Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

Richi

Ja hoor, die heb ik. ;D
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Richi

En van de eindversterker. De foto's zijn trouwens van voor de modificatie.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

TheoProton

Richi,  hier kun je met recht trots op zijn hoor ;) Ik vind de binnenkant van met name de voorversterkter er erg imposant uitzien. Ik zag hem een keer tweedehands voorbij komen en zat in overweging hoor ;)  Happy newyear ;)

Daklem

De Tannoy speakers zien er érg mooi uit!  :o

Impressive setup!  :D

Marcel AudioExpert

EDIT
AudioExpert : Exclusive Sound & Vision.

Whatsapp : Tel. 0031 (0) 6-411 933 96
Email : [email protected]

mutiara

TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

Richi

Volgens mij zijn ze op dit moment EUR 3800 per stuk, maar bij de Stemvork in Uden staat al ruim een jaar een paar voor rond de 4000 te koop. Dat scheelt toch bijna de helft, maar het blijft veel geld. Ik heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van dat ik deze speakers heb gekocht. Ach en als je het geld er voor hebt, dan vergeet je die uitgave wel weer. En het is maar relatief, op een nieuwe Opel Astra schrijf je per jaar volgens mij meer af.

Richi

Citaat van: TheoProton op december 25, 2005, 11:57:43
Richi,  hier kun je met recht trots op zijn hoor ;) Ik vind de binnenkant van met name de voorversterkter er erg imposant uitzien. Ik zag hem een keer tweedehands voorbij komen en zat in overweging hoor ;)  Happy newyear ;)

Het is echt een fantastische set, hoewel ik moet zeggen dat de set toen ik hem kocht wat 'elektronisch' klonk. Zeg maar een mengeling van Kenwood en Accuphase. Na de modificatie door Art Speak is dit er helemaal vanaf en geniet ik nog veel meer van de set. Wat een muzikaliteit, wat een power en het matcht prima met de wat 'bruine' Tannoys (zoals Audiofiel altijd placht te zeggen).

Happy newyear to you too! :)

Groet,
Richard

Foo

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb deze thread helemaal doorgelezen (plaatjes gekeken)  ;D
Er staan zeer mooie en dure sets tussen waar ik als liefhebber van ga watertanden, dus bij deze mijn bijdrage.

Citaat van: Penguin op december  5, 2005, 17:10:54
Had de beschikking over een draai en freesbank dus kon alles zo maken, jammerlijk voor de hobbie maar ik werk ook niet meer met dr/freesmachines.
Aldus de zelfbouwer ..penguin

Ik heb wel de beschikking over CNC draai en frees machines, helaas heb ik echter niet al teveel verstand van electronica. Dat probleem werd gelukkig ondervangen door het internet, ik heb samen met een zeer handige vent (ontmoet via internet) onderstaande stereo versterker 2x gebouwd.

Foo
Foo

Richi

Dat ziet er prachtig en heel 'high-end' uit. Zijn er al ideeen voor een mkII? ;)

reMC

Citaat van: Foo op december 26, 2005, 12:09:37
ik heb samen met een zeer handige vent (ontmoet via internet) onderstaande stereo versterker 2x gebouwd.

Als Gaincard-bezitter zeg ik: leuk! Was je geïntresseerd in het geluid van de Gaincard of leek deze kloon je gewoon gemakkelijk te doen (met hulp dan...) voor weinig geld?

R

Misschien wat 47 labs inspiratie opgedaan? Als het ook zo klinkt, zit je goed!!

Foo

Zoals er al vermeld werd heb ik inderdaad inspiratie opgedaan bij 47 labs, het idee was om optisch een beter model te realiseren met dezelfde afmetingen.
Ik ben een jaar of 3 terug de site van 47 Labs tegengekomen en was onder de indruk van het mooie model. De prijs maakte echter nog meer indruk op mij (in negatieve zin). Ben toen gaan surfen bij allerlei DIY audio forums, en via deze weg m'n "partner in crime" ontmoet.

