Welke stereo versterker heb je?

Gestart door Peerless Monster, augustus 25, 2005, 13:53:42

Vorige topic - Volgende topic

twani

Citaat van: Xander32 op november 21, 2014, 19:48:00
Oneens; juist het no nonsense uiterlijk spreekt mij juist aan.

Ik grapte ook maar wat Xander....

Ik kan jouw Marantz zéér waarderen, de rudimentaire optiek van deze Croft combi "snap" ik echter ook....

Xander32

Zijn we nu vriendjes ? :P.

Citaat van: twani op november 21, 2014, 19:51:20
Ik grapte ook maar wat Xander....

Ik kan jouw Marantz zéér waarderen, de rudimentaire optiek van deze Croft combi "snap" ik echter ook....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

knubbe

Sinds een maand of 2 de Peachtree Grand Integrated X-1.
Een hele mond vol maar hij bevalt prima  :inlove:

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Xander32

Geen doorsnee keuze. Hoe ben je bij dit merk gekomen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Nahpets

Citaat van: knubbe op november 21, 2014, 21:34:14
Sinds een maand of 2 de Peachtree Grand Integrated X-1.

Prachtig!
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

knubbe

Thanks.

Ik was op zoek naar bij voorkeur een integrated met USB input welke imho er fraai uitziet.
Dan blijven er op zich al niet heel veel over :) Goede eerdere ervaringen met classe D versterking en reviews hadden de doorslag gegeven. Nog geen spijt !

stereo showcase

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Maximus_Aurelius

Citaat van: wil op november 21, 2014, 22:50:16
:inlove:

Prachtig.
Voor Pathos heb ik wel een zwak voor.

Maar is dit de Logos of Logos Mk2?
De Mk2 is sinds een jaar op de markt.
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

BJF

SONOS CONNECT:AMP
Excuus voor de hoofdletters, maar zo heet ie officieel nou eenmaal. Zal wel iets van compensatie zijn  ::)

Niks. Oh nee? Nee. Oh.

felix01

Audio Research REF5 voorversterker
Audio Research REF110 eindversterker
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

uncle Paulie

Zelf sinds een paar maanden mijn Primare verruild voor een Unison unico SE. Wat een ding!   :headbanging:

Geen doorgeef luik meer, dit ding gromt sist bromt en beukt mee met de muziek, er zit weer leven in.
Binnenkort eens kijken of andere buisjes nog (veel) verschil maken.

FDLARRY

Citaat van: twani op november 21, 2014, 19:44:20
En omdat er toch íemand de lelijkste moet hebben :D

Croft Micro-25 / Power 7 combo...

Alles wat handig is zit er níet op : display, ledjes, HT put through, ab, enz enz
Wat niet handig is zit er wél op : dubbele "links/rechts" gescheiden volume regeling zónder AB. :D

But.........they are there to stayyyyyyyyyyyyyy..................................

Ik denk toch dat ik win met qua lelijkheid.

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Henrie

Citaat van: Alco op november 21, 2014, 12:31:59
Sinds mei 2013, nog steeds een Sonneteer Campion :)

Jij hebt toch al veel langer een Sonneteer? Of was dat een ander type?

Ik heb zelf sinds kort een dergelijk bakbeest (overgenomen van een forumgenoot):

Musical Fidelity M6500i
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

wil

Citaat van: twani op november 21, 2014, 22:57:15
Groot ding :D
En zwaar  :D

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 21, 2014, 23:27:57
Prachtig.
Voor Pathos heb ik wel een zwak voor.

Maar is dit de Logos of Logos Mk2?
De Mk2 is sinds een jaar op de markt.
Dit is de Logos. Een ingebouwde DAC is handig, maar gebruik ik nu toch niet.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

chansig

Kenwood M2

Eigenlijk een hereniging was kapot en is nu weer gemaakt. Was eigenlijk al begraven...dus een spectaluaire genezing.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

VTEC_genieter

De NAD C326BEE.
Ruimtelijker, helderder, scherper, maar iets minder laag dan mijn vorige Marantz PM7200.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Maximus_Aurelius

Citaat van: wil op november 22, 2014, 18:23:26
En zwaar  :D
Dit is de Logos. Een ingebouwde DAC is handig, maar gebruik ik nu toch niet.

wil

:thumbs-up: :thumbs-up:
Het verschil tussen de Logos en de Logos Mk2 is wel wat meer dan alleen de ingebouwde DAC. Die is alleen als optie te verkrijgen ;)
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

wil

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 22, 2014, 19:24:22
:thumbs-up: :thumbs-up:
Het verschil tussen de Logos en de Logos Mk2 is wel wat meer dan alleen de ingebouwde DAC. Die is alleen als optie te verkrijgen ;)
I know, maar de MKII is niet voor dezelfde prijs tweedehands te krijgen als de eerste Logos. Áls je al een tweedehands MKII tegenkomt...
Deze is al heel mooi met Telefunken buisjes :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

Maximus_Aurelius

Citaat van: wil op november 22, 2014, 19:35:52
I know, maar de MKII is niet voor dezelfde prijs tweedehands te krijgen als de eerste Logos. Áls je al een tweedehands MKII tegenkomt...
Deze is al heel mooi met Telefunken buisjes :)

wil

Klopt. En de logos is en blijft een hele mooie versterker, zowel qua klank als design.

Alco

CiteerJij hebt toch al veel langer een Sonneteer? Of was dat een ander type?
In 2004 heb ik ook een Sonneteer Campion gehad. Die heb ik uiteindelijk na een jaartje of 2 weer verkocht, omdat ik toch een afstandsbediening begon te missen, puur om het volume te kunnen regelen. (toen deed bij mij de Nait 5i z'n intrede)

M'n huidige Camion heb ik sinds begin mei 2013. :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

CZ79

Nog steeds de Dion Audio 6AF4 buizen voorversterker met de twee Hypex classe D mono eindversterkers
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Xander32

Erg fraaie versterkers komen hier voorbij. Een aanschafprijs heeft voor mij daarin weinig betekenis, juist de diversiteit aan merken en concepten maakt het leuk om dit draadje te volgen!

knubbe

:withstupid:
Leuk om idd diversiteit te zien en ik zie een hoop spullen welke ik nog nooit eerder gezien heb :)

stereo showcase