H57, HTPC.

PaulSQ

Citaat van: asterduc op oktober 24, 2005, 08:55:08
De Rotel kan niet op tegen de Audyn.
Deze Audyn versterkers zijn volgens mij sterk onderschat.

Ed.

Wat voor voorversterker gebruik je in de combinatie?

Waar kan ik wat info over de Audyn vinden, ik kende het merk in het geheel niet... (just interested)

asterduc

Citaat van: PaulSQ op oktober 24, 2005, 09:37:38
Wat voor voorversterker gebruik je in de combinatie?

Waar kan ik wat info over de Audyn vinden, ik kende het merk in het geheel niet... (just interested)

Als voorversterker heb ik zowel de Rotel RSX-1056 als een multikanaal Audyn gebruikt.
Over het verschil tussen deze beide kan ik weinig zeggen omdat ik de Rotel digitaal heb aangestuurd en de Audyn analoog. Da's dus appelen met peren vergelijken.

De eindversterker test is gedaan via de Rotel RC-1072 analoog uit, via het CD-in kanaal van de Audyn multikanaal voorversterker.
Het verschil tussen de Rotel 1080 en de Audyn was enorm en viel dan ook onmiddelijk op. Vooral ruimte en stemmen was een wereld van verschil maar ook het laag was veel rustiger.

Audyn wordt dacht ik in Nederland gemaakt door een firma die ook andere gerenomeerde merken bouwt. Hier alvast de weblink.
http://www.audyn.com/content/producten.html
Te koop bij Speakerland.

Ed.

ThemeScene H57, HTPC.

FFF

Ik heb sinds kort een setje van deze:

Hoop dat mono versterkers ook mogen  ;)
Twijfel alleen of ze mijn zelfbouw soups aan kunnen gaan sturen.

Mark Beerens

Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een Arcam A85:

Wat een vooruitgang ten opzichte van mijn Bonkyo 701 zeg! Veel rustiger, muzikaler, gewoon niet te vergelijken. Ik heb er geen moment spijt van gehad dat ik 'terug' ben gegaan naar stereo.

Nu zou ik alleen nog graag een P85 kopen zodat ik kan bi-ampen. Voorlopig laat het budget het echter niet toe omdat ik ook aan het kijken ben naar vinyl  ;).

Groeten,

Mark.
:: Mission 753 :: Arcam Diva A85 + P85 :: Marantz CD-16 :: Eichmann Six :: Nordost Flatline Gold MKII ::

ChrisV

Musical Fidelity x-150. Klein maar krachtig!  >:D

Oorspronkelijk gekocht om een setje Linn Tukans mee aan te sturen. Niet de makkelijkste speakers.

Mooie combinatie met de MF x-ray v3. Sinds kort heb ik hier een x-10V3 tubebuffer tussengezet ;D

PaulSQ

Citaat van: asterduc op oktober 24, 2005, 14:05:16
Audyn wordt dacht ik in Nederland gemaakt door een firma die ook andere gerenomeerde merken bouwt. Hier alvast de weblink.
http://www.audyn.com/content/producten.html
Te koop bij Speakerland.

Ed.

Mooi spul zeg, luxe om daarmee te kunnen experimenteren!

tiptop

Ik heb op het moment een Linn Exotic voor en een Audio Note KIT4 eindversterker. De laatste Gemodificeerd door ARTSPEAK. Zilverbekabeling Blackgate en Mcapcondensatoren. Geeft 2 x tien watt en speelt vele malen luider dan mijn vorige versterker een Cyrus 2 met externe voeding de PSX (2 x 65 watt.)
Waarschijnlijk kan de KIT4 veel meer stroom leveren.
Ik kan op mijn Totem Rokk luidsprekertjes bijna live niveau draaien in een gemiddelde grootte kamer (24 m2)
(deze hebben een titanium tweeter en een gecoate papieren mid/laagconus waardoor ze ontzettend snel klinken, maar ook in de verkeerde combinatie ontzettend aggresief)

Ik kan een aantal onder jullie bijna zien fronzen. Voor transistors en eind buizen?
Ik heb ook andersom geluisterd, maar hoorde duidelijk de voordelen van deze optie. Schoner dan alleen buizen en het typische tubegeluid (vooral afwezigheid van scherpte en natuurlijk klank van akoestische instrumenten.) blijft.

Ik zou denk geen lager rendement of moeilijker aan te sturen luidsprekers moeten gebruiken. maar de combi klinkt geweldig.
Ik denk erover om een paar Totem Staff of Hawk te gaan kopen (uitbreiding voor surround). Waarschijnlijk zal ik dan toch moeten overstappen op transistoren.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

TheoProton

"Oude'' Technics Power meter sentiment :)

oud_account_1

Citaat van: TheoProton op november  3, 2005, 18:51:15

"Oude'' Technics Power meter sentiment :)
Dat was vroeger mijn droom-versterker, samen met het lage (bijbehorende?) voorversterkertje O0
Een paar jaar geleden zag ik 'm nog eens staan bij Steenweg en ik moest me wel inhouden, het ding was nog steeds stoer :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Peerless Monster

Ik vind het ook briljant mooi.
ALleen de M03 van Luxman heeft van die digitale VU meters en die vind ik nog veel gaver!!!
Een droom versterker waar ik maar eens voor ga sparen ;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

TheoProton

mutiara

ben overgestapt van surround naar stereo;heb mijn denon avr 3801 verkocht en een stereoversterker teruggekocht.
advance acoustic map 303daII ( geintegreerd met buizen in voorversterker );nog geen week in bezit klinkt nu al heerlijk.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

Peerless Monster

Ziet er High-End achtig uit mutiara...
Niet teveel knoppen en poespas.
Gewoon cool.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

mutiara

ja het oog wil ook wat he?
in december komt de cd-player van dezelfde serie uit ook voorzien van buizen en met zelfde front; kan niet wachten :(
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

Peerless Monster

Citaat van: mutiara op november  3, 2005, 23:03:12
ja het oog wil ook wat he?
in december komt de cd-player van dezelfde serie uit ook voorzien van buizen en met zelfde front; kan niet wachten :(

Geduld is een schone zaak. Komt helemaal goed. Ga nu maar eerst genieten van deze aanwinst. Voor je het weet is de volgende al weer binnen ;).

TheoProton

Geduld is zeker een schone zaak! Ikzelf ben nu zover om mijn speakers te upgraden, en dan kijk in vooral naar goede 2e hands, maar dat vergt zeker geduld, om de juiste voor mij er uit te vissen hoor.

oud_account_1

Citaat van: TheoProton op november  3, 2005, 22:55:51

Je bedoelt deze?

Gr.
Nah, het was een veel slankere pre :)
(In mijn herinnering was 'ze' trouwens nog wat lager)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values