Tot mijn spijt ben ik nog nooit in de gelegenheid geweest om het origineel te beluisteren, laat staan met onze Gainclone te vergelijken. Ik ben echter zeer tevreden over het geluid dat door deze versterker wordt geproduceerd, en dat voor een fractie van de kosten van het origineel. Maar als we de uren gaan rekenen die in dit projectje zijn gestoken, weet ik niet of we goedkoper zijn.
Foo

reMC

Citaat van: Foo op december 26, 2005, 15:36:24
Zoals er al vermeld werd heb ik inderdaad inspiratie opgedaan bij 47 labs, het idee was om optisch een beter model te realiseren met dezelfde afmetingen.
Ik ben een jaar of 3 terug de site van 47 Labs tegengekomen en was onder de indruk van het mooie model. De prijs maakte echter nog meer indruk op mij (in negatieve zin). Ben toen gaan surfen bij allerlei DIY audio forums, en via deze weg m'n "partner in crime" ontmoet.

Tot mijn spijt ben ik nog nooit in de gelegenheid geweest om het origineel te beluisteren, laat staan met onze Gainclone te vergelijken. Ik ben echter zeer tevreden over het geluid dat door deze versterker wordt geproduceerd, en dat voor een fractie van de kosten van het origineel. Maar als we de uren gaan rekenen die in dit projectje zijn gestoken, weet ik niet of we goedkoper zijn.

Leuk hoor, heb je wat informatie over hoe je hem hebt gebouwd? Met welke componenten, wel of niet inverterend, korte signaalwegen, wat voor voeding etc.? Ben erg benieuwd.

Foo

Foo

remon123

Citaat van: robbie_ op september  8, 2005, 13:50:51
ik heb deze rw 729 net en heb nog een mogelijkheid om over te stappen op een dancer met keramische units zijn wel duur maarja
ik heb meerdere speakers beluistert op de krell tot nu toe klonken de modellen van usher goed of heb jij een ander iedee hoor het graag

robbie
jij bent de beste kenner van dit forum !!!
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

kohns

Ik gebruik de Primare SP31 als stereo processor en de Primare A32 als stereo eindversterker.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Daklem

Érg mooi die primare spullen Kohns!!! gefeliciteerd! :D

Ik krijg binnenkort de Arcam A80 binnen :) mijn eerste stereo amp  O0

brimbrammer

aMUSEd

Can I hear an "A".."R".."C".."A".."M".. ARCAM!

Gefeliciteerd mannen.. mooie apparaten!

jdliem

ben sinds een week de trotse bezitter van een cambridge 640A ;D, volgende aanschaf de dvdspeler 540D :)
Cambridge-Audio 640A , 640C
Vifa Impuls

Audiofiel

Citaat van: jdliem op januari 13, 2006, 22:56:18
ben sinds een week de trotse bezitter van een cambridge 640A ;D, volgende aanschaf de dvdspeler 540D :)

Ik zou je als tip ook een andere oplossing willen geven voor je iPod-aansluiting. Geluid via de koptelefoon-aansluiting blijft zwaar achter bij geluid via de dock-connector. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

brimbrammer

Citaat van: jdliem op januari 13, 2006, 22:56:18

Blijft een mooi product voor relatief weinig geld zo,n Cambridge.
Maar waarom de 540 en niet de 640 als ik vragen mag ?

jdliem

Citaat van: Audiofiel op januari 14, 2006, 09:52:32
Ik zou je als tip ook een andere oplossing willen geven voor je iPod-aansluiting. Geluid via de koptelefoon-aansluiting blijft zwaar achter bij geluid via de dock-connector. ;)

bedankt voor de tip :), wist niet dat verschil tussen zou zitten

Citaat van: brimbrammer op januari 14, 2006, 09:58:22
Blijft een mooi product voor relatief weinig geld zo,n Cambridge.
Maar waarom de 540 en niet de 640 als ik vragen mag ?

er is geen 640D, er bestaat alleen een dvd-speler uit de 540 serie. er zijn wel cdspelers uit de 340, 540 en de 640 serie.
kan iemand mij vertellen wat het verschil is kwa geluid tussen de cdspeler en de dvdspeler?
Cambridge-Audio 640A , 640C
Vifa Impuls

brimbrammer

Sorry mijn fout inderdaad, zat kwa types bij de cd spelers.  :-[